FANDOM

Nie, Liściasta Sadzawko. Nie wierzę w duchy naszych wojowniczych przodków, które przychodzą, żeby z nami rozmawiać. Gwiazdy to tylko nic nie widzące plamki światła na nocnym niebie, a nie spoglądające na nas zmarłe koty. Możemy ożywiać naszych starych przyjaciół we wspomnieniach, ale jeśli nie ma ich tu, nie ma ich nigdzie. Tylko w to wierzę.

—Ćmie Skrzydło do Liściastej Sadzawki, "Zmierzch", strona 136

Ćmie Skrzydło (ang. Mothwing) — jedyna córka Saszy i Tygrysiej Gwiazdy. Siostra Jastrzębiego Mroza i Kijanki, przyrodnia siostra Jeżynowej Gwiazdy i Brunatnej Skóry.

Wierna medyczka Klanu Rzeki i mentorka Wierzbowego Połysku. Dawna uczennica Burzowego Futra i Mulistego Futra.

Wygląd

Ćmie Skrzydło jest małą, pulchną kotką. Jej futro jest długie, gładkie, ma barwę złota z burymi, ciemniejszymi pręgami. Ma duże, bursztynowe oczy, szeroką głowę i puszysty ogon.

Historia

Super Edycja

Cień Tygrysiego Serca

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniona w spisie Klanów.

Nowa Przepowiednia

Północ

Ćmie Skrzydło i jej brat Jastrzębi Mróz są przedstawieni przez Lamparcią Gwiazdę na zebraniu klanów jako świeżo mianowani wojownicy, a potem oznajmia, że jeśli Muliste Futro, medyk klanu otrzyma znak od Klanu Gwiazdy, Ćmie Skrzydło zostanie uczennicą medyka. Wszyscy im na to oklaskują, jednak Liściasta Łapa wyczuwa niepokój niektórych kotów. Aby zapobiec napięciu, Lamparcia Gwiazda opowiada prawdę o dwóch wojownikach aby zapobiec rozprzestrzenianiu plotek. Wyjaśnia, jak kilka księżyców temu włóczęga o imieniu Sasza przybyła do Klanu Rzeki ze swoimi dwoma ocalałymi kociakami prosząc o pomoc. Została osłabiona przez narodziny swoich kociąt i poprosiła klan o zaopiekowanie się nimi. Klan Rzeki był bardziej niż chętny to przyjęcia Saszy jako wojowniczki, lecz Sasza odeszła, ale jej kociaki Ćma Łapa i Jastrzębia Łapa postanowiły zostać.

Po przypomnieniu tej historii, klany są oburzone przyjęciem do Klanu Rzeki włóczęgów, lecz Lamparcia Gwiazda przypomina, że kilku członków Klanu Cienia było niegdyś włóczęgami, a Ognista Gwiazda był kotem domowym. Następnie Lamparcia Gwiazda ogłasza, że Ćmie Skrzydło zamierza pójść ścieżką medyczki i stała się uczniem Mulistego Futra. Klany są oburzone, lecz Muliste Futro mówi, że zamierza czekać na znak Klanu Gwiazdy, że Ćmie Skrzydło jest odpowiednią kandydatką na medyczkę. Po otrzymaniu znaki Muliste Futro zabierze ją do Ust Matki na oficjalną ceremonię ucznia. Po zebraniu nastrój wydaje się być dobry, pomimo zamieszania wokół Jastrzębiego Mrozu i Ćmiego Skrzydła.

W czasie połowy księżyca, Liściasta Łapa oraz Rozżarzona Skóra spotykają Małą Chmurę oraz medyków z Klanu Rzeki. Liściasta Łapa jest zachwycona widząc, że może mieć nową koleżankę, lecz gdy próbuję porozmawiać z Ćmim Skrzydłem, ta tylko krzywo na nią patrzy, jakby była od niej gorsza. Ćmie Skrzydło przeprasza za swoje wrogie spojrzenie; tłumaczy, że przez jakiś czas, znak o którym mówił Muliste Futro nie pojawiał się. Ćmie Skrzydło uważała, że Klan Gwiazdy ją porzucił, była nawet gotowa odejść z klanu. Jednak Jastrzębi Mróz powstrzymał ją od tego, a Muliste Futro powiedział, że ma być cierpliwa i znak w końcu się pojawi. Miał rację, Ćmie Skrzydło powiedziała, że dwa poranki temu Muliste Futro znalazł skrzydła ćmy przed swoim legowiskiem i powiedział, że nie można życzyć sobie wyraźniejszego znaku. Podróżuje wraz z innymi medykami, aby podzielić się językami z Klanem Gwiazdy.

Po rozmowie Ćmie Skrzydło staje się bardziej przyjazna dla Liściastej Łapy, i wraz z upływem czasu rozwijają swoją przyjaźń. Kiedy medycy siedzą przy Księżycowym Kamieniu, Muliste Futro przedstawia ją Klanowi Gwiazdy jako uczennicę medyczki, po czym koty zaczynają dzielić sny z Klanem Gwiazdy. Po przebudzeniu koty opuszczają Usta Matki, a Ćmie Skrzydło wyraża swoje podekscytowanie Liściastej Łapie.

Podczas następnego zebrania Ćmie Skrzydło i Liściasta Łapa spotykają się znów. Liściasta Łapa zauważa, że Ćmie Skrzydło wydaje się czymś zaniepokojona. Podczas zebrania, Jastrzębi Mróz mówi, że widział kota z Klanu Wiatru polującego na terytorium Klanu Rzeki. Ćmie Skrzydło natychmiast popiera brata, jednak zostaje uciszona przez Muliste Futro. Rzuca swojemu mentorowi gniewne i zawstydzone spojrzenie. Klany dyskutują o tym, jak Jeżynowy Pazur, Wiewiórcza Łapa, Pierzasty Ogon, Burzowe Futro oraz Wronia Łapa opuścili swoje Klany. Ćmie Skrzydło przejmuje się tym, że Klan Gwiazdy jej o tym nie powiedział. Po tym, jak przywódcy klanów kończą zebranie Ćmie Skrzydło żegna się z Liściastą Łapą.

Wschód księżyca

Świt

Blask gwiazd

Zmierzch

Zachód słońca

Siła Trójcy

Wzrok

Ciemna rzeka

Wyrzutek

Zaćmienie

Długie cienie

Zachód słońca

Omen Gwiazd

Czwarty uczeń

Piorun i cień

Rozbite niebo

Najciemniejsza noc

Rzeka ognia

Wściekła burza

Złamany Kodeks

Zaginione gwiazdy

Super Edycje

Próba Wroniego Pióra

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Cień Tygrysiego Serca

Nowele

Życzenie Liściastej Sadzawki

Opowieść Ostrokrzewowego Liścia

Omen Mglistej Gwiazdy

Cisza Gołębiego Skrzydła

Klan Brunatnej Skóry

Tygrysia Gwiazda i Sasza

Powrót do Klanów

Przewodnik po Terenie

Koty Klanów

Bitwy Klanów

Ostateczny przewodnik

Krótkie Historie i Sztuki

Decyzja Klanów

Ceremonie

Ceremonia ucznia

Lamparcia Gwiazda: Do czasu, aż zakończy się wasza nauka, będziecie nosić swoje nowe, klanowe imiona. Ćmia Łapa i Jastrzębia Łapa.

"Powrót do Klanów", strona 75

Ceremonia ucznia medyka

Muliste Futro: Ćmie Skrzydło, czy życzysz sobie dostąpić udziału w tajemnicach Klanu Gwiazdy jako medyczka?
Ćmie Skrzydło: Tak.
Muliste Futro: Zatem podejdź.
Muliste Futro: Wojownicy Klanu Gwiazdy, przedstawiam wam tą uczennicę, która wybrała ścieżkę medyczki. Obdarzcie ją mądrością i wiedzą, żeby rozumiała wasze znaki i uzdrawiała swój klan zgodnie z wasza wolą. Połóż się tutaj i przyłóż nos do Księżycowego Kamienia.

—"Północ", strony 226-227

Ciekawostki

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Koty Klanu Rzeki
Przywódczyni Mglista Gwiazda
Zastępca Trzcinowy Wąs
Medyczki Ćmie SkrzydłoWierzbowy Połysk
Wojownicy Zmierzchowe FutroPłoci OgonLodowe SkrzydłoMalwowy NosCieknąca ChmuraStrąkowe ŚwiatłoMigocząca SkóraJaszczurzy OgonJeziorne SerceCiężka SkóraOrlicowa SkóraSójczy PazurSowi NosMiękka SkóraZajęcze ŚwiatłoPstrokata KitaJanowcowy PazurNocne NieboBryzowe Serce
Uczniowie Zamglona ŁapaPluskająca Łapa
Karmicielki Kręcone Pióro
Kociaki SzronikMgiełkaSzary
Starszyzna Omszona Skóra