FANDOM

Obserwowałem mój klan, a teraz rozpaczam nad każdym z moich kotów. Przede wszystkim nadal Jasnym Wąsem, który byłby wspaniałym przywódcą, oraz nad Skaczącą Stopą i Mchowym Płomieniem, którzy pozwolili by ambicja zamgliła ich zmysły, a wyostrzyła ich pazury. Musisz to naprawić, mój przyjacielu.

—Śnieżna Gwiazda w Kodeksie Klanów, strona 90

Śnieżna Gwiazda (ang. Snowstar) – jasnoszary kocur z zielonymi oczami.

Historia

Kodeks Klanów

Śnieżna Gwiazda był przywódcą w starożytnym Klanie Cienia. Kocur zmarł na zielony kaszel. Jego zastępca, Jasny Wąs, również umarł z powodu tej choroby nim zdążył odebrać dar 9-krotnego życia i nowe imię.

Po śmierci Mchowego Płomienia i Skaczącej Stopy, Śnieżna Gwiazda przychodzi we śnie do medyka klanu, Czerwonej Blizny. Mówi mu, że Klan Cienia nie może być pozostawiony bez lidera. Wspomina, że wszyscy żałują śmierci Jasnego Wąsa, Mchowego Płomienia i Skaczącej Stopy.

Śnieżna Gwiazda przekazuje nowe wymaganie do kodeksu wojownika: nowy zastępca musi zostać wybrany przed następnym wschodem księżyca. Mówi również, żeby Czerwona Blizna wybrał, kto powinien zostać kolejnym przywódcą, a następnie znika.

Czerwona Blizna postanawia posłuchać rad Śnieżnej Gwiazdy. Powołuje Kwiecisty Trzon na nową przywódczynię Klanu Cienia.