FANDOM

Trójkąt ostrzegawczy W tej chwili artykuł jest pod opieką użytkownika Shallowgaze223. Prosimy nie wykonywać większych zmian do odwołania.

Cieknący Nosie. Byłeś wspaniałym i lojalnym przyjacielem, ale nie mogę tu zostać. Nie tak długo, jak Złamana Gwiazda jest przywódcą. To nie jest Klan Cienia, który znałam. Mają ciebie. Niech Klan Gwiazdy oświetla twą ścieżkę, zawsze.

—Żółty Kieł do Cieknącego Nosa w "Tajemnica Żółtego Kła"

Żółty Kieł (ang. Yellowfang) dawna medyczka Klanu Cienia i Klanu Pioruna. Po śmierci trafiła do Klanu Gwiazdy.

Wygląd

Żółty Kieł jest chudą kotką o kościstych biodrach oraz posiwiałej, matowej i długiej ciemnoszarej sierści. Wysoko osadzonych, łzawiących, jasnopomarańczowych oczach. Jej pysk jest szeroki i płaski, nos zadarty, a uszy postrzępione w wielu miejscach. Bitewne szramy widnieją również na całym ciele kotki. Jej zęby są żółte, popękane i połamane.

Historia

Żółtka urodziła się w Klanie Cienia, w miocie z Jarzębinką i Orzeszkiem, jako córka Jasnego Kwiatu oraz Paprociowej Stopy. Jej marzeniem było zostać wielką wojowniczką, wiernie służącą swojemu klanowi. Wkrótce mogła je spełnić, rozpoczynając szkolenie pod okiem Jeleniego Skoku i przyjmując imię Żółtej Łapy. Jednak jej trening utrudniały niewytłumaczalne przeczucia, odnośnie jej pobratymców. Kotka czuła w sobie ich ból, kiedy któryś z nich się zranił. Ostatecznie udało jej się zostać wojowniczką o imieniu Żółty Kieł. W międzyczasie między nią, a Postrzępioną Skórą rozwinęła się silna relacja, która przerodziła się w związek. Na przekór temu Szałwiowy Wąs dostrzegła w Żółtym Kle umiejętności, które posiadają jedynie medycy i zaproponowała jej szkolenie. Nie mogąc pogodzić obowiązków wojowniczki ze swoimi telepatycznymi zdolnościami, kotka przyjęła propozycję. Nie zamierzała jednak rezygnować ze związku z Postrzępioną Skórą, co poskutkowało tym, że wydała na świat jego kocięta. Niestety dwie koteczki, Życzenie i Nadzieja zmarły zaraz po porodzie. Przeżył jedynie kocurek, któremu nadała symboliczne imię Złamanek. Żółty Kieł nie mając innego wyboru oddała go na wychowanie Jaszczurczej Prędze, która znęcała się nad kocurkiem przez cały jego pobyt w żłobku. Uczyniło to z niego krwiożerczego tyrana i wkrótce zabił Postrzępioną Gwiazdę. Doprowadził również do śmierci Mięty i Nagietka, a karą za to przewinienie obarczył Żółty Kieł. Kotka została wygnana z klanu i zmuszona do życia włóczęgi. Podczas swojej banicji poznała Ognistą Łapę i dzięki niemu dołączyła do Klanu Pioruna, z początku jako więzień, by wkrótce stać się jego pełnoprawną medyczką. Zaopiekowała się Rozżarzoną Łapą, po jej wypadku i przyjęła na swoją uczennicę. Rozwinęła głęboką więź z Ognistym Sercem, którego traktowała jak własnego syna i często doradzała mu przy trudnych wyborach. Po tym, jak Złamana Gwiazda został więźniem Klanu Pioruna, a następnie pomógł w spisku Tygrysiej Gwiazdy, postanowiła otruć go jagodami śmierci, aby już więcej nikogo nie skrzywdził. Jakiś czas później sama zginęła, podczas pożaru, wdychając trujący dym. Jednak nawet po trafieniu do Klanu Gwiazdy, starała się pomagać swoim przyjaciołom, zsyłając im różne przepowiednie.

Fabuła

Super Edycje

Wizja Ćmiego Lotu

Chociaż nienazwana, w śnie Ćmiego Lotu widzi ją dającą Ognistej Gwieździe jedno z jego dziewięciu żyć.

Tajemnica Żółtego Kła

Żółtko urodziła się Jasnemu Kwiatu i Paprociowej Stopie w Klanie Cienia, wraz z jej rodzeństwem, Jarzębinką i Orzeszkiem. Jej babcią jest Srebrny Płomień, która jest matką Jasnego Kwiatu. Rodzeństwo lubi się bawić i udawać, że u starszych jest inwazja kotów Klanu Wiatru. Silni z Klanu Cienia "Wojownicy" przestraszają koty "Klanu Wiatru", i kocięta wygrały w tej zabawie. Postrzępek i jego brat, Upałek, dokuczają Orzeszkowi, Jarzębince i Żółtce. W rezultacie Orzeszek dręczy Postrzępka i nazywa go kociakiem domowym.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Żółty Kieł jest na zgromadzeniu, kiedy Postrzępiona Skóra zostaje ogłoszony nowym zastępcą Klanu Cienia. Kotka wiwatuję głośno na jego cześć.

Podczas innego zgromadzenia, wiele księżyców później Żółty Kieł przedstawiono jako nową uczennicę Szałwiowego Wąsa, rozpoczynającą trening na przyszłą medyczkę. Błękitne Futro zauważa, że kotka wyróżnia się wyglądem od swoich pobratymców przez jej płaski pysk. Wojowniczka Klanu Pioruna widzi również napięcie między nią, a Postrzępioną Skórą.

Misja Ognistej Gwiazdy

Żółty Kieł formalnie nie pojawia się, ale jest wspominana przez Piaskową Burzę.

Ceremonie

Ceremonia mianowania na uczennicę

Cedrowa Gwiazda: To będzie ciężka pora nagich liści. Z powodu śniegu potrzebni nam są wszyscy możliwi łowcy oraz graniczne patrole, które będą bronić naszego terytorium przed innymi, głodnymi klanami. Więc jest to dobry czas, aby wzmocnić nasz klan, mianując nowych uczniów.

Cedrowa Gwiazda: Jeleni Skoku, jesteś mądrą i doświadczoną kotką. Wiem, że przekażesz swoje umiejętności Żółtej Łapie.

Koty: Orzechowa Łapa! Żółta Łapa! Jarzębinowa Łapa!

Tajemnica Żółtego Kła , strona 40-42

Ceremonia mianowania na wojowniczkę

Cedrowa Gwiazda:Żółta Łapo, od dzisiaj będziesz znana jako Żółty Kieł. Klan Gwiazdy honoruje twoją odwagę i inteligencję, a my witamy cię jako wojowniczkę Klanu Cienia.

Koty: Żółty Kieł! Orzechowy Wąs! Jarzębinowa Jagoda!

—Tajemnica Żółtego Kła , strona 112

Ciekawostki

  • Żółty Kieł posiadała zdolność odczuwania bólu każdego, kto znalazł się blisko niej.
  • W chwili śmierci, wyznaje Ognistemu Sercu, że chciałaby, aby to on był jej synem zamiast Złamanego Ogona.
  • Najmniej ulubioną śmiercią, którą pisała Kate była śmierć Żółtego Kła.
  • Vicky twierdzi, że Żółty Kieł wywodzi się z rasy kotów Brytyjski Krótkowłosy.
  • Zarazem Vicky i Kate uwielbiają pisać o Żółtym Kle i starają się jak najbardziej rozwinąć jej osobowość.
  • Cherith Baldry uważa, że Żółty Kieł jest postacią, z którą najbardziej się utożsamia. Powodem jest bardzo krótki temperament kotki.

Błędy

  • Wiele razy została opisana jako jasnoszara.
  • Zostało błędnie przedstawiona jako kotka o jasnopomarańczowych oczach.
  • Została nazwana kocurem.

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki