Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Cieknący Nosie. Byłeś drogim i lojalnym przyjacielem, ale nie mogę tu zostać. Nie, dopóki rządzi tu Złamana Gwiazda. To nie jest Klan Cienia, któremu ślubowałam służbę. Całe szczęście, że mają ciebie. Niech Klan Gwiazdy zawsze oświetla twą ścieżkę.

—Żółty Kieł do Cieknącego Nosa, "Tajemnica Żółtego Kła", strona 519-520

Żółty Kieł (ang. Yellowfang)– dawna medyczka Klanu Cienia i Klanu Pioruna. Po śmierci trafiła do Klanu Gwiazdy.

Wygląd

Żółty Kieł to stara, chuda ciemnoszara kocica o szerokim, spłaszczonym pysku[12], kościstych biodrach oraz posiwiałej, matowej, skołtunionej i długiej sierści, a także szeroko osadzonych, łzawiących, pomarańczowych oczach[13]. Jej pysk jest szeroki i płaski, nos zadarty, a uszy postrzępione w wielu miejscach. Bitewne szramy widnieją również na całym ciele kotki. Jej zęby są żółte, popękane i połamane.

Charakter

Żółty Kieł to mądra i doświadczona medyczka. Bywa oziębła i szorstka, a w Klanie Pioruna miała opinię kotki o języku ostrym jak krzemień. Mimo tego, była ciepła dla tych, których kochała, i wspierała ich. Starała się zajmować jedynym swoim kociakiem, chociaż nie mogła pokazać, że jest on jej. Była też zdecydowana, lojalna i szczera.

Historia

Żółtka urodziła się w Klanie Cienia, w miocie z Jarzębinką i Orzeszkiem, jako córka Jasnego Kwiatu oraz Orlicowej Stopy. Jej marzeniem było zostać wielką wojowniczką, wiernie służącą swojemu klanowi. Wkrótce mogła je spełnić, rozpoczynając szkolenie pod okiem Jeleniego Susa i przyjmując imię Żółtej Łapy. Jednak jej trening utrudniały niewytłumaczalne przeczucia, odnośnie jej pobratymców. Kotka czuła w sobie ich ból, kiedy któryś z nich się zranił. Ostatecznie udało jej się zostać wojowniczką o imieniu Żółty Kieł. W międzyczasie między nią, a Postrzępioną Skórą rozwinęła się silna relacja, która przerodziła się w związek. Na przekór temu Szałwiowy Wąs dostrzegła w Żółtym Kle umiejętności, które posiadają jedynie medycy i zaproponowała jej szkolenie. Nie mogąc pogodzić obowiązków wojowniczki ze swoim darem odczuwania bólu innych, kotka przyjęła propozycję. Nauczyła się blokować ból innych i dopuszczać go do siebie tylko, kiedy to potrzebne. Nie zamierzała jednak rezygnować ze związku z Postrzępioną Skórą, co poskutkowało tym, że wydała na świat jego kocięta. Niestety dwie koteczki, Życzenie i Nadzieja zmarły zaraz po porodzie. Przeżył jedynie kocurek, któremu nadała symboliczne imię Złamanek, jej pobratymcy uważają, że nazwany jest tak przez jego wygięty ogon, który wygląda jakby był złamany. Jednak kotka nadała mu te imię, gdyż grzebiąc swoje córki - Nadzieje i Życzenie poczuła, że jej serce pęka na pół. Żółty Kieł nie mając innego wyboru oddała go na wychowanie Jaszczurzej Prędze, która znęcała się nad kocurkiem przez cały jego pobyt w żłobku. Uczyniło to z niego krwiożerczego tyrana i wkrótce zabił Postrzępioną Gwiazdę. Doprowadził również do śmierci Miętka i Nagietki, a karą za to przewinienie obarczył Żółty Kieł. Kotka została wygnana z klanu i zmuszona do życia włóczęgi. Podczas swojej banicji poznała Ognistą Łapę i dzięki niemu dołączyła do Klanu Pioruna, z początku jako więzień, by wkrótce stać się jego pełnoprawną medyczką. Zaopiekowała się Rozżarzoną Łapą, po jej wypadku i przyjęła na swoją uczennicę. Rozwinęła głęboką więź z Ognistym Sercem, którego traktowała jak własnego syna i często doradzała mu przy trudnych wyborach. Po tym, jak Złamana Gwiazda został więźniem Klanu Pioruna, a następnie pomógł w spisku Tygrysiej Gwiazdy, postanowiła otruć go jagodami śmierci, aby już więcej nikogo nie skrzywdził. Jakiś czas później sama zginęła, podczas pożaru, wdychając trujący dym. Jednak nawet po trafieniu do Klanu Gwiazdy, starała się pomagać swoim przyjaciołom, zsyłając im różne przepowiednie.

Fabuła

Wojownicy

Ucieczka w dzicz

Polujący Ognista Łapa odnajduje Żółty Kieł na terytorium Klanu Pioruna. Samotniczka atakuje ucznia, ale zraniona łapa utrudnia jej walkę. Żółty Kieł nalega, by Ognista Łapa ją wykończył, lecz on okazuje jej litość i daje jej upolowaną zwierzynę. Nadchodzi patrol Klanu Pioruna i bierze samotniczkę do obozu jako zakładniczkę. Okazuje się, że Żółty Kieł była wcześniej wojowniczką i medyczką Klanu Cienia. Szara Łapa jest zaskoczony, że nie należy już do swojego klanu mimo, że była szanowaną medyczką.

Ognista Łapa w ramach kary, za danie wrogowi zwierzyny miał się opiekować Żółtym Kłem. Miał karmić ją, czyścić jej sierść oraz posłanie. Kiedy jeden z kociąt przypadkowo wpada na kocicę, Ognista Łapa zastanawia się, dlaczego Żółty Kieł ich nie lubi.

Na zgromadzeniu, Złamana Gwiazda mówi o Żółtym Kle, jako o zagrożeniu dla kociąt, przez co paru wojowników Klanu Pioruna próbuje wyrzucić Żółty Kieł z klanu. Jednak kiedy Klan Cienia atakuje, a Żółty Kieł broni żłobka przed Czarną Stopą, zastępcą atakującego klanu, kocica zdobywa zaufanie swojego nowego klanu.

Gdy Podrapany Pysk wchodzi do obozu Klanu Pioruna, kradnie kociaki Oszronionego Futra oraz zabija Nakrapiany Liść, Żółty Kieł znika. Klan zaczyna myśleć, że to ona ukradła kocięta i zabiła medyczkę. Błękitna Gwiazda wysyła Ognistą Łap i Szarą Łapę, by ją znaleźli, a oni odnajdują ją na terytorium Klanu Cienia.

Emoji AshfurThinking.png
Ta sekcja najprawdopodobniej wkrótce się pojawi, ale nie jest gotowa do opublikowania w tym momencie. Pieczę nad sekcją sprawuje CzarnyPędzel17.

Ogień i lód

Żółty Kieł pojawia się po raz pierwszy, gdy leczy Szarą Pręgę, po tym, jak kot wpadł do rzeki. Medyczka zakazuje mu wychodzić z obozu, jednak wojownik cały czas się wymyka, przez co jest jeszcze dłużej chory. Później, podczas pory nagich drzew Żółty Kieł prosi Ogniste Serce, aby ten pomógł jej i nazbierał kocimiętki. Ogniste Serce wie, gdzie najlepiej znaleźć zioło, ponieważ rośnie ono zazwyczaj przy siedliskach Dwunożnych, gdzie wojownik mieszkał w dzieciństwie.

Rozżarzona Łapa zostaje ranna w wyniku wypadku na drodze grzmotu i Żółty Kieł opiekuje się nią. Kotki bardzo się zaprzyjaźniają, jednak młodsza z nich jest wciąż w rozterce i wydaje jej się, że jest bezużyteczna dla Klanu.

Włóczędzy, na czele ze Złamaną Gwiazdą atakują obóz Klanu Pioruna. Koty pozostałe w obozie bronią się, Żółty Kieł także. Pod koniec walki, kiedy większość przeciwników zostaje już wygnana, medyczka rani Złamaną Gwiazdę i oślepia go. Po walce wyznaje Ognistemu Sercu, że jest matką dawnego przywódcy Klanu Cienia, a jego ojcem jest Postrzępiona Gwiazda, w którym była zakochana.

Żółty Kieł i Rozżarzona Łapa opatrują rany po bitwie. Medyczka zauważa, że szara uczennica nauczyła się wielu ziół podczas jej pobytu w legowisku medyczki. Z tego powodu Rozżarzona Łapa zostaje uczennicą medyczki, odkrywa jak może służyć klanowi mimo chorej nogi.

Las tajemnic

Uczennica Żółtego Kła, Rozżarzona Łapa, zostaje pełnoprawną medyczką i przyjmuje imię Rozżarzona Skóra.

Klan Cienia i Klan Wiatru atakują obóz Klanu Pioruna, ponieważ żądają wygnania na zawsze Złamanego Ogona. W tym samym czasie Tygrysi Pazur, Złamany Ogon i włóczędzy atakują Klan Pioruna. Po ataku Żółty Kieł udaje, że leczy swojego syna w rzeczywistości jednak truje go jagodami śmierci. Chwilę przed śmiercią kocica wyznaje Złamanemu Ogonowi, że jest jego matką lecz ten jej nie wierzy.

Cisza przed burzą

Kiedy w obozie wybucha pożar, Żółty Kieł, Obcięty Ogon, Łaciata Skóra i Jeżynek zostają uwięzieni w obozie. Ogniste Serce ratuje Jeżynka, który siedział na płonącym drzewie, oraz Łaciatą Skórę, który był w legowisku starszyzny. Niestety zwalone drzewo blokuje medyczce oraz drugiemu starszemu drogę do wyjścia. Obcięty Ogon umiera, a Żółty Kieł zaszywa się w legowisku medyczki. Niedługo później przychodzi do niej Ogniste Serce. Kocica wyznaje, że jest matką Złamanego Ogona i że to ona go otruła, przez co umarł. Ogniste Serce już to wiedział. Po chwili stara medyczka umiera.

Niebezpieczna ścieżka

Żółty Kieł zostaje wspomniana przez Rozżarzoną Skórę. Kotka mówi że stara medyczka powinna iść z nią aby przedstawić ją przodkom jako w pełni wyszkoloną medyczkę.

Czarna godzina

Pojawia się gdy Rozżarzona Skóra i wtedy nienazwany imieniem przywódcy Ogniste Serce przychodzi do Księżycowego Kamienia po dziewięć żyć i przybrać imię Ognista Gwiazda. Obdarowuje go siódmym życiem z którym daje mu współczucie.

Nowa przepowiednia

Północ

Liściasta Łapa przypomina sobie mentorkę Rozżarzonej Skóry, Żółty Kieł, jako urodzoną w lesie medyczkę, kiedy słyszy jak Mglista Stopa i Szara Pręga rozmawiają o Ćmim Skrzydle. Młoda uczennica wspomina również starą kotkę, myśląc o zranionej łapie Rozżarzonej Skóry, przez którą szara kotka musiała zostać medyczką.

Wschód księżyca

Rozżarzona Skóra mówi Liściastej Łapie, że Żółty Kieł nigdy jako medyczka nie przestrzegała zasad, ale nadal jest uważana za jedną z najlepszych medyczek. Liściasta Łapa mruczy, że żałuję, że nie spotkała nigdy starej kotki, a Rozżarzona Skóra stwierdza, że ona też.

Blask gwiazd

Żółty Kieł, wraz z innymi kotami z Klanu Gwiazdy, omawia przepowiednię, która pozostawia jej gwiezdnych pobratymców niepewnymi.

Zmierzch

Ognista Gwiazda wspomina Żółty Kieł, twierdząc, że Rozżarzona Skóra robi się do niej coraz bardziej podobna.

Zachód słońca

Wraz z Błękitną Gwiazdą i Lwim Sercem kocica odwiedza w snach Liściastą Sadzawkę. Mówi młodej kotce, że pójdzie ścieżką, którą przed nią podążało niewielu medyków, i że poprowadzą ją przez nią. Liściasta Sadzawka później widzi Żółty Kieł w Klanie Gwiazdy, podczas jej wizyty. Przepowiednia starej kotki spełnia się, gdy umiera Jastrzębi Mróz.

Potęga trójki

Widzenie

Sójcza Łapa spotyka Żółty Kieł w Klanie Gwiazdy, gdy ta mówi mu, aby uważał, gdy chodzi, wspominając jego moc wchodzenia do snów innych kotów. Zgadza się z stwierdzeniem Liściastej Sadzawki, że jest wyjątkowy, i nadal ostrzega młodego kocura, jednocześnie go uszczęśliwiając. Sójcza Łapa pyta ją o inne koty, z którymi ma wspólne sny, w szczególności kwestionując Ćmie Skrzydło. Żółty Kieł udziela mu bezpośredniej odpowiedzi, po czym pozostawia go zdezorientowanego. Później przypomina sobie ją i Nakrapiany Liść, kiedy Klan Pioruna atakuje zielony kaszel, zastanawiając się, dlaczego żadna z nich nie przyszła go ostrzec.

Mroczna rzeka

Żółty Kieł łapie Sójczą Łapę, wchodzącego do snów Wierzbowej Łapy i karci go. Kocur pyta ją, ile mocy naprawdę posiada on i jego rodzeństwo, ale kotka nie jest w stanie mu na to całkowicie odpowiedzieć, więc mówi mu, żeby odkrył prawdziwy powód, dlaczego posiada swoje moce, zanim ich użyje. Kiedy Sójcza Łapa spaceruje w śnie Rozżarzonej Łapy o obozie Klanu Pioruna na leśnych terytoriach. Kotka oprowadza go po obozie, pokazując stare legowisko medyka, w którym Żółty Kieł trzyma swoje zioła i wspomina, że się tam przeprowadziła. Sójcza Łapa stwierdza, że Żółty Kieł nie żyję, a Rozżarzona Łapa to potwierdza, i mówi, że jest reinkarnacją Rozżarzonej Skóry, pokazując mu wspomnienia z wzmiankami o Żółtym Kle.

Zaćmienie

Żółty Kieł pojawia się w prologu, dyskutuje z Błękitną Gwiazdą, Nakrapianym Liściem i Białą Burzą o wyjawieniu prawdy Ostrokrzewiastej Łapie, Lwiej Łapie i Sójczej Łapie. Starsza medyczka twierdzi, że nie powinni zwlekać i że to ważne, by uczniowie poznali prawdę.

Później Żółty Kieł objawia się Sójczej Łapie. Uczeń chce się dowiedzieć, co znaczy zniknięcie słońca, jednak kocica odmawia i mówi, żeby cierpliwie czekał.

Długie cienie

Sójcza Łapa porównuje ostry język Mysiego Futra do Żółtego Kła po narzekaniu na kleszczu. Później Sójcza Łapa podsłuchuję Żółty Kieł w Klanie Gwiazdy, jak rozmawia z Białą Burzą i Nakrapianym Liściem na temat wybuchu zielonego kaszlu w Klanie Pioruna. Kotka mówi, co pożyteczni są medycy, jeśli nie mają ziół na zwalczenie zielonego kaszlu. Żółty Kieł wspomina, że gdyby mogła pomóc, zaoferowałaby własną skórę, ale nie przyniesie im to nic dobrego.

Wschód słońca

Żółty Kieł atakuje Błękitną Gwiazdę za zatajenie pochodzenia Trójki. Stwierdza, że tajemnica krążyła w Klanie Pioruna i, że więcej krwi zostanie przelane, zanim prawda zostanie ujawniona. Żółty Kieł zauważa, że Północ ujawniła wszystko Solowi i, że zdrada pochodzi od niej, ale zamiast tego, Trójka została okłamana.

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Żółty Kieł zabiera Błękitną Gwiazdę, Lwie Serce, i Nakrapiany Liść do bagien, by omówić przepowiednię. Kiedy Błękitna Gwiazda mówi, że jest za mokro, Żółty Kieł odpowiada, że chciała, aby było głośno, żeby żaden kot tego nie usłyszał. Błękitna Gwiazda pyta się kotki, o czym będą rozmawiać, a Żółty Kieł mówi, że przepowiednia się nie spełniła. Kontynuuje, mówiąc, że Trójka była razem, chociaż dwójka prawdopodobnie nie zidentyfikowałaby trzeciej. Po drobnej kłótni Błękitnej Gwiazdy i Nakrapianego Liścia, Żółty Kieł drga uszami, twierdząc, że jeśli Sójcze Pióro i Lwi Płomień nie wiedzą, kto jest trzecim, może być więcej kłopotów. Następnie mówi, że chce wysłać znak. Zszokowana Błękitna Gwiazda pyta kotkę, czy zapomniała, że przepowiednia nie należy do Klanu Gwiazdy, i ingerencja w nią może być niebezpieczna. Gdy Lwie Serce mówi o Ostrokrzewiastym Liściu, Żółty Kieł mówi, że tym razem się nie pomylą. Kontynuując, Żółty Kieł mówi, że muszą ufać swoim pobratymcom, którzy mieszkają nad jeziorem, a także proroctwu, bez względu na to, skąd pochodzi.

Emoji AshfurThinking.png

Szepty nocy

Żółty Kieł siedzi na polanie zgarbiona. Gdy Szałwiowy Wąs i Paprociowy Cień zbliżają się do Żółtego Kła, stara kotka spłaszcza uszy. Zaczyna kłócić się z kotkami, które uważają, że Żółty Kieł może zapobiec bitwie między Klanem Cienia a Klanem Pioruna. Kocica jest widziana, gdy Paprociowy Cień decyduje się pójść po Rdzawe Futro i zabrać ją do Klanu Gwiazdy, prosząc Paprociowy Cień, aby powiedziała Rdzawemu Futrze, że jest jej przykro, i po tym Paprociowy Cień odchodzi.

Sójcze Pióro widzi Żółty Kieł, siedzącą w wejściu do legowiska medyków. Mając dość, kocur żąda, aby kotka przemówiła. Mówi mu, że Lwi Płomień pokonujący lisa na własną łapę jest znakiem, że Klan Pioruna musi walczyć sam z Mroczną Puszczą. Twierdzi, że jeśli inne klany będą walczyć, zginą. Sójcze Pióro odpowiada, że Mroczna Puszcza jest problemem dla wszystkich, ale kotka znika szybko.

Po tym, jak Sójcze Pióro podróżuję przez sny Pustułkowego Lotu i Wierzbowego Blasku, Żółty Kieł syczy na niego, mówiąc, że wszystkie cztery klany muszą iść samotnie, aby przetrwać. Przewraca go, zanim kocur zdąża opowiedzieć medykom o Mrocznej Puszczy. Mówi mu, że jeśli nie będzie cicho, wszystkie klany znikną w ciemnościach. Kiedy Ćmie Skrzydło odwiedza Sójcze Pióro i rozmawia z nim, i mówi mu, żeby nie słuchał Ćmiego Skrzydła, bo jest idiotką.

Znak księżyca

Żółty Kieł wzywa Sójcze Pióro, aby powiedzieć mu, żeby nie szedł w góry. Sójcze Pióro dowiaduje się, że Jesionowe Futro jest w Klanie Gwiazdy, więc przepytuję ją o to. Mimo, że Żółty Kieł mówi mu, żeby nie szedł w góry, kocur i tak to robi. Kocica pokazuje mu również Klan Gwiazdy w pokoju, mówiąc mu, że musi to wszystko chronić.

Wizja cieni

Rozbite niebo

Kiedy Olchowe Serce i Ćmie Skrzydło udają się na terytorium Rodu, aby odzyskać zioła Klanu Rzeki, Kałużowy Połysk wspomina, że Żółty Kieł uczyła go w snach.

Podczas spotkania medyków, Ognista Gwiazda wskazuję na pięcioramienny liść. Żółty Kieł wyjaśnia, że oznacza to pięć klanów, które muszą żyć pokojowo na swoim terytorium. Zauważa, że Klan Cienia musi odzyskać swoją ziemię i pyta medyków, czy rozumieją. Wszyscy kiwają głowami, wiedząc, że to kolejny krok do zrobienia.

Złamany kodeks

Superedycje

Wizja Lotu Ćmy

Chociaż nienazwana, w śnie Lotu Ćmy widzi ją dającą Ognistej Gwieździe jedno z jego dziewięciu żyć.

Tajemnica Żółtego Kła

Żółtka urodziła się Jasnemu Kwiatu i Orlicowej Stopie w Klanie Cienia, wraz z jej rodzeństwem, Jarzębinką i Orzeszkiem. Jej babcią jest Srebrny Płomień, która jest matką Jasnego Kwiatu. Rodzeństwo lubi się bawić i udawać, że u starszych jest inwazja kotów Klanu Wiatru. Silni z Klanu Cienia "Wojownicy" przestraszają koty "Klanu Wiatru", i kocięta wygrały w tej zabawie. Strzępek i jego brat, Smolik, dokuczają Orzeszkowi, Jarzębince i Żółtce. W rezultacie Orzeszek dręczy Strzępka i nazywa go kociakiem domowym. Kiedy Strzępek się denerwuje, Żółtka chce stanąć w obronie brata, jednak Jasny Kwiat zwraca kociakom uwagę. Orzeszek, Jarzębinka i Żółtka, odchodzą rozczarowani jednak Żółtka ogląda się za siebie i widzi wściekłe spojrzenie Strzępka, które jednocześnie ją przeraża, a jednocześnie fascynuje.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Żółty Kieł jest na zgromadzeniu, kiedy Postrzępiona Skóra zostaje ogłoszony nowym zastępcą Klanu Cienia. Kotka wiwatuje głośno na jego cześć.

Podczas innego zgromadzenia, wiele księżyców później Żółty Kieł przedstawiono jako nową uczennicę Szałwiowego Wąsa, rozpoczynającą trening na przyszłą medyczkę Klanu Cienia. Błękitne Futro zauważa, że kotka wyróżnia się wyglądem od swoich pobratymców przez jej płaski pysk. Wojowniczka Klanu Pioruna widzi również napięcie między nią, a Postrzępioną Skórą.

Misja Ognistej Gwiazdy

Żółty Kieł formalnie nie pojawia się, ale jest wspominana przez Piaskową Burzę, która przypomina sobie martwą już medyczkę gdy zauważa jaka jest podobna do Nieba.

Cień Tygrysiego Serca

Podczas gdy Tygrysie Serce odbywa ceremonię przywódcy, Żółty Kieł daję mu życie przebaczenia , które jak sama powiedziała, jest potężniejsze niż zemsta.

Przysięga Szarej Pręgi

Wspinając się przez Wysokie Skały, Szara Pręga zostaje pokonany przez pamięć i tęsknotę za Żółtym Kłem i Rozżarzoną Skórą. Później, w przeszłości, Rozżarzona Skóra mówi Szarej Prędze, jak nie może przyzwyczaić się do widoku Żółtego Kła w Klanie Gwiazdy. Szara Pręga rozumie kotkę, i przypomina sobie, jak Żółty Kieł zginęła w pożarze wiele księżyców temu.

Nadzieja Wiewiórczego Lotu

Żółty Kieł jest jednym z kotów, który ocenia, czy Wiewiórczy Lot i Liściasta Sadzawka są godne dołączenia do Klanu Gwiazdy. Spośród wszystkich sędziów, Żółty Kieł jest najbardziej sympatyczna dla dwóch sióstr, wskazując na hipokryzję ze strony Błękitnej Gwiazdy i Lotu Ćmy, upominając ich za złamanie kodeksu wojownika i argementując, że skoro ona sama trafiła do Klanu Gwiazdy, Liściasta Sadzawka i Wiewiórczy Lot też mogą. Ostatecznie argumenty Żółtego Kła przeważają, a dwie siostry są uznawane za bycie godne by trafić do Klanu Gwiazdy.

Nowele

Życzenie Liściastej Sadzawki

Kiedy Liściasta Sadzawka śni o kotach Klanu Gwiazdy, Żółty Kieł pojawia się z Błękitną Gwiazdą i Lwim Sercem. Kotka mówi Liściastej Sadzawce, że będzie kroczyć ścieżką, którą chodziło wcześniej tylko kilka medyków. Wydaje się spięta, jakby chciała powiedzieć jeszcze więcej, ale powstrzymuje ją jakaś sekretna obietnica. Pół księżyca później, Liściasta Sadzawka dowiaduję się, co oznaczały trzy koty Klanu Gwiazdy. Kiedy Liściasta Sadzawka rodzi, Żółty Kieł przybywa aby jej pomóc.

Przewodniki po terenie

Sekrety Klanów

Emoji AshfurThinking.png

Ostateczny przewodnik

Emoji AshfurThinking.png

Ceremonie

Ceremonia ucznia

Cedrowa Gwiazda: To będzie ciężka pora nagich liści. Z powodu śniegu potrzebni nam są wszyscy możliwi łowcy oraz graniczne patrole, które będą bronić naszego terytorium przed innymi, głodnymi klanami. Więc jest to dobry czas, aby wzmocnić nasz klan, mianując nowych uczniów.
Cedrowa Gwiazda: Jeleni Susie, jesteś mądrą i doświadczoną kotką. Wiem, że przekażesz swoje umiejętności Żółtej Łapie.
Koty: Orzechowa Łapa! Żółta Łapa! Jarzębinowa Łapa!

—"Tajemnica Żółtego Kła", strona 54 i 55

Ceremonia wojownika

Cedrowa Gwiazda:Żółta Łapo, od dzisiaj będziesz znana jako Żółty Kieł. Klan Gwiazdy honoruje twoją odwagę i inteligencję, a my witamy cię jako wojowniczkę Klanu Cienia.
Koty: Żółty Kieł! Orzechowy Wąs! Jarzębinowa Jagoda!

—"Tajemnica Żółtego Kła", strona 122 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Ceremonia ucznia medyka

Szałwiowy Wąs: Żółty Kle, czy pragniesz zdobyć największą wiedzę Klanu Gwiazdy jako medyczka Klanu Cienia?
Żółty Kieł: Tak.
Szałwiowy Wąs: Wojownicy Klanu Gwiazdy, przedstawiam wam tę kotkę. Wykazała się wielką odwagą opuszczając ścieżkę wojowniczki. Nie mogłabym być z niej bardziej dumna. Obdarzcie ją swoją mądrością i wnikliwością, tak by mogła pojąć wasze zamysły i leczyć klan zgodnie z waszą wolą. Teraz połóż się i przyciśnij nos do kamienia.

—"Tajemnica Żółtego Kła", strony 265-266

Ceremonia medyka

Szałwiowy Wąs: Ja, Szałwiowy Wąs, medyczka Klanu Cienia, wzywam moich wojowniczych przodków, by spojrzeli na tę uczennicę. Pracowała ciężko, by pojąć drogę medyczki, a z waszą pomocą będzie służyć swemu klanowi przez wiele księżyców.
Szałwiowy Wąs: Żółty Kle. Czy przyrzekasz zachowywać zasady medyków, trzymać się z dala od rywalizacji między klanami i ochraniać wszystkie koty jednakowo nawet za cenę życia?
Żółty Kieł: Przyrzekam.
Szałwiowy Wąs: Zatem mocą Klanu Gwiazdy ogłaszam cię pełnoprawną medyczką. Klan Gwiazdy szanuje twoją odwagę i sumienność. Teraz podejdź, dotknij nosem Księżycowego Kamienia i niech twe sny będą dobre.

—"Tajemnica Żółtego Kła", strony 317-318

Cytaty

Żółty Kieł: Zostanę uczennicą Szałwiowego Wąsa. Tak mi przykro.
Postrzępiona Skóra: Nieśmieszne.
Żółty Kieł: Ja nie żartuję.
Postrzępiona Skóra: Czy to dlatego, że jesteś tchórzem? Czy walka z Klanem Wiatru za bardzo cię przestraszyła?
Żółty Kieł: Nic podobnego! Po prostu nie mogę już zadawać bólu innym kotom, już nie. Szałwiowy Wąs mówi, że to moje przeznaczenie.
Postrzępiona Skóra: Stracisz mnie, tak samo jak życie wojowniczki. Myślałem, że ci zależy! Myślałem, że chcesz spędzić ze mną życie. Ja... ja nawet myślałem, że pewnego dnia możemy mieć kociaki.
Żółty Kieł: Ja też tak myślałam. Tak bardzo mi na tobie zależy! Ale nie mam wyboru.
Postrzępiona Skóra: Zawsze masz wybór. Myślałem, że wybrałaś mnie.

—Żółty Kieł podejmuje decyzję, aby zostać uczennicą medyczki, "Tajemnica Żółtego Kła", strona 254-255

Zobacz także

Ciekawostki

  • Żółty Kieł posiadała zdolność zwaną "synestezją lustrzanego dotyku". Dzięki niej odczuwała ból każdego, kto znalazł się blisko niej[14].
  • W chwili śmierci, wyznaje Ognistemu Sercu, że chciałaby, aby to on był jej synem zamiast Złamanego Ogona.
  • Najmniej ulubioną śmiercią, którą pisała Kate była śmierć Żółtego Kła[15].
  • Vicky twierdzi, że Żółty Kieł wywodzi się z rasy kotów Brytyjski Krótkowłosy[16].
  • Żółty Kieł jest jedną z ulubionych postaci Kate Cary[17] i gdyby potrafiła przywrócić jakąś postać do życia to Kate by wybrała właśnie ją, aby "dać jej przytulny miły domek"[18].
  • Cherith uważa, że Żółty Kieł jest postacią, z którą najbardziej się utożsamia. Powodem jest bardzo krótki temperament kotki[19].

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. Wyjawione w "Ciszy przed burzą", strona 284 (angielskie wydanie)
  2. Wyjawione w "Ucieczce w dzicz", strona 91 (angielskie wydanie)
  3. Wyjawione w "Ucieczce w dzicz", strona 117
  4. Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", strony 317 i 318
  5. 5,0 5,1 Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", strony 265-266
  6. Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", strony 40-42
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", spis klanów
  8. Wyjawione w " Życzeniu Liściastej Sadzawki", strona 54
  9. Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", strona 54 i 55
  10. Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", strona 320 (angielskie wydanie)
  11. Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", strona 112
  12. Wyjawione w "Ciszy przed burzą","spis klanów"
  14. Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", [potrzebna strona]
  15. Wyjawione na Erin Hunter Czat 3
  16. Wyjawione przez Vicky na jej "tn"%3A"O"%7D Facebooku
  17. Wyjawione na Erin Hunter Czat w
  18. Wyjawione przez Kate na jej blogu
  19. Wyjawione na Erin Hunter Czat 1
Advertisement