FANDOM

Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.
Poświęcisz nasze własne kociąta i starszych, aby ich ocalić? Jeśli nie zaatakujemy teraz, Klan Pioruna zostanie zniszczony. Czy nie warto poświęcić kilka kotów Klanu Wiatru, żeby nas ocalić?

—Żmijowy Kieł do Sosnowej Gwiazdy, Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy, strona 113

Żmijowy Kieł (ang. Adderfang) – dawniej wojownik, służący w Klan Pioruna, na starych terytoriach klanów, w lesie, pod przywództwem Sosnowej Gwiazdy i Słonecznej Gwiazdy.

Partner Prędkiej Bryzy oraz ojciec Rudego Ogona, Łaciatej Skóry, Nakrapianego LiściaWierzbowej Skóry i Lamparciej Stopy.

Zadebiutował Super Edycji: Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy. Później pojawiał się w kilku innych Super Edycjach i nowelach, przewodniku: Bitwy Klanów oraz jednej książcę z głównej serii: Ostatniej nadziei.

Wygląd

Jest ciemnobrązowym, pręgowanym, cętkowanym kocurem o żółtych oczach. Ma masywne ramiona i szeroką głowę.

Fabuła

Omen Gwiazd

Ostatnia nadzieja

Super Edycje

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Żmijowy Kieł bawi się ze swoii kociętami, Łatkiem i Lampartką. Błękitka obserwuję ich, wyglądając ze żłobka i zazdrości dwójce kociąt dobrej relacji z ojcem. Marzy, aby Burzowy Ogon poświęcał jej tyle samo uwagi.

Wojownik drażni się z Gęsim Piórem, odnośnie przepowiedni zsyłanych przez Klan Gwiazdy. Błękitka dziwi się, że ktoś taki, jak Żmijowy Kieł interesuje się przepowiedniami. Śnieżynka zastanawia się, czy owa przepowiednia może dotyczyć jej samej i Błękitki, na co medyk przytakuje. Żmijowy Kieł prycha z rozbawienia i odchodzi.

Podczas ceremonii mianowania na uczniów Lampartki i Łatka, Żmijowy Kieł siedzi obok swojej partnerki, z głową uniesioną wysoko z dumy. Sosnowa Gwiazda przywołuje do siebie Łatka i podczas nadawania kocurkowi imienia, wyznaje mu, że widzi odwagę jego ojca, połyskującą w oczach młodziaka.

Pewnego dnia Gęsie Pióro ogłasza swoim pobratymcom, że Klan Gwiazdy zesłał mu znak, według którego, aby ochronić własną skórę, Klan Pioruna musi zaatakować Klan Wiatru. Żmijowy Kieł jest jednym z wojowników, najmocniej popierających medyka w jego przekonaniach. Błękitna Gwiazda podziwia kocura za jego heroiczną postawę, jednak Sosnowa Gwiazda upomina ją, tweirdząc, że tylko największe mysie móżdżki idą do walki nie czując strachu.

Przywódca klanu wybiera go, aby wyszkolił Ostową Łapę. Błękitne Futro otrzymuję zadanie, aby po raz pierwszy poprowadzić patrol łowiecki. W jego skład wchodzi Żmijowy Kieł. Kotka czuję do niego respekt i spogląda na niego, nim ośmieli się wydać pierwsze polecenie. Podczas patrolu beszta swojego ucznia, za wszczynanie awantur i przepłoszenie zwierzyny. Za karę zostawia go przy upolowanej zdobyczy i nakazduje jej pilnować, podczas, kiedy reszta wojowników będzie polować. Zastępca klanu, Brunatna Cętka choruje, przez co nie może dalej wykonywać swoich obowiązków. Słoneczna Gwiazda powieża jego pozycję Żmijowemu Kłu, do czasu, aż stan zdrowia zastępcy pozwoli mu na dalszą służbę. Błękitne Futro jest przekonana, że to tylko kwestia czasu, aż Brunatna Cętka ustąpi swojej pozycji, a jego miejsce na stałe zajmie Żmijowy Kieł lub Burzowy Ogon. Jednak okazuje się, że przywódca rozgląda się za znacznie młodszym kotem. Kiedy Błękitne Futro traci swoje kocięta, Żmijowy Kieł uprzejmie proponuje jej wzięcie udziału w łowieckim patrolu.

Ciekawostki

  • Pierwotnie miał nosić imię Żmijowy Lot.
  • Możliwe, że posiada krew Klanu Nieba.
  • Nigdy nie był oficjalnie mianowany zastępcą. Chwilowo przyjął tą pozycję, kiedy Brunatna Cętka nie mógł wykonywać swoich obowiązków ze wzgędu na chorobę. Jednak w chwili, kiedy schorowany kocur ustąpił swojego stanowiska, Żmijowy Lot nie przejął go, ponieważ Słoneczna Gwiazda chciał wybrać młodszego kota.