Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Trójkąt ostrzegawczy.png
W tej chwili artykuł jest pod opieką użytkownika Crystal purple wolf. Prosimy nie wykonywać większych zmian do Aż streszczenia nie dokończę. Nie edytowac bo ugryzę. Ja mocno gryzę, więc proszę nie edytuj.
Niech wasze życie będzie wspaniałe, moje skarby. Zawsze będziecie w moim sercu.

Liściasta Sadzawka do swoich kociąt, "Życzenie Liściastej Sadzawki", strona 143

Życzenie Liściastej Sadzawki (ang. Leafpool's Wish) – dziewiąta książka z Nowel. Na okładce przedstawiona jest tytułowa bohaterka, Liściasta Sadzawka.

Opis

Liściasta Sadzawka od zawsze wiedziała, że zostając medyczką, nie będzie jej dane zaznać prawdziwej miłości. Jednak wojownik Klanu Wiatru, Wronie Pióro, sprawił, że kotka zbuntowała się przeciwko tej zasadzie. Teraz musi ponieść konsekwencje swoich zakazanych uczuć i oszukać cały Klan Pioruna dla dobra swojej rodziny, nawet kosztem własnego szczęścia. Jak daleko posunie się kotka, aby ochronić najbliższych?

Streszczenie

Książka zaczyna się momentem, gdy Liściasta Sadzawka leczy rany Brzozowej Łapy po ataku borsuków. Mówi mu, aby przestał się wiercić, bo będzie musiała kazać Zakurzonej Skórze, by na nim usiadł. Brzozowa Łapa protestuje, że to kłuje. Liściasta Sadzawka pyta go, czy leczenie kłuje bardziej od pazurów borsuka. Do medyczki przychodzi nowa fala żalu po jej mentorce, Rozżarzonej Skórze. Szepcze do siebie, że przynajmniej wróciła do klanu po ucieczce. Paprociowe Futro wchodzi do legowiska medyczki i pyta kotkę, czy mówi do siebie. Liściasta Sadzawka odpowiada, że przypomniała sobie coś ważnego i pyta go, czy czegoś potrzebuje. Brzozowa Łapa się wtrąca i pyta, czy może wyjść poza jej legowisko. Liściasta Sadzawka mówi, że może, ale nie powinien opuszczać kotliny. Gdy Brzozowa Łapa wychodzi, Paprociowe Futro mówi, że przyszedł do niej z powodu Żarki, jednej z jego córek, która dostała pcheł. Liściasta Sadzawka miauczy, że przyniesie coś na nie przed wysokim słońcem. Paprociowe Futro mówi, że nie musi się spieszyć, i że medyczka wygląda na zmęczoną. Pręgowana medyczka odpowiada, że zawsze jest zajęta po bitwach, a żłobek pełen kociąt jej nie pomaga, ale każde nowe życie w Klanie Pioruna jest cenne.

Dwójka kotów opuszcza legowisko, a Liściasta Sadzawka widzi Wiewiórczy Lot i Jeżynowego Pazura razem. Medyczka myśli, czy jej siostra słusznie stała się partnerką Jeżynowego Pazura. Liściasta Sadzawka uspokaja pchły Żarki przez okład z aksamitek, a potem kładzie się spać w swoim legowisku, czując się samotnie bez Rozżarzonej Skóry. Gdy kotka zasypia, spotyka trójkę wojowników Klanu Gwiazdy: Błękitną Gwiazdę, Żółty Kieł i Lwie Serce. Prowadzą ją na polanę, gdzie trzy gwiazdy świecą jaśniej od wszystkich innych. Błękitna Gwiazda mówi jej, że są to koty, które kiedyś spotka, które ukształtują jej przeznaczenie. Mówi Liściastej Sadzawce, że będzie podążać ścieżką, którą nie szedł jeszcze żaden medyk. Lwie Serce miauczy do kotki, że przybyli tu, aby dać jej odwagę. Błękitna Gwiazda mówi Liściastej Sadzawce, że całą trójką zawsze będą przy niej, nie ważne co się stanie. Widząc, jakie ma wsparcie, Liściasta Sadzawka uznaje, że dobrze zrobiła, wracając do Klanu Pioruna.

Mija księżyc, a Ognista Gwiazda już całkowicie wyzdrowiał po utracie jednego życia po wpadnięciu w pułapkę Dwunożnych. Liściasta Sadzawka przynosi mu miód z ziarenkami maku. Ognista Gwiazda protestuje, że czuje się już dobrze, ale kotka nalega, aby je zjadł. Liściasta Sadzawka wraca do swojego legowiska i sprawdza, których ziół potrzebuje przed porą spadających liści. Widząc Białą Łapę, pyta ją, czy może zanieść trochę mchu dla Ognistej Gwiazdy. Biała Łapa wysłuchuje medyczki i mówi, że może to zrobić przed treningiem. Paprociowe Futro pyta medyczkę, czemu kradnie mu uczennicę. Liściasta Sadzawka obiecuje, że Białej Łapie nie zajmie to dużo czasu, i pyta Paprociowe Futro, co sądzi o nowym wyborze zastępcy. Kocur odpiera, że klan bez zastępcy jest łatwy do zaatakowania, i cieszy się, że znowu mają kota na tej pozycji. Jest też szczęśliwy, że Liściasta Sadzawka wróciła. Jagódek wybiega ze żłobka i męczy tą dwójkę, dopóki Stokrotka nie podchodzi i nie każe mu przestać sprawiać kłopoty Paprociowemu Futru. Po tym, jak Stokrotka zabiera Jagódka do żłobka, Paprociowe Futro odchodzi, mówiąc do Jesionowego Futra, że po powrocie Białej Łapy wezmą swoich uczniów na polowanie. Wtedy ze żłobka wybiega Krecik, piszcząc, że nie może zostać złapany. Miódka mówi, że ona może, i goni go. Pojawiają się Maczka i Żarka. Ta druga pyta Liściastą Sadzawkę, czy Ognista Gwiazda dobrze się czuje. Liściasta Sadzawka odpowiada, że tak i ulżyło jej, bo klan potrzebuje przywódcy.

Liściasta Sadzawka rozmyśla o tym, że Żarka wygląda starzej jak na kociaka, który ma jeden księżyc. Szczawiowy Ogon mówi swoim kociakom, aby nie przeszkadzały wojownikom. Miódka mówi, że tylko się ścigały, a Krecik dodaje, że jest szybszy, bo jego nogi są dłuższe. Miódka odparowuje, że to jej nogi są szybsze. Kociak wpada na Białą Łapę, która wróciła z mchem. Szczawiowy Ogon zastanawia się, jak sobie poradzić z tą czwórką. Liściasta Sadzawka czuje dziwne uczucie w brzuchu, po czym przypomina sobie wizję którą dostała księżyc temu i już wie, co oznaczały trzy gwiazdy - po chwili kotka odkrywa, że jest w ciąży. Liściasta Sadzawka zapewnia Szczawiowy Ogon że po prostu zjadła starą twardą nornicę i idzie szybko zbadać obrażenia Jeżynowego Pazura. Widzi, jak zastępca wylizuje sobie łapy i kotka zdaje sobie sprawę, że nie może mu ufać, nie po tym, gdy widziała go z ojcem i bratem w Mrocznej Puszczy. Po zbadaniu ran, gdy już ma zamiar pójść kocur mówi jej, iż teraz Liściasta Sadzawka może mu ufać, i że wie o tym, że kotka widziała go w Mrocznej Puszczy. Mówi, że nigdy to się więcej nie powtórzy. Liściasta Sadzawka znowu czuje skurcz gdy kociaki poruszają się w jej brzuchu. Gdy opuszcza legowisko widzi jak Jagódek, Leszczynka i Myszek się bawią. Myszek podbiega do Pajęczej Nogi. On rozzłoszczony krzyczy i odgania od siebie kociaki. Liściasta Sadzawka wyobraża sobie Wronie Pióro bawiącego się z ich kociakami, nie może stwierdzić czy ta scena dzieje się w obozie Klanu Wiatru czy w obozie Klanu Pioruna.

Liściasta Sadzawka mówi sobie, że nie może mieć swoich kociaków i znowu zdradzić Klan Pioruna. Decyduje się iść do Księżycowej Sadzawki. Gdy tam dociera, śni jej się Nakrapiany Liść. Szylkretowa kotka upomina ją za to, co zrobiła. Następnie przerywa jej Żółty Kieł, i zabiera Liściastą sadzawkę do lasu. Zwierza się jej, że też złamała kodeks i jest matką Złamanej Gwiazdy. Liściasta Sadzawka pyta się, czy jej kociaki też będą jednym okropnym błędem. Stara kocica mówi, że nie, iż każde życie jest cenne. Kotka jednak dalej jest niezadowolona z tego co zrobiła i uważa że zrobiła coś bardzo złego. Liściasta sadzawka pyta się, czy Klan Pioruna zaakceptuje jej dzieci, Żółty Kieł odpowiada, że nie ma żadnego sposobu, by się tego upewnić, ale nigdy nie może opuścić swojego klanu, cokolwiek by się stało. gdy się rozstają, kotka budzi się przy sadzawce.

Postanawia powiedzieć o wszystkim siostrze. Mówi jej, że musi z nią porozmawiać. Gdy idą do legowiska Mysie Futro komentuje jak bardzo pulchna zrobiła się medyczka, i czy czasami nie zjadła za dużo myszy w drodze do Księżycowej Sadzawki. Wiewiórczy Lot uważa to za bardzo niemiłe ze strony starszej, ale sama stwierdza iż Liściasta Sadzawka stała się nieco grubsza. Kotka jest zszokowana gdy siostra ujawnia jej sekret, i pyta się, czy będzie musiała opuścić klan. Ona mówi że nie, że musi mieć kociaki i służyć Klanowi Pioruna. Wojowniczka daje propozycję, by to Jasne Serce została nową medyczką. Liściastej Sadzawce zdecydowanie nie podoba się ten pomysł, mówi, że klan potrzebuje jej, nie Jasnego Serca. Wiewiórczy Lot mówi iż kotka nie ma za bardzo dużo wyborów, ale zapewnia ją, że wszystko będzie w porządku. Liściasta Sadzawka jednak nie uważa, że wszystko znowu będzie dobrze.

Kiedy Jasne Serce pyta się, czy jest coś, o czym Liściasta Sadzawka musi jej powiedzieć, medyczka myśli, że wojowniczka może coś podejrzewać, pewnie chce wiedzieć, dlaczego Liściasta Sadzawka ciągle prosi o pomoc Jasne Serce w sprawach medyka. Liściasta Sadzawka zastanawia się jak się z tym może czuć kotka. Jasne Serce lubi pomagać, ale chce zostać wojowniczką, nie medyczką. Mijają trzy wschody słońca. Biała Łapa ulega wypadkowi podczas
pogoni za zającem.

Emoji AshfurThinking.png

Historia publikacji

  • Leafpool's Wish (EN), HarperCollins (e-book), 22 kwietnia 2014
  • Tales from the Clans (EN), HarperCollins (w broszurowej oprawie), 4 listopada 2014
  • Le souhait de Feuille de Lune (FR), 4 maja 2016
  • Leafpool's Wish (EN), HaperCollins (nowa wersja), 10 kwietnia 2018

Zobacz także

Galeria

Polskie okładki

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych

Przypisy

  1. Wyjawione przez konsultantkę merytoryczną

Advertisement