FANDOM

Będę za tobą tęsknić. Ale wiem, że nie ma mowy, żebyśmy mogliby być razem. Prowadzimy tak różne życia. Nie mogę tu zostać i wiem, że masz obowiązki i nie możesz opuścić swojego klanu.

—Aksamit do Olchowego Serca, Rzeka ognia]

Aksamit  (ang. Velvet)- była samotniczka i chwilowa członkini Klanu Pioruna. Obecnie jest kotką domową. Występuje jedynie w Rzece ognia.

Wygląd

Aksamit jest szarą kotką o długim, jedwabistym futrze. Ma bursztynowe oczy.[3]

Fabuła

Wizje Cieni

Rzeka ognia

Podczas burzy Olchowe Serce widzi wybuch pożaru z powodu błyskawicy i ostrzega Jeżynową Gwiazdę. Przywódca Klanu Pioruna wysyła Liściasty Cień i Burzową Chmurę, aby to sprawdzili, a kiedy wracają, przychodzą z dwoma kociakami. Medyk klanu zauważa, że ​​jeden jest kędzierzawym, imbirowym pręgowanym kocurem, a drugi jest szarą kotką, która trochę utyka. Myśli, że jest ładna i widzi, że trzyma coś w szczękach. Olchowe Serce zastanawia się, dlaczego nosi taki skrawek futra i waha się podejść. Jeżynowa Gwiazda domaga się wyjaśnień, co się dzieje, a Liściasty Cień wyjaśnia, że ​​nowo przybyli są kociakami, na które natknęli się podczas badania ognia i próbowali uciec, ponieważ znajduje się w Miejscu Dwunożnych. Purchawka przedstawia się, a następnie mówi kotom klanowym, że Aksamit jest jego przyjaciółką, która została poparzona, więc są tutaj, aby poprosić o pomoc.

Olchowe Serce pyta, skąd wie o Klanach, a rudy kocurek zaczyna podekscytowany mówić o wszystkim, co słyszał o leśnych kotach. Aksamit przerywa przyjacielowi i upuszcza skrawek futra. Wyjaśnia, że ​​Purchawka ma tylko marzenia o kotach klanowych i jest bardzo podekscytowany, że może tu być. Jeżynowa Gwiazda mówi, że to bardzo pochlebne, ale że będą musieli odejść, ponieważ typowe koty domowe nie nie mogą być w lesie bez powodu. Ich oczy wypełniają rozczarowanie, a medyk nie może znieść ich spojrzenia, zwłaszcza Aksamitu. Olchowe Serce zwraca się do Jeżynowej Gwiazdy, każąc mu spojrzeć na grupkę. Medyk wyjaśnia, że ​​oba koty są pokryte sadzą, zmęczone i podróżowały długą drogę, prosząc o pomoc. Pyta Jeżynową Gwiazdę, czy może przynajmniej obejrzeć ranę Aksamitki przed odesłaniem ich do Dwunożnych.

Jeżynowa Gwiazda jest nadal niezdecydowany, ale Burzowa Chmura dodaje, że Klan Pioruna przygarnął wiele kociaków podczas Wielkiej Burzy, a to nie okazało się złym pomysłem. Przywódca miauczy, że wiedział, że może tak powiedzieć, i wzdycha ciężko. Aksamit błaga ciemnego, pręgowanego kocura o pomoc, mówiąc, że ją noga boli. Opowiada o tym, że z nieba wyłonił się potężny piorun, który uderzył w drzewo, które następnie spadło do pokoju jej domu. Aksamitka miauczy, że wszystko inne wokół niej zapaliło się, a ona tylko zdołała uciec z Purchawką i tym, co zostało z jej ulubionej zabawki. Czule klepie skrawek futra, mówiąc, że podczas gdy dzikie koty mogą myśleć, że to głupie, to ją pociesza. Niektórzy wojownicy, którzy przysłuchiwali się rozmowie tłumią rozbawienie, ale Olchowe Serce mówi, że to wcale nie jest głupie. Uważa, że ​​to naturalne, że potrzebowałaby czegoś ze swojego starego domu, by stawić czoła niebezpieczeństwom w lesie.

Aksamit z wdzięcznością spogląda na medyka i kontynuuje, że wrócą do domu, jeśli tylko zdołają, ale że ich Dwunożni uciekli, a ogromny potwór przyszedł w głośnym lamencie. Medyk dodaje, że byłoby okrutnie porzucić ich, ponieważ są mokre i zmęczone podróżą. Jeżynowa Gwiazda nie jest zadowolony, ale zgadza się, że mogą zostać, dopóki ogień nie zniknie, a ich domownicy powrócą, ale nie na dłużej. Purchawka piszczy podekscytowany, a Aksamit cicho dziękuje i mówi, że nie będzie żadnych problemów. Jeżynowa Gwiazda chrząka, odpowiadając, że powinni próbować trzymać się z dala od łap każdego kota.

Olchowe Serce mówi dwójce, aby poszły z nim, wyjaśniając, że jest medykiem i mogą pozostać w jego legowisku, podczas gdy on będzie ich opatrywać. Przemierza polanę z pieszczochami, a Aksamit i Purchawka rozglądają się ze zdumionymi oczami. Po wejściu do legowiska Olchowego Serca wprowadza parę do Liściastej Sadzawki i Sójczego Pióra. Purchawka wita ich podekscytowanych, podczas gdy Aksamit grzecznie chyli głowę. Sójcze Pióro wpatruje się w parę, nie witając ich miło. Ślepy kocur skarży się na swoje ciernie w swoim gnieździe, więc Olchowe Serce z upodobaniem przydziela mu Purchawkę jako pomocnika. Imbirowy pręgowany kocur rzuca się na gniazdo Sójczego Pióra i zaczyna pytać z podnieceniem, dlaczego jest ślepy i jak to się stało. Jęczy i patrzy na Olchowe Serce, twierdząc, że zabije go, kiedy będzie dalej tak wypytywać. Młodszy medyk i Aksamit patrzą z rozbawieniem, a ich wąsy drgają.

Olchowe Serce mówi, że mają wystarczająco dużo mchu, żeby zrobić dla niej gniazdo, więc może spać. Aksamit odkłada zabawkę, mówiąc, że może odpocząć później, kiedy nie ma już tak wiele do zrobienia. Kotka upiera się, że może pomóc, i wyjaśnia, że ​​przez kilka sezonów żyła jak zbłąkana i dbała o siebie. Aksamitka miauczy, że nauczyła się czegoś o ziołach i uzdrawianiu, więc chciałaby być przydatna. Olchowe Serce jest zaskoczony i mruga z wdzięczności na jej ofertę. Mówi jej, że może pomóc po tym, jak opatrzy jej ranę, o ile nie będzie za bardzo się wiercić. Aksamit zgadza się, więc Olchowe Serce odchodzi i bierze ze sobą korzeń łopianu. Wyjaśnia, że ​​może ją przeżuwać, ale nie może połykać, więc można ją wykorzystać jako okład na jej oparzenie. Kotka domowa wącha korzeń, komentując, że jest gorzki. Olchowe Serce proponuje to zrobić, ale odmawia, mówiąc, że chciałaby nauczyć się czegoś nowego.

Obserwuje, jak żuje korzeń i pyta, czy zawsze była kotem dwunożnych. Aksamit wypluwa papkę, odpowiadając, że nie. Kontynuuje, że jej pierwsza rodzina odeszła i porzuciła ją, więc musiała żyć przez kilka sezonów samotnie. Kotka miauczy, że gdy pogoda zrobiła się zimniejsza, znalazła nowych Dwunożnych. Olchowe Serce zaczyna nakładać okład na oparzenie kotki i pyta, jak to zrobiła. Aksamit mruczy ze śmiechem, mówiąc, że siedziała przed legowiskiem Dwunożnych i miauczała, a potem udawała smutną, kiedy ci wyszli z legowiska. Naśladuje ten wyraz, narzucając żałosny wyraz i szeroko otwierając oczy. Olchowe Serce uważa, że ​​był to sprytny plan, ponieważ nie może sobie wyobrazić Dwunożnego przeciwstawiającego się tak uroczemu kotkowi. Uważa, że ​​rozmowa z nią jest naprawdę przyjemna, ale lepiej jak wróci do pracy.

Olchowe Serce każe jej się nie ruszać i dodaje, że dostanie trochę pajęczyny, aby utrzymać okład na miejscu. Aksamit odetchnęła z ulgą i mówi, że już czuje się lepiej, i że musi być wielkim medykiem. Sójcze Pióro prycha, ale drugi medyk go ignoruje. Obwiązuje nogę Aksamitu, a następnie wychodzi na zewnątrz, by pomóc innym kotom, które na niego czekają. Aksamit idzie za nim, a Olchowe Serce pyta, czy może wyjąć cierń. Przytakuje i pyta wojownika, Brzozowy Upadek co o tym myśli. Wojownik jest zaskoczony, ale siedzi i mówi, że poradził by sobie z borsukiem, aby wyrwać mu łapy. Po upewnieniu się, że Aksamit wie co robić, Olchowe Serce odwraca się, by pomóc Wiśniowemu Upadkowi.

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Rzece ognia", strona 162
  2. Wyjawione w "Rzece ognia", strona 92
  3. 3,0 3,1 3,2 Wyjawione w "Rzece ognia", rozdział 12