FANDOM

Kocham je bardzo, ale kocham też mój klan. Nigdy nie chciałabym by się nie narodziły, ale czemu akurat teraz? Co jeśli mój klan potrzebuje mnie teraz bardziej niż one?

—Błękitne Futro do Nakrapianej Łapy, "Serce Nakrapianego Liścia"

Błękitna Gwiazda (ang. Bluestar) – była przywódczyni Klanu Pioruna. Matka Mglistej Gwiazdy, Kamiennego Futra i Meszki, partnerka Dębowego Serca.

Wygląd

Błękitna Gwiazda jest dużą, gibką, jasną, niebieskoszarą kotką o błękitnych oczach. Posiada miękkie, grube, długie futro oraz szeroki pysk, głowę i ramiona, które przecina blizna. Odznacza się srebrnym połyskiem wokół nozdrzy, długim, eleganckim ogonem, a także rozszarpanym uchem.

Charakter

Historia

Błękitna Gwiazda jest szlachetną przywódczynią Klanu Pioruna, która musi odnaleźć siłę, by prowadzić swój Klan, nawet gdy ten może ulec zniszczeniu. Nawiedzana przez przeszłość, kocica zmuszona jest stawić czoła chowanym sekretom i pokazać, że rzeczy nie zawsze są takie, jak się wydaje.

—Opis z oficjalnej strony (Nieoficjalne tłumaczenie)

Fabuła

Super Edycje

Wizja Ćmiego Lotu

W prologu, Błękitną Gwiazdę widać we śnie Ćmiego Lotu, kiedy traci życie po walce. Choć nienazwani, czekają na nią Ognista Łapa, Szara Łapa, Krucza Łapa i Tygrysi Pazur. Czwórka kotów czeka, aż przywódczyni znów będzie żyć, a po chwili porusza ogonem. Kocica odżywa, i zaczyna mówić do Ognistej Łapy.

Kiedy Ćmi Lot śni o Księżycowym Kamieniu, widzi szarą kocicę idącą w stronę groty i towarzyszącego jej Pierzastego Wąsa.

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Krzywa Łapa widzi Błękitna Łapę po raz pierwszy na zgromadzeniu. Uczniowie rozpoczynają przyjacielską pogawędkę, pomimo, że są uciszani często przez inne koty z obu klanów. Szaroniebieska kotka nie ma pojęcia kim jest kocur i jest zaskoczona wyglądem oraz stanem jego szczęki. Przeprasza za przenikliwe gapienie się, kiedy Krzywa Łapa się zaczyna wstydzić. Po chwili zaczynają normalnie znowu rozmawiać i żartować na różne tematy. Kiedy zaczyna wiać mocniejszy wiatr, uczniowie zbliżają się do siebie, żeby się ogrzać.

Później Klan Pioruna i Klan Rzeki walczą przy Słonecznych Skałach. Błękitna Łapa widzi Krzywą Łapę i myśli, że brązowy kocur jej nie zaatakuje, jednak on rozwiewa wszystkie jej wątpliwości i daje jasno znać, że są teraz wrogami. Rzuca się na nią i uczniowie turlają się przez polanę. Krzywa Łapa przez chwilę waha się i szara kotka rani go w nos. Znowu się na siebie rzucają i tym razem kocur przytrzymuje ją na ziemi. Błękitna Łapa jęczy z bólu, jednak ten ciągle jej nie puszcza, dopóki nie przybywa siostra kotki, Śnieżna Łapa i walczą przeciwko niemu. Kotki wygrywają z uczniem Klanu Rzeki. Jest widziana później na zgromadzeniu, zdecydowanie niezadowolona, kiedy Dębowe Serce wskakuje na Wysoką Skałę.

Na zgromadzeniu Błękitna Łapa i Krzywa Łapa, już jako wojownicy, godzą się ze sobą. Ich nowe imiona to Błękitne Futro i Krzywa Szczęka. Szara kotka żartobliwie stwierdza, że wie, skąd wojownik dostał swoje imię.

Księżyce mijają, a Krzywa Szczęka staje się zastępcą w Klanie Rzeki. Brązowy kocur widzi ją podczas patrolu mającego odebrać Słoneczne Skały bez jakiejkolwiek walki. Zauważa, że ona oraz Biała Burza szepczą coś do siebie. Wydrzy Plusk zauważa później, że Dębowe Serce i szara wojowniczka cały czas ze sobą rozmawiali. Krzywa Szczęka jednak to ignoruje, stwierdzając, że pewnie po prostu dyskutowali na temat obecnej sytuacji. Kiedy pyta się brata na temat patrolu, nie wspomina o rozmowie z patrolem Klanu Pioruna.

Klonowy Cień później wyjawia mu, że kocięta, które przygarnęła Szara Sadzawka są Dębowego Serca i jakiejś wojowniczki z Klanu Pioruna. Krzywa Gwiazda dopytuje się brata na ten temat i w końcu przyznaje, że są to kociaki jego i Błękitnego Futra i wyjaśnia mu, że oddała je do Klanu Rzeki, ponieważ jako karmicielka nie mogła zostać zastępczynią, ale również nie mogła pozwolić, by Ostowy Pazur przejął tą pozycję. Przywódca przypomina sobie, że Ostowy Pazur trenował w Ciemnym Lesie i zastanawia się, czy nie powiedzieć o tym Słonecznej Gwieździe, przy okazji pozwalając szarej kotce wychowywać dalej swoje kocięta.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Błękitka rodzi się w Klanie Pioruna podczas trudnych czasów dla wszystkich klanów. Kiedy pierwszy raz otwiera oczy chce zwiedzić cały obóz tego samego dnia. Podczas zwiadów z siostrą budzi Kamienną Skórę i wchodzi do legowiska Sosnowej Gwiazdy, jednak przyłapuje je na gorącym uczynku Pierzasty Wąs i poucza je. Kotki są zawstydzone swoim zachowaniem lecz kocur proponuje im dalsze oprowadzenie po obozie klanu. Błękitka początkowo chce sama go zwiedzić, ale ostatecznie się godzi. Błękitka i Śnieżynka poznają Skowronią Pieśń, Mamroczącą Stopę i Chwastowego Wąsa. Następnego dnia kotki chcą poznać Gęsie Pióro. Podczas czekania na Burzowego Ogona kotki wraz z matką spotykają medyka wracającego z lasu, a on proponuje im, by poszły z nim do jego legowiska. Podczas gdy kocur zajmuje się Małym Uchem, siostry zakładają się. Śnieżynka mówi że jej siostra nie zje ciemnozielonego włochatego liścia, a Błękitka przyjmuje wyzwanie, jednak wypluwa go z powodu jego gorzkości. Kotka proponuje siostrze żeby zjadła ziarna maku, i biała kotka zjada dwa ziarenka. Mają przez to kłopoty ponieważ ich matka spytała czy jadły coś, lecz Śnieżka przyznała się do zjedzenia ziaren. Księżycowy Kwiat zrzuca winę na Gęsie Pióro.

Tajemnica Żółtego Kła

Chociaż nie jest nazwana po imieniu, Żółty Kieł widzi ją na zgromadzeniu, gdzie siedzi samotnie pod paprotką. Medyczka postanawia podejść do niej i porozmawiać, jednak przerywa jej kocur z zakrzywioną szczęką z Klanu Rzeki, który niemal ją taranuje by podejść do kotki.

Misja Ognistej Gwiazdy

Nie pojawia się w książce.

Przeznaczenie Klanu Nieba

Błękitna Gwiazda pojawia się w jednym ze snów Liściastej Gwiazdy wraz ze Śnieżnym Futrem, Białą Burzą, Chmurną Gwiazdą i Obserwującym Niebo. Nakrapiany Liść przedstawia Liściastej Gwieździe szarą kocicę, wyjaśniając, że była przywódczynią Klanu Pioruna przed Ognistą Gwiazdą.

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Błękitna Gwiazda przerywa Ognistej Gwieździe jego polowanie na wiewiórkę w Klanie Gwiazdy, pytając się go, czy chce się z nim przejść, bo muszą porozmawiać na temat przywódca Jeżynowej Gwiazdy i o nadchodzącym okresie nagich drzew. Ognista Gwiazda z tęsknotą w głosie odpowiada dawnej mentorce, że miał nadzieję, że Nakrapiany Liść będzie z nim tutaj. Szaroniebieska kocica przypomina mu, że pewnego dnia Piaskowa Burza przybędzie do Klanu Gwiazdy i to ona będzie z nim tutaj.

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Błękitna Gwiazda obserwuje Rdzawego, który codziennie wpatruje się w las. Podczas walki Rdzawego i Szarej Łapy kotka widzi jego potencjał do walki. Zatrzymuje również walkę kocurów.

Podczas przyjmowania kocura do klanu i mianowanie go uczniem przywódczyni ma dylemat co do jego nowego imienia z powodu na nową przepowiednię, oficjalnie nazywa kota Ognistą Łapą.

Ogień i Lód

Ogniste Serce rozmawia z Błękitną Gwiazdą o walce na Słonecznych Skałach, i zabiciu Dębowego Serca przez Rudego Ogona, lecz uważa, że zastępca klanu nie powinien zabijać zastępcy innego klanu. Dowiaduje się również, że Krucza Łapa mieszka z samotnikiem, Jęczmieniem. Na początku Ogniste Serce martwi się, że kocica będzie zła i nakaże mu powrót do klanu, lecz mówi, iż nie każdy kot nie nadaje się do życia w klanie, i ma nadzieję, że jest bardziej szczęśliwy u Jęczmienia niż tu, w lesie.

Błękitna Gwiazda wysyła Ogniste Serce i Szarą Pręgę na odnalezienie wygnanego Klanu Wiatru. W książce radzi sobie z wieloma problemami, z których jest potencjalne zagrożenie, iż Klan Rzeki i Klan Cienia zawrą sojusz. Zdarza się również, że zachorowała na zielony kaszel, przez co traci ósme życie. Tygrysi Pazur zastawia na nią pułapkę przy Drodze Grzmotu, mając nadzieje, iż wpadnie pod koła Potwora i umrze, lecz zamiast niej wpada w nią Rozżarzona Łapa, okaleczając swoją nogę.

Później Klan Rzeki i Klan Cienia polują na terytorium Klanu Pioruna. Klan Rzeki ma wymówkę nieznaną Błękitnej Gwieździe. Okazuje się, iż to Złamana Gwiazda, wygnany przywódca Klanu Cienia, wraz z bandą jego łotrzyków.

Wtem Złamana Gwiazda atakuje obóz Klanu Pioruna z jego włóczęgami, lecz przegrywa, i zostaje oślepiony przez Żółtego Kła. Błękitna Gwiazda nazywa go Złamanym Ogonem i przyjmuje jako więźnia Klanu Pioruna.

Las Tajemnic

Cisza Przed Burzą

Niebezpieczna Ścieżka

Błękitna Gwiazda zapada w głęboką depresję spowodowaną zdradą Tygrysiego Pazura. Kotka ufa tylko Białej Burzy i Ognistemu Sercu. Tymczasem Ogniste Serce mówi jej, że Tygrysi Pazur został przywódcą Klanu Cienia, teraz jako Tygrysia Gwiazda. Po tym, Błękitnej Gwieździe urosła nienawiść do Klanu Gwiazdy, wierząc, iż ją zdradzili, zwłaszcza po brutalnej śmierci Śnieżka, porwanego przez jastrzębia.

Kocica uważa, że Klan Wiatru kradnie zwierzynę Klanowi Pioruna, lecz w rzeczywistości okazuje się to być grupa krwiożerczych psów. Koty przygotowują się na atak. Ogniste Serce udaje się do Klanu Wiatru w celu zorganizowania pokojowego spotkania, by zapobiec bitwie między klanowej. Udaje mu się, lecz Błękitna Gwiazda jest zawiedziona na nim. Kocica nadal uważa, iż Klan Wiatru kradnie zwierzynę Klanowi Pioruna.

Gdy Błękitna Gwiazda prowadzi patrol koło Słonecznych Skał, zostaje niespodziewanie zaatakowana przez Klan Rzeki, który domaga się zapłaty za udzielone im wsparcie podczas pożaru. Atakują ją jej własne kocięta, Mglista Stopa i Kamienne Futro. Ogniste Serce pędzi na ratunek swej przywódczyni i ich zatrzymuje, ujawniając, iż Błękitna Gwiazda jest ich matką. Koty jej nie wierzą. Po bitwie pozwala wrócić do Klanu Pioruna Szarej Prędze, który tymczasowo zamieszkał w Klanie Rzeki by wychować swe kociaki.

Kocica znika z obozu. Jej pobratymcy się martwią o nią, lecz w rzeczywistości poszła do Wysokich Skał, do Księżycowego Kamienia, by podzielić się językami z Klanem Gwiazd. Dostaje ostrzeżenie od przodków. Ostrzegają ją przed grupą psów, którą nazwali ,,sforą". Mówią też, że ,,przyniesie to więcej śmierci i zniszczenia niż kiedykolwiek las widział."

Czarna Godzina

Ogniste Serce pozwala pożegnać się z matką Kamiennemu Futrze i Mglistej Stopie, zanim powrócą do Klanu Rzeki. Biała Burza przeprasza nowego przywódcę, mówiąc, że to jego wina, że Błękitna Gwiazda nie żyje i że się nią odpowiednio nie zaopiekował, jednak Ogniste Serce stwierdza, że nie ma za co przepraszać. Rudy kocur ogłasza Klanowi Pioruna, że przywódczyni zginęła oraz wyjawia jej sekret z przeszłości. Rozżarzona Skóra wypowiada się na temat byłej przywódczyni podczas jej pogrzebu, wspominając o tym, jak poświęciła się swojemu klanowi.

Kiedy Ogniste Serce zostaje mianowany na przywódcę, dostaje od szarej kocicy dziewiąte i ostatnie życie, wraz z szlachetnością, pewnością i wiarą. Wtedy również daje mu przepowiednię; Z czterech będą dwa. Lew i tygrys spotkają się w bitwie, a lasem będzie rządzić krew.

Podczas walki z Klanem Krwi po stracie pierwszego życia Błękitna Gwiazda mówi mu, że jego ciało potrzebuje paru chwil na odzyskanie sił.

Nowa Przepowiednia

Północ

Wschód Księżyca

Świt

Nie pojawiła się w książce.

Blask gwiazd

Zmierzch

Błękitna Gwiazda jest jednym z kotów, które pojawiają się w Księżycowej Sadzawce, które mówią medyczce Klanu Pioruna, Rozżarzonej Skórze, że niedługo dołączy do szeregów Klanu Gwiazdy. Szarej kotce jest również przykro, i mówi jej, iż służyła swojemu klanowi wierniej niż inne koty, którym dano żyć dłużej. Kotka mówi jej, że nie ma potrzeby przepraszać, lecz Błękitna Gwiazda odpowiada, iż musi, gdyż powinna wiedzieć, ile zawdzięcza jej klan. Po krótkiej rozmowie Wysokiej Gwiazdy z Rozżarzoną Skórą Błękitna Gwiazda mówi medyczce, iż nie mogą zmienić łap przeznaczenia, chociaż chcieli by tego. Na pytanie Rozżarzonej Skóry, która prosi, czy mogliby jej powiedzieć, kiedy to się stanie, stanowczo odpowiada, że Klan Gwiazdy nie widzi przyszłości dość wyraźnie, i niedługo sama się dowie, a tymczasem będą na nią czekać. Po pochwale Krzywej Gwiazdy skierowanej do Rozżarzonej Skóry Błękitna Gwiazda przypomina medyczce, że Klan Gwiazdy zawsze będzie z nią, gdyby stawiła czoła temu samotnie. Mówi również, że wszystkich boli, gdy młody kot zostaje wezwany do Klanu Gwiazdy. Medyczka odpowiada kotce mówiąc, iż kto inny zadba o jej klan, gdy jej zabraknie. Na koniec Błękitna Gwiazda miauczy, że zawsze będą przy niej.

Zachód Słońca

Manga

Bicz: Początek Legendy

Błękitne Futro jest na patrolu z Ostowym Pazurem i Tygrysią Łapą, kiedy znajdują na swoim terytorium kociaka. Ostowy Pazur stwierdza, że jest intruzem i trzeba go wygonić, jednak wojowniczka staje w obronie pieszczocha i mówi, że to tylko kocię. Kocur stwierdza, że była zawsze za bardzo wyrozumiała dla pieszczochów i pyta swojego ucznia, jak powinni to załatwić. Tygrysia Łapa, ku zadowoleniu mentora, odpowiada, że należy mu się nauczka. Czarny kociak zostaje prawie zabity, gdyby nie Błękitne Futro, która powstrzymuje Tygrysią Łapę przypominając mu, że nie trzeba zabijać, aby wygrywać walkę. Poturbowany Mały patrzy, jak patrol odchodzi i znika w lesie.

Złamany Spokój

Kiedy Krucza Łapa idzie z Jęczmieniem do Księżycowego Kamienia, Błękitna Gwiazda wraz z Białą Burzą i Nakrapianym Liściem objawia mu się we śnie. Krucza Łapa zwierza się, iż myślał, że koty z Klanu Pioruna kompletnie o nim zapomniały, na co ta odpowiada, że nigdy tak by się nie stało i że widzieli, jakie problemy on z Jęczmieniem mają. Kocica stwierdza, że kocury mają takie prawo do życia na farmie, jak koty z klanów do życia w lesie. Zielonooki kocur dodaje, że nie zasługuje na bycie uznawanym za lojalnego, bo nie jest już kotem z klanu. Błękitna Gwiazda mówi mu, że to nie liczy, bo nawet jeśli nie jest już z nimi, to wciąż jest ich przyjaciółmi i to jest ta lojalność, która nigdy nie umiera. Na koniec życzy mu szczęścia w odnalezieniu Klanu Pioruna.

Stracony Wojownik

Błękitna Gwiazda jest widziana podczas delirium Szarej Pręgi, wołając jego imię.

Przewodnik Po Terenie

Sekrety Klanów

Błękitne Futro pojawia się w "Przemowa Śnieżnego Futra: Smutna, zimna śmierć", gdzie rodzi swoje kociaki - Mgiełkę, Kamyka i Meszkę. Śnieżne Futro przygląda się, jak Meszka umiera, ponieważ jest strasznie osłabiona i jest dla niej za zimno. Szara karmicielka trąca ją, jednak ona się nie rusza. Zaczyna płakać i obwiniać się o śmierć córki. Śnieżne Futro obiecuje siostrze, że zajmie się Meszką.

Występuje również w "Przemowa Błękitnej Łapy: Cztery Drzewa widziane po raz pierwszy" jako uczennica, której pierwsze zgromadzenie odbywa się dwa dni po mianowaniu.

Koty Klanów

Skała kwestionuje decyzję Błękitnej Gwiazdy na temat przyjęcia Rdzawego do Klanu Pioruna, zastanawiając, czy to nie kolor sierści kocura oślepił przywódczynię, która od razu stwierdziła, że to on musi być "ogniem" z przepowiedni.

Bitwy Klanów

Przywódczyni zostaje wspomniana w "Przemowa Zakurzonej Łapy: Cienie w lesie", gdzie Tygrysi Pazur posyła Kruczą Łapę by poinformował o inwazji kotów z Klanu Cienia i wezwał posiłki. Kiedy Zakurzona Łapa planuje wykonać podwójne Piorunujące Uderzenie, tak, żeby intruzi myśleli, że cały Klan ich otoczył, Długi Ogon woła do Błękitnej Gwiazdy, której tak naprawdę nawet nie ma na miejscu zdarzenia.

Cytaty

Mamy szczęście, że tym razem nie straciliśmy żadnego z wojowników. Zdolna z ciebie uzdrowicielka, Nakrapiany Liściu.(...) Niepokoi mnie dzisiejsza porażka. Odkąd zostałam przywódczynią, Klan Pioruna nie dał się pokonać na swoim terytorium. Dla klanu nastały trudne czasy. Pąki na drzewach pojawiają się późno, rodzi się mniej młodych. Jeśli Klan Pioruna ma przetrwać, potrzebuje więcej wojowników.

—Błękitna Gwiazda podczas rozmowy z Nakrapianym Liściem o obecnej sytuacji w klanie, "Ucieczka w Dzicz, strona 16

Według ciebie nie potrafię rozpoznać kiedy jakiś kot mnie atakuje?

—Błękitna Gwiazda do Ciemnej Pręgi o Tygrysim Pazurze, "Las Tajemnic", strona 330

Od nich nie możemy się spodziewać miłosierdzia! Jeśli to zależy od Klanu Gwiazdy, Jasna Łapa umrze.

—Błękitna Gwiazda wyraża swoją niechęć do Klanu Gwiazdy, "Niebezpieczna Ścieżka", strona 266

Chcę wam coś powiedzieć... Chcę was przeprosić za to, że was odesłałam. Dębowe Serce zapewnił mnie, że Szara Sadzawka będzie dla was dobrą matką.

—Błękitna Gwiazda przeprasza swoje kocięta, "Niebezpieczna Ścieżka", strona 364

Przestań, Tygrysia Łapo! Wystarczy! Wojownicy nie muszą zabijać kotów, by wygrać walkę, pamiętasz?

—Błękitne Futro powstrzymuje Tygrysią Łapę przed zabiciem Małego, "Bicz: Początek Legendy", strona 33

Wygląda na to, że cierpienie jest ci pisane.

—Słowa Słonecznej Gwiazdy do Błękitnego Futra, "Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy" strona 528

Ciekawostki

  • Błękitna Gwiazda pochodzi od kotów rasy rosyjski niebieski, lecz nie wiadomo, który z jej przodków był czystej krwi.[1]
  • Za każdym razem, gdy przechodziła przez Drogę Grzmotu przypominała się jej śmierć Śnieżnego Futra.
  • Błękitna Gwiazda może być spokrewniona z Klonowym Cieniem. [2]. Vicky podoba się ten pomysł.
  • Błękitna Gwiazda i Dębowe Serce tworzą parę w Klanie Gwiazdy.[3]
  • Błękitna Gwiazda wzięła Ognistą Łapę na ucznia, ponieważ przypominał jej Dębowe Serce.
  • Błękitna Gwiazda, gdy była młoda, zauroczyła się w Lwim Sercu, ale nie interesowała się znajdowaniem partnera i była zbyt zajęta, służąc swojemu Klanowi.
  • W początkowych planach Błękitna Gwiazda miała być z Ognistą Gwiazdą.
  • Pod koniec swojego życia Błękitna Gwiazda cierpiała na pewną formę demencji.[4]
  • Prawdopodobnie gdy Błękitna Gwiazda trafiła do Klanu Gwiazdy, przeprosiła Prędką Łapę.
  • W początkowych planach, kocica miała nazywać się Księżycowa Gwiazda, Księżycowy Kamień i Błękitny Kamień.
  • W "Ogień i Lód" kiedy rozmawia z Chmurką, Paprotką i Jesionkiem po tym jak wyszli z obozu mówi, że "mogli zamarznąć". Mówi to dlatego, bo w tamtym momencie zaczęła rozpamiętywać śmierć Meszka.

Ceremonie

Ceremonia ucznia

Sosnowa Gwiazda: Błękitko i Śnieżko, jesteście z nami już od sześciu księżyców. Dziś zaczniecie swój trening. Wasz ojciec był lojalnym i odważnym wojownikiem Klanu Pioruna, mam nadzieję, że będziecie podążać jego śladami. (...) Błękitko, od dzisiaj aż do czasu, gdy zdobędziesz imię wojownika, będziesz nazywać się Błękitna Łapa. Twoim mentorem będzie Kamienna Skóra.
Wszyscy: Błękitna Łapa! Błękitna Łapa!

—"Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy", strony 74-75

Ceremonia wojownika

Sosnowa Gwiazda: Błękitna Łapo, od dziś będziesz znana jako Błękitne Futro. Klan Gwiazdy uznaje twoją odwagę i siłę, witamy cię jako pełnoprawną wojowniczkę Klanu Pioruna.
Wszyscy: Błękitne Futro! Śnieżne Futro! Błękitne Futro! Śnieżne Futro!

—"Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy", strona 233

Ceremonia zastępcy

Słoneczna Gwiazda: Błękitne Futro, od dzisiaj będziesz zastępczynią Klanu Pioruna. Niech Klan Gwiazdy darzy się odwagą, byś mogła pomóc swojemu klanowi, kiedy na drodze pojawią się jakiekolwiek trudności. I kiedy przyjdzie czas, w którym będziesz musiała mnie zastąpić, modlę się, byś była blaskiem oświetlającym nasz klan.
Wszyscy: Błękitne Futro! Błękitne Futro!

Ceremonia przywódcy

Życia Przywódcy

  1. Pierwsze życie dostała od Sosnowej Gwiazdy, podarował jej współczucie. Straciła je w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", przyczyna nieznana.
  2. Drugie życie dostała od Mamroczącej Stopy, podarował jej wytrzymałość. Straciła je w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", przyczyna nieznana.
  3. Trzecie życie dostała od Skowroniej Pieśni, podarowała jej humor. Straciła je w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", przyczyna nieznana.
  4. Czwarte życie dostała od Słodkiej Łapy, podarowała jej nadzieję. Straciła je w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", przyczyna nieznana.
  5. Piąte życie dostała od Słonecznej Gwiazdy, podarował jej odwagę. Straciła je w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", przyczyna nieznana.
  6. Szóste życie dostała od Gęsiego Pióra, podarował jej cierpliwość. Straciła je podczas zachorowania na zielony kaszel w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy".
  7. Siódme życie dostała od Meszki, podarowała jej zaufanie. Straciła je podczas ataku szczurów w "Ucieczce w Dzicz".
  8. Ósme życie dostała od Księżycowego Kwiatu, podarowała jej miłość. Straciła je podczas zachorowania na zielony kaszel w "Ogniu i Lodzie".
  9. Dziewiąte życie dostała od Śnieżnego Futra, podarowała jej dumę. Straciła je spadając z klifu do rzeki, podczas ataku sfory psów w "Niebezpiecznej Ścieżce".

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. Potwierdzone przez Vicky Holmes na facebooku.
  2. Vicky Holmes wspomniała o tym na facebooku.
  3. Potwierdzone przez Kate Cary na twitterze.