FANDOM

Trójkąt ostrzegawczy W tej chwili artykuł jest pod opieką użytkownika Lilishine. Prosimy nie wykonywać większych zmian do czasu nieokreślonego.

Biała Burza był doświadczony, mądry i odważny. Po wyborze Ognistej Gwiazdy na zastępcę przywódczyni nie okazał cienia zazdrości, jak mógłby to uczynić ktoś mniejszego formatu. Od samego początku go wspierał i to do niego Ognista Gwiazda zwracał się odruchowo po radę. Biała Burza miał swoje lata, ale nie brakowało mu energii ani siły i jeszcze sporo księżyców upłynie, zanim dołączy do legowiska starszyzny.

—Myśli Ognistej Gwiazdy, "Czarna godzina", strony 97-98

Biała Burza (ang. Whitestorm) — dawny zastępca oraz wojownik Klanu Pioruna, obecnie przebywa w Klanie Gwiazdy. Został zabity przez Gnata w walce z Klanem Krwi, poświęcając się swojemu Klanowi. Był owocem miłości Śnieżnego Futra oraz Ostowego Pazura i co za tym idzie, siostrzeńcem Błękitnej Gwiazdy, którą bardzo wspierał po tym, jak "utraciła" swój rozum.

Wygląd

Biała Burza jest dużym[1], umięśnionym[2], kocurem[1] o długim cielsku[2], śnieżno[3]-białym[2] futrze. Jego oczy są żółte, w kolorze spalonego słońcem piasku[2]. Ma gęstą, gładką sierść[2]. Jego uszy są zakończone frędzelkami[4], a za jednym z nich przebiega blizna[5].

Historia

Bielinek urodził się w Klanie Pioruna. Jego matka, Śnieżne Futro została zabita przez potwora dwunożnych, zanim jeszcze zdążył opuścić żłobek. Błękitne Futro postanowiła wtedy postarać się zastąpić mu matkę, jednak Ostowy Pazur, ojciec kociaka nie dopuszczał jej do syna. Błękitne Futro obawiała się, że kocur spróbuje zarazić Bielinka własną żądzą władzy i walki. Po ukończeniu wieku sześciu księżyców, został mianowany uczeniem, a jego trening poprowadził Łaciata Skóra. Błękitne Futro była spokojna, kiedy zdała sobie sprawę, że jednak nie poszedł w ślady ojca i stał się mądrym i szlachetnym wojownikiem, po ukończonym szkoleniu, o imieniu Biała Burza.

Fabuła

Super Edycje

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Bielinek przychodzi na świat, po długim porodzie Śnieżnego Futra. Kocurek natychmiast zaczyna ssać brzuch karmicielki, na co Błękitne Futro reaguje z podziwem. Tygrysek dziwi się, że w miocie był tylko jeden kociak i narzeka, że z takim białym futerkiem trudniej mu będzie polować. Ostowy Pazur pojawia się w żłobku i natychmiast podskakuje do partnerki radosny z widoku syna.

Następnego ranka, Śnieżne Futro krzyczy, że Bielinek otworzył oczy. Kociak razem z Tygryskiem idzie zwiedzać obóz. Błękitne Futro pragnie, by siostrzeniec dorastał jak najwolniej.

Bielinek, razem z Tygryskiem oprowadzają Brązka i Szronika po obozie, pod okiem Błękitnego Futra. Kociaki wędrują do legowiska Gęsiego Pióra, który reaguje na to wściekłym sykiem. Błękitne Futro pyta, co robi medyk, na co on mówi by zabrać Tygryska z jego legowiska. Pierzasty Wąs uspokaja mentora.

Różany Ogon wspomina, że Bielinek cały ranek gonił ogon matki. Mówi też, że Tygrysek namawiał go, by przyczepić rzepy do futra Szronika.

Bielinek budzi się przez Tygryska, a ten przedstawia mu nową zabawę: Zabić Psa. Śnieżne Futro i Błękitne Futro, idą się przejść podczas gdy kociaki się bawią.

Po powrocie do obozu Bielinek pyta się, czy matka bawi się w chowanego i czy ma dla niego prezent. Gdy kocica tłumaczy mu, że matka odeszła, on pyta się czy Śnieżne Futro go już nie kocha. Kociak chce odwiedzić matkę w Klanie Gwiazdy, ale ciotka mówi że to niemożliwe; Śnieżne Futro jest martwa. Bielinek protestuje i podbiega do martwego ciała.

Błękitne Futro ma sen w którym Bielinek i jego matka się topi. Po obudzeniu podbiega do śpiącego kociaka który jest radosny, że kocica wreszcie go odwiedziła.

Kocur zostaje Białą Burzą. Ostatecznie to Łaciata Skóra został jego mentorem. Wojownik dziękuje kotce. Błękitnoszara kotka odwiedza Skowronią Pieśń, a ta komentuje że Biała Burza do dobre imię dla wielkiego wojownika.

Misja Ognistej Gwiazdy

Przeznaczenie Klanu Nieba

Początek Proroctwa

Ucieczka w dzicz

Pojawia się w książce jako wojownik Klanu Pioruna i mentor Piaskowej Łapy.

Widzimy go po raz pierwszy kiedy towarzyszy Lwiemu Sercu podczas przyprowadzenia Rdzawego do Klanu Pioruna. Lwie Serce tłumaczy kociakowi, że Biała Burza to starszy wojownik ich klanu, a biały kocur mówi Rdzawemu, że wiele o nim słyszał. Błękitna Gwiazda jest ucieszona, kiedy pojawia się z Rdzawym w obozie, ale żałuje, że nie poprosiła go o zdjęcie jego obroży. Podczas mianowania Rdzawego na ucznia, Piaskowa Łapa zaczyna z niego drwić lecz wtedy Biała Burza upomina swoją uczennicę aby nie była taka surowa w stosunku do niego.

Kiedy Żółty Kieł zostaje uznana za zdrajczynię, Biała Burza za pośrednictwem Błękitnej Gwiazdy udaje się z patrolem do Klanu Cienia. Kotka mówi mu, że znajdzie tam przyjaciela. Po udaniu się w wyznaczone miejsce spotyka Ognistą Łapę oraz Szarą Łapę i zdaje sobie sprawę, że miała na myśli rudego kocura. Biała Burza ufa Ognistej Łapie w stosunku do poprowadzenia ich na drogę prawdy. Pozwala swojemu patrolowi wziąć udział w bitwie, ale kiedy Ognista Łapa z agresją patrzy na Podrapany Pysk, mordercę Nakrapianego Liścia, mówi mu, że zgodnie z kodeksem wojownika nie musi go zabijać aby wygrać tą bitwę.

Walka zostaje wygrana przez Klan Pioruna i wracają oni na swoje terytorium, uprzednio biały kot mówi do Nocnej Skóry, że ten może wreszcie zaznać spokoju. Wracają do obozu i Błękitna Gwiazda gratuluje Białej Burzy za dobrze wykonaną misję, ale kot odpowiada jej, że to nie jego zasługa, a uczniów - Szarej Łapy i Ognistej Łapy.

Ogień i lód

Na początku spotykamy go kiedy informuje Ogniste Serce i Szarą Pręgę o końcu czuwania, wcześniej pytając się ich czy cieszą się z widoku świtu.

Jest obecny podczas rozmowy na temat Zgromadzenia z kotami ze swojego klanu, również tymi, które na nim nie były. Jego uczennica pyta się, dlaczego Klan Rzeki i Klan Cienia chcą zgarnąć tereny Klanu Wiatru i dlaczego nie zgodzili się na powrót tego klanu. Odpowiada jej, że Klan Cienia nie jest taki słaby na jaki się wszystkim wydawał, a Nocna Skóra ma więcej ambicji niż ktokolwiek się spodziewał.

Kiedy młodzi uczniowie wyruszają na misję, w której muszą odnaleźć oraz przywrócić na dawne terytorium Klan Wiatru, kot pragnie aby Klan Gwiazdy się nimi zaopiekował.

Następnie jest widziany z Tygrysim Pazurem, z którym rozmawia pod Wysokim Głazem. Podchodzi do nich Ogniste Serce, którego wcześniej do nich wezwano. Tygrysi Pazur informuje Ogniste Serce, że czas ocenić postępy Rozżarzonej Łapy oraz Paprociowej Łapy. Biała Burza dodaje, że jeśli Rozżarzona Łapa udowodni, że jej umiejętności równe są jej entuzjazmowi to dziś wieczorem powinni mieć sporo jedzenia.

Potem podchodzi do Ognistego Serca i Szarej Pręgi oraz ostrzega szarego wojownika, że powinien odpocząć, ponieważ jego choroba może łatwo dostać się do żłobka. Pyta się Ogniste Serce dlaczego nie trenuje swoich uczniów chociaż powinien. Rudy kocur mamrocze, że idzie do Żółtego Kła po coś na ból brzucha.

Wychodzi na patrol myśliwski z Szarą Pręgą oraz Paprociową Łapą. Kiedy Ogniste Serce mówi, że dostał zioła od Żółtego Kła na ból brzucha, odpowiada mu, że powinien zapolować później, ponieważ nie chcą mieć leniwych wojowników kręcących się po obozie.

Uczennica Białej Burzy - Piaskowa Łapa zostaje wojownikiem i zmienia swoje imię na Piaskowa Burza.

Biała Burza staje na czele drugiej partii wojowników, którzy mają pomóc obronić Klan Wiatru przed Klanem Cienia i Rzeki, także wyrusza do bitwy.

Las tajemnic

Cisza przed burzą

Gdy Ogniste Serce zostaje zastępcą przywódczyni, Biała Burza nie żywi do niego urazy, mimo że sam miał spore szanse na awans. Przeciwnie. Wyraźnie wspiera młodego zastępce, pomaga mu organizować patrole oraz służy mu dobrą radą.

Ponadto opiekuje się Błękitną Gwiazdą, spędza z nią dużo czasu, próbując pocieszyć starą przywódczynię.

Niebezpieczna ścieżka

Jego uczennica zostaje poważnie zraniona i zyskuje pośmiertne imię, Stracony Pysk.

Czarna godzina

Po dowiedzeniu się o zgonie przywódczyni podchodzi do Ognistego Serca i przeprasza za to, że nie przypilnował Błękitnej Gwiazdy w Słonecznych Skałach, ponieważ za późno się zorientował, że zniknęła i obwinia się za jej śmierć. Mówi, że bał się wysłać któregoś z kotów na jej poszukiwania, bo sfora znajdowała się w pobliżu, ale następnie stwierdza, że mógł próbować coś zrobić. Ogniste Serce wspiera go i wpaja, że robił co mógł i kotka oddała życie za Klan Pioruna z własnej woli. Białego kocura niestety nie przekonywują jego słowa, bo jest strasznie przytłoczony po śmierci przyjaciółki, a zarazem ciotki.

Broni Błękitnej Gwiazdy kiedy słyszy zarzuty, że kotka była zdrajczynią, ponieważ miała potomstwo z kotem z innego klanu. Powtarza wszystkim, że przywódczyni zawsze była wierna swojemu klanowi. I przytakuje Ognistemu Sercu, mówiąc, że jej klan był dla niej absolutnie najważniejszy.

Po powrocie Ognistej Gwiazdy informuje go postępach jego ucznia.

Potem zostaje mianowany na zastępcę. Jest bardzo dumny, że został wybrany, ale przyjaznym tonem oznajmia, że nie oczekiwał takiego zaszczytu. Obiecał, że ze wszystkich sił będzie starał jak najlepiej służyć klanowi.

Przez większość książki jest kotem, który jest odpowiedzialny za obóz, podczas nieobecności Ognistej Gwiazdy. Koty uważają, że Ognista Gwiazda nie mógł wybrać lepszego zastępcy.

Jego córka - Szczawik zostaje otruta przez Ciemną Pręgę. Następnego dnia kocur mówi Ognistej Gwieździe, że kotka nie śpi.

Podczas przybycia Klanu Krwi do lasu, wypełnia rozkazy aby przygotować klan do planowanego ataku, ale z wahaniem pyta się Ognistej Gwiazdy czy koszt walki z tym klanem nie jest zbyt wysoki, ponieważ nawet jeżeli wygrają, mogą stracić wiele kotów. Dodaje, że nigdy nie chciał być przywódcą, nie miał nigdy takich ambicji jak Ognista Gwiazda czy Tygrysia Gwiazda i nie zazdrości rudemu kocurowi tego trudnego wyboru. Dodaje, że ma nadzieję, że kiedy przyjdzie czas, będzie walczyć do końca. Przywódca zdaje sobie sprawę, że każdy kot w jego wieku już dawno powinien dołączyć do starszyzny.

Przed walką z Klanem Krwi oznajmia Ognistej Gwieździe, że był zaszczycony z bycia zastępcą i daje mu do zrozumienia, że wiedział, że w tej bitwie umrze, ale mimo wszystko chce walczyć za swój klan. W ten sposób pokazuje swoją lojalność. Zostaje zaatakowany przez Gnata, który zadał mu śmiertelne rany. Kiedy Ognista Gwiazda chce mu pomóc, kot z przykrością szepcze, że już poluje z Klanem Gwiazdy. Tuż przed śmiercią mówi, że wiedział iż Szara Pręga od samego początku powinien zostać zastępcą i, że to on jest kotem do tego przeznaczonym. Natychmiast po tym, kiedy zginął, Ognista Gwiazda mianuje Szarą Pręgę na zastępce, na życzenie Białej Burzy.

Pojawia się ponownie, kiedy Ognista Gwiazda traci swoje pierwsze życie.

Siła Trójcy

Zaćmienie

Długie cienie

Omen Gwiazd

Znak księżyca

Ostatnia nadzieja

Nowele

Serce Nakrapianego Liścia

Dług Rudego Ogona

Furia Tygrysiego Pazura

Pożegnanie Kruczej Łapy

Ścieżka Kruczej Łapy

Złamany pokój

Przewodnik po Terenie

Sekrety Klanów

Koty Klanów

Kodeks Klanów

Bitwy Klanów

Ostateczny przewodnik

Ciekawostki

  • Ma w sobie krew Klanu Wiatru po dziadku Wietrznym Locie.
  • Biała Burza początkowo miał nie być w żaden sposób związany z Błękitną Gwiazdą, toteż wiele fanów twierdziło, że tak bliska relacja obojga kotów, może wynikać z tego, iż Biała Burza potajemnie kochał się w swojej przywódczyni. Zostały one obalone, kiedy w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", okazało się, że jest synem Śnieżnego Futra, tym samym siostrzeńcem Błękitnej Gwiazdy.
  • Biała Burza był jedynym kotem, któremu Błękitna Gwiazda zaufała w ostatnich trzech książkach "Początku Proroctwa".
  • Jest jednym z niewielu kotów w serii, które urodziły się jako jedynaki w miocie.
  • Chociaż w drzewie genealogicznym na oficjalniej stronie "Warriors", zostaje opisany jako ojciec Jesionowego Futra i Paprotkowej Chmury, okazuje się to później, że drzewa te nie były kanoniczne. Vicky przyznaje, że mógłby być ich ojcem, jednak nie podoba jej się ten pomysł.

Galeria

Bazy postaci

Oryginalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Wyjawione w "Uciecze w dzicz", spis Klanów
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 Wyjawione w "Uciecze w dzicz", strona 45
  3. Wyjawione w "Ciszy przed burzą", strona 26
  4. Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", [Potrzebna strona]