FANDOM

Warning
Mieliśmy nadzieję, że nam teraz pomożecie. Nocna Gwiazda jest chory. W obozie zapanował chaos, bo mnóstwo kotów choruje. Dla wszystkich nie starcza ziół ani pożywienia.

—Biała Szyja do Klanu Pioruna, "Cisza przed burzą", strona 117

Biała Szyja (ang. Whitethroat) – dawny wojownik Klanu Cienia. Został potrącony przez potwora Dwunożnych, przez co zginął i trafił do Klanu Gwiazdy.

Wygląd

Biała Szyja to mały[5], czarny kocur o białej szyi oraz łapach[2].

Fabuła

Wojownicy

Cisza przed burzą

Biała Szyja jest jednym z dwóch kotów Klanu Cienia, drugim jest natomiast Mała Chmura, który przybywa do Klanu Pioruna po pomoc, ponieważ w Klanie Cienia wybuchła epidemia, przez zjedzenie szczurów z Miejsca Padliny. Biała Szyja i Mała Chmura zostają znalezieni przy Sowim Drzewie, kiedy spali, które znajduje się na terytorium Klanu Pioruna. Biała Burza następnie mówi Ognistemu Sercu, że kiedy patrol obudził koty Klanu Cienia, ci błagali aby zabrali ich do obozu Klanu Pioruna. Mała Chmura jąka się w trakcie przesłuchania, że on i Biała Szyja przybyli na terytorium Klanu Pioruna w nadziei, że mogą dostać pożywienie i zioła lecznicze. Rozżarzona Skóra stawia się za dwójką więźniów mówiąc, że dwa koty wrogiego klanu nie stanowią zagrożenia dla Kanu Pioruna. Biała Szyja również dodaje, że mają nadzieję na pomoc ze strony Klanu Pioruna, gdyż kiedyś pomogli im wypędzić tyrana Klanu Cienia, Złamanego Ogona.

Gdy Ogniste Serce i Piaskowa Burza wyprowadzają dwa koty Klanu Cienia poza terytorium Klanu Pioruna, Piaskowa Burza komentuje, że Biała Szyja i Mała Chmura i tak pewnie nie mają apetytu, po tym jak podnoszą się chwiejnie znad wpół zjedzonej myszy i idą chwiejnie w krzaki, skąd dochodzą odgłosy wymiotowania. W pobliżu granicy dwa koty zapewniają, że Drogę Grzmotu przejdą sami. Biała Szyja i Mała Chmura skinęli głowami na pożegnanie, a potem znikają w paprociach. Gdy Ogniste Serce i Piaskowa Burza podążają za nimi, aby upewnić się, że koty Klanu Cienia opuszczą terytorium ich klanu, widzą, że czubek ogona Białej Szyi znika w tunelu pod Drogą Grzmotu.

Po tym, jak Ogniste Serce ich odprowadza, Rozżarzona Skóra kryje ich w pustym pnie drzewa blisko granicy z Klanem Rzeki i potajemnie ich leczy. Ogniste Serce znajduje ich i prosi medyczkę, aby powiedział dwóm kocurom Klanu Cienia, aby odeszli. Kiedy Biała Szyja pyta, jak mają wrócić chorzy i wygłodzeni, Ogniste Serce proponuje im trochę zwierzyny dla dwójki kotów. Jednak para decyduje, że muszą odejść. Następnie Mała Chmura informuje zastępce klanu przez co teraz przechodzi Klan Cienia, mówiąc, że zastępca już zmarł i wygląda na to, że ich przywódca, Nocna Gwiazda, wkrótce też umrze. Biała Szyja dodaje, że Klan się boi, ponieważ jeśli Nocna Gwiazda umrze, nie będzie kota gotowego zająć jego miejsce. Niechętnie Ogniste Serce pozwala dwójce kocurów pozostać w ukryciu, a Rozżarzona Skóra ciągle podaje im zioła na chorobę.

Później zostaje znaleziony obok ciała Szybkiego Wiatru, wyglądając na zszokowanego. W pierwszej chwili Ogniste Serce zarzuca Białej Szyi morderstwo wojownika. Wojownik Klanu Cienia nie ma ochoty walczyć i ucieka z miejsca zdarzenia. Zastępca następnie ściga go aż do Drogi Grzmotu, gdzie zostaje potrącony przez potwora. Ogniste Serce obserwuje, jak umiera przerażony kocur. Gdy jego oczy ostatni raz zalśniły, Biała Szyja dostrzega zbliżającego się Tygrysiego Pazura i zesztywniał z przerażenia. Płomiennorudy kocur uświadamia sobie, że Tygrysi Pazur zabił Szybki Wiatr i że Biała Szyja był po prostu w niewłaściwym miejscu o niewłaściwej porze.

Po tym, jak patrol Klanu Pioruna przegania włóczęgów Tygrysiego Pazura, Ogniste Serce przeciąga ciało Białej Szyi na skraj granicy Klanu Cienia, mając nadzieję, że patrol go odnajdzie, co się oczywiście stało.

Niebezpieczna ścieżka

Kiedy Ogniste Serce i Rozżarzona Skóra czekają przy Czterech Drzewach, dołączają do nich Cieknący Nos i Mała Chmura. Ogniste Serce rozpoznaje mniejszego kocurka, który przypomina zastępcy o Białej Szyi. Zostaje wspomniane, że Biała Szyja i Mała Chmura chcieli się schronić w Klanie Pioruna, jednak Błękitna Gwiazda odmówiła im pomocy, postępując zgodnie z radami Żółtego Kła, więc Rozżarzona Skóra potajemnie opiekowała się nimi, dopóki dwa koty Klanu Cienia nie były wystarczająco silne, aby wrócić na swoje terytorium. Biała Szyja wkrótce zmarł, gdy Tygrysia Gwiazda i niektórzy włóczędzy zaatakowali patrol Klanu Pioruna. Biała Szyja próbował wymknąć się z pola bitwy, ale nieostrożnie wbiegł na Drogę Grzmotu, gdzie został śmiertelnie potrącony przez potwora.

Cieknący Nos wspomina, że ​​było mu przykro, gdy Biała Szyja nie wrócił z Mała Chmurą do Klanu Cienia, a Ogniste Serce korzysta z okazji, aby dowiedzieć się, co koty Klanu Cienia wiedzą o śmierci kocura. Mała Chmura wyjaśnia potem, że Białą Szyja obawiał by się powrotu do Klanu w strachu przed ponownym zachorowaniem, po mimo posiadania ziół leczniczych ze sobą. Mała Chmura wspomina również, z bólem w oczach, że kilka kotów Klanu Cienia znalazło ciało kocura obok Drogi Grzmotu kilka dni później.

Dzięki tym informacjom, Ogniste Serce postanawia nie mówić brązowemu kocurowi prawdy o śmierci jego pobratymca, uznając, iż ta wiadomość, że nowy przywódca Klanu Cienia, Tygrysia Gwiazda, jest częściowo odpowiedzialny za śmierć kocura. Wyglądało na to, że Biała Szyja dołączył do grupy włóczęgów Tygrysiej Gwiazdy na krótki okres czasu i przepłacił za to życiem.

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Biała Szyja został wybrany do patrolu myśliwskiego Tygrysiego Pazura. Gdy brązowy kocur sugeruje, żeby poszli zapolować na terytorium Klanu Pioruna, kocur protestuje, mówiąc, że to będzie kradzież. Tygrysi Pazur pyta, czy kot Klanu Cienia ma z tym problem, a Biała Szyja spogląda na swoje łapy, mówiąc, że po prostu woli tam nie polować.

Podrapany Pysk podchodzi do Tygrysiego Pazura, mówiąc mu, że chodzą pogłoski o tym, że Biała Szyja i Mała Chmura schronili się w Klanie Pioruna podczas epidemii choroby. Tygrysi Pazur pyta, czy to prawda, a Podrapany Pysk mówi, że może to sobie wyobrazić, jak ta dwójka ucieka z konającego klanu. Tygrysi Pazur następnie mówi Białej Szyi, że będzie wykonywać jego rozkazy, ponieważ to nie od niego zależy co ma robić a czego nie. Mniejszy kot kiwa głową, wyglądając na przerażonego.

Podczas pobytu na terytorium Klanu Pioruna, patrol Tygrysiego Pazura napotyka patrol Mysiego Futra, Szybkiego Wiatru i Ciernistej Łapy. Tygrysi Pazur morduje Szybki Wiatr. Biała Szyja podchodzi do ciała, obwąchując ciało kocura, stwierdzając, że nie spodziewał się, że zostanie zaatakowany tak po prostu na patrolu. Pozostałe koty w patrolu pilnie dyskutują o tym, co wydarzy się w wyniku śmierci pręgowanego kocura, i postanawiają wrócić na terytorium Klanu Cienia. Pozostaje tam, gdzie był, z nosem wciąż w futrze martwego wojownika. Tygrysi Pazur warczy do niego i pyta, czy idzie, ale Biała Szyja się nie rusza. Tygrysi Pazur warknął na niego i grozi mu, że upewni się, że nie będzie z powrotem mile widziany w Klanie Cienia.

Tygrysi Pazur słyszy, jak Biała Szyja zawodzi nad śmiercią Szybkiego Wiatru, gdy biegnie z powrotem w kierunku terytorium Klanu Cienia. Jednak Biała Szyja pojawia się nieco za włóczęgą, a jego boki falują i ma krew na policzku. Tygrysi Pazur myśli, że jest zdrajcą po stronie Klanu Pioruna, ale kiedy Ogniste Serce wyłania się za niego, odwraca głowę, by na niego spojrzeć i bez konfrontacji z Ognistym Sercem, rzuca się na Drogę Grzmotu. Nagle na drodze pojawia się potów, a gdy dym rzednie, widać, że kocur został potrącony, a Ogniste Serce wpatruje się w niego z przerażeniem. Zastępca klanu podchodzi do niego, kiedy jest bezpieczny i najwyraźniej rozmawia z umierającym kocurem, chociaż Tygrysi Pazur ich nie słyszy. Kolejny potwór przejechał z rykiem obok nich, a gdy dym opada dostrzega, że Biała Szyja nie żyje.

Kiedy Tygrysiemu Pazurowi i reszcie patrolu udaje się wrócić do Klanu Cienia, kłamie mówiąc, że kocur oddała życie, próbując ocalić swoich pobratymców przed Klanem Pioruna. Krzemienny Kieł syknął i chce pomścić śmierć pobratymca, a Rdzawe Futro zawodzi, że jego śmierć nie pójdzie na marne.

Przewodnik po terenie

Ostateczny przewodnik

Pojawia się na stronie Rozżarzonej Skóry. Rozżarzona Skóra próbowała mu pomóc po tym, jak straciła Srebrny Strumień pod jej opieką, pomagając dwóm chorym kotom Klanu Cienia, które szukały schronienia na terytorium Klanu Pioruna.

Jest krótko wspomniany na stronie Małej Chmury, która jest też poświęcona Cieknącemu Nosowi. Wyjaśniono tam, że kiedy choroba spustoszyła liczebność Klanu Cienia, Biała Szyja i Mała Chmura uciekli na terytorium Klanu Pioruna, gdzie byli leczeni potajemnie przez Rozżarzoną Skórę, która się nad nimi ulitowała i ukryła na terytorium. Nie trwało to jednak długo, ponieważ zarówno on, jak i Mała Chmura zostali wkrótce odeszli na terytorium Klanu Cienia, kiedy odzyskali siły.

Koty Klanów

Biała Szyja jest wspomniany jako jeden z kotów, który uciekł z Klanu Cienia, kiedy zaczęła tam szaleć choroba i jak Rozżarzona Skóra została ukarana za pomaganie Białej Szyi i Małej Chmurze.

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione przez Vicky na jej Facebook'u
  2. 2,0 2,1 2,2 Wyjawione w "Ciszy przed burzą", spis Klanów
  3. 3,0 3,1 Wyjawione w "Ciszy przed burzą", strona 117
  4. Wyjawione w "Ciszy przed burzą", strony 219-220
  5. Wyjawione w "Ciszy przed burzą", strona 220