Warning.png
Warning.png
Wiem, że coś cię niepokoi. Nie zamierzam pytać, co to jest, jeśli nie zamierzasz mi powiedzieć. Ale pamiętaj, że jestem twoją matką. Nic co powiesz nie może mnie zszokować, ani sprawić że będę cię mniej kochać.

—Białe Skrzydło, Zapomniany wojownik

Białe Skrzydło (ang. Whitewing) – Córka Obłocznego Ogona i Jasnego Serca, siostra Zroszonego Nosa, Bursztynowego Księżyca i Śnieżnego Gąszczu. Była partnerka Brzozowego Upadku oraz matka Gołębiego Skrzydła i Bluszczowej Sadzawki.

Wygląd

Białe Skrzydło to mała kotka o miękkim, śnieżnobiałym, długim futrze. Posiada szerokie barki oraz zielone oczy.

Historia

Bielinka urodziła się jako jedyny kociak Jasnego Serca i Obłocznego Ogona. Kilka księżyców później rodzą się jej krewniaczki, Wiewiórka i Listek. Następnie szkoli ją wujek, Paprociowe Futro. Widziana jest później, gdy Szczawiowa Łapa dołącza w legowisku wojowników do braci. Później, gdy klany wyruszają w poszukiwaniu nowego domu, jest jedną z nielicznych uczennic. Gdy Wiewiórczy Lot i Pajęcza Noga zostają mianowani, ona wciąż się szkoli. Młodszy brat Pajęczej Nogi, jedyny ocalały z miotu Brzozowa Łapa wkrótce do niej dołącza. Młode koty się zaprzyjaźniają, a później zostają partnerami. Brzozowy Zachód i Białe Skrzydło zostają rodzicami Gołąbki i Bluszczki.

Fabuła

Nowa przepowiednia

Północ

Biała Łapa jest przedstawiona jako nowa uczennica Klanu Pioruna, której mentorem jest Paprociowe Futro. Kiedy Obłoczny Ogon i Jasne Serce idą na polowanie, Biała Łapa prosi, aby z nimi pójść. Kocur odmawia przez co kotka jest rozczarowana, ale dodaje, że jej mentor powiedział, że ją weźmie. Jasne Serce mówi, że Paprociowe Futro powiedział jej, że jest z niej naprawdę dumny. Biała Łapa rozwesela się i proponuje, że pójdzie go znaleźć. Kiedy Zakurzona Skóra, martwi się, że Wiewiórcza Łapa wyruszyła gdzieś sama, Biała Łapa i Pajęcza Łapa obserwują go z obawą.

Biała Łapa jest widziana kilka razy z  Ryjówczą Łapą i Pajęczą Łapą ćwicząc ruchy bojowe poza legowiskiem. Kiedy samotnik Krucza Łapa przybywa do Klanu Pioruna, przerywają walkę i udają się na powitanie. Ryjówcza Łapa przedstawia Kruczą Łapę Krzewikowi i mówi, że żyje na większej liczbie myszy, niż ona kiedykolwiek widziała w swoim życiu, po czym pyta czy zdarza się to codziennie. Biała Łapa odpowiada, że tak. Potem kotka pyta, czy mogą coś dla niego zrobić i proponują przyniesienie mu świeżej zwierzyny. Krucza Łapa grzecznie odrzuca ofertę i mówi, że musi porozmawiać z Ognistą Gwiazdą. Biała Łapa żegna się i dołącza do swojego mentora w pobliżu stosu zwierzyny.

Paprociowe Futro prosi Jeżynowego Pazura, aby się przyglądał, jak Biała Łapa trenuje z nim, Mysim Futrem i Pajęczą Łapą na rozkaz Ognistej Gwiazdy. Ona i Pajęcza Łapa toczą pozorowaną bitwę, a uczniowi udaje się przygwoździć kotkę do ziemi. Później ona i Ryjówcza Łapa wylegują się przed legowiskiem uczniów. Zakurzona Skóra podchodzi i pyta ich, czy widzieli Wiewiórczą Łapę. Dwóch uczniów wymieniają spojrzenia, a Biała Łapa mówi, że jej nie widzieli. Ryjówcza Łapa dodaje, że nie spała wczoraj w legowisku uczniów. Biała Łapa jest widziana później z Pajęczą Łapą, rozciągnięta na paprociach, które ocieniają ich legowisko.

Wschód księżyca

Liściasta Łapa widzi Białą Łapę i Ryjówczą Łapę mocujących się przed legowiskiem.

Biała Łapa czuwa nad ciałem Pstrokatego Ogona wraz z resztą klanu. Kotka jest bardzo przygnębiona, gdy okazuje się, że jej rodzice - Jasne Serce i Obłoczny Ogon - znikają podczas patrolu łowieckiego. Siedzi zszokowana przed legowiskiem uczniów. Klan Pioruna dyskutuje na temat zniknięcia dwóch kotów, a Ciernisty Pazur komentuje, że pozostawili Białą Łapę, pomimo iż jest ona ich jedynym kociakiem. Biała kotka próbuje przekonać Paprociowe Futro, żeby mogła iść ich szukać.

Jej mentor zabiera ją do Ognistej Gwiazdy, która błaga go o pozwolenie w szukaniu rodziców. Paprociowe Futro próbuje ją przekonać, że nie może porzucać treningu, aby ich odnaleźć. Przywódca rozumie ją, ale mówi, że potrzebują jej w obozie, aby uzupełnić stos zwierzyny. Ognista Gwiazda wysyła Paprociowe Futro na patrol łowiecki, a on mówi, żeby Biała Łapa poszła z nimi i aby miała oczy szeroko rozwarte, na wypadek gdyby mieli znaleźć Jasne Serce i Obłocznego Ogona. Uczennica potakuje i wygląda na weselszą.

Świt

Gdy Wiewiórcza Łapa i Jeżynowy Pazur powracają, kotka wraz z Ryjówczą Łapą biegną do nich na powitanie. Ruda uczennica wita ich i pyta, jak idzie ich trening. Ryjówcza Łapa odpowiada, iż pracują ciężko, a Biała Łapa dodaje, że wzięliby udział w ich pierwszym zgromadzeniu gdyby Dwunożni nie zniszczyli Czterech Drzew. Jesionowe Futro rzuca uczennicy ostrzegawcze spojrzenie i dodaje, że wędrowcy pewnie o tym jeszcze nie słyszeli.

Gdy Obłoczny Ogon i Jasne Serce powracają, widać jak wołają swoją córkę. Na dźwięk ich głosu, Biała Łapa podnosi głowę i gorliwie ich wita. Bardzo podekscytowana powrotem swoich rodziców, jest przez nich ciepło witana. Obłoczny Ogon owija swój ogon wokół niej, a Jasne Serce liże ją z zapałem. Gdy koty Klanu Pioruna dyskutują z zapałem, kto byłby dobrym zastępcą przywódcy, razem z Jesionowym Futrem, Oszronionym Futrem oraz Obłocznym Ogonem patrzą w kierunku Jeżynowego Pazura.

Paprociowe Futro wraca do obozu, aby wyjaśnić, że Ryjówcza Łapa umarł na Drodze Grzmotu goniąc bażanta. Biała Łapa obiecuje czuwać nad nim, do czego dołącza się Wiewiórcza Łapa. Obie były dobrymi przyjaciółkami Ryjówczej Łapy i obie są zdewastowane jego śmiercią. Uczennica jako pierwsza pyta się patrolu wysłanego przez Ognistą Gwiazdę do obozu Klanu Cienia, aby uratować ich przed Dwunożnymi, jak poszło. Kotka przyciska nos do boku matki, jednak szybko się odsuwa, gdyż czuje krew. Jasne Serce mówi, że jest okej i to tylko zadrapania.

Podróżuje w Wielkiej Wędrówce razem z innymi klanami,

Potęga trójki

Wyrzutek

Zostaje mentorką Oblodzonej Łapy, po to, aby nauczyć ją sztuki skradania się z białym futrem. Na początku jest bardzo nieśmiała, gdyż nigdy wcześniej nie miała ucznia. Podczas ceremonii mianowania uczniów, Brzozowy Zachód mówi, że nie rozumie dlaczego Ognista Gwiazda mianował mentorem ją mentorem Oblodzonej Łapy a nie jego, gdyż twierdzi że lepiej by wykonał zadanie. Wtedy odzywa się Piaskowa Burza i mówi, że Ognista Gwiazda zawsze wybiera najlepszych formatorów i przypomina mu, że mogliby obchodzić jej ceremonię mianowania na wojowniczkę dużo wcześniej, gdyby nie poprosiła o przełożenie jej aby Brzozowa Łapa nie znalazł się sam w legowisku uczniów.

Omen Gwiazd

Znak księżyca

Dwie córki Białego Skrzydła, Bluszczowa Łapa i Gołębia Łapa, otrzymują swoje imiona wojowniczek, Bluszczowa Sadzawka i Gołębie Skrzydło.

Bluszczowa Sadzawka oraz Kwiecisty Upadek wracają z tuneli, które badały, przerażone i obolałe. Białe Skrzydło podbiega w stronę Bluszczowej Sadzawki i pokazuje, jak bardzo martwiła się o nią. Odpędza także Ognistą Gwiazdę, pytającego dwie wojowniczki. Białe Skrzydło współczuje swojej córce. Jest również jednym z kotów, którzy byli świadkiem, jak Milka wrzeszczy na Kwiecisty Upadek.

Super Edycja

Misja Ognistej Gwiazdy

Bielinka rodzi się jako córka Obłocznego Ogona i Jasnego Serca. Kiedy jest w żłobku, jest bardzo opiekuńcza i dumna z Wiewiórki i Listka, jakby były jej własnymi kociętami. Zauważono, że ma prawie sześć księżyców i jest gotowa, aby zostać uczniem. Jasne Serce trzyma ją w swoim gnieździe, gdy Ognista Gwiazda odwiedza żłobek. Kotka, mówi mu, że kociaki przywódcy są jeszcze za małe na zabawę.

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Białe Skrzydło jest mentorką swojego młodszego brata, Zroszonej Łapy. Widziana jest, gdy pyta kocura, czy pamięta imiona Poległych Wojowników. Następnie zabiera swojego ucznia na szkolenie bojowe. Po powrocie grupy Jeżynowej Gwiazdy z Klanu Cienia, Białe Skrzydło protestuje, że oznaczyła teren, gdy przywódca mówi, że Klan Cienia kazał im odnowić granicę. Wiewiórczy Lot pociesza ją, mówiąc, że każdy kot w Klanie Pioruna wiedział, że to zrobiła. Białe Skrzydło z Bluszczową Sadzawką i Pajęczą Nogą, trenuje swoich uczniów w ruchach bitewnych, gdy Jeżynowa Gwiazda i Stokrotka udają się do Miejsca Koni. Kiedy Bursztynowa Łapa i Zroszona Łapa napadają na Stokrotkę, wojowniczka wstydzi się za nich i przeprasza kotkę za ich zachowanie. Białe Skrzydło jest widoczna ponownie, gdy wysuwa się z jaskini wojowników, by przywitać się z Gołębim Skrzydłem, która jest zaniepokojona wiatrem i pociesza ją. Obiecuje mieć córkę na oku i odprowadza ją z powrotem do jaskini wojowników. Kiedy koty muszą zmienić legowiska z powodu wycieków wody, Białe Skrzydło martwi się zostawić Gołębie Skrzydło, ale idzie do jaskini uczniów po tym, jak Lwi Płomień obiecuje pozostać blisko niej. Kiedy Jeżynowa Gwiazda sprawdza mentorów i ich uczniów, Białe Skrzydło prosi o dodatkowe legowisko. Kiedy powódź zbliża się do obozu, kocica ewakuuje obóz wraz ze swoimi towarzyszami klanu.

Emoji AshfurThinking.png

Cień Tygrysiego Serca

Nie pojawia się formalnie w książce, ale jest wymieniona w spisie Klanów.

Nowele

Omen Mglistej Gwiazdy

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Życzenie Liściastej Sadzawki

Biała Łapa próbuje złapać dużego zająca, ale jest zmożona i znokautowana, mając zwichnięty ogon. Liściasta Sadzawka próbuje go nastawić, jednak leczenie powoduje u Białej Łapy silny ból. Jasne Serce obserwuje córkę spoza legowiska medyczki.

Cisza Gołębiego Skrzydła

Białe Skrzydło jest zrozpaczona z powodu śmierci Szczawiowego Ogona i pomaga nieść jej ciało w stronę obozu. Później konfrontuje Gołębie Skrzydło z faktem, że jej moce zniknęły, wyrażając żal, że jej się wcześniej nie zwierzyła. Gdy Gołębie Skrzydło martwi się, że zmarli członkowie jej klanu zginęli nadaremnie, Białe Skrzydło mówi swojej córce, że rany po bitwie zostaną uleczone przez czas.

Ciekawostki

  • Ma krew kota domowego przez Obłocznego Ogona.
  • Poprosiła o opóźnienie swojej ceremonii mianowania na wojowniczkę by Brzozowa Łapa nie był jedynym uczniem w klanie. [2]

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Wyjawione w "Misji Ognistej Gwiazdy", strona 528
  2. Wyjawione w "Wyrzutku", strona 57