FANDOM

Walcz lojalnie, z odwagą. To wszystko o co będzie cię prosił Klan.

—Bluszczowa Sadzawka do Jabłkowego Futra w Ostatnia Nadzieja

Bluszczowa Sadzawka (ang. Ivypool) – córka Białego Skrzydła i siostra Gołębiego Skrzydła. Wojowniczka Klanu Pioruna.

Partnerka Paprotkowej Pieśni i matka Zjeżonego Mrozu, Trzepoczącego Pazura i Kwiecistej Łapy. Trenowała w Ciemnym Lesie.

Wygląd

Bluszczowa Sadzawka jest smukłą kotką o miękkim, jasnym, srebrno-białym pręgowanym futrem. Ma białe łapy, podbrzusze i pysk. Jej ogon jest srebrny i pręgowany. Uszy kotki są postrzępione, a jej ciało znaczą bitewne szramy. Jej oczy się ciemnoniebieskiej barwy.

Fabuła

Moc Trójki

Wschód Słońca

Bluszczyk i Gołąbek rodzą się jako córki Brzozowego Upadku i Białego Skrzydła, w połowie pory nagich liści.

Pod koniec książki, Bluszczyk i Gołąbek po raz pierwszy wychodzą ze żłobka, co wywołuje ciekawość u starszych wojowników klanu, którzy postanawiają obserwować poczynania kociąt. Piaskowa Burza pyta, Brzozowy Upadek, jakie imiona wybrali dla swych kociąt, na co kocur dumnie przedstawia dwie córki. Jasne Serce komentuje, że to dobry wybór. Natomiast również obserwujący kocięta, medyk, Sójcze Pióro rozmyśla nad słowami proroctwa, zesłanego Ognistej Gwieździe i nagle zdaje sobie sprawę, że któreś z nich może być trzecim kotem z przepowiedni.

Ciekawostki

Ceremonie

Ceremonia ucznia

Ognista Gwiazda: Bluszczyku, od tego dnia do czasu, aż otrzymasz swoje imię wojownika, będziesz znana jako Bluszczowa Łapa. Niech Klan Gwiazdy czuwa nad tobą i prowadzi cię przez twoją podróż do zostania wojownikiem. Rozżarzone Serce, wykazałaś się odwagą i wytrwałością, będąc uczniem, wierzę, że teraz nauczysz Bluszczową Łapę, aby podążała twoją ścieżką.
Koty: Gołębia Łapa! Bluszczowa Łapa!

Czwarty Uczeń

Ceremonia wojownika

Ognista Gwiazda: Ja, Ognista Gwiazda, przywódca Klanu Pioruna, wzywam swoich przodków, aby spojrzeli na tą uczennicę. Trenowała ciężko, by zrozumieć wasz kodeks, a teraz polecam wam ją jako wojowniczkę. Bluszczowa Łapo, czy obiecujesz przestrzegać kodeksu wojownika i bronić swój Klan, nawet kosztem swojego życia?
Bluszczowa Łapa: Obiecuję.
Ognista Gwiazda: Zatem mocą Klanu Gwiazdy, nadaję ci imię wojownika. Bluszczowa Łapo, od tej chwili będziesz znana jako Bluszczowa Sadzawka. Klan Gwiazdy szanuje twoją odwagę i lojalność, a my witamy cię jako pełną wojowniczkę Klanu Pioruna.
Koty: Bluszczowa Sadzawka! Bluszczowa Sadzawka!

Znak Księżyca

Cytaty

Gdy po raz pierwszy spotkałam Jastrzębi Mróz, nie było to w Miejscu, gdzie brakuje gwiazd; był na polu pełnym kwiatów, słońca i tym podobnych rzeczy. On... pochlebiał mi; wydawał się być zainteresowany tym, co mogłam zrobić, nie to, co mogła zrobić moja siostra. Żaden kot nigdy nie traktował mnie tak w tym klanie. Jestem tylko twoim cieniem.

—Bluszczowa Łapa do Gołębiej Łapy w Nocne Szepty

Wierzę w to, że Bluszczowa Łapa jest lojalna wobec Miejsca, gdzie brak gwiazd. Kiedy nadejdzie ostateczna bitwa, ona będzie z nami.

Tygrysia Gwiazda do Złamanej Gwiazdy w Nocne Szepty

Nie wiem, dlaczego Jastrzębi Mróz cię wybrał. Myślę, że twoja lojalność zawsze będzie z twoimi członkami klanu przy jeziorze. Co czyni cię niebezpieczną.

Złamana Gwiazda do Bluszczowej Łapy w Nocne Szepty

Galeria

Bazy postaci

Oryginalne rysunki

Koty Klanu Pioruna
Przywódca Jeżynowa Gwiazda
Zastępczyni Wiewiórczy Lot
Medycy Sójcze PióroOlchowe Serce
Wojownicy Ciernisty PazurBiałe SkrzydłoBrzozowy UpadekJagodowy NosMysi WąsMakowy MrózLwi PłomieńRozżarzone SerceRóżany PłatekTrzmiela PręgaKwiecisty UpadekBluszczowa SadzawkaWiśniowy UpadekKreci WąsLiliowe SerceZroszony NosBurzowa ChmuraPaprotkowa PieśńOstrokrzewowa KitaMiodowe FutroLiściasty CieńRosochata GałązkaPłetwiasty SkokOrle Skrzydło* • Śliwkowy KamieńMuszelkowe Futro* • Łodygowy LiśćTrzeszczący Ząb* • Muszy Wąs* • Plamiste Futro* • Zjeżony Mróz
Uczniowie Trzepocząca Łapa* • Kwiecista Łapa*
Karmicielki StokrotkaSzczawiowa PręgaRoziskrzona Skóra
Kociaki ZatoczekMirtka
Starszyzna Szara PręgaPaprociowe FutroObłoczny OgonJasne Serce