FANDOM

Chciałbym być znany jako Borsuczy Kieł. Jak ty, ponieważ byłeś takim świetnym mentorem.

—Borsuczy Kieł do Krzemiennego Kła, Kodeks Klanów, strona 56

Borsuczy Kieł (ang. Badgerfang) – jeden z najmłodszych wojowników Klanu Cienia. Ponieważ urodził się za panowania Złamanego Ogona, został mianowany w wieku zaledwie trzech księżyców. Zginął bardzo niedługo później, zabił go Klan Wiatru.

Obecnie jest w Klanie Gwiazdy. Był uczniem Krzemiennego Kła, któremu oddał cześć wybierając sobie taki sam drugi człon imienia jak kocur. Jego ojcem był Wilczy Krok, a matką Paprotkowy Cień.

Wygląd

Borsuczy Kieł jest malutkim, puchatym, czarno-białym kocurkiem.[3] Jego pyszczek jest zdobiony pręgami, które przypominają umaszczenie borsuka.[4]

Historia

Urodził się w Klanie Cienia jako jedyny kociak Paprotkowego Cienia i Wilczego Kroku. Swoje imię otrzymał po tym, jak jego rodzice zauważyli, że kolor futra ich syna bardzo przypomina sierść borsuka. Mimo, że nie osiągnął jeszcze odpowiedniego wieku, został zmuszony przez Złamaną Gwiazdę do zostania uczniem i przyjął imię Borsucza Łapa. Jego mentorem został Krzemienny Kieł. Podczas ataku z Klanem Wiatru, do którego Złamana Gwiazda wysłał również młodych uczniów, Borsucza Łapa zostaje ciężko ranny. Umierając prosi Krzemiennego Kła o możliwość mianowania go wojownikiem, którym chciałby być w Klanie Gwiazdy. Uczeń nazywa siebie Borsuczy Kieł, na cześć swojego mentora, po czym ostatecznie wykrwawia się. Jego śmierć sprawia, że Krzemienny Kieł obiecuje nie szkolić więcej kotka, który nie osiągnął jeszcze wieku sześciu księżyców.

Borsuczy Kieł ostatni raz pojawia się podczas ceremoni nadania Tygrysiej Gwieździe dziewięciu żywotów. Z tym życiem daje mu możliwość rozsądnego trenowania młodych kotów.

Fabuła

Super Edycja

Tajemnica Żółtego Kła

Borsuczek rodzi się Paprotkowemu Cieniu podczas przywództwa Złamanej Gwiazdy. Żółty Kieł komentuje, że kocurek z pyszczka wygląda jak borsuk, a matka nazywa go Borsuczkiem. Partner kotki odpowiada, że kotka wybrała idealne imię dla kociaka. Później Cieknący Nos mówi medyczce, jak dobrze radzą sobie Borsuczek i jego matka.

Borsucza Łapa zostaje ogłoszony jako uczeń Klanu Cienia na zgromadzeniu, a jego mentorem jest Krzemienny Kieł. Koty z innych klanów twierdzą, że jest zbyt młody, by zostać uczniem, ale Żółty Kieł ostro mówi, że Złamana Gwiazda wie, co robi. Kiedy spotkanie się zakończy, Borsucza Łapa podbiega do przywódcy, jego oczy są przepełnione blaskiem podniecenia, a Złamana Gwiazda mówi mu, że wkrótce będzie walczył w swojej pierwszej bitwie. Przywódca twierdzi, że widział ślady Klanu Wiatru na swoim terytorium i zamierzają zaatakować ich o świcie, więc Borsucza Łapa podskakuje do Krzemiennego Kła, by powiedzieć mu o bitwie i tym, jak użyje nowego ruchu, którego go nauczył. Mentor mówi mu, by pamiętał o wszystkim, czego go nauczył, i że przegrana w bitwie nie jest wstydem. Żółty Kieł zauważa, że ​​jego głos jest ciężki i zastanawia się, czy rzeczywiście chce prowadzić ucznia do bitwy. Potem Paprotkowy Cień, że jest z niego dumna i nigdy nie myślała o tym, by on nie przyszedł na świat. Żółty Kieł chce powiedzieć, że nie powinien być jeszcze uczniem, ale zachowuje to dla siebie.

Po bitwie Krzemienny Kieł wchodzi do obozu z ciałem Borsuczej Łapy w zębach. Mentor jest smutny ze względu na śmierć kociaka i mówi, że nigdy więcej nie będzie trenował kociaków. Tymczasem Żółty Kieł mruczy do ucznia, że pójdzie do Klanu Gwiazdy i obiecuje, że będzie świecił bardzo jasno jak gwiazdy na Srebrnej Skórze, chociaż Krzemienny Kieł poprawia ją i mówi, że nie jest już Borsuczą Łapą, ale Borsuczym Kłem. Żółty Kieł mówi, że to świetne imię i wierzy, że mianowanie kociaków poniżej sześciu księżyców na uczniów musi się skończyć. Następnie mentor zgadza się powiedzieć matce kociaka, co się stało, i zapewnić ją, że umarł jako wojownik.

Żółty Kieł konfrontuje się ze Złamaną Gwiazdą, mówiąc mu, że Borsuczy Kieł nie żyje. Złamana Gwiazda zdaje się nie przejmować tym, co mu powiedziała kocica i mówi, że to wstyd, bo byłby wspaniałym wojownikiem. Medyczka odpowiada, że przedwczesne mianowania kociaków na uczniów musi się skończyć, ale przywódca ignoruje słowa kotki mówiąc, że nie ona jest przywódcą.

Mała Łapa pyta Żółty Kieł, czy Borsuczy Kieł naprawdę nie żyje, kiedy widzi ją po walce, a Żółty Kieł przytakuje mu. Mała Łapa odpowiada, że jest teraz prawdziwym wojownikiem i ma nadzieję, że Borsuczy Kieł obserwuje go z Klanu Gwiazdy.

Przewodnik po Terenie

Kodeks Klanów

Borsucza Łapa jest bardzo młodym uczniem Klanu Cienia, ma tylko trzy księżyce; wcześnie został uczniem, ponieważ Złamana Gwiazda zmusił kociaki do rozpoczęcia treningu znacznie wcześniej, niż powinny.

Podczas bitwy, w której Klan Cienia wypędza Klan Wiatru z jego terytorium, Borsucza Łapa zostaje zaatakowany przez wrogiego wojownika, który rani go śmiertelnie. Opada na ziemię bez dalszej siły do walki. Z jego ucha widać krew. Jego mentor, Krzemienny Kieł, zrzuca z siebie wojownika i zabiera Borsuczą Łapę na skraj obozu i kładzie go na ziemi. Mówi się, że Borsucza Łapa dziwnie pachnie; kwaśny, jak krew i wronia-karma, podczas gdy jego oddech jest szybki i płytki. Mówi się, że Krzemienny Kieł pokazał mu wszelkie ruchy bitewne jakie znał. Mentor kociaka szykuje się do ataku na wojownika, który tak ciężko zranił Borsuczą Łapę, ale młody uczeń budzi się. Borsucza Łapa mówi kocurowi, że chciał, aby Złamana Gwiazda i jego matka, Paprotkowy Cień, byli z niego dumni, i pyta Krzemiennego Kła, czy zrobił to wystarczająco dobrze. Wojownik mówi mu, że Klan Cienia zawsze będzie go pamiętał za jego odwagę. Borsucza Łapa pyta, czy Klan Gwiazdy uczyni go wojownikiem i czy pozwolą mu wybrać sobie imię. Kiedy Krzemienny Kieł mówi, że myśli, iż Klan Gwiazdy pozwoli mu wybrać własne imię, Borsucza Łapa mówi, że chciał zostać nazwany Borsuczy Kieł na cześć Krzemiennego Kła, ponieważ był tak wspaniałym mentorem. W końcu Borsucza Łapa cicho wzdycha i umiera.

Krzemienny Kieł ślubuje, że już nigdy nie będzie trenować niepełnoletniego ucznia, obiecując przestrzegać zasady zawartej w kodeksie wojownika, która nie zezwala kociakom poniżej szóstego księżyca szkolić się na uczniów.

Ostateczny przewodnik

Borsuczy Kieł podchodzi do Tygrysiego Pazura, aby dać mu jedno ze swoich dziewięciu żyć, a wojownik szydzi z kocurka mówiąc, że jest najmniejszym wojownikiem, jakiego kiedykolwiek widział. To zezłościło Borsuczego Kła i informuje go, że zginął jako Borsucza Łapa, kiedy miał cztery księżyce, po tym, jak Złamana Gwiazda zmusił Borsuczego Kła i jego pobratymców z miotu do walki w bitwach, zanim nawet powinni zostać uczniami. Z tego powodu jego mentor, Krzemienny Kieł, powiedział, że może wybrać swoje imię wojownika.

Borsuczy Kieł daje Tygrysiemu Pazurowi życie, z którym mu dał możliwość mądrego szkolenia uczniów by były na tyle silne, aby przetrwać pierwszą bitwę. Po tym, jak dał Tygrysiemu Pazurowi życie, Borsuczy Kieł odchodzi z powrotem do kotów z Klanu Gwiazdy, pozwalając jego pobratymcom kontynuować ceremonię wojownika, aby został przywódcą.

Ciekawostki

  • Wybrał sobie drugi człon imienia na cześć swojego mentora, Krzemiennego Kła.[7]
  • Jest jednym z niewielu kociaków, który był sam w miocie.[4]

Błędy

  • Jest powiedziane, że ma cztery księżyce zamiast trzech.[8]
  • Było powiedziane, że szkolił się z pobratymcami ze żłobka[8], chociaż był wtedy jedynym kociakiem z miotu Paprotkowego Cienia.[6][4]
  • Jest pokazany jako biały z jaśniejszymi znaczeniami.[6]

Cytaty

Żółty Kieł: Jego twarz jest w pręgach jak u borsuka.
Paprotkowy Cień: Więc to jego imię, Borsuczek.

—Paprotkowy Cień nazywając swojego kociaka, Tajemnica Żółtego Kła, strona 455

Borsucza Łapa: Mam nadzieję, że Złamana Gwiazda jest ze mnie dumny. I mama.
Krzemienny Kieł: Paprotkowy Cień jest z ciebie bardzo dumna.

—Krzemienny Kieł do Borsuczej Łapy, kiedy ten zostaje ciężko ranny w bitwie, Kodeks Klanów, strona 55

Borsucza Łapa: Jesteś ze mnie dumny?

—Borsucza Łapa do swojego mentora, Kodeks Klanów, strona 56

Borsuczy Kieł: Jestem Borsuczy Kieł!
Tygrysi Pazur: Jesteś pewien? Jesteś najmniejszym wojownikiem, jakiego widziałem!
Borsuczy Kieł: Umarłem jako Borsuczy Kieł, kiedy miałem cztery księżyce. Złamana Gwiazda zmuszał mnie i moich rówieśników do udziału w bitwach gdy zostaliśmy uczniami. Walczyłem dzielnie i oddałem życie, żeby chronić Klan. Dlatego mój mentor, Krzemienny Kieł pozwolił mi wybrać wojownicze imię.
Tygrysi Pazur: W porządku. Więc jakie życie otrzymam od ciebie?
Borsuczy Kieł: Bądź cierpliwy. Twoje życie przybędzie, gdy my będziemy tego chcieli, nie ty. Z tym życiem daję ci umiejętność mądrego trenowania młodych kotów. Trenuj je, gdy będą wystarczająco silne, aby przetrwać pierwszą bitwę i zachęcaj do słuchania starszych kotów, by mogły poznać historię Klanu.

—Borsuczy Kieł dający życie Tygrysiemu Pazurowi, Ostateczny przewodnik, strony 91-92

Pójdziesz do Klanu Gwiazdy Borsucza Łapo. Będziesz lśnił bardzo jasno, obiecuję

—Żółty Kieł do martwego ciała ucznia, Tajemnica Żółtego Kła

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Ostatecznym przewodniku", strona 91
  2. Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", strona 474
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 Wyjawione w "Kodeksie Klanów", strona 54
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Wyjawione w "Tajemnicy Żółtego Kła", strona 455
  6. 6,0 6,1 6,2 Wyjawione w "Kodeksie Klanów", strona 55
  7. 7,0 7,1 Wyjawione w "Kodeksie Klanów", strona 56
  8. 8,0 8,1 Wyjawione w "Ostatecznym przewodniku", strony 91-92