FANDOM

Warning

Brunatna Skóra (ang. Tawnypelt) – wojowniczka Klanu Cienia. Dawniej należała do Klanu Pioruna, lecz odeszła do swojego ojca, ponieważ uważała, że koty z Klanu Pioruna porównują ją do Tygrysiej Gwiazdy.

Była jednym z kotów z przepowiedni Klanu Gwiazdy, wybranych do wyruszenia w podróż, mającą na celu znalezienie nowego domu dla klanów.

Jedyna córka Złotego Kwiatu i Tygrysiej Gwiazdy. Siostra Jeżynowej Gwiazdy. Partnerka Jarzębinowego Pazura, oraz matka Tygrysiej Gwiazdy, Płomiennego Ogona i Zarannej Skóry.

Po raz pierwszy pojawia się w "Lesie tajemnic".

Wygląd

Brunatna Skóra jest kotką o sprężystej sylwetce i silnym umięśnionym karku[2]. Ma krótką, jasno-szylkretową sierść i zielone oczy oraz długie i zakrzywione pazury[3].

Charakter

Brunatna Skóra jest lojalną wojowniczką, bardzo oddaną swoim pobratymcom i klanowi. Odznacza się twardym charakterem. Podczas rozmowy jest zawsze szczera i otwarta, często również opryskliwa i ironiczna. Nigdy nie lubi przyznawać się do słabości nawet jeśli jest ona widoczna.

Historia

Brunatka wraz ze swoim bratem, Jeżynkiem przychodzi na świat w Klanie Pioruna. Jej rodzicami są Złoty Kwiat i Tygrysi Pazur. Młoda kotka zostaje mianowana na uczennicę tuż po incydencie, w którym jej ojciec zdradza swój klan i prawie morduje ówczesną przywódczynię, Błękitną Gwiazdę. Przez tą sytuację wiele kotów w klanie nie ufa jego dzieciom. Ogniste Serce początkowo ma trudność z wyborem im mentorów, jednak ostatecznie sam podejmuje się szkolenia Jeżynowej Łapy, a Brunatną Łapę w trening otrzymuje Paprociowe Futro. Jednak pamiętny cień Tygrysiej Gwiazdy wciąż prześladuje dwójkę uczniów, a niektóre koty wątpią w ich lojalność. Skłania to Brunatną Łapę do opuszczenia rodzinnego klanu i dołączenia do Klanu Cienia. Podczas bitwy między Klanem Tygrysa, a Klanem Lwa, kotka walczy po stronie ojca, a kiedy dobiega ona końca decyduję się nie wracać do Klanu Pioruna, mimo próśb Jeżynowej Łapy i Ognistej Gwiazdy. 

Niedługo później kończy swój trening i otrzymuje nowe imię wojownika, Brunatna Skóra. Zostaje wybrana przez Klan Gwiazdy, aby reprezentować swój klan w podróży do Miejsca, w którym tonie słońce oraz ostatecznie sprowadzić go na nowe terytoria nad jeziorem. Po pewnym czasie rozkwita jej relacja z Jarzębinowym Pazurem i wkrótce później na świat przychodzą ich kocięta: Tygrysek, Płomyczek i Świtka.  

Fabuła

Super Edycje

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Kiedy Jeżynowa Gwiazda prowadzi patrol, by zobaczyć Czarną Gwiazdę, Brunatna Skóra i jej patrol spotykają się z nimi. Brunatna Skóra pyta swojego brata o to, co robi, najeżając futro w szoku i wściekłości. Patrzy na lidera i nerwowo grzebie pazurami na ziemi. Jeżynowa Gwiazda wyjaśnia, że ​​chce zobaczyć Czarną Gwiazdę, ale Trawiasta Łapa chce ich odpędzić. Brunatna Skóra informuje uczennicę, że ​​liderzy mogą odwiedzać się nawzajem i nie musi reagować na wszystko z agresją. Kotka wydaje się nieufna, gdy patrzy na patrol Klanu Pioruna, mówiąc jej bratu, że odprowadzi ich do obozu Klanu Cienia , ponieważ nie napotykają kłopotów, o których twierdzą, że ich nie szukają. Kotka prowadzi oba patrole przez drzewa i na obozie informuje Czarna Gwiazdę, że znalazła patrol Klanu Pioruna przekraczający ich terytorium i poprosiła o spotkanie z nim. Po rozmowie z przywódcami, Czarna Gwiazda nakazuje szylkretowej kocicy i odprowadzenie patrolu, ale Jeżynowa Gwiazda odmawia eskorty. Podczas Zgromadzenia, kiedy przywódca Klanu Cienia denerwuje się, że musi oddać cześć poległym, Jarzębinowy Pazur uspokaja go miłymi słowami, a oczy Brunatnej Skóry są pełne dumy dla jej partnera.

Po rozmowie z przywódcami, wciska się pomiędzy członków klanu, aby porozmawiać z Jeżynową Gwiazdą. Dotykają nosy na powitanie, a Brunatna Skóra wspomina, że ​​dobrze go widzieć. Jeżynowa Gwiazda mówi, że ​​Jarzębinowy Pazur wykonał wcześniej dobrą robotę, a wojowniczka zgadza się, że jest świetny. Pręgowany kocur zaczyna sugerować, że nie potrwa to długo, dopóki Jarzębinowy Pazur nie stanie się liderem, a ona będzie zastępcą. Pyta, czy myśli, czy Czarna Gwiazda jest za stary, by ich poprowadzić, i zaprzecza temu, twierdząc, że jej lider jest w porządku. Jeżynowa Gwiazda mówi jej, żeby się uspokoiła i wygładziła futro. Brunatna Skóra zaciąga się ogonem, a następnie przyciska nos do ramienia przywódcy. Mówi mu, aby zajął się sobą, nazywając go głupią kulą futra, zanim odwróci się, by dołączyć do swojego klanu. Kiedy Jeżynowa Gwiazda wpada na kolejny patrol jej klanu, pyta, czy jego siostra jest co w porządku. Fretkowy Pazur twierdzi, że cały klan jest w porządku. Znacznie później, Jeżynowa Gwiazda czuje zapach intruzów Klanu Cienia, ale odkrywa, że ​​to jego siostra, a on pyta, co ona tam robi. Brunatna Skóra wyłania się z krzaków, a on uspokaja Jessy, że to jego siostra i każe jej czekać. Brunatna Skóra wydaje się chuda i potargana, a oczy ma szeroko otwarte. lider pyta, czy nic jej nie dolega, a ona mówi że nic, tak jak całej reszcie Klanu Cienia.

Opowiada swojemu bratu o swoim smutku, wyjaśniając, że Klan Cienia ma kłopoty, ponieważ stracili swój obóz i wiele terenów łowieckich, jak jezioro to zalało. Jeżynowa Gwiazda przyznaje, że jest to złe i wyjaśnia, że ​​jego klan też ma problemy. Pyta, czy Klan Cienia próbował polować na górnej granicy, tak jak oni. Kotka mówi "tak", ale przyznaje, że i tak mają wielkie kłopot z wyżywieniem Klanu. Waha się, obniżając głowę i wydawało się być niekomfortowo, gdy chwyta ziemię pazurami. Kocur pyta, o czym mówi, a ona bierze oddech. Wyjaśnia, że ​​istnieją koty domowe, które uważają, że są właścicielami części lasu i atakują ich patrole . Przywódca pyta, czy mówi o Susan i Jacquesie, ale Brunatna Skóra kręci głową, tłumacząc, że zostali zabrani ze swoim Dwunożnym, gdy jezioro zaczęło zalewać. Wyjaśnia, że ​​te koty są inne. Wyjaśnia, że ​​są głodni i nie tak silni jak kiedyś. Jeżynowa Gwiazda czuje od swojej siostry, że jest rozdarta między dumą a desperacją. Pyta, co chce, żeby zrobił i czy chce, by upolował coś dla niej. Kotka nie może odpowiedzieć, ponieważ Jessy się podniosła.

Jessy wita Brunatną Skórę i Jeżynową Gwiazdę. Brunatna Skóra jest zaskoczona, i szeroko otwierają oczy, gdy pyta, czy jest kotem domowym. Patrzy na ramię brata i pyta, czy jest z nim więcej domowych kotów. Widzi, że Frankie i Minty też tam są. Wojowniczka pyta brata, czy ma mysi móżdżek, że wprowadza domowe kotki do lasu. Przywódca Klanu Pioruna twierdzi, że te koty umarłyby, gdyby im nie pomógł. Siostra ripostuje, że to nie jego problem. Stwierdziła, że ​​nie może poprosić o pomoc, jeśli jest zbyt zajęty dbaniem o nich. Kocur zachowuje spokój, ponieważ wie, że kotka się obawia, ponieważ martwi się o swój klan. On spokojnie wyjaśnia, że Ognista Gwiazda wykazał, że współczucie jest siłą. Patrzy przez ramię i mówi bratu by zapomniał, że ją widział, bo Jarzębinowy Pazur zrobi jej awanturę za rozmawianie z kotem Klanu Pioruna. Minty komentuje, że wojowniczka jest naprawdę odważna, ale Gołębie Skrzydło wyjaśnia, że ​​jest siostrą Jeżynowej Gwiazdy, a ona jest całkiem dobra jak na kota Klanu Cienia. Lider jest rozdarty między swoim gniewem a zmartwieniem dla swojej siostry, ponieważ wie, że Klan Cienia musi naprawdę mieć kłopoty, by Brunatna Skóra przyszła i błagała o pomoc, ponieważ jest bardzo dumna ze swojego klanu.

Początek proroctwa

Las tajemnic

Pojawia się w książce jako jedno z kociąt Tygrysiego Pazura i Złotego Kwiatu. Jej bratem jest Jeżynek.

Cisza przed burzą

Podczas pożaru w Klanie Pioruna, Brunatka jest z resztą klanu. Ona i jej matka, Złoty Kwiat, wychodzą z obozu bez urazu, chwilę później karmicielka zauważa, że Jeżynek nie jest razem z nimi. Złoty Kwiat panikuje i obawiając się że Jeżynek zginie, zaczyna płaczliwie prosić o pomoc klanowiczów. Ogniste Serce razem z Żółtym Kłem postanowili wrócić do obozu na ratunek kociakowi. Na szczęście Jeżynek został uratowany przez rdzawego kocura i oddany jego matce, jednak Żółty Kieł ginie z powodu nawdychania się dymu.

Niebezpieczna ścieżka

Na zgromadzeniu klanów, Ogniste Serce słyszy szepty Ciemnej Pręgi kierowane do Tygrysiej Gwiazdy, na temat jego kociąt. Potem, czarno-pręgowany wojownik zabiera oba kociaki, Brunatkę i Jeżynka do Tygrysiej Gwiazdy, który czeka na nie przy granicy Klanu Cienia. Przed spotkaniem, Brunatka zwraca uwagę na odór Klanu Cienia i skarży się, że od niego śmierdzą jej łapki. Kiedy spotykają się z Tygrysią Gwiazdą, kotka pyta czy jest jej ojcem, na co kocur kiwa głową. Ciemna Pręga mówi kociakom, że ich ojciec jest przywódcą. Ich oczy rozszerzają się szeroko z niedowierzania, a Jeżynek pyta czy to prawda. Tygrysia Gwiazda odpowiada, że tak.

Kotka pyta czy mogą zostać w jego klanie razem z nim, jednak kocur odpowiada, że póki co ich miejsce jest tam gdzie ich matka, Złoty Kwiat. Tygrysia Gwiazda pyta, kiedy zostaną uczniami, na co Ciemna Pręga odpowiada że będą nimi za księżyc albo wcześniej, dodając, że jest mu szkoda że ma już swojego ucznia, gdyż chciałby zostać mentorem któregoś z tej dwójki. Ciemnobrązowy kocur pyta, czy umieją już polować lub walczyć, na co Jeżynek przechwala się, że to on zostanie najlepszym wojownikiem w Klanie Pioruna. Kotka nie chce być gorsza od swojego brata, więc mówi że to ona będzie najlepszą łowczynią. Potem, Tygrysia Gwiazda próbuje im powiedzieć dlaczego został przywódcą Klanu Cienia a nie Klanu Pioruna, jednak niespodziewanie z krzaków wyskakuje Ogniste Serce i przerywa mu.

Kiedy ciało Prędkiej Łapy zostaje przyniesione do obozu Klanu Pioruna przed pogrzebem, Brunatka i Jeżynek są widziani jak przyglądają się ciału z rozszerzonymi, przerażonymi oczami. Później, kotka zostaję mianowana na uczennicę, Brunatną Łapę, a jej mentorem zostaję Paprociowe Futro.

Ogniste Serce decyduje powiedzieć Jeżynowej Łapie i Brunatnej Łapie o ich ojcu, i kiedy to robi, kotka uważa że zostanie lepszym wojownikiem niż jej okropny ojciec.

Czarna godzina

Kiedy koty wracają do obozu po ataku psów i śmierci Błękitnej Gwiazdy, Brunatna Łapa i jej brat podskakują z tyłu Rozżarzonej Skóry. Kiedy Ognista Gwiazda ogłasza zebranie klanu, kotka pyta go czy to on zostanie ich nowym przywódcą.

Kiedy Małe Ucho obraża ją, mówiąc że na pewno pójdzie śladami jej ojca, decyduje że nie będzie starała się udowadniać że jest dobrym uczniem, tak jak Jeżynowa Łapa. Czuje się nieszczęśliwa w obozie Klanu Pioruna i ucieka do jej ojca, Tygrysiej Gwiazdy. Ognista Gwiazda próbuje ją śledzić i sprowadzić z powrotem do klanu, ale zaczyna padać deszcz i ślad się urywa. Złoty Kwiat jest bardzo poddenerwowana, że Małe Ucho ocenia jej córkę, Brunatną Łapę, tylko dlatego, że jest kocięciem Tygrysiej Gwiazdy.

Kiedy ambicje Tygrysiej Gwiazdy zostają ujawnione przez Ognistą Gwiazdę, Brunatna Łapa stoi po stronie swojego nowego klanu, Klanu Cienia. Po bitwie z Klanem Krwi, płomiennorudy kocur pyta ją, czy życzy sobie powrócić do Klanu Pioruna. Ona odmawia, mówiąc że czuje się dobrze w nowym klanie, gdzie nikt jej nie ocenia, w przeciwieństwie do Klanu Pioruna, który traktował ją dość nie uprzejmie. Mimo tego mówi Ognistej Gwieździe, że będzie tęskniła za swoim starym klanem, i prosi go żeby nigdy jej nie zapomniał.

Nowa przepowiednia

Północ

Emoji AshfurThinking

Wschód księżyca

Po upadku z wodospadu rana Brunatnej Skóry zaczęła jej doskwierać. Kiedy Burzowe Futro zaczął szukać wszystkich towarzyszy zobaczył Brunatną Skórę razem z Pierzastym Ogonem jego siostrą. Gdy Burzowe Futro zauważa ruch pomiędzy skałami wszyscy razem zbierali się w jedną kupę za skał wyszły trzy koty patrzyłeś na nich szeptał coś pomiędzy sobą. Brunatną Skóra tak jak inni wiedziała że nie dadzą sobie rady z tymi kotami. W końcu jeden z nich przemówił przedstawił się jako Urwisko zaraz zanim przedstawiła się Potok. Koty z plemienia proponują podróżnym wypoczynek w ich jaskini, a ci będąc głodni i zmęczeni, przyjmują propozycję. Wszyscy razem poszli do obozu Plemienia Płynącej Wody. Nowo poznane koty zaprowadziły podróżnych do swojego obozu. Ledwo po wejściu wszyscy obserwowali nowych przybyszów a ich uwagę głównie zdawał się przyciągać Burzowe Futro.

Następnego dnia Burzowe Furto, Wiewiórcza Łapa i Jeżynowy Pazur oraz kilka kotów z plenienia poszli na polowanie. W tym czasie Brunatna Skóra została w obozie plemienia razem z Pierzastym Ogonem.

Podróżujące koty dyskutują między sobą o odejściu. Postanawiają, że ruszą w drogę o świcie. Koty plemienia proponują, by zostali na dłużej, jednak Wiewiórcza Łapa i Jeżynowy Pazur mówią im, że muszą wracać, bo ich klany mają kłopoty. Koty plemienia otaczają ich i blokują wyjście z jaskini. Bard i koty z plemienia prowadzą koty leśne do Jaskini Ostrych Kamieni. Burzowe Futro został oddzielony od reszty i zaprowadzony w głąb jaskini. Brunatna Skóra wraz z resztą zostają wyprowadzeni przez strażników poza terytorium plemienia.

Szybko planują jak odbić Burzowe Futro. Następnego dnia wracają by odbić Burzowe Futro. Gdy dotarli do obozu plemienia odbili Burzowe Futro i uciekli. Podczas ucieczki zaczyna padać kot postanowiły zatrzymać się w jaskini. Chwilę później zostają znalezieni przez Szpona, Ptak i Skałę. Szpon  wspomina, że Potok jest jego siostrą, kiedy opowiada Burzowemu Futru i jego przyjaciołom, o tym jak on i kilka innych kotów zostało wygnanych z plemienia po nieudanej próbie zabicia Ostrego Kła. Teraz żyją jako wygnańcy bo nie mogą wrócić do puki nie zabiją Ostrego Kła. Mówi też że Potok także chciała iść ale Bard się nie zgodził i to dobrze bo to nie jest życie dla niej.

Brunatna Skóra wraz z przyjaciółmi i nowo poznanymi kotami wracają do plemienia z pomysłem Wiewiórczej Łapy jak im pomóc. Plenię jest sceptycznie nastawione co do planu kotów leśnych i wygnańców. W końcu zgadzają się. Wszyscy się przygotowywaną Szpon wychodzi razem z Ptak i Skałą by zwabić Ostrego Kła. Wielki kot łapie trop wbiegł do obozu jednak nie zjadł królika z jagodami śmierci. Zaczął szukać kotów gdy by nie Pierzasty Ogon zabił by Wronią Łapę i dalej terroryzował by koty plemienia. Pierzasty Ogon umarła ratując nie tylko Wronią Łapę ale i całe plemię.

Po tych wydarzeniach koty leśne wróciły do domu. Najpierw pożegnali się z Wronią Łapą a później Brunatna Skóra wróciła do swojego klanu.

Ceremonia

Ceremonia ucznia

Błękitna Gwiazda: Paprociowe Futro, Ogniste Serce powiedział mi, że jesteś gotowy, aby otrzymać pierwszego ucznia. Zostaniesz mentorem Brunatnej Łapy.
Błękitna Gwiazda: Paprociowe Futro, pokazałeś, że jesteś lojalnym i mądrym wojownikiem. Zrób wszystko, aby przekazać te cechy Brunatnej Łapie.

Niebezpieczna ścieżka, strona 281

Ciekawostki

  • Brunatna Skóra miała być na początku jasnorudym kocurem.
  • Ma w sobie krew Klanu Nieba i Klanu Pioruna, ponieważ jej ojciec Tygrysia Gwiazda jest potomkiem Janowcowego Pazura.
  • Jest jednym z trzech kotów w serii, które dwukrotnie przyjęły pozycję zastępcy.
  • Vicky wyznała, że powodem dla którego uczyniła Jarzębinowego Pazura partnerem Brunatnej Skóry był fakt, że podczas trwania serii kilkukrotnie opisywała go jako kotkę. 

Zobacz także

Galeria

Bazy postaci

Oryginalne rysunki

Przypisy

  1. Wyjawiono w "Skrytych cieniach"
  2. Wyjawiono w "Północy", strona 16
  3. Wyjawiono we "Świcie", strona 31