Warning.png
Warning.png
Trenowałem w Mrocznej Puszczy, aby stać się silniejszym wojownikiem. Potrzebowałem jakiegoś kota, który by we mnie uwierzył, a koty z Mrocznej Puszczy wierzyły... lub przynajmniej sprawiały takie pozory. Jednak nie walczyłem przeciwko klanom. Zawsze na pierwszym miejscu będę stawiać moją przynależność do Klanu Wiatru. Ta bitwa z łasicami jest moją szansą, aby się wykazać.

—Bryzowa Skóra rozmawia z Wronim Piórem na temat swojej lojalności, "Próba Wroniego Pióra", strony 364-365

Bryzowa Skóra (ang. Breezepelt) - starszy wojownik, należący do Klanu Wiatru.

Wygląd

Bryzowa Skóra to chudy[13], czarny kocur z bursztynowymi oczami[14].

Charakter

Bryzowa Skóra jest chłodnym i ponurym kotem. Jest on zdradliwy, jako iż był bardziej lojalny Mrocznej Puszczy niż swojemu pierwotnemu klanowi, czyli Klanowi Wiatru. Nie boi się wykazać swojej wściekłości oraz swoich myśli. Jest agresywny wobec większości kotów. Nienawidzi Klanu Pioruna.

Historia

Bryzek urodził się w Klanie Wiatru i był jedynym kociakiem z miotu, któremu udało się przeżyć. Z tego powodu jego matka, Nocna Chmura skupiła na nim całą swoją uwagę i wychowała go w nadopiekuńczy sposób. Po opuszczeniu żłobka przyjął imię Bryzowa Łapa i rozpoczął szkolenie na przyszłego wojownika pod okiem Białego Ogona. Jego największym celem stało się skupienie na sobie uwagi ojca, Wroniego Pióra, który nigdy nie wykazywał większego zainteresowania synem. W końcu zaczął wierzyć, że ciemnoszary wojownik po prostu go nienawidzi. Bryzowa Łapa stał się złośliwym i na każdym kroku wszczynającym bójki młodym kocurem. Bardzo często zdarzały mu się sprzeczki z Lwią Łapą, uczniem Klanu Pioruna. Po ukończeniu treningu, został wojownikiem o imieniu Bryzowa Skóra. Ostatecznie dowiedział się, że Ostrokrzewiasty Liść, Sójcze Pióro i Lwi Płomień z Klanu Pioruna są jego przyrodnim rodzeństwem i zaczął pałać ogromną nienawiścią, zarówno do nich, jak i Wroniego Pióra, który okazał się być ich biologicznym ojcem. Bryzowa Skóra zaczął staczać się coraz bardziej w dół, przytłoczony całą sytuacją, w której się znalazł. Postanowił zacząć trenować w Mrocznej Puszczy, aby stać się silniejszym wojownikiem i odpłacić się każdemu, kto kiedykolwiek go skrzywdził. To miejsce prawie całkiem go pochłonęło, a kiedy nadszedł czas Wielkiej Bitwy, nie obawiał się zdradzić własnego klanu i stanąć w szeregach mrocznych kotów. Jednak to klanom udało się wygrać bitwę. Przez wściekłość i odrazę czynami syna, Wronie Pióro wyrzekł się go, podobnie jak każdy inny kot należący do Klanu Wiatru. Wszyscy chcieli wygnać Bryzową Skórę, poza Pojedynczą Gwiazdą, który ostatecznie postanowił dać mu drugą szansę. To wystarczyło, aby wojownik zapragnął zrobić wszystko, aby ukazać się lojalnym klanowi. W międzyczasie zażegnał spór ze swoim ojcem oraz Lwim Płomieniem, a wkrótce później, rozkwitły jego uczucia do Wrzosowego Ogona. Doczekali się dwóch miotów kociąt, czterech córek o imionach: Dymna Mgła, Moręgowate Skrzydło, Jabłkowy Blask i Drewniana Pieśń.

Fabuła

Potęga trójki

Widzenie

Bryzowa Łapa jest na patrolu, wraz z Wronim Piórem, Białym Ogonem i Wrzosową Łapą. Czwórka kotów zauważa Sójczą Łapę. Ślepy uczeń z Klanu Pioruna przez przypadek wpada do jeziora i prawie się topi, jednak w ostatniej chwili zostaje wyciągnięty na powierzchnię przez Wronie Pióro. Bryzowa Łapa od początku jest do niego wrogo nastawiony. Zauważa to jego mentorka, Biały Ogon i zwraca uwagę Wroniemu Pióru, aby nauczył swojego syna dobrych manier. Bryzowa Łapa stwierdza, że Sójcza Łapa jest głupi i powinien dziękować Klanowi Wiatru za uratowanie życia.

Wronie Pióro upomina syna, na co młody uczeń z wściekłości macha ogonem. Wojownik prosi Biały Ogon, aby odprowadziła Bryzową Łapę i Wrzosową Łapę do obozu, a on sam oferuje się pójść z Sójczą Łapą do Klanu Pioruna. Bryzowej Łapie widocznie nie podoba się ten pomysł, jednak tym razem stara się trzymać język za zębami.

Podczas zgromadzenia Bryzowa Łapa zauważa Wrzosową Łapę rozmawiającą z dwójką uczniów, należących do Klanu Pioruna. Kocur próbuje odciągnąć koleżankę na bok i namawia ją do dołączenia do ich pobratymców. Jednak Wrzosowa Łapa nie zwraca na niego uwagi. Zaczepnie wyjaśnia Lwiej Łapie i Mysiej Łapie, że Bryzowa Łapa jest najmłodszym z uczniów w Klanie Wiatru. Mimo to uwielbia się rządzić. Uczeń wścieka się słysząc tą uwagę.

Emoji AshfurThinking.png

Wyrzutek

Kiedy Bryzowa Łapa wraz ze swoim ojcem, Wronim Piórem, wyrusza wraz z pozostałymi kotami w góry, by pomóc Plemieniu Płynącej Wody, spotykają Pięknisia. Kocur prowadzi ich przez farmę Dwunożnych. Uczeń wyczuwa zapach myszy. Chce zapolować, ale Piękniś mówi że są tam niebezpieczne psy. Bryzowa Łapa jest niezadowolony. Potem on i Lwia Łapa wymykają się na farmę aby zapolować. Przyłapuje ich Ostrokrzewiasta Łapa.

Superedycje

Próba Wroniego Pióra

Emoji AshfurThinking.png

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Bryzowa Skóra nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak jest wymieniony w spisie klanów.

Cień Tygrysiego Serca

Zobacz także

Ciekawostki

Cytaty

To mordercy!

—Bryzowa Skóra o włóczęgach Ciemnego Ogona, "Piorun i cień", rozdział 11

A ty, ślepy medyk, myślisz, że mnie powstrzymasz? Kiedy wyłowią jej ciało z waszej drogocennej sadzawki, twoje słowo będzie przeciwko mojemu.

—Bryzowa Skóra do Sójczego Pióra "Czwarty Uczeń", strona 286

Galeria

Bazy postaci

Alternatywne wyglądy

Oryginalne rysunki

Przypisy

  1. Wyjawiono w "Skrytych cieniach", strony 212-213 (angielskie wydanie)
  2. Wyjawiono w "Długich cieniach", strona 236 (angielskie wydanie)
  3. 3,0 3,1 3,2 Wyjawiono w "Widzeniu", spis klanów
  4. Wyjawione w "Próbie Wroniego Pióra", rozdział 31
  5. Wyjawiono w "Skrytych cieniach" (angielskie wydanie)
  6. Wyjawione w "Widzeniu", strona 171
  7. Wyjawione w "Widzeniu", strona 253
  8. 8,0 8,1 8,2 Wyjawione w "Wschodzie słońca", strona 384
  9. 9,0 9,1 9,2 Wyjawiono w "Przemijających echach", strona 2 (angielskie wydanie)
  10. Wyjawiono w "Znaku księżyca", strona 61 (angielskie wydanie)
  11. Wyjawione w "Zapomnianej wojowniczce", strona 73 (angielskie wydanie)
  12. Wyjawione w "Czwartym uczniu", spis klanów
  13. Wyjawione w "Przemijających echach", strona 1 (angielskie wydanie)
  14. Wyjawione w "Widzeniu", strona 137
  15. Wyjawione w "Sekrety Klanów", storna 37 (angielskie wydanie)
  16. Wyjawione przez Kate na jej blogu
  18. Wyjawione przez Kate na jej blogu
  19. Wyjawione przez Vicky na jej Facebooku