FANDOM

Warning
Sposób, w jaki nas trenują jest dobry. Daje nam szansę uczynić klan silniejszym. Myślałem, że nauczyłem się wszystkiego, czego mogłem się nauczyć, jednak teraz widzę, że istnieją sposoby, abym mógł być silniejszy w walce dla mojego klanu.

—Brzozowy Zachód wyjawia Bluszczowej Sadzawce, powód dla którego trenuje w Mrocznej Puszczy, Zapomniany wojownik, strona 24

Brzozowy Zachód (ang. Birchfall)– starszy wojownik, należący do Klanu Pioruna.

Syn Paprotkowej Chmury i Zakurzonej Skóry. Brat Krzewika, Lisiego Skoku, Pajęczej Nogi, Modrzewika, Lodowej Chmury i Ryjówczej Łapy. Partner Białego Skrzydła, oraz ojciec Bluszczowej Sadzawki i Gołębiego Skrzydła.

Po raz pierwszy pojawia się w Północy.

Wygląd

Brzozowy Zachód to kocur o lśniącym, jasnobrązowym pręgowanym futrze oraz bursztynowych oczach.

Charakter

Emoji AshfurThinking

Historia

Brzózek urodził się w Klanie Pioruna wraz ze swoimi siostrami, Modrzewikiem i Krzewikiem. Był kociakiem z drugiego miotu Paprotkowej Chmury i Zakurzonej Skóry. Jego obydwie siostry oraz brat, Ryjówcza Łapa zmarli, kiedy las był niszczony przez dwunożnych. Sprawiło to, że Paprotkowa Chmura desperacko starała się utrzymać go przy życiu. Po uratowaniu z sideł dwunożnych, pieszczoszka Cody na krótki czas przebywała w Klanie Pioruna i pomagała Paprotkowej Chmurze w opiece nad Brzózkiem. Rozwinęła się między nimi przyjaźń i kociak był bardzo przytłoczony, kiedy Cody postanawiła wrócić do swoich domowników. Po osiedleniu się Klanów na nowych terytoriach nad jeziorem, kocurek był pierwszym mianowanym uczniem należącym do Klanu Pioruna. Przyjął imię Brzozowej Łapy, a jego mentorem został Jesionowe Futro. Po ukończeniu treningu został został wojownikiem o imieniu Brzozowy Zachód. Już w trakcie szkolenia rozwinęła się silna relacja między nim, a Białym Skrzydłem i wkrótce stali się partnerami. Na świat przyszły ich dwie córki, Gołębie Skrzydło i Bluszczowa Sadzawka.

Fabuła

Nowa Przepowiednia

Północ

W tej książce Brzózek pojawia się po raz pierwszy.

Jest on kociakiem Paprotkowej Chmury i Zakurzonej Skóry z ich drugiego miotu.

Dawny uczeń Klanu Pioruna, Krucza Łapa odwiedza swój stary dom, aby zobaczyć się z Ognistą Gwiazdą. Brzózek i jego rodzeństwo są zaciekawieni przybyłym kotem.

Wschód Księżyca

Jedna z jego sióstr, Modrzewik umiera, przez co Paprotkowa Chmura jest w bardzo złym stanie psychicznym. Jej partner Zakurzona Skóra namawia ją do jedzenia i dalszej opieki nad pozostałymi kociętami.

Świt

Po śmierci swojej drugiej siostry Krzewika, Brzózek jest jedynym kociakiem z miotu, który przetrwał. Jego matka, Paprotkowa Chmura bardzo przeżywa stratę dwójki swoich kociąt. Ognista Gwiazda odwiedza ją w żłobku i składa karmicielce obietnicę, że Klan Pioruna zapewni Brzózkowi przetrwanie. W odpowiedzi Paprotkowa Chmura syczy że Brzózek musi przeżyć. Rozżarzona Skóra przygląda się Paprotkowej Chmurze i Brzózkowi, i mówi Ognistej Gwieździe, że Brzózek zawsze był najsilniejszy spośród trójki. Dodaje również, że teraz, kiedy stracił swoje rodzeństwo, jego matka będzie mogła dać mu więcej swojego mleka.

Cody postanawia pomóc dbać o Brzózka do końca swojego pobytu w Klanie Pioruna.

Pewnego dnia żłobek zostaje zalany przez deszcz, a Cody przenosi Brzózka do legowiska, w którym sypiają wojownicy. Pieszczoszka widzi, że kociak jest głodny i płacząc prosi o jedzenie. Kotka wpada na pomysł, aby spróbować nakarmić go upolowaną zdobyczą i stwierdza, że uda mu się przeżyć jeśli tylko nauczy się ją jeść.

Kiedy Klan Cienia zostaje zaatakowany przez dwunożnych i musi szukać schronienia w obozie Klanu Pioruna, Brzózek pomaga odwrócić uwagę kociąt, aby Cody mogła w tym czasie obejrzeć czy nie mają one żadnych zadrapań, ani drzazg.

Przed odejściem klanów z lasu, Liściasta Łapa podaje mu wspomagające siły zioła podróżne. Kociak jednak wypluwa je i z obrzydzeniem skarży się swojej matce, że smakują jak wronia karma. Kotka karci go, ripostując, że sam nie wie, jak smakuje karma dla wron, ponieważ nigdy jej nie próbował. Wkrótce okazuje się również, że Cody postanowiła wrócić do swoich dwunożnych. Brzózek jest zbyt mały, aby zrozumieć jej decyzje i jest zdenerwowany, że kotka go opuściła.

Kociak źle znosi podróż klanów do nowego domu. Wciąż nie przestaje tęsknić za Cody, a jego matka zaczyna obawiać się, że może nie przetrwać pory nagich drzew.

Podczas swej podróży klanu znajdują schronienie w jaskini Plemienia Płynącej Wody. Brzózek odzyskuję energię i zaprzyjaźnia się z kociakami Wysokiego Maku oraz kociakami należącymi do Plemienia.

Blask Gwiazd

Klany nareszcie odnajdują swój nowy dom. Paprotkowa Chmura stwierdza, że Brzózek powinien odpocząć przed wydzieleniem granic między nowymi terytoriami. Brzózek podskakuje z podniecenia i pyta się czy Bagnik, Jabłuszko i Ropuszek mogą iść z nim. Wysoki Mak, matka kociąt delikatnie wyjaśnia mu, że koty Klanu Cienia nie mogą mieszkać z kotami Klanu Pioruna. Brzózek stwierdza, że jest to niesprawiedliwe i oświadcza, że nigdzie nie pójdzie bez swoich przyjaciół. Skarży się, że w Klanie Pioruna nie ma żadnych kociąt, z którymi mógłby się bawić. Ostatecznie Paprotkowa Chmura ucisza kociaka, mówiąc, że musi przestrzegać Kodeksu Wojownika i tym samym pożegnać się z przyjaciółmi.

Kiedy Klan Pioruna znajduje miejsce na swój obóz, Paprotkowa Chmura pyta Jeżynowego Pazura, czy jest gdzieś bezpieczne miejsce dla niej i jej syna.

Kiedy jego ojciec wchodzi do obozu, o prawie potyka się o Brzózka. Mówi, że sprawia więcej kłopotów niż szalejący lis, ale Paprotkowa Chmura odpowiada, że dobrze, że znów ma ochotę na zabawę.

Gdy Zakurzona Skóra wychodzi na patrol, Brzózek bardzo chce iść z nim. Ojciec odpowiada mu, że nie może, ponieważ jest kociakiem. Brzózek odpowiada mu, że już umie polować i nawet demonstruje. Chce schwytać ptaka siedzącego na skraju kotliny. Gdy na niego skacze, ześlizguje się z gałęzi i prawie upada w dół wąwozu, ale chwyta go Jeżynowy Pazur. Zakurzona Skóra syczy na kociaka i mówi żeby podziękował swojemu wybawcy. Kociak jękliwie przeprasza i ucieka w stronę żłobka.

Podczas ceremonii wojownika Pajęczej Nogi, Brzózek skacze energicznie, zachwycony wyróżnieniem, otrzymanym przez starszego brata.

Zmierzch

Biała Łapa jest obecnie jedyną uczennicą w klanie. Kotka widocznie nie radzi sobie ze wszystkimi obowiązkami. Ognista Gwiazda sugeruje wśród swoich pobratymców, aby któryś z nich pomógł jej wymienić mech. Brzózek natychmiast wyrywa się do zadania, twierdząc przy tym, że jest już gotowy, aby zostać mianowany uczniem. Paprotkowa Chmura uspokaja kociaka, mówiąc mu, że musi jeszcze przeczekać następny księżyc.

Brzózek kręci się w pobliżu, podczas kłótni Jeżynowego Pazura i Wiewiórczego Lotu. Kociak traci równowagę, potykając się o własny ogon i wpada pomiędzy wojowników. Kocurek natychmiast przeprasza i szybko ucieka.

W końcu nadchodzi czas, aby Brzózek opuścił żłobek. Kocurek jest pierwszym mianowanym uczniem w nowym obozie Klanu Pioruna. Ognista Gwiazda przydziela mu na mentora Jesionowe Futro. Brzozowa Łapa jest podekscytowany z powodu otrzymania swojej nowej rangi. Jego entuzjazm podziela również Biała Łapa, która nie jest już jedyną uczennicą w klanie. Młode koty szybko zyskują swoją sympatię, a nawet proszę swoich mentorów, aby ich trening przebiegał wspólnie.

Brzozowa Łapa zostaje raniony w oko podczas ataku borsuków na obóz Klanu Pioruna. Paprotkowa Chmura odciąga go z pola bitwy, a później razem pomagają wydostać się stamtąd również Stokrotce i jej kociętom.

Zachód słońca

Po ataku borsuka, w rany Brzozowej Łapy wdała się infekcja, co zmusza młodego kota do dłuższego pobytu w legowisku medyczki. Liściasta Sadzawka martwi się, że jego stan może nagle się pogorszyć i stara się go jak najczęściej doglądać. Mimo jej obaw uczniowi udaje się wrócić do zdrowia.

Medyczka stwierdza, że młody kocur jest już w pełni wyleczony i może wrócić do swoich uczniowskich obowiązków. Brzozowa Łapa jest podekscytowany i nie może się doczekać nadrobienia zaległości w treningu. Jesionowe Futro zabiera go na patrol, na którym zauważają ślady Klanu Cienia. Oznacza to, że koty z wrogiego klanu kręciły się po nie swojej stronie granicy. Wiewiórczy Lot prosi Brzozową Łapę, aby zawiadomił Ognistą Gwiazdę. Nagle zauważają grupę intruzów. Uczeń słyszy za sobą odgłosy potyczki, kiedy pędzi do obozu zawiadomić sprowadzić swojego przywódce.

Nadchodzi dzień, kiedy Jesionowe Futro postanawia zakończyć trening Brzozowej Łapy. Jednak nim to zrobi, musi ostatecznie ocenić zdolności młodego kota. Podczas polowania, zauważają Ognistą Gwiazdę, uwięzionego w pułapce na lisy. Jesionowe Futro natychmiast każe swojemu uczniowi sprowadzić pomoc. Brzozowa Łapa szybko wraca z odsieczą, jednak jest już za późno, aby ocalić przywódcę, który traci jedno ze swoich żyć oraz Jastrzębiego Mroza, którego podstępne plany ostatecznie zaprowadziły do grobu.

Potęga Trójki

Widzenie

Zostaje mianowany wojownikiem o imieniu Brzozowy Zachód. Niedługo później razem z Paprociowym Futrem choruje na biały kaszel, jednak szybko udaje im się wyzdrowieć.

Ostrokrzewinka zwraca na niego uwagę, podczas swojej ceremonii mianowania na uczennicę. Brzozowy Zachód siada obok Jeżynowego Pazura i obserwuje przebieg ceremonii. Kotka zastanawia się, czy Ognista Gwiazda wybierze go na mentora dla któregoś z jej braci. Jednak przywódca wybiera Jesionowe Futro, kocura, który niegdyś szkolił Brzozowy Zachód. Ognista Gwiazda publicznie chwali Jesionowe Futro za świetne wyszkolenie swojego pierwszego ucznia.

Brzozowy Zachód alarmuje swoich pobratymców o śladach Klanu Cienia, znalezionych na terytorium Klanu Pioruna. Później prowadzi grupkę wojowników w miejsce, gdzie wyczuł zapach wrogiego klanu. Odnajdują intruzów i między klanami dochodzi do potyczki. Po wygranej bitwie, Brzozowy Zachód komplementuje technikę z jaką walczyła Ostrokrzewiasta Łapa.

Sfora psów dostaje się na teren Klanu Wiatru. Brzozowy Zachód jest jednym z kotów, wysłanych przez Ognistą Gwiazdę, aby pomóc klanowi Pojedynczej Gwiazdy pozbyć się napastnika. Koty odnoszą sukces w bitwie, a Brzozowy Zachód odnosi tylko kilka niewielkich zadrapań.

Ceremonie

Ceremonia ucznia

Ognista Gwiazda: To dobry dzień dla Klanu Pioruna. Nadając imiona uczniom, pokazujemy, że Klan Pioruna przetrwa i pozostanie silny. Brzózku, od dziś będziesz znany jako Brzozowa Łapa. Jesionowe Futro, jesteś gotów, by szkolić ucznia. Zostaniesz mentorem Brzozowej Łapy. Jesionowe Futro, ty także znasz smak straty i smutku i znalazłeś siłę, by sobie z nim poradzić. Wiem, że przekażesz Brzozowej Łapie swą siłę i że nauczysz go umiejętności, które uczynią go odważnym wojownikiem Klanu Pioruna.
Wszyscy: Brzozowa Łapa! Brzozowa Łapa!

—"Zmierzch", strony 148-149

Ciekawostki

  • W Północy był nazywany "Brzózka", jednak w Świcie zostało to zmienione na "Brzózek".
  • Kate Cary uwielbia jego imię.

Galeria

Bazy postaci