Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Dobrze nas szkolą. Dzięki temu możemy uczynić klan silniejszym. Myślałem, że umiem już wszystko, teraz widzę, że mogę stać się jeszcze potężniejszy dla dobra klanu.

—Brzozowy Zachód do Bluszczowej Sadzawki o treningach w Mrocznej Puszczy, "Zapomniana wojowniczka", strona 43

Brzozowy Zachód (ang. Birchfall) – starszy wojownik, należący do Klanu Pioruna.

Opis

Brzozowy Zachód to jasnobrązowy pręgowany kocur[10] o lśniącym futrze[11] oraz bursztynowych oczach[12].

Charakter

Brzozowy Zachód jest zabawny, niedojrzały, pracowity i wyluzowany. Ze względu na samotność jako kociak, Brzozowy Zachód kocha swoich przyjaciół i rodzinę. Brzozowy Zachód ma swoją dziecinną stronę, jak skomlenie na małe rzeczy jak cierń w łapie. Ma pasję do rywalizacji i chętnie chce się wykazać. Ciężko pracuje dla swojego klanu i szanuje umiejętności innych, chcąc uczyć się od kogoś młodszego niż on, jak Bluszczowa Sadzawka. Z tego powodu trenował w Mrocznej Puszczy, aby być silniejszym dla dobra Klanu Pioruna. Brzozowy Zachód nosi w sobie wiele winy, na przykład za przebywanie blisko swoich przyjaciół z Klanu Cienia, ale zwłaszcza za swoją rolę podczas Wielkiej Bitwy. Zaryzykował nawet swoje życie, aby odkupić swoje winy jako ucznia Mrocznej Puszczy. Nawet jeśli decyzje innych go zasmucają, nie żywi urazy i po cichu je akceptuje. Brzozowy Zachód jest otwarty do tego stopnia, że zaakceptował Ostrokrzewiasty Liść, zabójczyni jego mentora, kiedy odkrył, że Jesionowe Futro sam próbował dokonać morderstwa.

Historia

Brzozowy Zachód to starszy wojownik Klanu Pioruna służący od przywództwami Ognistej Gwiazdy, Jeżynowej Gwiazdy, oszusta, Wiewiórczego Lotu, Lwiego Płomienia, Szarej Pręgi i ostatecznie Jeżynowej Gwiazdy, na terytoriach jeziora. Brzózek urodził się w Klanie Pioruna wraz ze swoimi siostrami, Modrzewikiem i Krzewikiem. Był kociakiem z drugiego miotu Paprotkowej Chmury i Zakurzonej Skóry. Jego obydwie siostry oraz brat, Ryjówcza Łapa zmarli, kiedy las był niszczony przez Dwunożnych. Sprawiło to, że Paprotkowa Chmura desperacko starała się utrzymać go przy życiu. Brzózek był najsilniejszy z miotu, dlatego udało mu się przetrwać. Po uratowaniu z sideł Dwunożnych, pieszczoszka Cody na krótki czas przebywała w Klanie Pioruna i pomagała Paprotkowej Chmurze w opiece nad Brzózkiem. Rozwinęła się między nimi przyjaźń i kociak był bardzo przytłoczony, kiedy Cody postanowiła wrócić do swoich domowników. Po osiedleniu się Klanów na nowych terytoriach nad jeziorem, kocurek był pierwszym mianowanym uczniem należącym do Klanu Pioruna. Przyjął imię Brzozowej Łapy, a jego mentorem został Jesionowe Futro. Po ukończeniu treningu został wojownikiem o imieniu Brzozowy Zachód. Już w trakcie szkolenia rozwinęła się silna relacja między nim, a Białym Skrzydłem i wkrótce stali się partnerami. Na świat przyszły ich dwie córki, Gołębie Skrzydło i Bluszczowa Sadzawka.

Zaczął trenować w Bezgwiezdnej Ziemi, nieświadom ich prawdziwych intencji, ku wielkiemu rozczarowaniu Bluszczowej Sadzawki, która była tam szpiegiem. Jednakże podczas Wielkiej Bitwy walczył po stronie klanów, tracąc matkę, która została brutalnie zamordowana przez Złamaną Gwiazdę. Po bitwie, Brzozowy Zachód był uważany za zdrajcę Klanu Pioruna, a Zakurzona Skóra prawie się go wyrzekł. Wkrótce przebaczono mu i pozostałym uczniom Mrocznej Puszczy trenowaniu przeciw zasadom kodeksu wojownika. Niedługo później Brzozowy Zachód został dziadkiem zarówno kociaków Bluszczowej Sadzawki, jak i Gołębiego Skrzydła. Był zrozpaczony, gdy dowiedział się, że Gołębie Skrzydło zamierza przenieść się do Klanu Cienia, ale mimo to zaakceptował jej wybór. Po tym, jak okazało się, że fałszywy Jeżynowa Gwiazda to Jesionowe Futro, Brzozowy Zachód potępił swojego byłego mentora i sprzeciwił się zabiciu jego ciała w nadziei na powrót prawdziwego przywódcy.

Fabuła

Nowa przepowiednia

Północ

Brzózek, Modrzewik i Krzewik to kociaki Paprotkowej Chmury i Zakurzonej Skóry z ich drugiego miotu. Kiedy dawny uczeń Klanu Pioruna, Krucza Łapa odwiedza swój stary dom, aby zobaczyć się z Ognistą Gwiazdą, Brzózek i jego rodzeństwo są zaciekawieni przybyłym kotem.

Wschód księżyca

Jedna z jego sióstr, Modrzewik umiera z głodu, przez co Paprotkowa Chmura jest w bardzo złym stanie psychicznym. Jej partner Zakurzona Skóra namawia ją do jedzenia i dalszej opieki nad pozostałymi kociętami.

Świt

Po śmierci swojej drugiej siostry Krzewika, Brzózek jest jedynym kociakiem z miotu, który przetrwał. Jego matka, Paprotkowa Chmura bardzo przeżywa stratę dwójki swoich kociąt. Ognista Gwiazda odwiedza ją w żłobku i składa karmicielce obietnicę, że Klan Pioruna zapewni Brzózkowi przetrwanie. W odpowiedzi Paprotkowa Chmura syczy że Brzózek musi przeżyć. Rozżarzona Skóra przygląda się Paprotkowej Chmurze i Brzózkowi, i mówi Ognistej Gwieździe, że Brzózek zawsze był najsilniejszy spośród trójki. Dodaje również, że teraz, kiedy stracił swoje rodzeństwo, jego matka będzie mogła dać mu więcej swojego mleka.

Pieszczoszka, która dołączyła tymczasowo do Klanu Pioruna imieniem Cody postanawia pomóc dbać o Brzózka do końca swojego pobytu w Klanie Pioruna. Pewnego dnia żłobek zostaje zalany przez deszcz, a Cody przenosi Brzózka do legowiska, w którym sypiają wojownicy. Pieszczoszka widzi, że kociak jest głodny i płacząc prosi o jedzenie. Kotka wpada na pomysł, aby spróbować nakarmić go upolowaną zdobyczą i stwierdza, że uda mu się przeżyć jeśli tylko nauczy się ją jeść.

Kiedy Klan Cienia zostaje zaatakowany przez Dwunożnych i musi szukać schronienia w obozie Klanu Pioruna, Brzózek pomaga odwrócić uwagę kociąt, aby Cody mogła w tym czasie obejrzeć czy nie mają one żadnych zadrapań, ani drzazg.

Przed odejściem klanów z lasu, Liściasta Łapa podaje mu wspomagające siły zioła podróżne. Kociak jednak wypluwa je i z obrzydzeniem skarży się swojej matce, że smakują jak wronia karma. Kotka karci go, ripostując, że sam nie wie, jak smakuje karma dla wron, ponieważ nigdy jej nie próbował. Wkrótce okazuje się również, że Cody postanowiła wrócić do swoich Dwunożnych. Brzózek jest zbyt mały, aby zrozumieć jej decyzje i jest zdenerwowany, że kotka go opuściła.

Kociak źle znosi podróż klanów do nowego domu. Wciąż nie przestaje tęsknić za Cody, a jego matka zaczyna obawiać się, że może nie przetrwać pory nagich drzew.

Podczas swej podróży klanu znajdują schronienie w jaskini Plemienia Płynącej Wody. Brzózek odzyskuję energię i zaprzyjaźnia się z kociakami Wysokiego Maku oraz kociakami należącymi do Plemienia.

Blask gwiazd

Klany nareszcie odnajdują swój nowy dom. Paprotkowa Chmura stwierdza, że Brzózek powinien odpocząć przed wydzieleniem granic między nowymi terytoriami. Brzózek podskakuje z podniecenia i pyta się czy Bagnik, Jabłuszko i Ropuszek mogą iść z nim. Wysoki Mak, matka kociąt delikatnie wyjaśnia mu, że koty Klanu Cienia nie mogą mieszkać z kotami Klanu Pioruna. Brzózek stwierdza, że jest to niesprawiedliwe i oświadcza, że nigdzie nie pójdzie bez swoich przyjaciół. Skarży się, że w Klanie Pioruna nie ma żadnych kociąt, z którymi mógłby się bawić. Ostatecznie Paprotkowa Chmura ucisza kociaka, mówiąc, że musi przestrzegać Kodeksu Wojownika i tym samym pożegnać się z przyjaciółmi.

Kiedy Klan Pioruna znajduje miejsce na swój obóz, Paprotkowa Chmura pyta Jeżynowego Pazura, czy jest gdzieś bezpieczne miejsce dla niej i jej syna.

Kiedy jego ojciec wchodzi do obozu, o prawie potyka się o Brzózka. Mówi, że sprawia więcej kłopotów niż szalejący lis, ale Paprotkowa Chmura odpowiada, że dobrze, że znów ma ochotę na zabawę.

Gdy Zakurzona Skóra wychodzi na patrol, Brzózek bardzo chce iść z nim. Ojciec odpowiada mu, że nie może, ponieważ jest kociakiem. Brzózek odpowiada mu, że już umie polować i nawet demonstruje. Chce schwytać ptaka siedzącego na skraju kotliny. Gdy na niego skacze, ześlizguje się z gałęzi i prawie upada w dół wąwozu, ale chwyta go Jeżynowy Pazur. Zakurzona Skóra syczy na kociaka i mówi żeby podziękował swojemu wybawcy. Kociak jękliwie przeprasza i ucieka w stronę żłobka.

Podczas ceremonii wojownika Pajęczej Nogi, Brzózek skacze energicznie, zachwycony wyróżnieniem, otrzymanym przez starszego brata.

Zmierzch

Biała Łapa jest obecnie jedyną uczennicą w klanie i wyraźnie pokazuje, że nie radzi sobie ze wszystkimi obowiązkami. Kiedy Ognista Gwiazda sugeruje wśród swoich pobratymców, aby któryś z nich pomógł jej wymienić mech, Brzózek natychmiast wyrywa się do zadania, twierdząc przy tym, że jest już gotowy, aby zostać mianowany uczniem. Paprotkowa Chmura uspokaja kociaka, mówiąc mu, że musi jeszcze przeczekać następny księżyc.

Brzózek kręci się w pobliżu, podczas kłótni Jeżynowego Pazura i Wiewiórczego Lotu. Kociak traci równowagę, potykając się o własny ogon i wpada pomiędzy wojowników. Kocurek natychmiast przeprasza i szybko ucieka.

W końcu nadchodzi czas, aby Brzózek opuścił żłobek. Kocurek jest pierwszym mianowanym uczniem w nowym obozie Klanu Pioruna. Ognista Gwiazda przydziela mu na mentora Jesionowe Futro. Brzozowa Łapa jest podekscytowany z powodu otrzymania swojej nowej rangi. Jego entuzjazm podziela również Biała Łapa, która nie jest już jedyną uczennicą w klanie. Młode koty szybko zyskują swoją sympatię, a nawet proszę swoich mentorów, aby ich trening przebiegał wspólnie.

Brzozowa Łapa zostaje zraniony w oko podczas ataku borsuków na obóz Klanu Pioruna. Paprotkowa Chmura odciąga go z pola bitwy, a później razem pomagają wydostać się stamtąd również Stokrotce i jej kociętom.

Zachód słońca

Po ataku borsuka, w rany Brzozowej Łapy wdała się infekcja, co zmusza młodego kota do dłuższego pobytu w legowisku medyczki. Liściasta Sadzawka martwi się, że jego stan może nagle się pogorszyć i stara się go jak najczęściej doglądać. Mimo jej obaw uczniowi udaje się wrócić do zdrowia.

Medyczka stwierdza, że młody kocur jest już w pełni wyleczony i może wrócić do swoich uczniowskich obowiązków. Brzozowa Łapa jest podekscytowany i nie może się doczekać nadrobienia zaległości w treningu. Jesionowe Futro zabiera go na patrol, na którym zauważają ślady Klanu Cienia. Oznacza to, że koty z wrogiego klanu kręciły się po nie swojej stronie granicy. Wiewiórczy Lot prosi Brzozową Łapę, aby zawiadomił Ognistą Gwiazdę. Nagle zauważają grupę intruzów. Uczeń słyszy za sobą odgłosy potyczki, kiedy pędzi do obozu zawiadomić sprowadzić swojego przywódcę.

Nadchodzi dzień, kiedy Jesionowe Futro postanawia zakończyć trening Brzozowej Łapy. Jednak nim to zrobi, musi ostatecznie ocenić zdolności młodego kota. Podczas polowania, zauważają Ognistą Gwiazdę, uwięzionego w pułapce na lisy. Jesionowe Futro natychmiast każe swojemu uczniowi sprowadzić pomoc. Brzozowa Łapa szybko wraca z odsieczą, jednak jest już za późno, aby ocalić przywódcę, który traci jedno ze swoich żyć oraz Jastrzębiego Mroza, którego podstępne plany ostatecznie zaprowadziły do grobu.

Potęga trójki

Widzenie

Zostaje mianowany wojownikiem o imieniu Brzozowy Zachód. Niedługo później razem z Paprociowym Futrem choruje na biały kaszel, jednak szybko udaje im się wyzdrowieć.

Ostrokrzewinka zwraca na niego uwagę, podczas swojej ceremonii mianowania na uczennicę. Brzozowy Zachód siada obok Jeżynowego Pazura i obserwuje przebieg ceremonii. Kotka zastanawia się, czy Ognista Gwiazda wybierze go na mentora dla któregoś z jej braci. Jednak przywódca wybiera Jesionowe Futro, kocura, który niegdyś szkolił Brzozowy Zachód na mentora Lwiej Łapy. Ognista Gwiazda publicznie chwali Jesionowe Futro za świetne wyszkolenie swojego pierwszego ucznia.

Brzozowy Zachód alarmuje swoich pobratymców o śladach Klanu Cienia, znalezionych na terytorium Klanu Pioruna. Później prowadzi grupkę wojowników w miejsce, gdzie wyczuł zapach wrogiego klanu. Odnajdują intruzów i między klanami dochodzi do potyczki. Po wygranej bitwie, Brzozowy Zachód komplementuje technikę z jaką walczyła Ostrokrzewiasta Łapa.

Sfora psów dostaje się na teren Klanu Wiatru. Brzozowy Zachód jest jednym z kotów, wysłanych przez Ognistą Gwiazdę, aby pomóc klanowi Pojedynczej Gwiazdy pozbyć się napastnika. Koty odnoszą sukces w bitwie, a Brzozowy Zachód odnosi tylko kilka niewielkich zadrapań.

Mroczna rzeka

Brzozowy Zachód gratuluje Milce, kiedy kotka zostaję mianowana wojowniczką. Kocur jest przekonany, że ma ona serce prawdziwego wojownika.

Podczas patrolu w jedną z jego łap wbija się cierń i kocur prosi Sójczą Łapę o pomoc. Kocur narzeka na ból, jednak uczniowi szybko udaje się usunąć cierń. Nim Brzozowy Zachód wyjdzie z legowiska medyka wymienia kilka zaczepnych zdań z Sójczą Łapą i stwierdza, że młody uczeń jest dość niesympatyczny jak na medyka.

Pełniąc straż przed wejściem do obozu, Brzozowy Zachód zauważa wymykających się Sójczą Łapę i Lwią Łapę. Wojownik jest zainteresowany, dokąd dwójka uczniów wymyka się nocą. Stwierdza, że tęskni za czasami, kiedy sam był uczniem i przeżywał podobne przygody. Sójczą Łapę śmieszy to, w jaki sposób Brzozowy Zachód się wymądrza i udaje, że wszystko wie. Ostatecznie wojownik mówi im, aby uważali na lisy i pozwala im odejść.

Wyrzutek

Brzozowy Zachód jest zaskoczony, kiedy jego przyjaciółka, Białe Skrzydło otrzymuję swoją pierwszą uczennicę, Oblodzoną Łapę. Z zazdrością stwierdza, że nie rozumie wyboru Ognistej Gwiazdy i uważa, że on sam byłby równie dobrym mentorem. Piaskowa Burza komentuje, że Białe Skrzydło jest bardziej doświadczoną wojowniczką i przypomina mu poświęcenie młodej kotki, która mogła być mianowana wojowniczką znacznie wcześniej, jednak nie chciała zostawić go samego w legowisku uczniów. Mimo jej słów Brzozowy Zachód przestaje narzekać dopiero wtedy, kiedy mówi mu, że w klanie urodziło się dużo kociąt i on sam wkrótce otrzyma swojego ucznia. Nagle dołącza do nich Jagodowy Nos. Wojownik szepcze coś do Brzozowego Zachodu i obydwoje odchodzą na bok. Ostrokrzewiasta Łapa nie może uwierzyć dlaczego Brzozowy Zachód stał się tak denerwujący i przyjaźni się teraz z Jagodowym Nosem.

Emoji AshfurThinking.png

Zaćmienie

Brzozowy Zachód jest po raz pierwszy widziany, gdy dzieli się językami z Białym Skrzydłem.

Później Klan Wiatru przekracza granicę, a Brzozowy Zachód biegnie z patrolem do Klanu Pioruna, powiadamiając Ognistą Gwiazdę. Szara Pręga pyta, czy są teraz na terytorium Klanu Pioruna, a Brzozowy Zachód, który kroczy w niepokoju, mówi, że natychmiast zauważyli granicę.

Emoji AshfurThinking.png

Długie cienie

Emoji AshfurThinking.png

Wschód słońca

Emoji AshfurThinking.png

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Po upływie sześciu księżyców, córki Brzozowego Zachodu i Białego Skrzydła - Gołębinka i Bluszczka są gotowe do szkolenia na wojowniczki. Kocur wyprowadza je ze żłobka do klanu, czekającego na ich ceremonię. Jego oczy błyszczą z dumy, kiedy koteczki zostają uczniami.

Kiedy Lwi Płomień mówi o tym, jak świetnie Gołębia Łapa radzi sobie w polowaniu, Brzozowy Zachód mruczy z aprobatą i mówi jej, że dobrze sobie radzi i ciężko pracuje. Białe Skrzydło, z którą dzieli się językami, również cieszy się, gdy słyszy o swojej córce.

Później, Gołębia Łapa zaczyna mówić o wielkich brązowych zwierzętach blokujących wodę. Jednak nikt jej nie wierzy, a Brzozowy Zachód podchodzi do niej. Kocur mówi jej, żeby przestała wymyślać rzeczy dla zabawy i żeby po prostu przeprosiła. Jeśli kotka źle się czuje, powinna poprosić Sójcze Pióro o zioła. Szara uczennica powinna jednak przestać wymyślać historie, aby niepokoić wojowników, którzy mają lepsze rzeczy do roboty niż słuchanie bajeczek. Gołębia Łapa protestuje, że to prawda, ale Brzozowy Zachód odwraca się. Następnie, wojownik uczestniczy w następnym zgromadzeniu i siedzi kilka długości ogona od Lamparciej Gwiazdy. Kocur pogardliwie pociąga nosem i mówi, że Lamparcia Gwiazda nie mogłaby wyglądać na słabszą, nawet, gdyby była martwa.

Emoji AshfurThinking.png

Wizja cieni

Emoji AshfurThinking.png

Złamany kodeks

Emoji AshfurThinking.png

Bezgwiezdny klan

Rzeka

Emoji AshfurThinking.png

Superedycje

Emoji AshfurThinking.png

Nowele

Emoji AshfurThinking.png

Przewodniki po terenie

Emoji AshfurThinking.png

Ceremonie

Ceremonia ucznia

Ognista Gwiazda: To dobry dzień dla Klanu Pioruna. Nadając imiona uczniom, pokazujemy, że Klan Pioruna przetrwa i pozostanie silny. Brzózku, od dziś będziesz znany jako Brzozowa Łapa. Jesionowe Futro, jesteś gotów, by szkolić ucznia. Zostaniesz mentorem Brzozowej Łapy. Jesionowe Futro, ty także znasz smak straty i smutku i znalazłeś siłę, by sobie z nim poradzić. Wiem, że przekażesz Brzozowej Łapie swą siłę i że nauczysz go umiejętności, które uczynią go odważnym wojownikiem Klanu Pioruna.
Wszyscy: Brzozowa Łapa! Brzozowa Łapa!

—"Zmierzch", strony 148-149

Cytaty

Nie mogę uwierzyć, że w końcu jestem uczniem! Marzyłem o tym od księżyców!

—Brzozowa Łapa o zostaniu uczniem, "Sekrety Klanów", strona 109 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Nie sądziłem, że cokolwiek jest w stanie cię przestraszyć, Bluszczowa Sadzawko.

—Brzozowy Zachód po wystraszeniu córki, "Zapomniana wojowniczka", strona 42

Następnym razem musisz być szybsza. Patrz, gdzie stawiasz łapy. Byłoby szkoda, gdybyś nie mogła walczyć z powodu głupiego wypadku. Wiesz przecież, jak ciężkie jest szkolenie.

—Brzozowy Zachód komentując wypadek Bluszczowej Sadzawki, "Zapomniana wojowniczka", strona 47

Jeżynowy Pazur: To zamieszanie nie jest potrzebne. Przeszłość minęła. Robicie wiele hałasu o nic.
Brzozowy Zachód: Naprawdę, Jeżynowy Pazurze? O nic? Dlaczego Ostrokrzewiasty Liść nie chce powiedzieć, gdzie była? A przede wszystkim: dlaczego odeszła?

—Brzozowy Zachód konfrontując się z Jeżynowym Pazurem, "Zapomniana wojowniczka", strona 228

Jestem z ciebie dumny. Widząc cię w Mrocznej Puszczy, uświadomiłem sobie, jak bardzo nie doceniałem twoich umiejętności w przeszłości.

—Brzozowy Zachód do Bluszczowej Sadzawki, "Ostatnia nadzieja", rozdział 6 (tłumaczenie nieoficjalne)

Brzozowy Zachód: Była moją matką. Chcę ją zabrać w jej ostatnią podróż.
Zakurzona Skóra: Zrezygnowałeś z tego prawa, kiedy zdradziłeś swój klan.

—Zakurzona Skóra i Brzozowy Zachód, "Milczenie Gołębiego Skrzydła", rozdział 2 (tłumaczenie nieoficjalne)

Brzozowy Zachód: Nie wiem co sądzić o zmienianiu praw w kodeksie wojownika. Zwłaszcza ten pomysł, że możemy pozbyć się przywódcy. To by było jak… jak powiedzenie słońcu, żeby nie świeciło!
Bluszczowa Sadzawka: Bylibyśmy szczęśliwi, gdyby pozbyliśmy się Jesionowego Futra. Nawet kiedy wciąż myśleliśmy, że to Jeżynowa Gwiazda. Koty umarły, ponieważ nadal akceptowaliśmy go jako naszego przywódcę, mimo że wysyłał koty na wygnanie i podejrzewał nas wszystkich o nielojalność, jakby miał pszczoły w mózgu.
Brzozowy Zachód: Ale jak często będziemy musieli mierzyć się z kotem takim jak Jesionowe Futro?
Ciernisty Pazur: Wystarczył jeden. Myślę, że Bluszczowa Sadzawka ma rację.
Brzozowy Zachód: Ale Jesionowe Futro nie był prawdziwym przywódcą. Gdyby nie ukradł ciała Jeżynowej Gwiazdy, żaden kot by mu nie zaufał. A Klan Gwiazdy nigdy nie dał mu swoich dziewięciu żyć i nowego imienia. Te nowe zasady dotyczą obalenia przywódcy, który został zaakceptowany przez przodków. To coś zupełnie innego.
Ciernisty Pazur: Masz rację.

—Starsi wojownicy dyskutujący o zmianach w kodeksie wojownika, "Rzeka", strony 5-6 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Macie pszczoły w móżdżkach? Przez wiele sezonów klany bardzo dobrze dogadywały się z kodeksem wojownika, dopóki Jesionowe Futro nie zwrócił go przeciwko nam. Musimy postępować zgodnie z kodeksem, a nie wtrącać się w niego. Nie wszystkie zmiany są na lepsze.

—Brzozowy Zachód kwestionując zdanie Trzepoczącego Pazura i Kwiecistego Ucha, "Rzeka", strona 44 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Ciekawostki

Zobacz także

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. Wyjawione w "Przemijających echach", [potrzebna strona]
  2. 2,0 2,1 2,2 Wyjawione w "Widzeniu" spis klanów
  3. 3,0 3,1 Wyjawione w "Zmierzchu", strony 148-149
  4. 4,0 4,1 4,2 Wyjawione w "Północy", strona 109
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 Wyjawione w "Północy", strona 25
  6. 6,0 6,1 Wyjawione w "Misji Ognistej Gwiazdy", strona 33
  7. Wyjawione w "Długich cieniach", strona 353
  8. 8,0 8,1 Wyjawione w "Wschodzie słońca", strona 363
  9. Wyjawione w "Ostatniej nadziei", strona 110 (angielskie wydanie)
  10. Wyjawione w "Zachodzie słońca", spis klanów
  12. Wyjawione w "Zapomnianej wojowniczce", strona 228
  13. Wyjawione w "Rzece", strona 47 (angielskie wydanie)
  14. Wyjawione na trzecim czacie Erin Hunter
  15. Wyjawione na Instagramie Nowej Baśni
  16. Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 487

Advertisement