FANDOM

Warning
Strach jest tym co cię napędzało. Strach to potężny instynkt któremu tylko najsilniejszy kot może się przeciwstawić. Ale teraz widzisz, że nie ma potrzeby się bać. Pokazaliśmy, że śmierć nie jest niczym, czego można się bać. To jeszcze nie koniec.

—Burza do Czystego Nieba, 'Pierwsza bitwa' str. 285

Burza (ang. Storm) – druga partnerka Niebiańskiej Gwiazdy, matka Piorunowej Gwiazdy. Żyła jako włóczęga, jednak zakochała się w Czystym Niebie i dołączyła do jego grupy. Zszokowała i zniesmaczyła się jego brutalnością wobec innych. Przeszkadzała jej również otaczająca ją natura. Burza odeszła do siedziby dwunożnych, jednak zginęła, gdy owe miejsce zostało zniszczone. Jej jedyny ocalały syn, Piorun, został odrzucony przez Czyste Niebo, lecz przyjął go jego brat, Szare Skrzydło.

Wygląd

Burza to lśniąca, jasna, srebrno-szara pręgowana kotka z zielonymi oczami i gładkim futrem.

Historia

Świt Klanów

Burza jest włóczęgą, która spotyka Szare Skrzydło. Początkowo jest wobec niego wrogo nastawiona, kecz oboje się zaprzyjaźniają. Kocur zakochuje się w niej, lecz ona zamiast odwzajemnić jego uczucia, zakochuje się w jego bracie, Czystym Niebie. Burza dołącza do jego grupy, a wkrótce spodziewa się jego kociaków. Jednak kocur bezustannie się nad nią znęca i nad kotami ze swojej grupy. Zniesmaczona i przerażona Burza ucieka na teren dwunożnych, gdzie rodzi. Niestety legowisko zapada się i zabija ją i jej kociaki na miejscu. Przeżył jedynie jeden, rudy. Znajduje go Szare Skrzydło, który postanawia nazwać go Piorun, na cześć jego matki, ponieważ pioruny nadchodzą po burzy.

Po pierwszej bitwie, Burza wraz z innymi zmarłymi kotami odwiedza Czyste Niebo, aby go ukarać za zabicie tak wielu kotów. Ona i inne duchowy nadal prowadzą przywódców i nakłaniają ich do rozprzestrzeniania się jak płonąca gwiazda. Kiedy Czyste Niebo zostaje partnerem Gwiezdnego Kwiatu, Burza odwiedza go we śnie mówiąc, aby sobie wybaczył i zaczął wszystko na nowo z rodziną.

Nowele

Echo Piorunowej Gwiazdy

Wspomina się o Burzy, choć nie z imienia, gdy Piorunowa Gwiazda myśli o tym, jak jego prawie zapomniana matka przybyła, aby dać mu jedno z jego żyć podczas ceremonii przywództwa.

Galeria

Bazy postaci