FANDOM

Głowa do góry, Postrzępiona Skóro. W każdej bitwie jest szansa na porażkę. Dałeś z siebie wszystko, i nie proszę o nic więcej.

—Cedrowa Gwiazda do Postrzępionej Skóry w Tajemnica Żółtego Kła

Cedrowa Gwiazda (ang. Cedarstar) – były przywódca Klanu Cienia, jest obecnie w Klanie Gwiazdy. Jego następcą został Postrzępiona Gwiazda.

Wygląd

Cedrowa Gwiazda to ciemnoszary, niemalże czarny kocur z białym podbrzuszem oraz bursztynowymi oczami. Jego pysk jest poszarzały ze względu na wiek.

Historia

Super Edycje

Zemsta Wysokiej Gwiazdy

Cedrowa Gwiazda został wskazany przez Jeleni Skok do Wysokiej Łapy na jego pierwszym Zgromadzeniu. Kocur jest widziany gdy wskakuje do innych przywódców klanów, Sosnowej Gwiazdy i Wrzosowej Gwiazdy na Wielkim Kamieniu. Kiedy Wrzosowa Gwiazda wraca do Wielkiego Kamienia Cedrowa Gwiazda, Wrzosowa Gwiazda, Sosnowa Gwiazda i Gradowa Gwiazda rozpoczynają Zgromadzenie. Cedrowa Gwiazda jest pierwszym który przemawia, mówiąc klanom, że Klan Cienia ma się dobrze, i że jedna z ich karmicielek Srebrny Płomień została matką trzech zdrowych kociąt, ich zdobycze są obfite, i Pora zielonych liści jest uprzejma dla ich klanu. Następnie cofa się i pozwala przywódcy Klanu Pioruna, Sosnowej Gwieździe wyjść naprzód.

Kiedy Wysoki Ogon podróżuje po terytorium Klanu Cienia, myśli, że patrol zabierze go do Cedrowej Gwiazdy.

Podczas bitwy pomiędzy Klanem Cienia i Klanu Wiatru, Cedrowa Gwiazda głośno miauknął, by jego klan zaatakował. Widziano go po tym, jak zmagał się z Poranną Pręgą po tym, jak Wysoki Ogon unika ataku Nawałnicowego Skrzydła, Traszkowa Plama chwyta za łapy Poranną Pręgę. Cedrowa Gwiazda unosi się nad Poranną Pręgą, gdy się wije, a potem przywódca Klanu Cienia zostaje odepchnięty od niej przez Złośliwego Pazura i Wysokiego Ogona.

Cedrowa Gwiazda zostaje zaatakowany przez Ryjówczego Pazura i warknął, że to jest dla jego matki. Wysoki Ogon następnie dołącza do walki i próbuje zaprowadzić go na Drogę Grzmotu. Traszkowa Plama następnie zabiera z niego Ryjówczego Pazura, ale potem Rudy Pazur powala go. Bity, ogłasza do odwrotu, a on i jego wojownicy uciekają do tunelu.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Cedrowa Gwiazda jest widziany podczas Zgromadzenia. Żmijowy Kieł, siedząca w tłumie, gniewnie pyta, kto pozwolił mu wejść na Wielką Skałę. Cedrowa Gwiazda, krótko przed przybyciem Klanu Rzeki, rozmawiał z innymi kotami Klanu Cienia. Błękitna Łapa wpatruje się w liderów, a Krzywa Łapa zauważył, że Cedrowa Gwiazda stoi obok Wrzosowej Gwiazdy. Jego zastępca, Kamienny Ząb, wycofuje się, gdy Postrzępiona Skóra zostaje mianowany nowym zastępcą.

Podczas następnego Zgromadzenia Cedrowa Gwiazda zostaje szybko zauważony przez przywódcę Klanu Pioruna, Sosnową Gwiazdę, który wkrótce zajmuje miejsce obok niego i dzieli się z nim wiadomościami. Obaj przywódcy mówią o tym, że nadchodzi pora nowych liści, a co za tym idzie – w lesie będzie więcej zdobyczy. Zauważają również, że coraz więcej kotów domowych narusza granice. Cedrowa Gwiazda zauważa, że Klan Cienia będzie musiał przepędzić wszystkich intruzów.

Cedrowa Gwiazda mówi o Żółtym Kle podczas Zgromadzenia. Kocica, która wcześniej była wojowniczką, teraz trenuje pod okiem Szałwiowego Wąsa i szkoli się by zostać medyczką. Gdy Złamana Łapa, jeden z uczniów Klanu Cienia, próbuje zaatakować dwa koty z Klanu Rzeki Cedrowa Gwiazda powstrzymuje młodego ucznia. Różany Ogon zauważa, że przywódca był zakłopotany, jednakże Postrzępiona Skóra nie zgadza się z nią i broni swojego syna.

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Cedrowa Gwiazda jest pierwszym przywódcą na Zgromadzeniu, którego zauważył Krzywa Łapa, gdy Błękitna Łapa wskazała mu przywódców. Cedrowa Gwiazda ogłasza, że jego dotychczasowy zastępca, Kamienny Ząb, przenosi się do starszyzny, a nowy zastępcą przywódcy Klanu Cienia zostanie Postrzępiona Skóra.

Galeria

Bazy postaci