FANDOM

Katx

Cherith Baldry i jej kot.

Cherith Baldry (ur. 21 stycznia 1947 r.) to brytyjska pisarka fikcji fantasy i fantastyki dla dzieci. Oprócz publikacji pod własnym nazwiskiem jest autorką niektórych utworów opublikowanych pod każdym z pseudonimów: Adam Blade, Jenny Dale, Jack Dillon i Erin Hunter.

Biografia

Urodziła się w Lancaster w Anglii. Baldry studiowała na Uniwersytecie w Manchesterze, a następnie w St Anne's College, w Oxfordzie. Pracowała zarówno jako nauczyciel, jak i wykładowca.
Baldry jest jednym z sześciu autorów serii Wojownicy and Seekers, wraz z Kate Cary, Tui T. Sutherland i redaktorką Victorią Holmes, które piszą wspólnie pod pseudonimem Erin Hunter. Piszą serię książek o nazwie Wojownicy, w których dzikie koty dążą do pokoju na swoich terytoriach. Napisała również drugą i szóstą powieść dla serii Poszukujących.
Obecnie mieszka w Reigate z dwoma kotami, Bramble i Sorrel, którzy są postaciami z książek wojowników (Jeżynowy Pazur i Szczawiowy Ogon). Później poślubiła naukowca Piotra Baldry, ma także dwóch synów, Willi i Adama.

Realni ludzie
Pisarze Victoria HolmesErica SussmanKate CaryCherith BaldryTui Sutherland
Ilustratorzy Wayne McLoughlinBettina KurkoskiDon HudsonJames BarryOwen RichardsonAllen DouglasDave Stevenson
Projektanci
okładek
Megan StittKarin PaprockiRay ShappellHilary Zarycky