Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Mów głośniej, bo cię nie słyszymy!

—Ciężki Krok do Pojedynczego Wąsa, "Blask gwiazd", strona 288

Ciężki Krok (ang. Heavystep) - dawny wojownik oraz starszy Klanu Rzeki. Obecnie przebywa w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Ciężki Krok to duży[4], mocno zbudowany[9], brązowy[10] pręgowany kocur[4].

Fabuła

Wojownicy

Ogień i lód

Ciężka Łapa nie występuje w książce, pojawia się jednak w spisie klanów.

Las tajemnic

Pojawia się w obozie Klanu Rzeki za Czarnym Pazurem i Srebrnym Strumieniem. Jest wtedy uczniem Czarnego Pazura, nazywa się Ciężka Łapa. Uczestniczy w patrolu, w którym Srebrny Strumień oddaje prowadzenie Czarnemu Pazurowi i wymyka się na rozmowę z Szarą Pręgą.

Cisza przed burzą

Niebezpieczna ścieżka

Ciężki Krok nie występuje w książce, pojawia się jednak w spisie klanów. Zostaje wojownikiem, a jego uczennicą jest Zaranna Łapa.

Czarna godzina

Pojawia się w pobliżu Wzgórza Kości podczas posiedzenia Klanu Tygrysa. Jest jednym z nielicznych wojowników Klanu Rzeki, który jest obecny i zdolny do walki z Klanem Krwi.

Nowa przepowiednia

Północ

Ciężki Krok nie pojawia się w książce, ale jest wymieniony w spisie klanów. Jego uczennica Zaranna Łapa zostaje wojownikiem, ale teraz nazywa się Zaranny Kwiat.

Wschód księżyca

Ciężki Krok nie pojawia się w książce, ale jest wymieniony w spisie klanów.

Świt

Ciężki Krok nie pojawia się w książce, ale jest wymieniony w spisie klanów. Ma kolejnego ucznia, Kamienną Łapę.

Blask gwiazd

Kiedy Liściasta Łapa znajduje Ćmie Skrzydło, wyczuwa zapach mysiej żółci na jej futrze. Kotka wyjaśnia, że Ciężki Krok upierał się, by z samego rana wyciągnęła mu kleszcze z sierści, zanim zrobi cokolwiek innego.

Gdy każdy z czterech klanów opuszcza swoje terytorium, Mysie Futro żegna się ze starszym kocurem. Szybko oblizuje jego ucho i mówi mu, żeby wracał bezpiecznie, a ona spotka go później na zgromadzeniu. Ciężki Krok żegna ją i patrzy, jak odchodzi. Kocur kiwa głową Jeżynowemu Pazurowi i znika za drzewami, gdzie zgromadził się Klan Rzeki.

Później, podczas zgromadzenia, Ciężki Krok przerywa przywódcy Klanu Wiatru, prosząc by mówił głośniej, ponieważ koty go nie słyszą. Błotnisty Pazur odwraca się gwałtownie, a Ciężki Krok rzuca mu złowrogie spojrzenie, ale milczy.

Zmierzch

Ciężki Krok jest teraz starszym, a jego uczeń Kamienna Łapa staje się wojownikiem, przyjmując imię Kamienny Strumień.

Kiedy Liściasta Łapa jest w drodze do obozu Klanu Rzeki, zauważa Ciężki Krok i Jastrzębiego Mroza niosącego Bluszczowy Ogon do jej miejsca spoczynku. Później tego samego dnia Ćmie Skrzydło donosi, że Ciężki Krok zachorował, wskazując go zwiniętego na brzegu po otrzymaniu krwawnika. Uczennica spekuluje, że mógł się zarazić od Bluszczowego Ogona. Po chwili Ciężki Krok wraca do legowiska starszych, podobnie jak reszta pozostałych kotów, które zostały otrute.

Zachód słońca

Podczas zgromadzenia Lamparcia Gwiazda ogłasza, że Ciężki Krok zmarł z powodu epidemii zielonego kaszlu, powodując, że koty na polanie mruczą ze współczucia. Po tym, jak przywódcy ogłosili swoje nowiny, Liściasta Sadzawka obwinia się za śmierć Ciężkiego Kroku, ponieważ nie przekazała wiadomości Mulistego Futra o kocimiętce. Medyczka znajduje Ćmie Skrzydło i składa kondolencje z powodu śmierci starszego.

Później, kiedy Liściasta Sadzawka i Wierzbową Łapą udają się po kocimiętkę, Wierzbowa Łapa mówi, że żałuje, że nie mieli ich, kiedy Ciężki Krok miał zielony kaszel.

Potęga trójki

Widzenie

Po mimo, iż zmarł w "Zachodzie słońca", zostaje wymieniony w spisie klanów.

Mroczna rzeka

Kiedy Ostrokrzewiasta Łapa opuszcza wyspę, Ciężki Krok spłaszcza uszy z dezaprobatą.

Wyrzutek

Ciężki Krok nie występuje w książce, pojawia się jednak w spisie klanów.

Zaćmienie

Długie cienie

Wschód słońca

Przewodnik po Terenie

Ostateczny przewodnik

Chociaż nie wymieniono go po nazwie, wspomina się, że po śmierci Ciężkiego Kroku, Liściasta Sadzawka i Pierzasty Ogon odwiedzili Wierzbowy Blask we śnie.

Superedycja

Misja Ognistej Gwiazdy

Ciężki Krok nie występuje w książce, pojawia się jednak w spisie klanów. Podczas rozmowy z Koniczynowym Ogonem Ognista Gwiazda zauważa jej podobieństwo do Ciężkiego Kroku i sugeruje, że kotka może mieć korzenie w Klanie Rzeki. Potem, kiedy Brzozowa Gwiazda przeprasza za wygnanie Klanu Nieba, jej wygląd przypomina Ognistej Gwieździe Ciężki Krok.

Nowele

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Furia Tygrysiego Pazura

Mangi

Cień w Klanie Rzeki

Pojawia się wraz z Czarnym Pazurem, gdy Pierzasty Ogon dzieli się zwierzyną z Paprotkową Chmurą. Postanawiają dać jej "lekcję", którą popamięta. Pierzasty Ogon się nie zgadza, i atakuje ich. Potem kocury idą do Lamparciej Gwiazdy.

Wiatry zmian

Podczas pierwszego zgromadzenia klanów w nowym domu, Ciężki Krok przeszkadza Pojedynczemu Wąsowi, mówiąc, aby mówił głośniej, bo go nie słyszą. Parę kotów wydaje się być rozbawionych, oprócz Błotnistego Pazura, który odwraca się gwałtownie do kota Klanu Rzeki, który rzuca mu złowrogie spojrzenie.

Ciekawostki

  • Ciężki Krok przeszedł na emeryturę niemal natychmiast po zostaniu wojownikiem z powodu choroby nerek[11].
  • Zostało zauważone, że wygląda podobnie jak Brzozowa Gwiazda i Koniczynowy Ogon[12].
  • Vicky potajemnie chce napisać o nim Superedycję, w której otrzymał dziewięć żyć z pewnego powodu[13].
  • Ciężki Krok umarł trzy razy[13].

Cytaty

Pojedyncza Gwiazda: Urządzamy się w obozie
Ciężki Krok: Mów głośniej, bo cię nie słyszymy!
Błotnisty Pazur: I nie usłyszycie, jak się nie uciszycie! Słuchaj, co ma do powiedzenia nasz przywódca!

—Ciężki Krok na zgromadzeniu, "Blask gwiazd", strona 288

Przypominała Ognistej Gwieździe wojownika Klanu Rzeki, Ciężki Krok, i była też nieco podobna do Koniczynowego Ogona.

—Ognista Gwiazda na temat Brzozowej Gwiazdy, "Misja Ognistej Gwiazdy", strona 509

Mysia żółć. Ciężki Krok uparł się, żebym z samego rana powyciągała mu z sierści kleszcze.

Ćmie Skrzydło do Liściastej Łapy, "Blask gwiazd", strona 175

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. Wyjawione w "Zmierzchu", spis klanów
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Tajemnicy Ćmiego Skrzydła", rozdział 8
  3. 3,0 3,1 Wyjawione w "Niebezpiecznej ścieżce", spis klanów
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 Wyjawione w "Lesie tajemnic", spis klanów
  5. Wyjawione w "Czarnej godzinie", strona 197
  7. Wyjawione w "Zachodzie słońca", strona 190
  8. Wyjawione w "Świcie", spis klanów
  9. Wyjawione w "Blasku gwiazd", spis klanów
  10. Wyjawione w "Cieniu w Klanie Rzeki", strona 38 (angielskie wydanie)
  11. Wyjawione na Czwartym Czacie Erin Hunter
  12. Wyjawione w "Misji Ognistej Gwiazdy", strona 509
  13. 13,0 13,1 Wyjawione na stronie Wojowników