FANDOM

Gwiazdy spoglądały na to miejsce niezliczone sezony. Kamień pod moimi łapami oznaczał niekończące się księżyce. Ta wielka skała nie wynurzyła się spod ziemi, bym na niej zasiadła. Te drzewa nie rosły, aby dać ci schronienie. Trawa nie przykryła wrzosowiska, aby zmiękczyć nasze łapy. Króliki nie wydrążyły nor, abyśmy mogli się schronić. Las nie spłonął, aby zniszczyć twój dom. Ta ziemia nie jest nasza. Mieszkamy tu przez kilka krótkich księżyców, a potem znikamy. Ale ziemia żyje dalej. Nie jesteśmy tu po to by drapać siebie i dzielić jak zdobycz. Musimy to uszanować i chronić. Karmi nas i chroni nas. Czy możemy być w tym zjednoczeni?

—Wysoki Cień do Czystego Nieba i jego kotów przy Czterech Drzewach, "Pierwsza bitwa", strony 234-235

Cienista Gwiazda (ang. Shadowstar) – założycielka oraz pierwsza przywódczyni Klanu Cienia. Siostra Księżycowego Cienia.

Wygląd

Cienista Gwiazda jest dużą[10], gibką[15], czarną kotką[7], ma gładkie i grube futro[7]. Jest ono czarne niczym noc[16]. Ma ciemne[16], zielone oczy[7].

Historia

Fabuła

Świt Klanów

Szlak słoneczny

Wzrastający grzmot

Pierwsza bitwa

Płonąca gwiazda

Podział lasu

Ścieżka gwiazd

Siła Trójcy

Długie cienie

Wizje Cieni

Rzeka ognia

Super Edycje

Wizja Ćmiego Lotu

Ćmi Lot wyobraża sobie Wysoki Cień w jej jeżynowym legowisku.

Nowele

Echo Piorunowej Gwiazdy

Życie Cienistej Gwiazdy

Przewodnik po Terenie

Sekrety Klanów

Kodeks Klanów

Ostateczny przewodnik

Ciekawostki

  • Kate stwierdziła, że szanuje Wysoki Cień, ale jej dystans jako postaci powstrzymywał Kate przed lubieniem ją.[17]
  • Na swoim blogu Kate Cary potwierdziła, że piąta książka, "Podział lasu", będzie pisany z jej punktu widzenia.[18]
    • Jednak rozdziały Kate zostały zredagowane w etapie końcowym.[19]
  • Jest pierwszym z pierwszych przywódców, która straciła wszystkie życia.[14]

Życia przywódcy

  1. Pierwsze życie dostała od nieznanego kota, również nie wiadomo jaki dar z nim dostała. Straciła je, zabita przez borsuka w "Życiu Cienistej Gwiazdy".
  2. Drugie życie dostała od nieznanego kota, również nie wiadomo jaki dar z nim dostała. Straciła je, przez chorobę w "Życiu Cienistej Gwiazdy".
  3. Trzecie życie dostała od nieznanego kota, również nie wiadomo jaki dar z nim dostała. Straciła je, potrącona przez potwora Dwunożnych w "Życiu Cienistej Gwiazdy".
  4. Czwarte życie dostała od nieznanego kota, również nie wiadomo jaki dar z nim dostała. Straciła je, zabita przez włóczęgę w "Życiu Cienistej Gwiazdy".
  5. Piąte życie dostała od nieznanego kota, również nie wiadomo jaki dar z nim dostała. Straciła je, spadając z drzewa w "Życiu Cienistej Gwiazdy".
  6. Szóste życie dostała od nieznanego kota, również nie wiadomo jaki dar z nim dostała. Straciła je, ześlizgując się do rzeki w "Życiu Cienistej Gwiazdy".
  7. Siódme życie dostała od nieznanego kota, również nie wiadomo jaki dar z nim dostała. Straciła je, przez zakażoną ranę w "Życiu Cienistej Gwiazdy".
  8. Ósme życie dostała od nieznanego kota, również nie wiadomo jaki dar z nim dostała. Straciła je, zabita przez psa w "Życiu Cienistej Gwiazdy".
  9. Dziewiąte życie dostała od nieznanego kota, również nie wiadomo jaki dar z nim dostała. Straciła je, zabita przez Szybką Wodę w "Życiu Cienistej Gwiazdy".

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. Wyjawione w "Długich cieniach", strona 1
  2. Wyjawione w "Rzece ognia", strona 3
  3. Wyjawione w "Szlaku słonecznym", strona 191
  4. Wyjawione w "Wizji Ćmiego Lotu", strona 454
  5. Wyjawione w "Sekretach Klanów", strona 4
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 Wyjawione w "Szlaku słonecznym", spis Klanów
  8. 8,0 8,1 Wyjawione w "Szlaku słonecznym", strona 93
  10. 10,0 10,1 Wyjawione w "Sekretach Klanów", strona 3
  12. Wyjawione w "Wzrastającym grzmocie", spis Klanów
  13. Wyjawione w "Podziale lasu", strona 220
  14. 14,0 14,1 14,2 Wyjawione w "Życiu Cienistej Gwiazdy", strona 295
  16. 16,0 16,1 Wyjawione w "Pierwszej bitwie", strona 226
  17. Kate's Blog
  18. Wyjawione na blogu Kate
  19. Wyjawione na blogu Kate