FANDOM

Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.
Będzie tym, który będzie mógł spoglądać w mrok.

—Myśli Iglicy o Cieniu, "Cień Tygrysiego Serca", strona 360

Cienisty Wzrok (ang. Shadowsight) – jedyny syn przywódcy Klanu Cienia, Tygrysiej Gwiazdy i jego partnerki Gołębiego Skrzydła. Brat Świetlistego Skoku i Skocznego Kroku. Obecnie uczy się być medykiem pod okiem Kałużowego Połysku.

Wygląd

Cienisty Wzrok jest szaroczarnym[9] kocurem z podłużnymi, ciemniejszymi pręgami wzdłuż twarzy[6] z bursztynowymi oczami[10].

Charakter

Historia

Fabuła

Super Edycja

Cień Tygrysiego Serca

Cień i jego siostry, Skoczka i Światło rodzą się wczesnym rankiem w opuszczonej szopie dwunożnych. Cień jest jedynym synem Gołębiego Skrzydła i Tygrysiego Serca. Swoje imię otrzymuje po Klanie Cienia oraz po przepowiedni Iglicy, o "tym, którym będzie mógł spoglądać w mrok".

Później, Gołębie Skrzydło budzi swoje kociaki, gdy partner przynosi im drozda. Kocurek jako pierwszy zaczyna jeść, jest przy tym zamyślony.

Jeszcze później widziany jest, jak gania się z rodzeństwem. Kiedy Światło pyta, dlaczego jest więcej posłań w legowisku i ojciec zaczyna jej tłumaczyć, kim są medycy, on oraz druga siostra uspokajają się, żeby też posłuchać. Kiedy brązowy kocur zaczyna opowiadać o terytoriach wokół jeziora, Cień zaczyna się trząść z zimna, mówiąc, że zaczyna się robić ciemno. Kiedy Gołębie Skrzydło wraca z polowania, kocurek wraz z siostrami podbiega do niej by zobaczyć, czy matka ma coś do jedzenia. Cień pyta się ojca, czy zrobi im "borsuczą przejażdżkę", a ten poprawia go, że zabawa nazywa się "borsucza przejażdżka".

Wizje Cieni

Rzeka ognia

Fiołkowy Połysk dostrzega go wraz z matką w grupie kotów Klanu Cienia. Karmicielka przedstawia Cień, Światło oraz Skoczny Krok czarno-białej kotce.

Kiedy trwa dyskusja na temat śmierci Tygrysiego Serca, kocurek zabiera głos, mówiąc, że jego ojciec nie jest martwy. Fiołkowy Połysk myśli, że kociak jest po prostu za młody, żeby zrozumieć o co chodzi, jednak on wciąż opowiada. Mówi, że miał sen, w którym bawił się z Tygrysim Sercem i że był on bardzo realny. Kiedy Gołębie Skrzydło przysuwa się bliżej do syna, wojowniczka Klanu Nieba zauważa, że ma tak samo ciemne pręgi jak jego ojciec. Pyta się go, dlaczego tak twierdzi, na co ciemnoszary kocurek odpowiada, że po prostu tak uważa. Wyjawia przy okazji, że miał sen, w którym bawił się kulką mchu z rodzeństwem i swoim tatą w starym obozie Klanu Cienia. Jagodowe Serce oznajmia, że ten kociak nigdy nie był w poprzednim obozie i Fiołkowy Połysk zastanawia się, czy kociak nie miał wizji w swoim śnie.

Chociaż nienazwany, pojawia się, gdy jego ojciec powraca jako Tygrysia Gwiazda. Wraz z matką idzie odwiedzić obóz Klanu Pioruna, gdzie zostaje przedstawiony swoim dziadkom, ciotce i kuzynostwu. Później wraca do obozu swojego klanu wraz z Gołębim Skrzydłem, dziadkami i Paprotkową Pieśnią.

Wściekła burza

Złamany Kodeks

Zaginione gwiazdy

Ciekawostki

Galeria

Przypisy

  1. Wyjawione w "Cieniu Tygrysiego Serca", strona 198
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Zaginionych Gwiazdach", spis kotów
  3. Wyjawione w "Cichej odwilży", strona 36
  4. Wyjawione w "Cieniu Tygrysiego Serca" [Potrzebna strona]
  6. 6,0 6,1 Wyjawione w "Cieniu Tygrysiego Serca", strona 187
  7. Wyjawione w "Klanie Brunatnej Skóry", rozdział 6
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 Wyjawione w "Cieniu Tygrysiego Serca", rozdział 18
  11. Wyjawione w "Ogniu i Lodzie", strona 272
  12. Wyjawione na Ein Hunter Czat 4
  13. Wyjawione na blogu Kate
  14. Wyjawione w "Wściekłej Burzy", strona 48

Koty Klanu Cienia
Przywódca Tygrysia Gwiazda
Zastępczyni Koniczynowa Stopa
Medycy Kałużowy PołyskCienisty Wzrok
Wojownicy Śnieżny PtakBrunatna SkóraParzące FutroJagodowe SerceWróbli OgonTrawiaste SerceKamienne SkrzydłoKrwawnikowy LiśćBiegnący KamieńŁupkowe FutroOkrągła SkóraWężowy ZąbKwiecista ŁodygaCynamonowy OgonPłonący OgieńSzyszkowa StopaPaprotkowy WąsMewi LotSkoczny KrokŚwietlisty SkokIglicowy PazurZapadnięty SkokSłoneczny PromieńLniana StopaChmielny WąsWiewiórczy Lot
Uczniowie -
Karmicielki -
Kociaki -
Starszyzna Dębowe Futro