Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Uwaga! Ten artykuł wymaga dopracowania. Jeśli możesz, rozbuduj go lub sprawdź jego treść.
Jako medyk nigdy nie zrozumiem uczuć rodziców do ich kociąt, ale mam wiele kotów, o które się troszczę i o które się martwię, i zrobiłbym dla nich wszystko. Korzenny Skok uratował mi kiedyś życie i z tego powodu czuję silne poczucie obowiązku i lojalności wobec niego. Ale jeszcze bardziej czuję, że to wszystko — wszystko, co się wydarzyło — ma kluczowe znaczenie dla przetrwania klanów. Cała piątka. Nie mogłem się odwrócić, nawet gdybym chciał.

—Cienisty Wzrok do ojca o jego obowiązku ratowania przyjaciela i uwięzionych duchów, "Bezgwiezdna ziemia", strona 252 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Cienisty Wzrok (ang. Shadowsight) – jeden z obecnych medyków Klanu Cienia.

Opis

Cienisty Wzrok to mały[12], chudy[13], krótkowłosy[14], ciemno[15]szary, pręgowany kocur z podłużnymi, ciemniejszymi pręgami biegnącymi wzdłuż boków[7]. Ma bursztynowe oczy[16] i postrzępione ucho, którym nie może ruszać[17]. Jego futro jest zniekształcone przez wiele[18], głębokich blizn[19] na czole[20], pysku, policzku[21], szyi[22], plecach[23].

Charakter

Cienisty Wzrok jest nerwowym kocurem z małą wiarą w siebie. Po prostu chce być normalny, jak jego siostry. Często zastanawiał się, czy to on był powodem milczenia Klanu Gwiazdy i nie rozumiał swoich wizji ani towarzyszących im ataków.

Historia

Cienisty Wzrok jest medykiem Klanu Cienia pod przywództwem Tygrysiej Gwiazdy na terytoriach jezior. Urodził się jako Cień Gołębiemu Skrzydłu i Tygrysiemu Sercu wraz z Skoczką i Światełkiem na terytorium kotów strażników. Cień doświadczył gwałtownych ataków, po których następowały wizje, które zwykle ostrzegały go przed czymś, co miało się wydarzyć i rozwijały się przez cały okres jego praktyki. Został uczniem medyka- Kałużowego Połysku imieniem Cienista Łapa. Kiedy jego kontakt z Klanem Gwiazdy został zerwany, Cienista Łapa zaczął słyszeć głos i po wykonaniu jego rozkazu, by uratować Jeżynową Gwiazdę, stał się jedynym pozostałym łącznikiem z Klanem Gwiazd. Później zyskał pełne imię, Cienisty Wzrok i dowiedział się o Fałszywym Jeżynowej Gwieździe, zdając sobie sprawę, że głos, który usłyszał, go wykorzystuje. Po tym, jak oszust próbował go zabić, medyk stał się duchem i uwolnił ducha Jeżynowej Gwiazdy z Mrocznego Lasu i wrócił do swojego ciała w Klanie Cienia. Cienisty Wzrok został zdegradowany do ucznia medyka, ponieważ uważano go za zbyt niedoświadczonego i został zmuszony do opieki nad Jesionowym Futrem- uwięzionym oszustem. Więzień zmanipulował młodego medyka, aby uwierzył, że musi zostać oszczędzony przed egzekucją, aby ocalić ciało Jeżynowej Gwiazdy, a Cienisty Wzrok pomógł mu uciec z obozu Klanu Cienia.

Fabuła

Wizje cieni

Rzeka ognia

Fiołkowy Połysk dostrzega go wraz z matką w grupie kotów Klanu Cienia. Karmicielka przedstawia Cień, Światło oraz Skoczkę czarno-białej kotce.

Kiedy trwa dyskusja na temat śmierci Tygrysiego Serca, kocurek zabiera głos, mówiąc, że jego ojciec nie jest martwy. Fiołkowy Połysk myśli, że kociak jest po prostu za młody, żeby zrozumieć o co chodzi, jednak on wciąż opowiada. Mówi, że miał sen, w którym bawił się z Tygrysim Sercem i że był on bardzo realny. Kiedy Gołębie Skrzydło przysuwa się bliżej do syna, wojowniczka Klanu Nieba zauważa, że ma tak samo ciemne pręgi jak jego ojciec. Pyta się go, dlaczego tak twierdzi, na co ciemnoszary kocurek odpowiada, że po prostu tak uważa. Wyjawia przy okazji, że miał sen, w którym bawił się kulką mchu z rodzeństwem i swoim tatą w starym obozie Klanu Cienia. Jagodowe Serce oznajmia, że ten kociak nigdy nie był w poprzednim obozie i Fiołkowy Połysk zastanawia się, czy kociak nie miał wizji w swoim śnie.

Chociaż nienazwany, pojawia się, gdy jego ojciec powraca jako Tygrysia Gwiazda. Wraz z matką idzie odwiedzić obóz Klanu Pioruna, gdzie zostaje przedstawiony swoim dziadkom, Białemu Skrzydłu i Brzozowemu Zachodowi, swojej ciotce oraz Trzepotkowi, Kwiatku i Jeżykowi, kociakom Bluszczowej Sadzawki. Później wraca do obozu swojego klanu wraz z Gołębim Skrzydłem, dziadkami i Paprotkową Pieśnią.

Wściekła burza

Emoji AshfurThinking.png

Złamany kodeks

Zaginione gwiazdy

Emoji AshfurThinking.png

Cicha odwilż

Emoji AshfurThinking.png

Skryte cienie

Emoji AshfurThinking.png

Mroczna otchłań

Emoji AshfurThinking.png

Bezgwiezdna ziemia

Emoji AshfurThinking.png

Światło we mgle

Emoji AshfurThinking.png

Nowele

Klan Brunatnej Skóry

Cień nadal cierpi z powodu gwałtownych ataków. Kiedy jego wizja przedstawia drzewo niszczące jaskinię, Brunatna Skóra wierzy, że ma udać się do Plemienia Płynącej Wody. Tygrysia Gwiazda nie zgadza się na wysłanie swojego młodego syna w podróż w góry, ale Gołębie Skrzydło i Brunatna Skóra to robią. Kiedy docierają do Plemienia, Brunatna Skóra uczy Cienia, jak kontrolować swoje ataki i jest pod wrażeniem, że moc Cienia może dotrzeć zarówno do Plemienia Wiecznych Łowów, jak i Klanu Gwiazdy, i nie tylko. Po tym, jak Cień skutecznie ratuje obóz Plemienia Płynącej Wody, trójka wraca do domu.

Rebelia Plamistego Futra

Emoji AshfurThinking.png

Superedycje

Cień Tygrysiego Serca

Cień i jego siostry, Skoczka i Światło rodzą się wczesnym rankiem w opuszczonej szopie Dwunożnych. Cień jest jedynym synem Gołębiego Skrzydła i Tygrysiego Serca. Swoje imię otrzymuje po Klanie Cienia oraz po przepowiedni Iglicy, o "tym, którym będzie mógł spoglądać w mrok".

Później, Gołębie Skrzydło budzi swoje kociaki, gdy ich ojciec przynosi im drozda. Kocurek jako pierwszy zaczyna jeść, jest przy tym zamyślony.

Jeszcze później widziany jest, jak gania się z rodzeństwem. Kiedy Światło pyta, dlaczego jest więcej posłań w legowisku i ojciec zaczyna jej tłumaczyć, kim są medycy, on oraz jego druga siostra uspokajają się, żeby też posłuchać. Kiedy brązowy kocur zaczyna opowiadać o terytoriach wokół jeziora, Cień zaczyna się trząść z zimna, mówiąc, że zaczyna się robić ciemno. Kiedy Gołębie Skrzydło wraca z polowania, kocurek wraz z siostrami podbiega do niej by zobaczyć, czy matka ma coś do jedzenia. Cień pyta się ojca, czy zrobi im "bomsuczą przejażdżkę", a ten poprawia go, że zabawa nazywa się "borsucza przejażdżka".

Nadzieja Wiewiórczego Lotu

Emoji AshfurThinking.png

Przysięga Szarej Pręgi

Emoji AshfurThinking.png

Cytaty

Syn przywódcy Klanu Cienia, Tygrysiej Gwiazdy i dawnej wojowniczki Klanu Pioruna, Gołębiego Skrzydła, ten młody medyk, odkąd był kociakiem, miał spoglądać w cień. Ale kiedy dziwny głos zaczyna nakłaniać go do ukarania zdrajców kodeksu-w tym jego matki-Cienisty Wzrok musi zdecydować, czy być posłuszny przodkom, których zawsze uczono szanować, czy zrobić to, co uważa za słuszne w swoim sercu.

—Opis z oficjalnej strony, tłumaczenie nieoficjalne

Zrobiłem to! Zrobiłem to, co powiedziała mi moja wizja i połączyłem klany!

—Cień, "Wściekła burza", strona 314 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Wierzę, że wskażesz nam drogę do nowego Klanu Cienia, maluchu.

—Brunatna Skóra do Cienia, "Klan Brunatnej Skóry", strona 194 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Gołębie Skrzydło może być czasami naprawdę zawstydzająca, traktując mnie, jakbym był kociakiem, ale nie wyobrażam sobie, jak bardzo bolałoby, gdybym ją stracił.

—Myśli Cienistej Łapy o Gołębim Skrzydle, "Zaginione gwiazdy", strona 51 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Zawsze wiedziałem, że jesteś wyjątkowy. Nie wiemy jeszcze, jakie jest twoje przeznaczenie wśród pięciu klanów, ale wiem, że zmienisz niektóre rzeczy.

—Tygrysia Gwiazda do swojego syna, "Zaginione gwiazdy", strona 259 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Tak. Dlatego miałem sen. Widziałem go, kiedy śniłem. Miał Ci pokazać drogę do domu.

—Cień, "Cień Tygrysiego Serca", strona 379 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Ceremonie

Ceremonia medyka

Kałużowy Połysk: Ja, Kałużowy Połysk z Klanu Cienia, wzywam moich wojowniczych przodków, by wejrzeli na tego ucznia. Ciężko pracował, by nauczyć się zasad postępowania obowiązujących medyków, a z waszą pomocą przez wiele księżyców będzie służyć klanowi. Cienista Łapo, czy przyrzekasz przestrzegać zasad postępowania obowiązujących medyka, nie mieszać się w rywalizacje między klanami...
Cienista Łapa: Przyrzekam!
Kałużowy Połysk: Zatem mocą Klanu Gwiazdy, nadaję ci imię medyka. Cienista Łapo, od tej chwili będziesz nazywany Cienistym Wzrokiem. Klan Gwiazdy ceni twoją odwagę oraz życzliwość i witamy cię jako pełnoprawnego medyka Klanu Cienia.
Wszyscy: Cienisty Wzrok! Cienisty Wzrok!

—"Cicha odwilż", strony 36-37 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Ciekawostki

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Skrytych cieniach", strona 89 (angielskie wydanie)
  2. Wyjawione w "Cichej odwilży", strona 36 (angielskie wydanie)
  3. 3,0 3,1 Wyjawione w "Zaginionych gwiazdach", spis klanów
  4. Wyjawione w "Cieniu Tygrysiego Serca", strona 198 (angielskie wydanie)
  5. Wyjawione w "Cieniu Tygrysiego Serca" [Potrzebna strona]
  7. 7,0 7,1 Wyjawione w "Cieniu Tygrysiego Serca", strona 187 (angielskie wydanie)
  8. Wyjawione w "Klanie Brunatnej Skóry", rozdział 6
  9. Wyjawione w "Skrytych cieniach", strona 231 (angielskie wydanie)
  10. 10,0 10,1 10,2 10,3 Wyjawione w "Cieniu Tygrysiego Serca", rozdział 18
  11. 11,0 11,1 Wyjawione w "Rzece", spis klanów
  13. Wyjawione w "Bezgwiezdnej ziemi", strona 230 (angielskie wydanie)
  14. Wyjawione na blogu Kate
  18. Wyjawione w "Rzece", rozdział 2
  24. Wyjawione w "Ogniu i lodzie", strona 272
  25. Wyjawione na czwartym czacie Erin Hunter
  26. Wyjawione w "Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy", strona 487
  27. Wyjawione na blogu Kate
  28. Wyjawione w "Wściekłej burzy", strona 48 (angielskie wydanie)
  29. Wyjawione w "Klanie Brunatnej Skóry", strona 116 (angielskie wydanie)
  30. Wyjawione w "Zaginionych gwiazdach", strona 207 (angielskie wydanie)
  31. Wyjawione w "Rzece ognia", strona 251 (angielskie wydanie)

Advertisement