FANDOM

Uwaga!

Może i jest starszym wojownikiem, ale to jego pierwszy miot kociąt i to sprawia że jest tak nerwowy, jak uczeń po swoim pierwszym polowaniu.

Liściasta Sadzawka o Ciernistym Pazurze, Rozbite Niebo, strona 47

Ciernisty Pazur (ang.Thornclaw) - starszy wojownik Klanu Pioruna.

Syn Oszronionego Futra, brat Jasnego Serca, Rozżarzonej Skóry i Paprociowego Futra. Partner Kwiecistego Upadku i ojciec Łodygowej Łapy, Orlej Łapy, Śliwkowej Łapy i Muszelkowej Łapy.

Wygląd

Ciernisty Pazur to złoto-brązowy, pręgowany kocur o jasnozielonych oczach.

Charakter

Ciernisty Pazur jest lojalny i bardzo oddany swojemu klanowi. Stara się być jak najbardziej przydatny, dlatego często zgłasza się do patroli. Kocur potrafi również zachować spokój, bardzo trudno wytrącić go z równowagi. Świetnie sprawdza się również byciu mentorem, bardzo często dostaje ucznia do szkolenia.

Historia

Urodził się jako syn Oszronionego Futra wraz ze swoim rodzeństwem: Rozżarzoną Skórą, Paprociowym Futrem i Jasnym Sercem. Będąc jeszcze bardzo małym kociakiem został uprowadzony przez Podrapanego Pyska na polecenie dawnego przywódcy Klanu Cienia, Złamanej Gwiazdy. Ostatecznie uratował go Ognista Łapa, który odkrył spisek Złamanej Gwiazdy. Był pierwszym uczniem, który został mianowany wojownikiem przez nowego przywódcę Klanu Pioruna, Ognistą Gwiazdę. Będąc młodym wojownikiem starał się bardzo udzielać w życie klanu, za co został nagrodzony pierwszym uczniem. Został mentorem Okopconej Łapy , po tym, jak Długi Ogon został oślepiony przez królika. Po jego wytrenowaniu, otrzymał nowego ucznia Ryjówczą Łapę. Wyruszył ze swoim klanem na poszukiwanie nowego domu, kiedy dwunożni zaczęli niszczyć las.

Więcej wkrótce...

Fabuła

Super Edycja

Misja Ognistej Gwiazdy

Szara Pręga wspomina, że Ciernisty Pazur musiał zabrać ze sobą uczniów, aby zebrać ukrytą zdobycz. Później, zanim Ognista Gwiazda ogłasza zebranie, złoto-brązowy kocur wynurza się z tunelu z uczniami, niosąc mnóstwo zdobyczy. Po zebraniu Szara Pręga mówi Ciernistemu Pazurowi, aby zabrał ze sobą Obłoczny Ogon i Wierzbową Skórę na patrol. Dołącza do nich Ognista Gwiazda. Ciernisty Pazur przejmuje dowództwo w patrolu, zmierzając w stronę Miejsca Dwunożnych. Tuż przed dotarciem do celu schodzi ze ścieżki, by zapolować za zdobyczą obok Obłocznego Ogona. Później pojawia się z dwiema myszami.

Mentor Okopconej Łapy, Długi Ogon podczas jednego z polowań zostaje podrapany na pysku przez królika, przez co traci wzrok. Okaleczony wojownik prosi Ciernistego Pazura, aby ten zajął się treningiem jego ucznia. Kilka dni później wojownik pyta Ognistą Gwiazdę, czy mógłby znowu zabrać ze sobą Okopconą Łapę na trening. Przywódca zgadza się, dodatkowo pozwalając mu przejąć opiekę nad uczniem, do czasu, aż Długi Ogon dojdzie do siebie. Ciernisty Pazur z wdzięcznością dziękuje Ognistej Gwieździe za jego decyzję.

Początek Proroctwa

Ucieczka w Dzicz

Mimo, że nie zostaje wspomniany z imienia, ani opisany w Spisie Klanów, jest jednym z kociąt Oszronionego Futra. On oraz jego rodzeństwo zostają uprowadzeni przez wojownika Klanu Cienia, Podrapanego Pyska. Klan zarzuca ich zniknięcie Żółtemu Kłu. Późnej jednak prawda wychodzi na jaw, a kocięta zostają uratowane przez Ognistą Łapę i Szarą Łapę.

Las Tajemnic

Ciernista Łapa zostaje uczniem, wraz ze swoją siostrą Jasną Łapą. Jego mentorką zostaje Mysie Futro, a mentorem jego siostry Biała Burza. Ciernista Łapa jest bardzo podekscytowany podczas ceremonii, Jasna Łapa wykazuje się większą niepewnością.

Gdy Ogniste Serce i Szara Pręga zostają ukarani przez Błękitną Gwiazdę i przenoszą się do legowiska uczniów, Jasna Łapa i Ciernista Łapa patrzą na nich z szeroko otwartymi oczami.

Podczas walki z Tygrysim Pazurem i bandą włóczęgów Ciernista Łapa walczy z Nocnym Szeptem, który próbował zabić Ogniste Serce. Młody kot ugryzł przeciwnika w ogon i wypuścił go dopiero wtedy, gdy ten zaczął uciekać.

Cisza przed Burzą

Zostaje wspomniany przez Obłoczną Łapę, który mówi, że Ciernista Łapa nie okazuje zbytniego szacunku zabitej zdobyczy, więc biały uczeń nie widzi powodów, by i on miał to robić.

Ciernista Łapa bierze udział w licznych treningach, patrolach oraz polowaniach. Podczas jednego z patroli, gdy szedł z Mysim Futrem i Szybkim Wiatrem, wszyscy zostali zaatakowali przez Tygrysiego Pazura i włóczęgów. On i Mysie Futro zdołali uciec, lecz Szybki Wiatr zostaje zabity. Ciernista Łapa jest ranny w łapę, więc udaje się do Żółtego Kła i Rozżarzonej Skóry.

Niebezpieczna Ścieżka

Ciernista Łapa wciąż jest uczniem w Klanie Pioruna. Ogniste Serce mówi Błękitnej Gwieździe, że Ciernista Łapa, Jasna Łapa, Prędka Łapa i Obłoczna Łapa są gotowi, by zostać wojownikami, lecz przywódczyni nie ufa żadnemu z kotów, uważa że są zdrajcami. Jedynie Obłoczna Łapa może zostać wojownikiem, gdyż jego mentorem jest Ogniste Serce.

Prędka Łapa zwołuje zebranie uczniów i próbuje namówić ich, by udali się do lasu i wygonili tajemnicze niebezpieczeństwo, które kradnie zwierzynę. Ostatecznie z misją udali się tylko Prędka Łapa i Jasna Łapa. Oba koty zostają zaatakowane przez sforę. Jasna Łapa zostaje okaleczona do końca życia, zaś Prędka Łapa ginie. Ciernista Łapa jest bardzo wzburzony, gdy Błękitna Gwiazda nadała nowe imię Jasnej Łapie: Stracony Pysk.

Czarna Godzina

Ciernista Łapa znosi mech oraz zdobycz do legowiska przywódcy, którym został Ognista Gwiazda. Widząc to kocur postanowił porozmawiać z Mysim Futrem o mianowaniu Ciernistej Łapy na wojownika. Następnego dnia wszystkie trzy koty wybierają się na patrol. Ciernista Łapa zwęszył zapach obcych kotów w pobliżu Wężowych Skał, lecz traci trop.

O zmierzchu odbywa się ceremonia. Ciernista Łapa zostaje wojownikiem. Ognista Gwiazda nadaje mu nowe imię: Ciernisty Pazur. Kocur jest bardzo dumny podczas ceremonii, tak samo jak Stracony Pysk, która jako pierwsza wita go nowym imieniem. Ciernisty Pazur jest zasmucony, gdyż Stracony Pysk i Prędka Łapa nie mogą mu towarzyszyć, jako że nie zostali wojownikami.

Nowa Przepowiednia

Północ

Uczeń Ciernistego Pazura, Okopcona Łapa staje się wojownikiem, a on sam otrzymuje nowego ucznia, Ryjówczą Łapę.

Wojownik ma poprowadzić patrol, jednak nim wyjdzie z obozu, Wiewiórcza Łapa pyta, czy może ją zabrać ze sobą. Ciernisty Pazur zauważa, że Zakurzona Skóra nie poprosił go o to i każe uczennicy zostać w obozie. Wiewiórcza Łapa próbuje się wykłócać, jednak wojownik nie zwraca na nią uwagi. Jeżynowy Pazur podziwia jego cierpliwość, wiedząc, że sam nie wytrzymałby znajdując się na jego miejscu. Ostatecznie, choć z niechęcią pozwala Wiewiórczej Łapie dołączyć do patrolu.

Wschód Księżyca

Ciernisty Pazur twierdzi, że Ognista Gwiazda powinien zorganizować więcej patroli kontrolnych. Wojownik obawia się, że w każdej chwili dwunożni mogą napaść na obóz Klanu Pioruna.

Wojownik jest częścią patrolu, który idzie porozmawiać z Wysoką Gwiazdą o potworach wchodzących coraz głębiej terytorium kocich klanów.

Po zniknięciu Jasnego Serca i Obłocznego Ogona, Ciernisty Pazur nie może uwierzyć, że zostawili oni swojego jedynego kociaka, Białą Łapę.

Świt

Ciernisty Pazur jest na patrolu z Szarą Pręgą i Deszczowym Wąsem. Trójka kotów zauważa Wiewiórczą Łapę i Szczawiowy Ogon w chwili, kiedy kotki próbują ocalić uprowadzone przez dwunożnych koty. Patrol postanawia przyłączyć się do bitwy. Szara Pręga wyznacza Ciernistemu Pazurowi zadanie, aby wraz z nim zaatakował dwunożnych, podczas kiedy reszta pomoże uwięzionym kotom wydostać się z klatek.

Kiedy Szara Pręga zostaje porwany przez dwunożnych, Klan Pioruna traci zastępcę. Większość kotów próbuje namówić Ognistą Gwiazdę na wybór nowego zastępcy. Ciernisty Pazur jest jednym z kotów, które chcą, aby został nim Jeżynowy Pazur.

Uczeń Ciernistego Pazura, Ryjówcza Łapa zostaje zabity przez potwora podczas pogoni za bażantem. Wojownik jest zrozpaczony utratą ucznia. Zaczyna wyjaśniać, że Ryjówcza Łapa nie zauważył potwora, ponieważ desperacko próbował złapać tłustego bażanta, którym mógłby nakarmić połowę klanu. Dodaje, że potwór uderzył go w taki sposób, że złamał mu kark, więc jego śmierć była szybka i bezbolesna. Później Ciernisty Pazur jest jedynym kotem, który czuwa przy zmarłym.

Nowele

Opowieść Ostrokrzewiowego Liścia

Nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w spisie Klanów.

Omen Mglistej Gwiazdy

Ciernisty Pazur nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w spisie Klanów.

Ciekawostki

  • Na stronie Facebooka Kate Cary ujawniono, że ojcem Ciernistego Pazura może być Biała Burza.
  • Vicky nie myśli, że on i Paprociowe Futro są identycznymi bliźniakami.

Błędy

  • Został nazwany jasnobrązowym.
  • Został błędnie nazwany Ciernistą Łapą po tym jak mianowano go wojownikiem w Czarnej Godzinie.

Galeria

Koty Klanu Pioruna
Przywódca Jeżynowa Gwiazda
Zastępczyni Wiewiórczy Lot
Medycy Liściasta SadzawkaSójcze PióroOlchowe Serce
Wojownicy Paprociowe FutroObłoczny OgonJasne SerceCiernisty PazurBiałe SkrzydłoBrzozowy UpadekJagodowy NosMysi WąsMakowy MrózLwi PłomieńRóżany PłatekLiliowe SerceTrzmiela PręgaKwiecisty UpadekWiśniowy UpadekKreci WąsBursztynowy KsiężycZroszony NosBurzowa ChmuraOstrokrzewowa KitaPaprotkowa PieśńSzczawiowa PręgaLiściasty CieńSkowrończa PieśńMiodowe FutroRoziskrzona SkóraRosochata GałązkaPłetwiasty SkokRozżarzone Serce
Uczniowie Łodygowa ŁapaOrla ŁapaŚliwkowa ŁapaMuszelkowa ŁapaPlamista ŁapaPośpieszna ŁapaMusza Łapa
Karmicielki StokrotkaBluszczowa Sadzawka
Kociaki TrzepotekJeżykKwiatek
Starszyzna Szara PręgaMillie