FANDOM

Warning
Mój ojciec przyszedł na świat jako pieszczoch Dwunożnych. Opuścił jednak swoich Dwunożnych i dołączył do Klanu Pioruna

Liściasta Łapa do Cody o swoim ojcu, str. 43 Świt

Codykotka domowa, pojawiająca się w Świcie. Była chwilowo w Klanie Pioruna.

Wygląd

Cody jest pulchną kotką z jasnobrązowym, miękkim, pręgowanym futrem i niebieskimi oczami.

Fabuła

Nowa Przepowiednia

Świt

Cody jest kotką domową, która została uwięziona przez nieznanego Dwunożnego po tym, kiedy zdjęła swoją obrożę i została pomylona z kotem mieszkającym w lesie. Kiedy Liściasta Łapa, została uwięziona w siedlisku Dwunożnych, Cody była w sąsiedniej klatce. Kotka pocieszała Liściastą Łapę i zachęcała, aby coś zjadła. Dwie kotki zostały dobrymi przyjaciółkami. Liściasta Łapa rozpoznała inne znane jej koty, które zostały uwięzione; Mglistą Stopę, Jasne Serce i Obłoczny Ogon.  Cody wspomina, że zna Księżniczkę - matkę Obłocznego Ogona, oraz Łatka, od którego dowiedziała się, że kot o imieniu Rdzawy, mieszkał tam, gdzie ona teraz i dołączył do kotów żyjących w lesie. Liściasta Łapa mówi że Rdzawy, to teraz Ognista Gwiazda - jej ojciec.

Gdy Dwunożny przychodzi z jedzeniem dla kotów, Cody mruczy i pozwala mu się głaskać. Liściasta Łapa nie rozumie jej zachowania. Na polecenie kotki, Cody przekazuje pajęczyny Węglowi, który skaleczył się o pręt, by powstrzymać krwawienie. Kotka domowa jest pod wrażeniem, że Liściasta Łapa zdołała opanować sytuacje. 

Następnie przy pomocy Szarej Pręgi i innych kotów, Cody, Liściasta Łapa oraz reszta uwięzionych kotów uciekają ze swoich klatek. Kotka, za zgodą Ognistej Gwiazdy decyduje się tymczasowo zostać w Klanie Pioruna. Pomaga Paprotkowej Chmurze poradzić sobie ze śmiercią kociaków i wspomina Liściastej Łapie, że ona też straciła swe kocięta, gdyż dwunodzy zabrali ich do nowych domów. Pomaga opiekować się Brzózkiem, podczas gdy Paprotkowa Chmura jest pogrążona w rozpaczy, po stracie swego kociaka - Krzewika. Kiedy Potwory niszczą obóz Klanu Cienia, ewakuuje z niego kociaki.

Przed odejściem klanów, żegna się z Liściastą Łapą, i tłumaczy, że nie może iść razem z nimi, ponieważ nie nadaje się do życia w klanie i tęskni za swoimi dwunożnymi. Potem wraca do domu.