FANDOM

CZAS SPEŁNIAJĄCYCH SIĘ PRZEPOWIEDNI

Czarna godzina (ang. The Darkest Hour) - ostatnia, szósta książka z serii Początek Proroctwa. Na nowszej angielskiej okładce jest przedstawiony Ognista Gwiazda, tak samo jak na starszej.

Opis

Klan Pioruna wygrał bitwę, która miała go unicestwić. Odwaga Ognistego Serca ocaliła jego pobratymców, chociaż jednego kota uratować się nie udało.
Wygrana bitwa nie kończy jednak wojny – nowy przywódca klanu zmierzyć się musi ze złowieszczymi zakusami Tygrysiej Gwiazdy, który nie spocznie, póki nie dokona zemsty na swoim rywalu.
Klan Gwiazdy miał rację – nadszedł czas, gdy spełnią się przepowiednie i narodzą się bohaterowie...

Streszczenie

Tygrysia Gwiazda przybywa, aby zawrzeć umowę z Biczem, przywódcą grupy ulicznych kotów z Siedliska Dwunożnych, które nazywają się Klanem Krwi. Tygrysia Gwiazda oferuje Biczowi część terytorium lasu, w zamian za pomoc Klanu Krwi, aby mógł zostać przywódcą wszystkich klanów.

Ogniste Serce staje się przywódcą Klanu Pioruna, odbiera swoje dziewięć żyć i otrzymuje nowe imię Ognista Gwiazda od Klanu Gwiazdy. Jego ceremonia przywództwa zostaje przerwana, kiedy w jego śnie, na wzgórzu pojawiają się kości, a następnie rzeka krwi. Błękitna Gwiazda, była przywódczyni Klanu Pioruna ofiaruje mu nową przepowiednię; Z czterech będą dwa. Lew i Tygrys spotkają się w bitwie, a lasem będzie rządzić krew.

Po powrocie, Ognista Gwiazda mianuje zastępcą Białą Burzę oraz ma podejrzenia wobec Ciemnej Pręgi, sojusznika Tygrysiej Gwiazdy, który okazuje znaki sojuszu z Klanem Cienia. Potem, Ognista Gwiazda znajduje Szczawik otrutą obok stosu pogryzionych jagód śmierci. Później, gdy kotka odzyskuje przytomność ujawnia, że Ciemna Pręga nakarmił ją jagodami, mówiąc, że może je zjeść, aby nie powiedziała Ognistej Gwieździe o spotkaniu pomiędzy Ciemną Pręga a Czarną Stopą, zastępcą Klanu Cienia, którego była świadkiem. Ciemna Pręga, w rezultacie zostanie wygnany z Klanu Pioruna i jest podejrzewany, o dołączenie do Tygrysiej Gwiazdy, w Klanie Cienia.

Na następnym zgromadzeniu, Tygrysia Gwiazda proponuje by zjednoczyć pozostałe trzy klany z Klanem Cienia, by powstał jeden silny klan i ujawnia, że Lamparcia Gwiazda zgodziła się połączyć Klan Rzeki z Klanem Cienia. Klan Pioruna i Klan Wiatru odrzucają propozycję, a Ognista Gwiazda zaczyna mówić innym kotom o zdradzie Tygrysiej Gwiazdy, lecz nikt go nie słucha, gdy księżyc zostaje zasłonięty przez chmury, a na niebie pojawiają się błyskawice. Tygrysia Gwiazda interpretuje to jako znak Klanu Gwiazdy, że spotkanie klanów dobiegło końca.

Szara Pręga jest zmartwiony i chce sprawdzić co dzieje się u jego kociąt w Klanie Rzeki: Burzowej Łapy i Pierzastej Łapy. Kiedy Ognista Gwiazda i Szara Pręga wychodzą z obozu, wpadają na Kruczą Łapę, który przyszedł oddać hołd zmarłej Błękitnej Gwieździe. Krucza Łapa przyłącza się do ich misji. Gdy trzy koty docierają do Klanu Rzeki, znajdują nie tylko kocięta, ale też Mglistą Stopę i Kamienne Futro przetrzymywanych jako więźniów. Tygrysia Gwiazda osądza ich, za posiadanie krwi dwóch klanów i w związku z tym za zdrajców. Nakazuje Kamiennemu Futru udowodnić swoją lojalność wobec Klanu Tygrysa, zabijając dwóch uczniów, ale Kamienne Futro odmawia, więc Tygrysia Gwiazda rozkazuje Ciemnej Prędze go zabić. Pomimo tego, że Kamienne Futro jest na wpół zagłodzony i osłabiony z powodu uwięzienia, jest w stanie obezwładnić Ciemną Pręgę, dopóki Czarna Stopa nie przyłącza się do walki, by go zabić. Burzowa Łapa i Pierzasta Łapa zostają zabrani z powrotem do więzienia. Krucza Łapa przekonuje strażnika, Szczerbatego Zęba, że jest kotem Klanu Rzeki i że Tygrysia Gwiazda chce go widzieć, a gdy strażnik odchodzi, grupa próbuje uciec z więźniami, lecz zostaje złapana przez patrol Klanu Tygrysa. Ratuje ich patrol Klanu Pioruna składający się z Obłocznego Ogona, Piaskowej Burzy i Ciernistego Pazura. Później tego dnia Klan Tygrysa atakuje Klan Wiatru i Tygrysia Gwiazda zabija ucznia, Janowcową Łapę, jako ostrzeżenie dla swoich wrogów.

Kiedy kończy się czas oferty Tygrysiej Gwiazdy, która zakładała dobrowolne dołączenie do Klanu Tygrysa, Ognista Gwiazda i Wysoka Gwiazda przygotowują się do walki. Są zszokowani pojawieniem się Klanu Krwi, „klanu” z Siedliska Dwunożnych. Tygrysia Gwiazda nakazuje Klanowi Krwi walczyć za niego, ale koty nie reagują. Bicz mówi mu, że Klan Krwi słucha tylko jego. Ognista Gwiazda korzysta z szansy, by opowiedzieć Biczowi historię zdrad Tygrysiej Gwiazdy. Po usłyszeniu wszystkiego, Bicz decyduje, że nie będzie bitwy i że pomyśli o tym, co powiedział przywódca Klanu Pioruna. Rozwścieczony faktem, że Bicz odmawia współpracy, Tygrysia Gwiazda go atakuje. Przywódca Klanu Krwi odpiera atak i szybko zabija Tygrysią Gwiazdę, rozcinając go od podbródka do ogona swoimi ogromnymi wzmocnionymi psimi zębami pazurami. Ten niszczycielski cios zabiera wszystkie dziewięć żyć Tygrysiej Gwiazdy naraz. Bicz daje wszystkim leśnym klanom trzy dni na opuszczenie domu lub walkę o niego z Klanem Krwi. Aby stawić czoła temu niebezpieczeństwu, cztery klany zawierają sojusz tworząc Klan Lwa do czasu, aż pokonają Klan Krwi. W czasie bitwy o las Biała Burza zostaje zabity przez Gnata, zastępcę Klanu Krwi. Żal i smutek ogarniają Ognistą Gwiazdę jak fala, gdy widzi, jak jego zastępca i przyjaciel umiera przy jego łapach. Ostatnim życzeniem Białej Burzy jest mianowanie Szarej Pręgi na zastępcę Klanu Pioruna. Umierający wojownik mówi też, że to dlatego, iż Szara Pręga został wyznaczony przez Klan Gwiazdy na zastępcę Ognistej Gwiazdy.

Pod koniec bitwy Ognista Gwiazda traci swoje pierwsze życie przez Bicza. Zostaje ożywiony przez Klan Gwiazdy, ku wielkiemu szokowi swojego wroga i zabija go. Po śmierci Bicza koty Klanu Krwi rozpraszają się i nie mają motywacji do dalszej walki. Ostatnie z nich zostają przepędzone przez Wysoką Gwiazdę i resztę wojowników Klanu Wiatru. Klan Lwa zostaje rozwiązany i równowaga w lesie wraca do normy.

Opinie

Znakomite zakończenie cudownej, pierwszej serii. Szósty tom "Wojowników" jest tak samo dobry, a nawet lepszy, niż poprzednie. Poleje się krew, a co za tym idzie, poleją się też łzy. Czarna godzina zbliża się nieubłaganie, a Klan Pioruna musi być na nią gotowy. Ale czy my jesteśmy gotowi na rozstanie z naszymi kocimi przyjaciółmi?
Naprawdę, lepiej przygotować chusteczki.

—Filip Saputa, filipwlabiryncieksiazek.blogspot.com

Po raz szósty dane mi było zagościć się w niesamowitym świecie wojowniczycyh kotów. Ta seria jest jedną z najlepszych, jakie przeczytałam do tej pory. Z tomu na tom historia nabiera tempa. Poznajemy nowe, niesamowite perypetie wojowników, od których ciężko oderwać się choćby na chwilę. Tak, jak w poprzednich częściach, tak i w tej nie zabraknie nowych i niesamowitych przygód oraz wciągającej akcji. "Czarna Godzina" jest najlepszą i najbardziej trzymająca w napięciu częścią "Wojowników"!

—Dominika Starzyk, ksiazkowe-wyznania.blogspot.com

"Czarna Godzina" zamyka pierwszą serię "Wojowników", więc wszystkie sprawy muszą znaleźć swój koniec, choć nie jest to takie proste. Nowy tom, nowi bohaterowie, nowe problemy. Ogniste Serce zajmuje zasłużone miejsce w Klanie Pioruna; miłość, rozpacz, strach i wiara ukształtują nowego kociego przywódcę, jednak może to nie wystarczyć na to, co nadejdzie.

—Wiktoria Bac, wikibook.blog.pl

Przejmująca, porywająca, wspaniała - to za mało, by opisać "Czarną Godzinę". Ogromna ilosć spisków i bitew, trzymająca w napięciu akcja, wspaniałe opisy i niesamowici bohaterowie, którzy wciąż potrafią zaskoczyć. Cudowne podsumowanie całego cyklu!

—Weronika Leśniewska, onlybooks-jdb.blogspot.com

Drogi czytelniku! Uciekłeć w dzicz, pokonałeś trudności ognia i lodu, wkroczyłeś na niebezpieczną ścieżkę lasu tajemnic w czasie ciszy przed burzą. Teraz nastała czarna godzina. Myślisz, że to już koniec? Że wiesz już wszystko? Nie możesz się bardziej mylić...
Ekscytujące zakończenie pierwszej serii "Wojowników"!Czarna godzina nie pozwoli zasnąć! Emocje, sekrety i ostatnie, decydujące starcie. Czy aby na pewno? I czy jesteście na to gotowi?

—Angieszka Hrabak (Ines de Castro), swiatksiazkoholiczek.blogspot.com

Gorąco zapraszam do poznania fantastycznego finału bestsellerowej serii. Wraz z Klanem Pioruna oddaj się zaciętej walce w słusznej sprawie. Poznaj niezwykłą lojalność wspaniałych wojowników, ich wielke serca i zdolność do poświęceń. Poczuj tę subtelną magię, która napełnia, przenika i porywa w świat niezwykłych przygód.

—Patrycja Sudoł, recenzjekrolewskie.blogspot.com

Zobacz również

Galeria

Polskie okładki

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych

Książki
Początek proroctwa Ucieczka w dziczOgień i lódLas tajemnicCisza przed burząNiebezpieczna ścieżkaCzarna godzina
Nowa przepowiednia PółnocWschód księżycaŚwitBlask gwiazdZmierzchZachód słońca
Potęga trójki WidzenieMroczna rzekaWyrzutekZaćmienieDługie cienieWschód słońca
Omen gwiazd Czwarty uczeńZanikające echaNocne szeptyZnak księżycaZapomniany wojownikOstatnia nadzieja
Świt Klanów Szlak słonecznyWzrastający grzmotPierwsza bitwaPłonąca gwiazdaPodział lasuŚcieżka gwiazd
Wizja cieni Misja uczniaPiorun i cieńRozbite nieboNajciemniejsza nocRzeka ogniaWściekła burza
Złamany kodeks Zaginione gwiazdyCicha odwilżSkryte cienie
Super Edycje Misja Ognistej GwiazdyPrzepowiednia Błękitnej GwiazdyPrzeznaczenie Klanu NiebaObietnica Krzywej GwiazdyTajemnica Żółtego KłaZemsta Wysokiej GwiazdyBurza Jeżynowej GwiazdyWizja Ćmiego LotuPodróż Jastrzębiego SkrzydłaCień Tygrysiego SercaPróba Wroniego PióraNadzieja Wiewiórczego Lotu
Przewodnik po terenie Sekrety KlanówKoty KlanówKodeks KlanówBitwy KlanówW KlaniePrzewodnik WojownikówOstateczny przewodnik
Przygoda Szarej Pręgi Stracony wojownikSchronienie wojownikaPowrót wojownika
Oddzielna Manga Bicz: Początek Legendy
Tygrysia Gwiazda i Sasza Ucieczka w lasSzukając schronieniaPowrót do Klanów
Ścieżka Kruczej Łapy Złamany pokójKlan w potrzebieSerce wojownika
Klan Nieba i Nieznajomy RatunekPoza kodeksemPo powodzi
Krótkie historie i sztuki Po Zachodzie słońca: Musimy porozmawiaćPo Zachodzie słońca: Dobra decyzja?Poza kodeksem: Łaska Jasnej DuszyTroska starszyznySzczera odpowiedź Nakrapianego LiściaDecyzja Klanów
Nowele Opowieść Ostrokrzewowego LiściaOmen Mglistej GwiazdyPodróż Obłocznej GwiazdyNieopowiedziane HistorieFuria Tygrysiego PazuraŻyczenie Liściastej SadzawkiCisza Gołębiego SkrzydłaOpowiadania KlanówZemsta Klonowego CieniaKlątwa Gęsiego PióraPożegnanie Kruczej ŁapyCienie KlanówSerce Nakrapianego LiściaWybór Sosnowej GwiazdyEcho Piorunowej GwiazdyLegendy KlanówDług Rudego OgonaKlan Brunatnej SkóryŻycie Cienistej GwiazdyŚcieżka Wojownika