FANDOM

Czy zapomniałaś, że Jabłkowy Zmierzch zamordował mojego syna i Kwitnącą Łapę? Ze wszystkich kotów, dlaczego wybrałaś akurat go? Nie możesz oczekiwać mojego przebaczenia. Złamałaś kodeks wojownika i okłamałaś swoich członków klanu. Nie będziemy wychowywać tych kociąt w murach naszego obozu, ani w granicach naszego terytorium. Weź je i wyjdź. Nie jesteś już dłużej wojowniczką Klanu Pioruna.

—Dębowa Gwiazda skazuje na wygnanie Klonowy Cień w Zemście Klonowego Cienia

Dębowa Gwiazda (ang. Oakstar) – dawny przywódca Klanu Pioruna. Ojciec Sosnowej Gwiazdy, Brzozowego Pyska i Piegowatej Woli, oraz dziadek Tygrysiej Gwiazdy.

Wygląd

Dębowa Gwiazda to lśniący, ciemnobrązowy kocur z bursztynowymi oczami i szerokim pyskiem. Ma szerokie ramiona.

Fabuła

Super Edycja

Ostateczny Przewodnik

Kiedy zostało odkryte, że Klonowy Cień urodziła kocięta wojownika Klanu Rzeki, Dębowa Gwiazda wraz z innymi kotami Klanu Pioruna wygnali kocicę ze swojego klanu.

Nowele

Zemsta Klonowego Cienia

Kocur przemawia o Klanie Pioruna podczas Zgromadzenia. Mówi on, że wojownicy Klanu Pioruna z powodzeniem wyeliminowali żmije z ich terytorium śledząc ich do ich własnych kryjówek i blokując dziury skałami. Pochwala ich odwagę, ponieważ nie widziano już żadnych żmij na terytorium ich klanu. Klonowy Cień mówi do Jabłkowego Zmierzch, że wszystkie koty, które zabił; jednym z nich był syn Dębowej Gwiazdy. W ciągu dnia zastępca Dębowej Gwiazdy, Pszczeli Ogon jest widziany w swoim legowisku. Klonowy Cień informuje kocura, że jest w ciąży. Pszczeli Ogon pyta czy Dębowa Gwiazda wie, na co kocica zaprzecza. 

Później idzie do żłobka, aby zobaczyć Klonowy Cień i jej nowo narodzone kocięta. Pyta, czy kotka przyjmuje gości, a karmicielka miauczy do przywódcy, żeby wszedł. Ciemnobrązowy kocur mruczy pozdrowieniami do kociąt. Kociak podskakuje na jego głos, ale nie cofa się. Klonowy Cień przedstawia go swoim kociętom jako ich przywódca. Zapach innego kota był zbyt silny, aby oprzeć się jemu, więc trójka kociaków niepewnie podchodzi w stronę Dębowej Gwiazdy. Kocur delikatnie oddaje je z powrotem do kotki i przypomina jej, że nie jest tylko ich przywódcą; on jest także ich krewnym, ponieważ wierzy, że ich ojcem jest jego syn Brzozowy Pysk. Z przykrością stwierdza, że chciałby, aby jego syn je widział. Karmicielka zapewnia go, że jego syn obserwuje ich z Klanu Gwiazdy. Następnie Dębowa Gwiazda dodaje, że jego syn był wspaniałym wojownikiem, a kociaki powinny być zaszczycone, jeśli kocięta były jego. Klonowy Cień zastanawia się, czy byłoby źle poprosić przywódcę o odejście, gdy jego obserwacja denerwuje ją.

Wybór Sosnowej Gwiazdy

Sosnowa Łapa robi swój pierwszy obchód terytorium wraz ze swym mentorem, Mglistą Skórą. Mentorka pokazuje swojemu uczniowi ogrodzenie dwunożnych. Sosnowa Łapa pyta, czy dwunożni zbudowali go po to, aby trzymać leśne koty z daleka od siebie. Mglista Skóra odpowiada, że jest to ich sposób, aby zaznaczyć swoje terytorium. Kiedy kotka odchodzi, Sosnowa Łapa zastanawia się przez chwilę, jak to jest być kotem domowym.

Dębowa Gwiazda mruczy, gdy Mglista Skóra mówi, że Sosnowa Łapa jest idealnym uczniem, ciepło patrzy na syna i mówi on, że będzie najlepszym wojownikiem, jakiego ich klan kiedykolwiek widział. Przywódca każe synowi wysłuchać jego mentora, jak chce go rozgrzać do walki z kotami Klanu Rzeki. Ojciec wygląda smutno, ponieważ twierdzi, że te parszywe koty nie zabiją jego drugiego syna, a uczeń myśli o swoim przyrodnim bracie Brzozowym Pysku, który zginął w bitwie z Klanem Rzeki. Następnie zgadza się z Łanim Piórem, zastępczyni dołącza do nich i wspomina, że Klan Cienia wydaje się bardziej groźnym.

Patrol wpada na polanę bez tchu, i wspomina o kłopotliwych kotach domowych. Przywódca słysząc zamieszanie na polanie wychodzi ze swojego legowiska i pyta, co się stało. Przywódca po wysłuchaniu raportu stwierdza,  że prawdopodobnie nie są w wielkim niebezpieczeństwie, ale powinni powiedzieć pieszczochom , żeby trzymali się z daleka. Dębowa Gwiazda chce tej nocy wysłać patrol, i pyta się swojej zastępczyni co o tym sądzi. Łanie Pióro zgadza się twierdząc, że jest to dobry pomysł.

Klątwa Gęsiego Pióra

Dębowa Gwiazda jest wymieniony przez Obłoczną Jagodę jako przywódca Klanu Pioruna, kiedy przybyła do klanu. Jego zastępcą był wtedy Pszczeli Ogon

Galeria

Bazy postaci