FANDOM

Dębowy Liść (ang. Oakleaf) — starożytna karmicielka z Klanu Cienia. Jej wygląd jest dokładniej nie znany, ale wiadomo, że ma bursztynowe oczy.[1]

Fabuła

Przewodnik po Terenie

Kodeks Klanów

Dębowy Liść jest karmicielką w starożytnym Klanie Cienia.

Razem z inną karmicielką Klanu Wiatru, Stokrotkowym Ogonem, jest niezadowolona, gdyż uważa, że kocięta są zbyt młode na to, by zostać uczniami. Gdy dowiaduje się o bitwie między Klanem Cienia a Klanem Wiatru spotyka się ze Stokrotkowym Ogonem. Obie kocice nie chcą, by doszło do walk, gdyż boją się o swoje, wciąż zbyt młode na to by walczyć kocięta.

Gdy bitwa niemalże się rozpoczęła, Stokrotkowy Ogon krzyczy w stronę obydwu klanów, że do walki nie może dojść, gdyż uczniowie są zbyt młodzi by to przeżyć. Burzowa Gwiazda pyta się, czy Klan Wiatru boi się walki do tego stopnia, że wykręca się zbyt młodym wiekiem kotów, jednakże w tym momencie podchodzi do niej Dębowy Liść i popiera Stokrotkowy Ogon.

Ostatecznie zarówno Burzowa Gwiazda jak i Leszczynowa Gwiazda zgadzają się ze słowami karmicielek i mówią, że ogłoszą tą wiadomość na kolejnym Zgromadzeniu. Stokrotkowy Ogon sugeruje, by zasada ta pojawiła się w Kodeksie Wojownika: Kocięta zostaną uczniami dopiero po ukończeniu sześciu księżyców.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Wyjawione w Kodeksie Klanów