FANDOM

Warning
Zbyt wiele znaków. Trzy koty zarażone, dwa już tylko wąs od Klanu Gwiazdy, Lamparcia Stopa prawie martwa, troje jej kociąt trzyma się życia jak króliki w lisiej norze. Dlaczego partnerka przywódcy klanu doświadczyła tak ciężkiego porodu? Kociaki mogą nie przetrwać następnej nocy. Kocurek jest zbyt słaby, by kwilić, a co dopiero jeść. Powinienem im pomóc, ale jak mam to zrobić, jeśli znaki są tak oczywiste?

—Gęsie Pióro dzieli się swoimi obawami z Błękitnym Futrem, "Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy", strona 290-291

Gęsie Pióro (ang. Goosefeather) –  dawny medyk klanu Pioruna. Obecnie jest w Klanie Gwiazdy. Był mentorem Pierzastego Wąsa, który po jego śmierci został medykiem.

Wygląd

Gęsie Pióro to kocur o szarej, grubej, zmierzwionej sierści, zdobionej przez ciemniejsze plamki. Ma gruby ogon. Jego oczy są bladoniebieskiej barwy.

Fabuła

Super Edycje

Odwet Wysokiej Gwiazdy

Na Zgromadzeniu Klanów, Gęsie Pióro rozmawia z Jastrzębim Sercem. Medycy wymieniają się nowinami z ich klanów, które miały miejsce w ciągu ostatnich księżyców. Wysoka Łapa zastanawia się kim jest szary kocur, na co Jeleni Skok wyjaśnia mu, że Gęsie Pióro to medyk Klanu Pioruna. Wojownik dodaję, że uczniowie z Klanu Pioruna mówili mu, jak ich medykowi zdarza się mówić samemu do siebie, a także do drzew i martwej zdobyczy. Jastrzębie Serce kpiącą pyta Gęsiego Pióra, czy ostatnio ten kogoś zabił. Na co medyk odpowiada, że owszem, lecz nie celowo.

Tajemnica Żółtego Kła

Prowadząc medyków do Księżycowego Kamienia odwraca się do nich. Wskazuje na koty wymieniając każdego z nich, po czym ogłasza, że przybyli tu by przeprowadzić jedną z najważniejszych ceremonii - mianowanie nowego kota na ucznia medyka. Jastrzębie Serce mruczy do Gęsiego Pióra by zajął się ceremonią. Gęsie Pióro krótko wpatruje się w niego, po czym zwraca się do dwóch młodych kotów w tunelu, pytając Pierzastą Łapę czy jest gotowy. Uczeń nerwowo kiwa głową.

Gęsie Pióro nakazuje Pierzastej Łapie stanąć przed Księżycowym Kamieniem, choć początkowo się waha, nie wiedząc, co ma powiedzieć, gdy spotyka swoich przodków. Kiedy Jeżynowa Łapa dodaje mu pewności, Pierzasta Łapa robi to, co mówi mu Gęsie Pióro stojąc przed Księżycowym Kamieniem. Idzie naprzód, by stanąć przed swoim uczniem, Gęsie Pióro pyta Pierzastą Łapę, czy jego życzeniem jest podzielenie się najgłębszą wiedzą o Klanie Gwiazdy jako medykowi Klanu Pioruna. Trwało to zanim Pierzasta Łapa odpowiedział "tak". Medyk mówi uczniowi by podążył za nim. Gęsie Pióro opowiada o starożytnej ceremonii. Macha ogonem w stronę ucznia, mówiąc mu, żeby się położył i przycisnął nos do kamienia.

Później jest wspomniany, że jest zbyt chory, aby wziąć udział w ceremonii medyków, Pierzasty Wąs informuje pozostałe koty, że Gęsie Pióro zmarł i udał się do Klanu Gwiazdy.

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Burza i Dąbek wyśmiewają Gęsie Pióro przez zbieranie ziół w Słonecznych Skałach które od początku należą do terytorium Klanu Rzeki. Medyk wrzasnął wściekle i warknął, po czym goni ich w stronę rzeki, a Burza łamie szczękę poślizgując się i uderzając o kamień,

Podczas gdy Krzywa Łapa zwiedza Mroczną Puszczę z Klonowym Cieniem, Gęsie Pióro podchodzi do nich i pyta czy nowo przybyłym jest Złamana Łapa. Klonowy Cień każe mu zostawić ich w spokoju, jednak medyk nalega.

Po tym jak Krzywa Szczęka dostaje swoje imię jako wojownik, ponownie spotyka Gęsie Pióro w Mrocznej Puszczy. Medyk mówi, że Klan Gwiazdy opowiadał mu o nim, a młody kocur pyta się co o nim mówili. Gęsie Pióro odpowiada, że Klan Gwiazdy rozmawiał o ambicjach kota na świetnego wojownika. Niespodziewanie pojawia się Klonowy Cień i mówi Krzywej Szczęce, by nie zwracał większej uwagi na medyka, nazywając go przy tym starym głupcem. Gęsie Pióro zgadza się jednak z tym określeniem lecz mówi, że przynajmniej jego serce jest prawdziwe i nie jest skażone goryczą lub zemstą. Tłumaczy Klonowemu Cieniowi, że przeznaczenie nie powinno być traktowane jak ofiara. Kocica zachęca Krzywą Szczękę do ignorowania Gęsiego Pióra. Jednak kocur odpowiada, że przynajmniej Gęsie Pióro mówi do niego jak równy z równym.

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Emoji AshfurThinking

Wojownicy

Las Tajemnic

Zostaje wspomniany przez Błękitną Gwiazdę, gdy kotka wyjaśnia Ognistemu Sercu dlaczego porzuciła swoje kocięta.

Ciekawostki

  • Gęsie Pióro przewidział śmierć Śnieżnego Futra.
  • Vicky wyjaśniła, że Gęsie Pióro nie dostanie swojej super edycji.
  • Został uczniem mając zaledwie 4 księżyce, choć jest to sprzeczne zgodnie z kodeksem. Natomiast swoje pełne imię medyka otrzymał w wieku siedmiu.
  • Urodził się ze specjalnym darem, możliwością chodzenia zarówno po Klanie Gwiazdy i Mrocznej Puszczy. Ponadto potrafił widzieć zmarłe koty, a także przyszłość, której niestety nie potrafił zmienić.
  • Pod koniec życia, doznał demencji.
  • Na początku nie umiał odróżnić żywych kotów od duchów.

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki