FANDOM

Przez dłuższy czas nie myślałam o sobie, jako o części Klanu Cienia. Teraz jestem częścią Rodu, byłam jedną z pierwszych, którzy do ciebie dołączyli. Podczas, kiedy pozostali zostali w klanie, do czasu, aż go przejęliśmy. Im szybciej teraz stąd odejdą, tym lepiej!

—Gładki Wąs do Ciemnego Ogona, Rozbite Niebo

Gładki Wąs (ang. Sleekwhisker) –  córka Wroniego Mrozu i Zarannej Skóry. Należąca dawniej do Klanu Nieba i Klanu Cienia, obecnie jest włóczęgą. Nie wierzy w Klan Gwiazdy.

Charakter

Jako nowo mianowana uczennica Klanu Cienia, Gładka Łapa była kapryśną i nieposłuszną, ale w gruncie rzeczy odważną i wierną członkinią klanu, jednak z wiekiem pozwoliła, by wyzwoliła się w niej pycha i bezczelność, a także nieczułość na cierpienie innych. Nie kwapiła się ani do pomocy starszym, ani do wypełniania obowiązków ucznia. Między osobowością jej i jej brata, Jałowcowego Pazura, widać pewne podobieństwa, z tą zasadniczą różnicą, iż Jałowcowy Pazur później zmienił się na dobre i nigdy nie był zepsuty do cna.  Gładka Łapa desperacko pragnęła zostać wojowniczką, co uniemożliwiało jej brak posłuszeństwa i buntowniczy duch. Nie zauważała nigdy swoich błędów, o wszystko obwiniała innych, więc również o pomijano ją przy ceremoniach wojownika. Rozwścieczona tym faktem i opanowana swoją rządzą górowania nad pozostałymi, ostatecznie zdradziła własny Klan. W towarzystwie Ciemnego Ogona stała się jeszcze bardziej okrutna, a pragnienie krwi i walki bez reszty nią zawładnęło. Gotowa była zamordować własnych braci i rodziców podczas bitwy, ale kiedy poniosła porażkę, nie próbowała podejmować żadnych wysiłków, tylko bez namysłu uciekła, co świadczy o jej tchórzliwości. Ostatecznie, stoczyła się tak nisko, że była gotowa porywać kociaki bez żadnego celu. Brutalnie oddzieliła Chmiel i Len od matki, Krwawnikowego Liścia, aby odnieść je do włóczęgów. Czerpała przyjemność z ich bólu i cierpienia, ale była na tyle głupia i nieuważna, że nie przewidziała planu ich matki, która wkrótce uciekła z kociakami.

Wygląd

Gładki Wąs jest wysoką, jasnorudą, niemal żółtą kotką o zielonych oczach. Kiedy należała jeszcze do Klanu, miała czyste i lśniące futro, jednak gdy go opuściła, stało się matowe i postrzępione, zżerane przez robaki. Z czasem też wychudła, a jej zielone oczy straciły blask.

Historia

Super Edycja

Cień Tygrysiego Serca

Gładki Wąs nie pojawia się w tej książce, nawet w spisie Klanów, ale zostaje bardzo krótko wspomniana przez swojego byłego mentora, Tygrysią Gwiazdę. Kocur wspomina, jak nauczył ją pierwszych bitewnych ruchów.

Wizja Cieni

Misja Ucznia

Podczas zgromadzenia, Iglasta Łapa zaprasza Olchową Łapę i Roziskrzoną Łapę, by usiedli obok niej oraz pozostałych uczniów z jej klanu. Uczniowie z Klanu Cienia, w tym Gładka Łapa mruczą na powitanie. Kiedy Iglasta Łapa wspomina, że ​​koty Klanu Pioruna są apodyktyczne, Roziskrzona Łapa gwałtownie protestuje, jednak Gładka Łapa patrzy na nią z kpiną i mówi, iż ich Klan nie jest tak idealny, jak może się wydawać. Roziskrzona Łapa obraża się, jednak Olchowa Łapa myśli, że żółta kotka może mieć rację.

Gdy zaczynają się dyskusję, a Jarzębinowa Gwiazda dyskutuje z medykami o wizji, którą zesłał Klan Gwiazdy, Gładka Łapa mruczy pogardliwie, że całe te proroctwa są najbardziej głupią rzeczą, o jakiej słyszała. Inni uczniowie są tym przerażeni, zwłaszcza gdy dowiadują się, że ona nie wierzy w Klan Gwiazdy.

Następnie, dużo później, Olchowa Łapa przypadkowo spotyka ją podczas patrolu. Uczennica wraz z Jałowcową Łapą stoi za plecami innych wojowników.

Piorun i Cień

Gdy Liściasta Sadzawka pomaga umierającemu Małej Chmurze, Gładka Łapa jest bardzo zbulwersowana, że musieli poprosić Klan Pioruna o pomoc i pyta, czy to naprawdę konieczne. Starsza medyczka odpowiada, że ktoś musi się opiekować Małą Chmurą. Gładka Łapa odpowiada, że nie widzi w tym sensu, bo pręgowany kot jest już tak stary, że powinien umrzeć. Wzbudza to furię Liściastej Sadzawki, która każe nosić uczennicy zioła, aby ,,utrzymać jej szczęki zamknięte".

Później, już po jego śmierci, pojawia się nowy kociak, Fiołek. Mała idzie z Gładką Łapą na polowanie i zadaje mnóstwo pytań, co irytuję rudą kotkę. Łapie mysz z zamiarem zjedzenia jej, a Fiołek jest przerażona, bo wszystko, co zostaje złapane na polowaniu, musi być zaniesione da starszych i karmicielek. Uczennica prycha i miauczy, żeby Fiołek nie była taką czystą łapką.

Ciekawostki