FANDOM

Warning

Warning
Nie mógł już się doczekać, aż zacznie się uczyć jak polować i walczyć, aby móc stać się tak wspaniałym wojownikiem jak jego ojciec Gawroni Ogon.

—Myśli Gąska o Gawronim Ogonie, Klątwa Gęsiego Pióra, rozdział 2

Gawroni Ogon (ang. Rooktail) — Były wojownik Klanu Pioruna. Obecnie jest w Klanie Gwiazdy. Był mentorem Burzowego Ogona. Partner Stokrotkowego Palca, ojciec Gęsiego Pióra i Księżycowego Kwiatu.

Wygląd

Gawroni Ogon jest czarnym kocurem o niebieskich oczach.

Historia

Gawroni Ogon był wojownikiem Klanu Pioruna za czasów Dębowej Gwiazdy i Łaniej Gwiazdy. Był partnerem Stokrotkowego Palca, z którą doczekał się dwójki kociąt - Gąski oraz Księżyca, którzy potem zostali Gęsim Piórem, medykiem, oraz Księżycowym Kwiatem, wojowniczką. Gawroni Ogon miał również ucznia - Burzową Łapę, który później stał się Burzowym Ogonem, wojownikiem, który związał się z jego córką Księżycowym Kwiatem.

Fabuła

Nowele

Wybór Sosnowej Gwiazdy

Kiedy Dębowa Gwiazda decyduje się napaść na siedlisko dwunożnych, żeby przestraszyć pieszczochy, aby nie wchodziły na ich terytorium, wybiera Gawroniego Ogona jako członka patrolu. Błyszcząca Łapa też idzie, ale bez jej mentora Pokrzywowej Bryzy. Gawroni ogon obiecuje kocurowi, że będzie miał oko na jego uczennicę, za co Pokrzywowa Bryza mu dziękuje. Podczas napadu, dostrzegają pieszczocha i Łanie Pióro rozkazuje Gawroniemu Ogonowi, Zajęczemu Susowi i Błyszczącej Łapie go dopaść. Wojownicy przebiegają przez drogę grzmotu w pogoni za kotem, który zaczął uciekać. Gawroni Ogon każe im przyspieszyć i zaganiają pieszczocha w kozi róg.

Klątwa Gęsiego Pióra

Gawroni Ogon podąża za Skowrończą Pieśnią do obozu Klanu Pioruna po zakończeniu patrolu myśliwskiego. Razem z jego partnerką Stokrotkowym Palcem przynosi wiewiórkę, ocierając się o nią ogonem i mówiąc, że złapał ją właśnie dla niej. Stokrotkowy Palec dziękuje mu z błyskiem w oczach. Kiedy jego uczeń Burzowa Łapa zauważa, że Gąsek jest poza żłobkiem, mówi że jego syn nie roztopi się na słońcu. Gawroni Ogon wzdycha i mówi Burzowej Łapie, aby sprawdził czy starsi niczego nie potrzebują.
Emoji AshfurThinking

Galeria

Bazy postaci