FANDOM

Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Twoja kolej, leniwa klucho. Nigdy nie zostaniesz wojownikiem jeśli będziesz siedział całymi dniami!

—Jagodowy Nos do Lwiej Łapy, Wyrzutek, strona 66

Jagodowy Nos (ang. Berrynose) – partner Makowego Mrozu i Miodowej Paproci. Urodził się jako samotnik, a potem dołączył do Klanu Pioruna. Obecnie jest w nim zastępcą.

Wygląd

Jagodowy Nos to długowłosy, kremowy[3] kocur z grubym, krótkim kikutem ogona. Ma szeroką głowę, szerokie barki i nadszarpaną końcówkę ucha.

Historia

Fabuła

Nowa Przepowiednia

Zmierzch

Jagoda jest synem Stokrotki. To również brat Myszy i Leszczyny. Kiedy Klan Pioruna spotyka kotkę, ta prosi żeby Klan jej pomógł. Mówi że Dwunożni zabrali kociaki Nici, a ona boi się że z jej zrobią to samo. Ognista Gwiazda pozwala jej zostać w Klanie, co irytuje większość kotów. Obłoczny Ogon jednak chce pokazać że samotnicy i koty domowe też mogą zostać lojalnymi członkami Klanu i zbliża się do Stokrotki i jej kociąt.

Zachód słońca

Jagoda wymyka się z obozu. Na terenie Klanu Pioruna są porozsiewane pułapki na lisy, co denerwuje koty Klanu. Jeżynowy Pazur idzie szukać kociaka. Jest przerażony bo przywiązał się do Jagody i chciał zostać jego mentorem. Kiedy znajduje kociaka, jest to przy granicy z Klanem Cienia. Mały zatrzasnął swój ogon w pułapce. Jagoda płakał z bólu, podczas gdy koty Klanu Cienia nie zwracały na niego uwagi. Jeżynowy Pazur zbeształ nich, pytając się czemu nie pomogli kociakowi, na co koty odpowiadają że nie chciały złamać kodeksu wojownika i przekroczyć granic.

Potem Liściasta Sadzawka leczy kociaka. Z westchnieniem bierze w zęby kawałek ogona który odpadł Jagodzie i wyrzuca go na śmietnik.

Wyrzutek

Jagodowa Łapa właśnie poluje, gdy Sójcza Łapa płoszy mu zwierzynę. Kocur jest zły, ale wtedy zza krzaków wychodzi jego mentor i mówi mu że nie ma sensu rozpaczać gdy się straciło zwierzynę, po czym dodaje żeby Jagodowa Łapa z nim poszedł i zobaczył czy w korzeniach drzewa nie kryje się mysz.

Następnie uczeń opowiada kolegom o swoim polowaniu. Chwali się że złapał dwa norniki, ale mówi że miałby więcej gdyby Sójcza Łapa ich nie spłoszył. Wtedy Stokrotka postanawia wyczyścić swoje kociaki, zaczynając od Jagodowej Łapy. kocur mówi że sam może się wyczyścić, ale Stokrotka temu zaprzecza. Kotka w pewnym momencie zauważa Mysią Łapę. Wykrzykuje że wygląda on po prostu źle i pyta się czy widział w jakim stanie jest jego ogon. Jagodowa Łapa ze strachem mówi że ma nadzieję że Ognista Gwiazda zapomniał o braku jego ogona. Sądzi że przywódca nada mu imię nawiązuję do niego. Makowa Łapa mówi że to byłoby głupie, a Jasne Serce dodaje że gdy ona została wojowniczką, Ognista Gwiazda zmienił jej imię ze Straconego Pyska. Ich rozmowy przerywa okrzyk Ognistej Gwiazdy który każe się zebrać Klanowi na ceremonię wojownika. Jagodowa Łapa podekscytowany podchodzi pod Wysoką Półkę. Ognista Gwiazda nadaje mu wówczas wojownicze imię - Jagodowy Nos. Kocur cieszy się że nie ma imienia które by wspominało o jego kikucie w miejscu ogona.

Miodowa Łapa wyznaje Sójczej Łapie że podkochuje się w Jagodowym Nosie. Gdy jest ceremonia Lodu i Liska, kotka siada obok niego ale Jagodowy Nos wydaje się nie być nią zainteresowany. Rozmawia z Brzozowym Upadkiem.

Potem Ognista Gwiazda, Paprociowe Futro i Ostrokrzewowa Łapa znajdują ich gdy walczą z kotami Klanu Cienia. Patrol mówi że Jagodowy Nos i Brzozowy Upadek przekroczyli granicę. Przywódca Klanu Pioruna warczy na wojowników Klanu. Brzozowy Upadek przeprasza, ale Jagodowy Nos nadal jest obrażony.

Ostrokrzewowa Łapa widzi ich jak wymieniają posłania starszym i przypomina sobie że Ognista Gwiazda wyznaczył im obowiązki uczniów za karę.

Gdy Lwia Łapa trenuje, Jagodowy Nos chwali Miodową Łapę i ocenia Lwią Łapę. Kocur się wścieka i myśli że wojownik nie jest jego mentorem. Zastanawia się czemu Jagodowy Nos przychodzi do miejsca szkoleń patrzeć się na treningi uczniów. Kocury się kłócą.

Ciekawostki

  • Swój ogon stracił w pułapce na lisy gdy był kociakiem.

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. Wyjawione w "Zmierzchu", strona 187
  2. Wyjawione w "Zmierzchu", strona 188
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Wyjawione w "Zmierzchu", strona 175

Koty Klanu Pioruna
Przywódca Jeżynowa Gwiazda
Zastępca Jagodowy Nos
Medycy Sójcze PióroOlchowe Serce
Wojownicy Ciernisty PazurBiałe SkrzydłoBrzozowy UpadekMysi WąsMakowy MrózLwi PłomieńRozżarzone SerceRóżany PłatekTrzmiela PręgaKwiecisty UpadekBluszczowa SadzawkaWiśniowy UpadekKreci WąsLiliowe SerceZroszony NosBurzowa ChmuraPaprotkowa PieśńOstrokrzewowa KitaMiodowe FutroLiściasty CieńRosochata GałązkaPłetwiasty SkokOrle SkrzydłoŚliwkowy KamieńMuszelkowe FutroŁodygowy LiśćKłapiący ZąbMuszy WąsPlamiste FutroZjeżony MrózSzczawiowa PręgaRoziskrzona SkóraKwieciste UchoTrzepoczący Pazur
Uczniowie Zatokowa ŁapaMirtowa ŁapaPłomienna ŁapaZiębia Łapa
Karmicielki Stokrotka
Kociaki -
Starszyzna Szara PręgaPaprociowe FutroObłoczny OgonJasne Serce