Warning.png
Warning.png
No już, leniu. Nie zostaniesz wojownikiem, jeśli cały dzień będziesz siedział na ogonie.

—Jagodowy Nos do Lwiej Łapy, Wyrzutek, strona 93

Jagodowy Nos (ang. Berrynose) – urodził się jako samotnik, a potem dołączył do Klanu Pioruna. Obecnie znajduję się na Bezgwiezdnej Ziemi.

Wygląd

Jagodowy Nos to długowłosy, kremowy[7] kocur z grubym, krótkim kikutem ogona, który stracił wpadając w pułapkę na lisy. Ma szeroką głowę, szerokie barki i nadszarpaną końcówkę ucha.

Historia

Jagoda urodził się w stodole, w raz z dwójką rodzeństwa. Niedługo potem, odeszli do lasu, gdzie dołączyli do Klanu Pioruna. Tam zyskuje nowe imię - Jagódek. Parę księżyców później, kociak wpada w pułapkę na lisy i traci większość ogona. Z tego powodu jego matka próbuje zabrać jego i resztę jego rodzeństwa z powrotem do stodoły, gdzie się urodzili. Przychodzą do nich jednak Obłoczny Ogon i Jeżynowy Pazur i przekonują do powrotu do Klanu. Gdy zostaje uczniem i zyskuje uczniowskie imię jego mentorem zostaje Jeżynowy Pazur. Jagodowej Łapie dobrze idzie polowanie i walka, więc niedługo potem zostaje mianowany na wojownika. Kolejne księżyce mijały, aż w końcu został szczęśliwym ojcem dwójki kociąt.

Emoji AshfurThinking.png

Fabuła

Nowa przepowiednia

Zmierzch

Pewnego dnia patrol Klan Pioruna spotyka Stokrotkę, samotniczkę, mieszkającą do tej pory w siedlisku koni. Kotka prosi o pomoc dla siebie i trójki swoich kociąt. Opowiada o dzieciach swojej przyjaciółki Nici, które zostały skradzione przez dwunożnych. Obawia się również o swoje własne młode. Ognista Gwiazda zgadza się, aby dołączyła do klanu. Większość wojowników nie ukrywa jednak swojego niezadowolenia obecnością kotów, które niegdyś były samotnikami. Jedynie Obłoczny Ogon wydaje się być chętny do pomocy Stokrotce i jej dzieciom w zaaklimatyzowaniu się w nowym domu. Ognista Gwiazda zmienia kociakom imiona, na takie, jakimi nazywane są koty, żyjące w klanie. Maluchy przyjmują imiona: Jagódek, Myszek i Leszczynka.

Stokrotka wyprowadza swoje kocięta za żłobka i ucieka z nimi poza teren obozu, kiedy atakują go borsuki. Jagódek kłóci się z nią i nie pozwala, aby go niosła. Kotka wpycha go w cierniste krzewy, a kociak szybko przestaje narzekać, słysząc odgłosy towarzyszące bitwie.

Zachód słońca

Jagódek wymyka się z obozu. Na terenie Klanu Pioruna są porozsiewane pułapki na lisy, co denerwuje koty Klanu. Jeżynowy Pazur idzie szukać kociaka. Jest przerażony bo przywiązał się do kociaka i chciał zostać jego mentorem. Kiedy go znajduje, jest to przy granicy z Klanem Cienia. Mały zatrzasnął swój ogon w pułapce. Jagódek płakał z bólu, podczas gdy koty Klanu Cienia nie zwracały na niego uwagi. Jeżynowy Pazur zbeształ nich, pytając się czemu nie pomogli kociakowi, na co koty odpowiadają że nie chcieli złamać kodeksu wojownika i przekroczyć granic.

Potem Liściasta Sadzawka leczy kociaka. Z westchnieniem bierze w zęby kawałek ogona który odpadł Jagódkowi i wyrzuca go na śmietnik.

Kiedy Jagódek zostaje uleczony, Stokrotka zabiera jego i jego rodzeństwo do stodoły, gdzie się urodzili. Jagódkowi bardzo się to nie podoba i chce wracać, ale jego matka jest kategoryczna. Wieczorem do stodoły przychodzą Jeżynowy Pazur i Obłoczny Ogon i przekonują kociaki i matkę, żeby wrócili do obozu. Stokrotka jest niezadowolona, jednak jej dzieciom tak bardzo nie podoba się w stodole, że w końcu ulega.

Potęga trójki

Widzenie

Jagodowa Łapa przychodzi do obozu z pulchnym gołębiem. Widzi Sójka, Lewka oraz Ostrokrzewinkę i pyta, czy widzieli Jeżynowego Pazura, który jest mentorem Jagodowej Łapy.

Emoji AshfurThinking.png

Mroczna rzeka

Jagodowa Łapa rozgląda się po obozie Klanu Rzeki w drodze na zgromadzenie, a Ostrokrzewiasta Łapa zwraca mu uwagę. Potem popycha Lwią Łapę na moście z drzewa, ale sam wpada do wody.

Emoji AshfurThinking.png

Wyrzutek

Jagodowa Łapa właśnie poluje, gdy Sójcza Łapa płoszy mu zwierzynę. Kocur jest zły, ale wtedy zza krzaków wychodzi jego mentor i mówi mu że nie ma sensu rozpaczać gdy się straciło zwierzynę, po czym dodaje żeby Jagodowa Łapa z nim poszedł i zobaczył czy w korzeniach drzewa nie kryje się mysz.

Następnie uczeń opowiada kolegom o swoim polowaniu. Chwali się że złapał dwa norniki, ale mówi że miałby więcej gdyby Sójcza Łapa ich nie spłoszył. Wtedy Stokrotka postanawia wyczyścić swoje kociaki, zaczynając od Jagodowej Łapy. Kocur mówi że sam może się wyczyścić, ale Stokrotka temu zaprzecza. Kotka w pewnym momencie zauważa Mysią Łapę. Wykrzykuje że wygląda on po prostu źle i pyta się czy widział w jakim stanie jest jego ogon. Jagodowa Łapa ze strachem mówi że ma nadzieję że Ognista Gwiazda zapomniał o braku jego ogona. Sądzi że przywódca nada mu imię nawiązuję do niego. Makowa Łapa mówi że to byłoby głupie, a Jasne Serce dodaje że gdy ona została wojowniczką, Ognista Gwiazda zmienił jej imię ze Straconego Pyska. Ich rozmowy przerywa okrzyk Ognistej Gwiazdy który każe się zebrać Klanowi na ceremonię wojownika. Jagodowa Łapa podekscytowany podchodzi pod Wysoką Półkę. Ognista Gwiazda nadaje mu wówczas wojownicze imię - Jagodowy Nos. Kocur cieszy się że nie ma imienia które by wspominało o jego kikucie w miejscu ogona.

Miodowa Łapa wyznaje Sójczej Łapie że podkochuje się w Jagodowym Nosie. Gdy jest ceremonia Lodowatki i Liska, kotka siada obok niego ale Jagodowy Nos wydaje się nie być nią zainteresowany. Rozmawia z Brzozowym Zachodem.

Potem Ognista Gwiazda, Paprociowe Futro i Ostrokrzewiasta Łapa znajdują ich gdy walczą z kotami Klanu Cienia. Patrol mówi że Jagodowy Nos i Brzozowy Zachód przekroczyli granicę. Przywódca Klanu Pioruna warczy na wojowników Klanu. Brzozowy Zachód przeprasza, ale Jagodowy Nos nadal jest obrażony.

Ostrokrzewiasta Łapa widzi ich jak wymieniają posłania starszym i przypomina sobie że Ognista Gwiazda wyznaczył im obowiązki uczniów za karę.

Gdy Lwia Łapa trenuje, Jagodowy Nos chwali Miodową Łapę i ocenia Lwią Łapę. Kocur się wścieka i myśli że wojownik nie jest jego mentorem. Zastanawia się czemu Jagodowy Nos przychodzi do miejsca szkoleń patrzeć się na treningi uczniów. Kocury się kłócą.

Zaćmienie

Emoji AshfurThinking.png

Ciekawostki

  • Swój ogon stracił w pułapce na lisy gdy był kociakiem.
  • Victoria Holmes wierzy, że Jagodowy Nos kocha Makowy Mróz bardziej niż kiedykolwiek kochał Miodową Paproć. Dowodzi to, że razem doczekali się kociąt.
  • Został mianowany zastępcą, mimo, że wcześniej nie wyszkolił ucznia.
  • Martwił się że Ognista Gwiazda nadając mu imię wojownika nawiąże do jego krótkiego ogona.

Ceremonie

Ceremonia wojownika

Ognista Gwiazda: Ja, Ognista Gwiazda, przywódca Klanu Pioruna, wzywam naszych przodków, by wejrzeli na tych trzech uczniów. Pilnie się szkolili, by zrozumieć wasz szlachetny kodeks, a ja polecam wam ich jako wojowników. Jagodowa Łapo, Leszczynowa Łapo, Mysia Łapo... czy przyrzekacie przestrzegać kodeksu wojownika, chronić ten klan i bronić go nawet za cenę życia?
Jagodowa Łapa, Leszczynowa Łapa, Mysia Łapa: Tak!
Ognista Gwiazda: Zatem mocą Klanu Gwiazdy nadaję wam imiona wojowników. Jagodowa Łapo, od dziś będziesz znany jako Jagodowy Nos.
Jagodowy Nos: Dziękuję!
Ognista Gwiazda: Klan Gwiazdy uznaje twoją odwagę i entuzjazm. Witamy cię jako pełnoprawnego wojownika Klanu Pioruna.

Wyrzutek, strona 38-39

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Bezgwiezdnej ziemi", strona 181 (angielskie wydanie)
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Zmierzchu", strona 187
  3. Wyjawione w "Zmierzchu", strona 188
  4. 4,0 4,1 Wyjawione w "Widzeniu", spis klanów
  5. Wyjawione w "Zachodzie słońca", strona 236
  6. Wyjawione w "Skrytych cieniach", strona 208 (angielskie wydanie)
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Wyjawione w "Zmierzchu", strona 175
  8. Wyjawione w "Skrytych cieniach"
  9. 9,0 9,1 9,2 Wyjawione w "Krewnych Stokrotki"