Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Ognista Gwiazda przeniósł wtedy Janowcową Łapę, malutkiego kociaka, przez Drogę Grzmotu. Wszystko poszło na marne - przez Tygrysią Gwiazdę.

—Narrator, "Czarna godzina", strona 249

Janowcowa Łapa (ang. Gorsepaw) – dawny uczeń Klanu Wiatru. Obecnie przebywa w Klanie Gwiazdy.

Opis[]

Janowcowa Łapa to mały, umięśniony[6] rudo-biały kocur[2][5][7] o krótkim, gęstym futrze[6] i błyszczących[8], jasnoniebieskich oczach[9].

Historia[]

Janowcowa Łapa był uczniem Klanu Wiatru pod przywództwem Wysokiej Gwiazdy na leśnych terytoriach. Urodził się jako kociak Pochmurnego Pędu i Porannego Kwiatu wraz z Przepióreczką i Bociankiem, kiedy Klan Wiatru przebywał na wygnaniu. Podczas drogi powrotnej klanu do domu, Ogniste Serce niósł młodego Janowcową Łapę. Niedługo później został uczniem Pojedynczego Wąsa, swojego wuja. Ogniste Serce i Janowcowa Łapa utrzymywali ze sobą kontakt, mimo iż byli z różnych klanów. By uniknąć niepotrzebnej bitwy między ich klanami, Janowcowa Łapa, na prośbę Ognistego Serca, sprowadził do niego swojego mentora. Niestety, gdy Klan Tygrysa zaatakował obóz Klanu Wiatru, Tygrysia Gwiazda zamordował Janowcową Łapę, by przekazać Ognistemu Sercu i Klanowi Wiatru ostrzeżenie. Młody uczeń dołączył do Klanu Gwiazdy, a jego matka pomściła jego śmierć w bitwie z Klanem Krwi.

Fabuła[]

Wojownicy[]

Ogień i lód[]

Pojawia się gdy Ogniste Serce i Szara Pręga odnajdują w tunelu koty z Klan Wiatru by sprowadzić je na ich terytorium. Janowcowa Łapa był wtedy małym kociakiem. Widząc, że jego matka, Poranny Kwiat, jest wyczerpana, Ogniste Serce pomaga jej go nieść.

Cisza przed burzą[]

Pojedynczy Wąs mówi Ognistemu Sercu, że kociak Porannego Kwiatu otrzymał imię Janowcowa Łapa i że jest to jego pierwsze zgromadzenie. Ogniste Serce odnajduje go w tłumie i zauważa, że choć nie trenował długo, to jego mięśnie są już dobrze rozwinięte.

Niebezpieczna ścieżka[]

Ogniste Serce ponownie zauważa na zgromadzeniu Pojedynczego Wąsa, który oficjalnie przedstawia mu Janowcową Łapę. Uczeń nieśmiało mówi Ognistemu Sercu, że matka opowiadała mu, jak wojownik go niósł. Ogniste Serce żartuje, że jest zadowolony, że nie musi już tego robić i mówi, że jeśli dalej by rósł, to musiałby chyba dołączyć do Klanu Lwa. Janowcowa Łapa odpowiada zadowolonym mruczeniem.

Czarna godzina[]

Ognista Gwiazda widzi Pojedynczego Wąsa i Janowcową Łapę na zgromadzeniu, kiedy siadają, by porozmawiać z Piaskową Burzą.

Kiedy Klan Pioruna dociera do obozu Klanu Wiatru po ataku Klanu Tygrysa, Ognista Gwiazda, wśród ogólnego chaosu i zniszczenia, dostrzega Poranny Kwiat wyjącą z żalu nad martwym ciałem jakiegoś kota. Ku swemu przerażeniu rozpoznaje w nim Janowcową Łapę. Pojedynczy Wąs z bezsilną wściekłością wyjaśnia mu, że Tygrysia Gwiazda wyciągnął ucznia na środek zgromadzenia przerażonych atakiem kotów, po czym zabił tylko po to, by pokazać im, co się stanie, jeśli będą zwlekać z dołączeniem do jego klanu. Ognista Gwiazda ponuro zastanawia się, czy Tygrysia Gwiazda wybrał Janowcową Łapę ze względu na więź, która łączyła go z rudym wojownikiem.

Później, w swoim śnie, Ognista Gwiazda widzi Janowcową Łapę jako członka Klanu Gwiazdy.

Superedycje[]

Honor Lamparciej Gwiazdy[]

Lamparcia Gwiazda widzi Tygrysią Gwiazdę przygniatającego Janowcową Łapę do ziemi, gdy Wysoka Gwiazda woła go, by puścił go, ponieważ jest tylko uczniem. Cętkowana kotka patrzy, jak Tygrysia Gwiazda szepcze coś do ucznia, po czym przecina jego szyję pazurami, zabijając go. Pręgowany przywódca dalej używa przykładu ucznia, grożąc Wysokiej Gwieździe i zostawiając wiadomość dla Klanu Wiatru i Klanu Pioruna, by spotkali się przy Czterech Drzewach i dołączyli do Klanu Tygrysa.

Wyznanie Pojedynczej Gwiazdy[]

Rozmawiając z Pojedynczym Wąsem Ognista Gwiazda wspomina, że minie mnóstwo czasu, zanim w klanach pojawi się kolejny taki łotr, jakim był Tygrysia Gwiazda. Na wzmiankę o kocurze Pojedynczy Wąs warczy, że sam z chęcią by go zabił, wspominając że były przywódca Klanu Cienia zamordował jego ucznia Janowcową Łapę, aby zastraszyć Klan Wiatru. Ognista Gwiazda z sympatią do wojownika kiwa głową i mówi, że Janowcowa Łapa był obiecującym młodym kotem, który wyrósłby na dobrego wojownika. Pojedynczego Wąsa oblewa fala niepokoju gdy przypomina sobie o niedawnych śmierciach, w tym Janowcowej Łapy.

Cytaty[]

Pojedynczy Wąs: Cześć. Pamiętasz go?
To kociak Porannego Kwiatu. Teraz mój uczeń, Janowcowa Łapa. Wyrósł, prawda?
Ogniste Serce: Ależ oczywiście, kociak Porannego Kwiatu! Widziałem cię na poprzednim zgromadzeniu.
Janowcowa Łapa: Mama opowiedziała mi o tobie, Ogniste Serce. Jak mnie niosłeś, i w ogóle.
Ogniste Serce: Cieszę się, że teraz nie muszę cię już nosić. Jeszcze trochę urośniesz i będziesz mógł dołączyć do Klanu Lwów!

—Janowcowa Łapa, Ogniste Serce i Pojedynczy Wąs na zgromadzeniu, "Niebezpieczna ścieżka", strona 132

Ognista Gwiazda: Nie... Nie Janowcowa Łapa.
Pojedynczy Wąs: Tygrysia Gwiazda go zabił. Na środku polany, otoczony swoimi wojownikami, żebyśmy nie mogli go powstrzymać. Powiedział... powiedział, że ta śmierć nam pokaże, czego możemy się spodziewać, jeśli do niego nie dołączymy.

Ognista Gwiazda i Pojedynczy Wąs, "Czarna godzina", strona 249

Czy świadomie wybrał Janowcową Łapę, wiedząc, jaka więź łączy go ze mną?

—Myśli Ognistej Gwiazdy o Tygrysiej Gwieździe, "Czarna godzina", strona 249

Ognista Gwiazdo, nigdy bym nie przypuszczała, że uratowałeś mojego synka po to, żeby tak to się skończyło. Co zawiniliśmy Klanowi Gwiazdy?

Poranny Kwiat, "Czarna godzina", strona 250

Janowcowa Łapa był obiecującym młodym kotem. Byłby z niego świetny wojownik.

—Ognista Gwiazda o Janowcowej Łapie, "Wyznanie Pojedynczej Gwiazdy", strona 85 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Ciekawostki[]

Galeria[]

Bazy postaci[]

Oficjalne rysunki[]

Przypisy[]

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Czarnej godzinie", strona 314
  2. 2,0 2,1 2,2 Wyjawione w "Ciszy przed burzą", spis klanów
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Wyjawione w "Ogniu i lodzie", strona 83
  4. 4,0 4,1 4,2 Wyjawione na oficjalnej stronie Wojowników.
  5. 5,0 5,1 5,2 Wyjawione w "Czarnej godzinie", strona 249
  6. 6,0 6,1 Wyjawione w "Ciszy przed burzą", strona 366
  7. Wyjawione w "Czarnej godzinie", spis klanów
  8. Wyjawione w "Niebezpiecznej ścieżce", strona 132
  9. Wyjawione w "Początku proroctwa, tom 1", strona 216 (angielskie wydanie)
  10. Wyjawione przez Kate na jej blogu
  11. Wyjawione na oficjalnej stronie
Advertisement