Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Disambig.png
Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Zobacz także inne znaczenia wyrażenia Janowcowy Ogon.
Wiem, co masz na myśli. Nie jest w porządku, jeśli Bryzowa Skóra wciąż tu jest. Wiem, że Pojedyncza Gwiazda uważa, że nie jest zdrajcą, ponieważ nie próbował zabić ani jednego kota Klanu Wiatru, ale czy walczenie po stronie Mrocznej Puszczy nie jest równie złe? Czy możemy mu kiedykolwiek zaufać?

—Janowcowy Ogon, kwestionując lojalność Bryzowej Skóry, "Próba Wroniego Pióra", strona 13 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Janowcowy Ogon (ang. Gorsetail) – starsza w Klanie Wiatru.

Wygląd

Janowcowy Ogon to nakrapiana[5], bardzo jasna, szaro-biała, pręgowana[5] kotka o niebieskich oczach[2] i szaro-białymi skarpetkami na łapach[8] i ogonie[9].

Historia

Janowcowy Ogon jest starszą Klanu Wiatru pod rządami Pojedynczej Gwiazdy oraz Zajęczej Gwiazdy na terytoriach jezior. Urodziła kocięta Bukowego Futra, wojownika Klanu Rzeki, Jaskółeczkę, Osetkę i Turzyczkę. Dwa z nich, Jaskółczy Ogon i Ostowe Serce, poległy w Wielkiej Bitwie. Toteż, gdy postanowiono wybaczyć kotom, które trenowały w Mrocznej Puszczy, Janowcowy Ogon była oburzona. Kotka nie potrafiła im przebaczyć, a już szczególnie nie Bryzowej Skórze. Jako wojowniczka była mentorką Przyczajonej Stopy i Pohukującego Wąsa.

Fabuła

Potęga trójki

Widzenie

Nie wspomniana z imienia mówi Turzyczce, aby weszła do środka legowiska, przerywając małej kotce, mówiącej Milce, że nigdy nie zostanie wojowniczką.

Mroczna rzeka

Gdy Liściasta Sadzawka i Sójcza Łapa odwiedzają obóz Klanu Wiatru, by porozmawiać z Pojedynczą Gwiazdą, Janowcowy Ogon wpada na polanę. Kotka mówi przywódcy, że jej kocięta, Jaskółeczka, Turzyczka i Osetka zniknęły. Ciągnie, że wyszła na chwilę ze żłobka rozprostować nogi, lecz gdy wróciła już ich nie było. Próbowała podążyć ich śladem, jednak trop urwał się przy granicy z Klanem Rzeki. Jest przekonana, że to jastrząb porwał jej kocięta. Pojedyncza Gwiazda próbuje ją uspokoić, mówiąc, że jastrząb nie byłby w stanie unieść trzech kociaków naraz. Obiecuje wysłać na ich poszukiwania patrol.

Później, patrol Klanu Wiatru, składający się z Jesionowej Stopy, Bryzowej Łapy i Wrzosowej Łapy wbiega na polanę. Zastępczyni mówi przywódcy, że widzieli patrol Klanu Rzeki na ich terytorium, a także w tym miejscu znaleźli ślady krwi królika. Janowcowy Ogon staje się coraz bardziej niespokojna i pyta, czy są pewni, że ta krew należała do królika. Koty Klanu Wiatru sądzą, że to Klan Rzeki porwał kocięta kotki.

Jednak jej kocięta docierają do podziemnych tuneli i gubią się w nich. Ostrokrzewiasta Łapa, Sójcza Łapa, Lwia Łapa, Wrzosowa Łapa i Bryzowa Łapa, szukając ich schodzą do tuneli. Ich misja kończy się sukcesem - kocięta zostają uratowane. Uczniowie zanoszą je do Pojedynczej Gwiazdy, tym samym nie dopuszczając do bitwy pomiędzy trzema klanami.

Wyrzutek

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów.

Zaćmienie

Długie cienie

Wschód słońca

Kociaki Janowcowego Ogona, Turzyczka, Jaskółeczka i Osetka, są teraz uczennicami o imionach Turzycowa Łapa, Jaskółcza Łapa i Ostowa Łapa. Kiedy Ostrokrzewiasty Liść, Sójcze Pióro i Lwi Płomień przybyli do granicy Klanu Wiatru, aby zobaczyć Wronie Pióro, jest na patrolu z Sowim Futrem i Łasiczym Futrem i mówi kotom z Klanu Pioruna, że lepiej trzymać się z dala od ich granicy, bo inaczej oderwą im futra. Jest wobec nich bardzo wrogo nastawiona do przekraczania granicy.

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów. Dwoje z jej trzech kociąt zostaje wojownikami o imionach Turzycowy Wąs i Jaskółczy Ogon.

Przemijające echa

Szepty nocy

Znak księżyca

Zapomniana wojowniczka

Ostatnia nadzieja

Emoji AshfurThinking.png

Wizja cieni

Misja ucznia

Piorun i cień

Emoji AshfurThinking.png

Rozbite niebo

Emoji AshfurThinking.png

Najciemniejsza noc

Rzeka ognia

Emoji AshfurThinking.png

Wściekła burza

Emoji AshfurThinking.png

Złamany kodeks

Zaginione gwiazdy

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniona w spisie klanów. Janowcowy Ogon przechodzi do starszyzny.

Cicha odwilż

Skryte cienie

Mroczna otchłań

Bezgwiezdna ziemia

Światło we mgle

Bezgwiezdny klan

Rzeka

Superedycje

Próba Wroniego Pióra

Emoji AshfurThinking.png

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Emoji AshfurThinking.png

Cień Tygrysiego Serca

Nadzieja Wiewiórczego Lotu

Odwiedzając obóz Klanu Wiatru, Wiewiórczy Lot zauważa Janowcowy Ogon dzielącą się zdobyczą z Pierzastą Skórą. Później bierze udział w walce z Siostrami i pomaga Wroniemu Pióru, Bryzowej Skórze i Osmolonemu Futru w walce z Potokiem.

Przysięga Szarej Pręgi

Nowele

Życzenie Liściastej Sadzawki

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Omen Mglistej Gwiazdy

Emoji AshfurThinking.png

Milczenie Gołębiego Skrzydła

Klan Brunatnej Skóry

Cytaty

Zostawiłam je w żłobku i wyszłam rozprostować nogi. Kiedy wróciłam, już ich nie było, poszłam więc ich szukać. Przedtem już zdarzało się im oddalić, ale nigdy za bardzo. Tym razem jednak nigdzie ich nie znalazłam. Ślady prowadzą w kierunku granicy z Klanem Rzeki, a potem po prostu znikają. Na pewno porwał je jastrząb!

—Janowcowy Ogon o swoich kociętach, "Mroczna rzeka", strona 342

Nocna Chmura: Morderca!
Janowcowy Ogon: Bądź cicho! To jest kot z klanu, który potrzebuje naszej pomocy.
Sowi Wąs: [...] Odprowadzimy cię aż do twojej granicy.
Janowcowy Ogon: Jesteś w stanie dojść tak daleko?

—Janowcowy Ogon, kiedy patrol odnajduje Sójcze Pióro, "Ostatnia nadzieja", strony 78-79 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Jeżynowa Gwiazda: Nie jestem Ognistą Gwiazdą. Złapaliśmy to uczciwie, więc to należy do nas.
Janowcowy Ogon: Masz absolutną rację, nie jesteś Ognistą Gwiazdą.

—Janowcowy Ogon i Jeżynowa Gwiazda, "Burza Jeżynowej Gwiazdy", strona 77 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Janowcowy Ogon: Masz mysi móżdzek, Wronie Pióro. Jeżynowa Gwiazda nie byłby tutaj, gdyby nie było to coś, o czym Pojedyncza Gwiazda musi wiedzieć. Biorę odpowiedzialność, jeśli tak bardzo Ci to przeszkadza.
Wronie Pióro: Dopasuj się. Jeśli Pojedyncza Gwiazda oderwie Ci uszy, nie przychodź do mnie z płaczem.
Janowcowy Ogon: Podejmę ryzyko.

—Janowcowy Ogon i Wronie Pióro, "Rozbite niebo", strona 32 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. Wyjawione w "Długich cieniach", spis klanów
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Wyjawione w "Mrocznej rzece", spis klanów
  3. Wyjawione w "Zaginionych gwiazdach", spis klanów
  4. Wyjawione przez Kate na jej blogu.
  5. 5,0 5,1 5,2 Wyjawione w "Widzeniu", strona 353
  6. Wyjawione w "Próbie Wroniego Pióra", rozdział 1
  7. Wyjawione w "Próbie Wroniego Pióra", strona 120 (angielskie wydanie)
  8. Wyjawione w "Rozbitym niebie", strona 32 (angielskie wydanie)

Advertisement