Disambig.png
Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Zobacz także inne znaczenia wyrażenia Jarzębinowa Gwiazda.
Warning.png
Nie, to jest najlepsze rozwiązanie. To przeze mnie Klan Cienia się rozpadł. Spokojnie. Tygrysie Serce wróci. Widziałem go w swoich snach [...] Żegnaj, Brunatna Skóro.

—Jarzębinowy Pazur do Brunatnej Skóry, kiedy umiera, Rzeka ognia

Jarzębinowy Pazur (ang. Rowanclaw) - dawny wojownik i przywódca Klanu Cienia. Obecnie przebywa w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Jarzębinowy Pazur to gibki, muskularny ciemnorudy kocur o bursztynowych oczach.

Charakter

Emoji AshfurThinking.png

Fabuła

Mangi

Ucieczka w las

Jarzębinowa Łapa pojawia się z Tygrysią Gwiazdą i Szczerbatym Zębem. Kocur poluje na żabę, a Tygrysia Gwiazda daje mu instrukcję. Przywódca chwali ucznia, z którego jest dumny jego mentor.

Wojownicy

Niebezpieczna ścieżka

Jarzębinowa Łapa nie pojawia się oficjalnie w Niebezpieczna ścieżka, ale jest wymieniony w spisie Klanów. Jego mentorem jest Szczerbaty Ząb.

Czarna godzina

Jarzębinowa Łapa formalnie nie pojawia się w Czarnej godzinie, ale jest wymieniony w spisie Klanów.

Potęga trójki

Wyrzutek

Jarzębinowy Pazur jest widziany na zgromadzeniu, gdy przechodzi koło swojej partnerki Brunatnej skóry.

Emoji AshfurThinking.png

Ciekawostki

  • Powodem, dla którego Jarzębinowy Pazur został partnerem Brunatnej Skóry, było to, że w książkach bardzo często opisywany był jako kotka i Erin Hunter chcieli podkreślić to, że tak naprawdę jest kocurem.
    • Jednak Victoria Holmes twierdzi, że lepiej byłoby, gdyby pozostał przedstawiany jako kotka.
  • Jest drugim przywódcą w serii, który ustąpił swojego stanowiska.
  • Posiada krew kota domowego po Halu

Cytaty

Zabierz ją! Nie wyświadczyłaś Klanowi Cienia żadnej przysługi, znajdując ją. Od jej przybycia nie było nic oprócz kłopotów. Lepiej nam będzie bez niej. I bez Ciebie!

—Jarzębinowa Gwiazda do Iglastej Łapy o wygnaniu Fiołka, "Piorun i cień", strona 177

Klan Gwiazdy wysłał przepowiednię o Klanie Nieba. Byłoby głupotą, gdybyśmy to zignorowali.

—Jarzębinowa Gwiazda na Zgromadzeniu, "Najciemniejsza noc", strona 34

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Wyjawione na oficjalnej stronie