FANDOM

Disambig Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Zobacz także inne znaczenia słowa – Jarzębinowa Gwiazda

Nie, to jest najlepsze rozwiązanie. To przeze mnie Klan Cienia się rozpadł. Spokojnie. Tygrysie Serce wróci. Widziałem go w swoich snach [...] Żegnaj, Brunatna Skóro.

—Jarzębinowy Pazur do Brunatnej Skóry, kiedy umiera, Rzeka ognia

Jarzębinowy Pazur (ang. Rowanclaw) dawny wojownik i przywódca Klanu Cienia. Obecnie przebywa w Klanie Gwiazdy. Podczas jego przywództwa, Ciemny Ogon napadł i przejął Klan Cienia. W chwili śmierci postanowił zmienić swoje imię przywódcy i ochrzcić się na nowo imieniem wojownika, z powodu poczucia winy, iż pozwolił zniszczyć swój Klan.

Partner Brunatnej Skóry oraz ojciec Płomiennego Ogona, Zarannej Skóry i Tygrysiej Gwiazdy.

Po raz pierwszy jest wspomniany w serii Początek Proroctwa w "Niebezpiecznej ścieżce". Umiera w piątym tomie Wizji Cieni, Rzece ognia.

Wygląd

Jarzębinowy Pazur to gibki, muskularny ciemnorudy kocur z bursztynowym kolorem oczu.

Charakter

Fabuła

Początek Proroctwa

Niebezpieczna ścieżka

Jarzębinowa Łapa nie pojawia się oficjalnie w Niebezpieczna ścieżka, ale jest wymieniony w spisie Klanów. Jego mentorem jest Wyszczerbiony Ząb.

Czarna godzina

Jarzębinowa Łapa formalnie nie pojawia się w Czarna godzina, ale jest wymieniony w spisie Klanów.

Ciekawostki

  • Powodem, dla którego Jarzębinowy Pazur został partnerem Brunatnej Skóry, było to, że w książkach bardzo często opisywany był jako kotka i Erin Hunter chcieli podkreślić to, że tak naprawdę jest kocurem.
    • Jednak Victoria Holmes twierdzi, że lepiej byłoby, gdyby pozostał przedstawiany jako kotka.
  • Jest drugim przywódcą w serii, który ustąpił swojego stanowiska.

Galeria

Bazy postaci