Warning.png
Disambig.png
Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Zobacz także inne znaczenia wyrażenia Jaskółczy Ogon.
Pustułkowy Locie, zrób coś!

—Jaskółczy Ogon błaga Pustułkowy Lot by uratował Mrówczą Skórę, "Znak księżyca", strona 111

Jaskółczy Ogon (ang. Swallowtail) - dawna wojowniczka Klanu Wiatru, zginęła podczas Wielkiej Bitwy.

Wygląd

Jaskółczy Ogon to ciemnoszara kotka[8].

Historia

Jaskółeczka urodziła się Janowcowemu Ogonowi z Klanu Wiatru i Bukowemu Futru z Klanu Rzeki, razem z Turzyczką i Osetką. Wraz ze swoimi siostrami kotka wyruszyła do podziemnych tuneli, lecz została uratowana przez uczniów. Gdy została mianowana uczennicą, otrzymała imię Jaskółcza Łapa, a jej mentorką była Wierzbowy Pazur. Później, Jaskółcza Łapa została wojowniczką, Jaskółczym Ogonem. Brała udział w Wielkiej Bitwie i razem ze swoją siostrą, Ostowym Sercem w niej zginęła.

Fabuła

Potęga trójki

Widzenie

Jaskółeczka to kociak Janowcowego Ogona oraz siostra Turzyczki i Osetki.

Mroczna rzeka

Kiedy Sójcza Łapa i Liściasta Sadzawka odwiedzają Klan Wiatru, by sprawdzić czy Klan Rzeki na nich nie napadł, Janowcowy Ogon zawodzi, że jej kocięta zniknęły, po tym jak opuściła żłobek by rozprostować nogi.

Jaskółeczka i jej siostry znajdują podziemne tunele na terytorium Klanu Wiatru i zostają w nich uwięzione. Na szczęście jednak, Sójcza Łapa, Lwia Łapa, Ostrokrzewiasta Łapa wraz z Bryzową Łapą i Wrzosową Łapą znajdują kocięta. Bryzowa Łapa jest uczniem który trzyma Jaskółeczkę, gdy wraz z innymi ucieka z zatapiającego się tunelu.

Gdy uczniowie docierają na ląd, słyszą oni i Ostrokrzewiasta Łapa mówi reszcie, by pośpieszyli się, gdyż w każdej chwili klany mogą rozpętać wojnę. Kiedy koty docierają do miejsca przy lesie, w którym Klan Pioruna i Klan Wiatru prawie rozpoczyna ze sobą walkę, Bryzowa Łapa wrzeszczy do kotów, że kocięta się odnalazły, a Ostrokrzewiasta Łapa dodaje, że nie muszą się bić. Pojedyncza Gwiazda pyta się, gdzie one są, a Ostrokrzewiasta Łapa zapewnia go, że już idą. Wojownicy klanów patrzą z zaskoczeniem, kiedy Wrzosowa Łapa przyprowadza Jaskółeczkę i Turzyczkę wychodząc z krzaków, a Sójcza Łapa Osetkę. Pojedyncza Gwiazda karci kocięta, za to, że omal nie zaczęli przez nie bitwy. Po tym, koty godzą się ze sobą i wracają do swoich klanów. Jaskółeczka zostaje zabrana do Klanu Wiatru przez Sowiego Wąsa.

Wyrzutek

Jaskółeczka nie pojawia się formalnie w książce, lecz jest wspomniana w spisie klanów. Choć nie z imienia, kotka i jej siostry zostają wiele razy wspomniane przez Sójczą Łapę, Lwią Łapę i Ostrokrzewiastą Łapę, gdy przypominają sobie o tym jak ratowali kocięta Klanu Wiatru z podziemnego tunelu.

Zaćmienie

Jaskółeczka nie pojawia się formalnie w książce, lecz jest wspomniana w spisie klanów.

Długie cienie

Wschód słońca

Jaskółeczka jest teraz uczennicą, Jaskółczą Łapą a jej mentorką jest Wierzbowy Pazur.

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Jaskółcza Łapa jest teraz wojowniczką, Jaskółczym Ogonem.

Przemijające echa

Jaskółczy Ogon nie pojawia się formalnie w książce, lecz jest wspomniana w spisie klanów.

Szepty nocy

Pyta się, gdzie jest Biały Ogon a jakiś kot odpowiada jej, że wojowniczka spała w legowisku Pojedynczej Gwiazdy.

Znak księżyca

Kiedy Gołębie Skrzydło przez przypadek używa swojej mocy, widzi obóz Klanu Wiatru, w którym Mrówcza Skóra umiera. Jaskółczy Ogon wpada w histerię po śmierci Mrówczej Skóry i Gołębie Skrzydło widzi, jak piszczy i wrzeszczy na medyka Pustułkowego Lota, błagając aby coś zrobił. Pustułkowy Lot próbuje ocalić Mrówczą Skórę, ale stwierdza, że ​​wyruszył teraz na polowanie ze swoimi przodkami, a Jaskółczy Ogon wydaje ostatni, zdruzgotany okrzyk. Gołębie Skrzydło przypomina sobie jak widziała Jaskółczy Ogon i Mrówczą Skórę na zgromadzeniu i podejrzewa, że mogli być oni partnerami.

Zapomniana wojowniczka

Ostatnia nadzieja

Jaskółczy Ogon nie pojawia się formalnie w książce, lecz jest wspomniana w spisie klanów. Umiera ona podczas Wielkiej Bitwy.

Superedycje

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Na zgromadzeniu, Czarna Gwiazda wspomina zmarłych wojowników, którzy polegli w Wielkiej Bitwie. Jaskółczy Ogon jest jedną z przedstawionych kotów, wraz ze swoją siostrą, Ostowym Sercem.

Nowele

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Chociaż nie po imieniu, Jaskółczy Ogon i jej siostry zostają wspomniane przez Ostrokrzewiasty Liść, kiedy czarna kotka przypomina sobie jak ratowała kocięta Klanu Wiatru z zatapiającego się tunelu.

Omen Mglistej Gwiazdy

Przewodnik po terenie

Ostateczny przewodnik

Będąc nie wspomniana z imienia, Jaskółczy Ogon pojawia się na stronie Wrzosowego Ogona. Kiedy trzy kocięta Klanu Wiatru się zagubiły, Pojedyncza Gwiazda zaczął przypuszczać, że porwał je Klan Pioruna. Wrzosowa Łapa i Lwia Łapa zgadli, że kocięta mogły pójść do podziemnych tuneli, i poszli szukać ich razem z Bryzową Łapą, Sójczą Łapą i Ostrokrzewiastą Łapą. Ulewny deszcz zatopił tunele i koty musiały uciekać do jeziora, o mało nie topiąc się. Jest to także wspomniane na stronie Ostańca.

Ciekawostki

Cytaty

Pojedyncza Gwiazda: Dlaczego bez pozwolenia wyszłyście z obozu?
Turzyczka: Poszłyśmy na wyprawę.
Pojedyncza Gwiazda: Na wyprawę? Szukając was omal nie zaczęliśmy bitwy z Klanem Rzeki i Klanem Pioruna!
Jaskółeczka: Przepraszamy.
Osetka: Nie pomyślałyśmy.
Turzyczka: Nasz własny obóz na plaży to była świetna zabawa.

—Jaskółeczka i jej siostry tłumaczą się Pojedynczej Gwieździe, "Mroczna rzeka", 391-392

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Mrocznej rzecze", spis klanów
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Wschodzie słońca", spis klanów
  3. Wyjawione w "Czwartym uczniu", spis klanów
  4. 4,0 4,1 Wyjawione na facebooku Vicky
  5. 5,0 5,1 Wyjawione na blogu Kate Cary
  6. 6,0 6,1 6,2 Wyjawione w "Mrocznej rzece", strona 273 (angielskie wydanie)
  7. Wyjawione w "Burza Jeżynowej Gwiazdy", rozdział 4
  8. Wyjawione w "Przemijających echach", spis klanów
  9. Wyjawione w "Znaku księżyca", strona 111 (angielskie wydanie)