FANDOM

Jasna Dusza (ang. Brightspirit) - zmarła kotka należąca do Klanu Gwiazdy. Wraz ze swoimi rodzicami Dzielnym Sercem i Lśniącym Sercem jest jednym z kotów bardzo szanowanych w Klanie Gwiazdy.

Po raz pierwszy pojawia się w Długie Cienie.

Wygląd

Jasna Dusza jest kotką o srebrnej pręgowanej sierści i zielonych oczach.

Charakter

Wkrótce...

Historia

Moc Trójcy

Długie Cienie

Jasna Dusza po raz pierwszy pojawia się, kiedy Błękitna Gwiazda, Biała Burza i Sójcza Łapa dyskutują na temat chorych kotów Klanu Pioruna. Kotka jest wraz ze swoimi rodzicami, Dzielnym Sercem i Lśniącym Sercem. Zostają powitani przez Błękitną Gwiazdę, która mówi, że ich obecność jest zaszczytem dla reszty zgromadzonych kotów. Okazuje się, że przebywają oni już dłuższy czas w Klanie Gwiazdy, przez co są bardzo szanowani przez jego mieszkańców.

Emmy Grace Cherry

Postać Jasnej Duszy została zainspirowana historią zmarłej dziewczynki oraz jej rodziców.

Emmy Cherry była dziesięcioletnią dziewczynką. Jej rodzicami byli Jimmy oraz Dana Cherry. Cała trójka zginęła, gdy tornado uderzyło w ich dom w Atkins, Arkansas 5 lutego 2008. Emmy została opisana jako jasna, wspaniała i piękna dziewczyna, która kochała zwierzęta. Lynn z Vintage Books, który znał Emmy, zacytował;

Erin Hunter nie miało większego fana niż Emmy Cherry, nie tylko przeczytała każdą książkę, ale nalegała, abyśmy wszyscy ją przeczytali. Mam 50 lat i wciąż je czytam, podobnie jak jej dziadkowie i ciotki. Każde dziecko z gimnazjum je przeczyta, bo są ulubionymi autorami Emmy.

Okazało się również, że kot dziewczynki o imieniu Shasta, przeżył katastrofę, jednak stracił przez nią jedną z nóg.

Erin Hunter chcąc upamiętnić Emmy, stworzyli Jasną Duszę na jej podobieństwo, aby dziewczynka mogła żyć drugim życiem, w świecie, który kochała.