FANDOM

Zabiłaś moje kocięta?

—Jasny Kwiat oskarżająca Żółty Kieł, "Tajemnica Żółtego Kła", [Potrzebna strona]

Jasny Kwiat (ang. Brightflower) – była wojowniczka i karmicielka Klanu Cienia. Córka Srebrnego Płomienia, matka Żółtego Kła, Orzechowego Wąsa, Mięty, Jarzębinowej jagody i Nogietka.

Wygląd

Jasny Kwiat to ruda, pręgowana kotka o szerokim, płaskim pysku, pękatym nosie, a także szeroko rozwartych bursztynowych oczach oraz ze śladami szarości wokół jej pyska.

Fabuła

Początek Proroctwa

Ucieczka w dzicz

Super Edycja

Zemsta Wysokiej Gwiazdy

Jasny Kwiat nie pojawia się oficjalnie w książce, ale jest w spisie klanów.

Tajemnica Żółtego Kła

Kotka po raz pierwszy została wspominana, gdy jej kocięta bawiły się ze starszymi. Pierwszy raz pojawia się, kiedy jej kocięta przygotowywały się do obrony przed Strzępkiem i Smolikiem po tym, jak Orzeszek nazwał ich pieszczochami dwunożnych. Mówi im, że skoro nie potrafią się bawić, to wrócą do żłobka.

Trochę później jest wspominana, gdy dzieli się nornicą ze swoim partnerem, Orlicową Stopą ciągle mając oko na swoje dzieci. Widząc, że jej matka patrzy, Żółtka udaje, że jest matką Orzeszka i Jarzębinki. Jasny Kwiat żartobliwie mówi Żółtce, że zostanie świetną karmicielką.

Jasny Kwiat wspiera Żółtkę, gdy ta chce zostać wojowniczką. Kilka dni później kotka prowadzi swoje kocięta na ceremonie ucznia Strzępka i Smolika. Kotka ucisza swoje dzieci i chwilę później syczy na Żółtkę gdy tej w łapę wbił się cierń. Kiedy Żółtka przerywa ceremonie jej wierceniem się, Jasny Kwiat sprawdza łapę Żółtki, ale nic w niej nie ma.

Tej nocy Jasny Kwiat mówi Żółtce, aby ta się nie wierciła i żeby poszła spać. Kiedy Orzeszka nagle zaczął boleć brzuch, gdyż zjadł karmę dla wron. Jasny Kwiat zdenerwowana zabrała go do Szałwiowego Wąsa. Żółtka zapytała się matki, czy również mogłaby pójść do medyczki, bo też boli ją brzuch, Jasny Kwiat pyta się córki czy zjadła karmę dla wron. Kotka bierze córkę do medyczki, która daje jej krwawnik, aby wywołać u niej wymioty. Żółtka powtarzała, że nic nie jadła, wtedy Jasny Kwiat oskarża córkę o kłamstwo. Żółtka była tym bardzo dotknięta.

Kilka dni później spadł śnieg. Kotka wyjaśnia swoim dzieciom co to jest śnieg. Po tym, jak kotka wróciła z legowiska starszyzny, matka pośpiesznie bierze córkę do klanowego kamienia, gdzie Orzeszek i Jarzębinka byli już wylizani i wyczyszczeni. Matka szybko lizała i czyściła swoją córkę, ponieważ w ten dzień odbywała się ceremonia ucznia trójki kociąt. Kotka i jej partner Orliciowa Stopa są widziani, jak stoją obok siebie z dumą widniejącą w ich oczach.

Gdy Żółta Łapa wraca z Jelenim Susem do obozu, uczennica idzie sprawdzić czy wszystko dobrze ze Srebrnym Płomieniem. Nagle młoda kotka zobaczyła swoją matkę wyłaniającą się z legowiska starszych. Jasny Kwiat mówi swojej córce, że Srebrny Płomień słabnie i niedługo nadejdzie czas, by babcia Żółtej Łapy odeszła do Klanu Gwiazdy. Jasny Kwiat mówi swojej córce, że może odwiedzić swoją babcię lecz musi być cicho. Kiedy Srebrny Płomień umarła, Jasny Kwiat powiedziała swojej córce, aby poszła się przejść razem z Małym Ptakiem.