FANDOM

Warning
Ale muszę iść! Muszę otrzymać moje dziewięć żyć i moje nowe imię od Klanu Gwiazdy!

—Jasny Wąs do Czerwonej Blizny w Kodeks Klanów

Jasny Wąs (ang. Brightwhisker) – starożytna przywódczyni Klanu Cienia.

Wygląd

Jasny Wąs to brązowo-biała kotka.[1]

Historia

Przewodnik po Terenie

Kodeks Klanów

Jasny Wąs była zastępczynią, a później krótko przywódczynią w starożytnym Klanie Cienia.

Kocica została przywódczynią po śmierci Śnieżnej Gwiazdy, gdyż była zastępczynią w momencie jego śmierci. Nim wyruszyła odebrać dar 9-krotnego życia i nowe imię, również zachorowała na zielony kaszel. Choroba osłabiła ją do tego stopnia, że nie była już w stanie podróżować. Jasny Wąs chciała wyznaczyć zastępce, aczkolwiek Czerwona Blizna, medyk Klanu Cienia, powiedział jej, iż powinna odpoczywać i nie przemęczać się. Medyk uważał, że kocica choruje na biały kaszel, który nie jest poważną chorobą. Zostawił Jasny Wąs by odpoczęła. Kocica umarła we śnie w nocy.

Jej ciało zostało odnalezione przez Kwiecisty Trzon. Klan Cienia był zrozpaczony śmiercią Jasnego Wąsa, a Czerwona Blizna dopiero wtedy zaczął uświadamiać sobie, że kocica zaraziła się od Śnieżnej Gwiazdy i również umarła na zielony kaszel. Medyk odczuwa silne poczucie winy, obwinia się za zaistniałą sytuacje. Czerwona Blizna ogłasza śmierć przywódczyni. Każdy kot zastanawiał się, kto będzie nowym przywódcą. Skacząca Stopa i Mchowy Płomień walczą o tę pozycję i ostatecznie zabijają się wzajemnie. Ciało Jasnego Wąsa zostało zabrane na środek obozu, a cały Klan Cienia czuwa przy niej.

Kodeks Klanów

Kwiecista Gwiazda wspomina o niej krótko podczas ceremonii przywódcy Tygrysiego Pazura, który mówi, że Jasny Wąs zmarła w pierwszą noc swojego przywództwa, zanim zdążyła wybrać zastępcę i otrzymać dar dziewięciu żywotów z imieniem przywódcy.

Galeria

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Wyjawione w Kodeksie Klanów