Warning.png
Ale muszę iść! Muszę otrzymać moje dziewięć żyć i moje nowe imię od Klanu Gwiazdy!

—Jasny Wąs do Czerwonej Blizny, "Kodeks Klanów", strona 85

Jasny Wąs (ang. Brightwhisker) – przywódczyni starożytnego Klanu Cienia.

Wygląd

Jasny Wąs to brązowo-biała kotka[3].

Fabuła

Przewodniki po terenie

Kodeks Klanów

Jasny Wąs jest zastępczynią Klanu Cienia.

Kocica zostaje przywódczynią po śmierci Śnieżnej Gwiazdy. Nim wyrusza odebrać dar dziewięciu żywotów i nowe imię, również, tak jak jej poprzednik, dostaje zielonego kaszlu. Choroba osłabia ją do tego stopnia, że nie jest już w stanie podróżować. Jasny Wąs chce wyznaczyć zastępcę, jednak Czerwona Blizna, medyk Klanu Cienia, mówi jej, iż powinna odpoczywać i nie przemęczać się. Medyk uważa, że kocica choruje na biały kaszel, który nie jest poważną chorobą. Zostawił Jasny Wąs, by odpoczęła. Kocica umiera we śnie w nocy.

Jej ciało zostaje odnalezione przez Kwiecisty Trzon. Klan Cienia jest zrozpaczony śmiercią Jasnego Wąsa, a Czerwona Blizna dopiero wtedy zaczął uświadamiać sobie, że kocica zaraziła się od Śnieżnej Gwiazdy i również umarła na zielony kaszel. Medyk odczuwa silne poczucie winy, obwinia się za zaistniałą sytuacje. Czerwona Blizna ogłasza śmierć przywódczyni. Każdy kot zastanawia się, kto będzie nowym przywódcą. Skoczna Stopa i Mchowy Ogień walczą o tę pozycję i ostatecznie zabijają się wzajemnie. Ciało Jasnego Wąsa zostało zabrane na środek obozu, a cały Klan Cienia czuwa przy niej.

Ostateczny przewodnik

Kwiecista Gwiazda wspomina o niej krótko podczas ceremonii przywódcy Tygrysiego Pazura, który mówi, że Jasny Wąs zmarła w pierwszą noc swojego przywództwa, zanim zdążyła wybrać zastępcę i otrzymać dar dziewięciu żywotów z imieniem przywódcy.

Galeria

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Kodeksie Klanów", strona 85 (angielskie wydanie)
  4. Wyjawione w "Kodeksie Klanów", strona 92 (angielskie wydanie)