FANDOM

Trójkąt ostrzegawczy W tej chwili artykuł jest pod opieką użytkownika Mikagae. Prosimy nie wykonywać większych zmian do nieokreślonego czasu.

Jastrzębi Mróz jest nieustraszony. Udowodnił to, kiedy wypędził borsuka z terytorium Klanu Rzeki. Wykazał się również wielką mądrością, kiedy pomógł swojej siostrze zostać medyczką. Jej wsparcie ułatwi mu sięgniecie po władzę, Jastrzębi Mróz jest tego świadomy. Wie, że władza przychodzi tylko do tych, którzy najsilniej jej pragną.

Tygrysia Gwiazda do Ciemnej Pręgi o Jastrzębim Mrozie, "Zachód słońca"

Jastrzębi Mróz (ang. Hawkfrost) – dawny wojownik oraz tymczasowy zastępca Klanu Rzeki. Został dwukrotnie zabity przez Jeżynową Gwiazdę, przez co trafił do Mrocznej Puszczy. Podczas Wielkiej Bitwy jego duch został zabity i zniknął ze świata wojowników.

Syn Tygrysiej Gwiazdy i Saszy. Brat Ćmiego Skrzydła i Kijanki, oraz przyrodni brat Jeżynowej Gwiazdy i Brunatnej Skóry.

Wygląd

Jastrzębi Mróz to ogromny, szczupły, muskularny, długonogi, barczysty, tygrysio pręgowany, ciemno-brązowy kocur ze śnieżno-białym brzuchem. Ma puszysty ogon, podrapany, szeroki pysk, długie, ostro zakończone, zakrzywione pazury, ogromne łapy i blade, lodowato-błękitne oczy.

Charakter

Jastrzębi Mróz jest opisany jako dumny, wyrachowany, ambitny i przekonujący[3]. Jest niezwykle mądry i przebiegły, oraz czerpie korzyści z manipulacji innymi kotami, aby wykorzystać je do swoich celów. Uważając się za odmieńca w klanie z powodu swojego pochodzenia, Jastrzębi Mróz ma silne pragnienie przynależności. Z kolei pragnie szacunku i akceptacji swoich klanowiczów. Po tym, jak Tygrysia Gwiazda oferuje mu sposób na zdobycie władzy, pogrąża się w złych planach ojca i postanawia kroczyć ścieżką chorej ambicji.

Historia

Fabuła

Nowa Przepowiednia

Północ

Lamparcia Gwiazda, przywódczyni Klanu Rzeki ogłasza na zgromadzeniu, że Klan Rzeki wyszkolił dwoje nowych wojowników: Jastrzębiego Mroza oraz jego siostrę Ćmie Skrzydło. Inne klany są zbulwersowane tym, że obydwoje wojowników pochodzi spoza klanu. Lamparcia Gwiazda ucisza koty i wyjaśnia ich przybycie do Klanu Rzeki. Zaczyna opowiadać o włóczędze, kotce Saszy, która pojawiła się w jej klanie z dwójką kociąt. Kotka chciała początkowo dołączyć do klanu, jednak później zrezygnowała. Zostawiła jednak swoje kociaki, aby mogły wychować się, szkoląc się na wojowników. Lamparcia Gwiazda ripostuje wzburzone okrzyki kotów z innych klanów, twierdząc, że nie jest powiedziane, iż Jastrzębi Mróz i Ćmie Skrzydło będą nielojalni, mimo, że dawniej byli włóczęgami. Na poparcie swych słów dodaje, że wiele wojowników, należących teraz do Klanu Cienia prowadziło życie włóczęgi, a ówczesny przywódca Klanu Pioruna urodził się jako domowy kot. Gdy zgromadzenie dobiega końca, Ognista Gwiazda zatrzymuje na chwile Jastrzębiego Mroza, aby dodać mu otuchy. Wojownik hardo odpowiada, że będzie ciężko pracować, aby udowodnić swoją lojalność Klanowi Rzeki.

Jastrzębi Mróz jest później na patrolu, prowadzonym przez Mglistą Stopę. Wojownicy upewniają się, że Klan Wiatru dotrzymuje słowa porozumienia, a jego członkowie pozwalają sobie jedynie na picie wody z rzeki, nie próbując kraść przy tym zdobyczy. Jastrzębi Mróz ma ważną sprawę do zastępczyni, jednak po jej wysłuchaniu kotka tylko potrząsa głową. Patrol Klanu Rzeki wita się z przybyłymi kotami z Klanu Pioruna, Liściastą Łapą i Szczawiowym Ogonem, a pręgowany kocur grzecznie je pozdrawia. Liściasta Łapa zauważa, że kogoś jej on przypomina, jednak nie jest do końca pewna kogo. Po wysłuchaniu wiadomości dwóch kotek odnośnie zaginięcia Jeżynowego Pazura i Wiewiórczej Łapy, na jaw wychodzi, że Klan Rzeki również stracił dwójkę wojowników. Jastrzębie Mróz sugeruje, aby zapytać inne klany o stan ich wojowników.

Wschód księżyca

Liściasta Łapa po opuszczeniu terytorium Klanu Rzeki wraz ze Szczawiowym Ogonem zauważa Jastrzębiego Mroza na czele patrolu granicznego. Kocur zatrzymuje się, by porozmawiać z Ćmim Skrzydłem, stojącą wówczas blisko granicy, która pomogła kotkom z obcego klanu, lecz kocur na szczęście nie widział całej sytuacji. Podczas rozmowy z uczennicą medyczki, kocur ku szczęściu obu kotek nie spoglądał w ich stronę. Liściasta Łapa zauważa jego masywne ramiona i silne mięśnie, równocześnie ciesząc się, że kocur nie przyłapał ich na przekroczeniu granicy terytorialnej. Stwierdza, że Jastrzębi Mróz ściśle przestrzega kodeksu wojownika, i raczej nie wysłuchałby jej wyjaśnień dotyczących naruszenia granicy. Nagle kotka uświadamia sobie, że pręgowany kocur przypomina jej jakiegoś kota, ale nie wie, kto to może być.

Później, gdy Ćmie Skrzydło uczy Liściastą Łapę łowić ryby, obie kotki w tym samym czasie wyczuwają Jastrzębiego Mroza. Uczennica medyczki natychmiast wpycha Liściastą Łapę nieświadomie do rzeki, po czym konfrontuje się z bratem. Kiedy Liściasta Łapa próbuje wydostać się z rzeki, słyszy, jak Jastrzębi Mróz mówi o tym, że powinni mieć oko na Klan Wiatru. Twierdzi, że ich koty kradną ryby i stwierdza, że sam złapie ich kiedyś na gorącym uczynku. Ćmie Skrzydło odpowiada, iż bardziej skłonni byliby do połowu ryb przy Czterech Drzewach, jeżeli umieją. Kocur warczy, że i Klan Wiatru, i Klan Pioruna mogą łowić ryby, gdyż wyczuwa zapach kota Klanu Pioruna, na co Liściasta Łapa wzdryga się i wsuwa głębiej w trzciny. Stając w obronie koleżanki, Ćmie Skrzydło miauczy, że to normalne, gdyż są blisko granicy. Jastrzębi Mróz odchrząka, po czym stwierdza, że w lesie dzieje się coś dziwnego. Mówi, iż przywódcy na ostatnim zgromadzeniu mówili, że oprócz Pierzastego Ogona i Burzowego kota zaginęły koty ze wszystkich klanów. Nie ma pojęcia, co się dzieje, lecz ambitnie miauczy, że dowie się, o co chodzi.

Emoji AshfurThinking Ta sekcja najprawdopodobniej wkrótce się pojawi, ale nie jest gotowa do opublikowania w tym momencie. Pieczę nad sekcją sprawuje Mikagae.

Świt

Blask gwiazd

Zmierzch

Zachód słońca

Na początku książki, ojciec Jastrzębiego Mroza, Tygrysia Gwiazda, mówi o nim do Ciemnej Pręgi w Mrocznej Puszczy. Kocur uważa swego syna za nieustraszonego wojownika, który zdoła osiągnąć władzę w swym klanie.

Jastrzębi Mróz dowiaduje się o ataku borsuków na obóz Klanu Pioruna od Jeżynowego Pazura podczas spotkania w Mrocznej Puszczy ze swym ojcem. Kocur martwi się o swojego przyrodniego brata. Później, on i Tygrysia Gwiazda zastanawiają się, jakim sposobem najszybciej uczynić Jeżynowego Pazura zastępcą przywódcy Klanu Pioruna. Jastrzębi Mróz sugeruje, aby zachęcić Ognistą Gwiazdę, by ten myślał, że Szara Pręga, jego dawny zastępca, który został porwany przez Dwunożnych, nie żyje. Potem, jeszcze mówi do Jeżynowego Pazura, by zaprzyjaźnił się z kociakami Stokrotki, gdyż będzie miał szansę, że jak dorosną, to jeden z nich zostanie jego uczniem. Później trzy kocury ćwiczą technikę walki.

Próbując osłabić Klan Pioruna, aby jego brat mógł zostać zastępcą, Jastrzębi Mróz, podczas patrolu, informuje Klan Cienia o ataku borsuków na klan brata, na co koty z Klanu Cienia próbują ukraść terytorium Klanu Pioruna; zostają jednak pokonani, kiedy Brzozowa Łapa niesie wiadomość do swego klanu o pomoc.

Jastrzębi Mróz nie jest zadowolony, kiedy Burzowe Futro i Potok powracają do Klanu Rzeki, ponieważ uważa, iż kocur ma większe szanse na zostanie nowym zastępcą przywódczyni. Naciska więc swą siostrę medyczkę, Ćmie Skrzydło, aby powiedziała na Zgromadzeniu o fałszywym znaku o strumieniu zablokowanym przez dwa kamyki, interpretując go, że Burzowe Futro i Potok powinni zostać wygnani z Klanu Rzeki dla dobra wszystkich. Po Zgromadzeniu, kłóci się ze swoją siostrą w ukryciu, ujawniając podsłuchującej wtem Liściastej Sadzawce, iż to on podłożył pod legowisko Mulistego Futra skrzydło ćmy, gdy ten prosił Klan Gwiazdy o wskazówki dotyczące wyboru jego przyszłego ucznia; Jastrzębi Mróz wykorzystuje ten sekret do kontrolowania Ćmiego Skrzydła.

Jastrzębi Mróz wykazuje wrogość wobec Potoku, kiedy ta ścigała wiewiórkę przez granicę Klanu Rzeki na terytorium Klanu Cienia. Kocur zgłasza to Lamparciej Gwieździe. Wyjaśnia szczegółowo przywódczyni czyn Potoku i to, jak prawie została potrącona na Drodze Grzmotu, złośliwie przypominając fałszywy znak Ćmiego Skrzydła. Większość kotów zgadza się z Jastrzębim Mrozem, więc Lamparcia Gwiazda decyduje o wygnaniu Potoku i Burzowego Futra, kiedy ten, sprowokowany przez Jastrzębiego Mroza, atakuje go. W oczach pręgowanego kocura zauważalny jest triumf i zwycięstwo. Lecz koty z Plemienia i tak nie zaszły daleko, gdyż Jeżynowy Pazur, podsłuchujący wtem całą akcję, proponuje kotom chwilowe dołączenie do Klanu Pioruna; i tak się stało.

Kiedy Jeżynowy Pazur w końcu zostaje zastępcom, Tygrysia Gwiazda, podczas spotkania w Mrocznej Puszczy, mówi swoim synom, że ich przeznaczeniem jest rządzenie całym lasem. Mówi, iż Jastrzębi Mróz przejmie Klan Rzeki, a Jeżynowy Pazur Klan Wiatru. Jastrzębi Mróz sugeruje, że jak będą już rządzić, to powinni zabić resztę przywódców podczas Zgromadzenia, kiedy wszyscy zostaną uwięzieni na wyspie; wtedy przejmą ich klany. Mówi też, że powinni przedyskutować to na jawie z Jeżynowym Pazurem; kocur zgadza się i obaj bracia są umówieni za dwa dni, o wschodzie słońca.

Zanim się spotykają, Jastrzębi Mróz wabi Ognistą Gwiazdę w pułapkę na lisy, aby Jeżynowy Pazur mógł łatwo go wykończyć i zostać przywódcą. Jednak zamiast zrobić tego, zastępca Klanu Pioruna decyduje się uratować swego przywódce ze względu na lojalność wobec niego, i wyciąga go z pułapki. Jastrzębiemu Mrozu nie podoba się to i kocur rzuca się na swojego brata. Po krótkiej bijatyce Jeżynowy Pazur każe Jastrzębiemu Mrozu wracać do Klanu Rzeki, gdyż jest jego bratem i nie chce go skrzywdzić. Wtem kocur z Klanu Rzeki wyzywa go od tchórza i atakuje go. Jeżynowy Pazur, który już prawie czuje śmierć, gdyż czuje zęby na jego gardle, decyduje się na ostatni możliwy ratunek. Podczas kolejnego zamachu Jastrzębiego Mroza na jego gardło, kocur z Klanu Pioruna bierze kij od pułapki na lisy i wbija w gardło brata. Zszokowany Jastrzębi Mróz upada na Jeżynowego Pazura. Kocur wywija się wtem spod ciała brata. Krew, która płynie z gardła kocura Klanu Rzeki formuje strużkę, która wpada do jeziora i barwi kolor wody na czerwony. Tak więc przepowiednia Liściastej Sadzawki, dotycząca rozlewu krwi jest spełniona. Przed śmiercią, Jastrzębi Mróz obiecuje Jeżynowemu Pazurowi zemstę, ujawniając, iż nie wykonał tego wszystkiego sam, że w Klanie Pioruna jest zdrajca, który pomógł mu zwabić Ognistą Gwiazdę w tę o to miejsce. Ku zdumieniu Jeżynowego Pazura, kocur z Klanu Rzeki podnosi się i robi parę kroków w stronę jeziora, po czym upada i umiera. Jego duch szepcze do ucha Jeżynowego Pazura, iż to jeszcze nie koniec, że spotkają się jeszcze.

Potęga Trójki

Widzenie

Okazuje się, że większość kotów Klanów, nie wie jak Jastrzębi Mróz zginął; dowiedziano się, tylko, że został znaleziony martwy na terytorium Klanu Pioruna przez patrol i jego ciało, zostało zabrane do Klanu Rzeki, gdzie jego klanowicze opłakują go.

Ostrokrzewiowa Łapa wspomina go, kiedy próbował przemówić Jesionowe Futro i Lwią Łapę, że Ognista Gwiazda powinien mianować Szarą Pręgą ponownie zastępcą, mówiąc, że byłby zastępcą, aż do powrotu Mglistej Stopy.

Jastrzębi Mróz pojawia się z Tygrysią Gwiazdą, kiedy próbują przekonać Sójczą Łapę, aby trenował z nimi, ale pojawia się Nakrapiany Liść i zabiera go z dala od nich.

Ciemna rzeka

Jastrzębi Mróz i Tygrysia Gwiazda są obserwowani przez Lwią Łapę z zainteresowaniem.

Wyrzutek

Zaćmienie

Długie cienie

Omen Gwiazd

Czwarty uczeń

Jastrzębi Mróz, Tygrysia Gwiazda i Złamana Gwiazda są widziany nad nowo narodzonymi kociakami Makowego Szrona, Wiśnia i Krecika. Sójcze Pióro i Lwi Płomień obawiają się, że dojdzie do wojny pomiędzy Klanem Gwiazd a Mroczną Puszczą.

Zanikające echa

Nocne szepty

Znak księżyca

Zapomniany wojownik

Ostatnia nadzieja

Super Edycje

Próba Wroniego Pióra

Nowele

Życzenie Liściastej Sadzawki

Cisza Gołębiego Skrzydła

Bluszczowa Sadzawka wspomina, że Ostrokrzewowy Liść uratowała ją od Jastrzębiego Mroza, których próbował ją zabić. Wspominała o nim znowu później. Powiedziane jest, że Bluszczowa Sadzawka jest traktowana życzliwie przez inne koty, które zobaczyły jej atak na Jastrzębiego Mroza. Podczas spotkania na wyspie, Gołębie Skrzydło mówi Bluszczowej Sadzawce, żeby opowiedziała o tym, jak Jastrzębi Mróz zaciągnął ją aby trenowała w Ciemnym Lesie. Bluszczowa Sadzawka mówi, że Jastrzębi Mróz podszedł do niej i sprawił, że uwierzyła, że najlepszą rzeczą dla swojego klanu jest trenowanie w Ciemnym Lesie. Sprawił, że Bluszczowa Sadzawka poczuła się ważna. Następnie podsłuchała, że on i Tygrysia Gwiazda planują atak na inne klany, więc została szpiegiem.

Przewodnik po Terenie

Bitwy Klanów

Jastrzębi Mróz nie pojawia się w książce, ale Brunatna Skóra wspomina go, kiedy oprowadza czytelnika dokoła terytoria rzeki. Opowiada jak pomagał, Błotnistemu Pazurowi w jego buncie przeciwko Pojedynczemu Wąsowi na terytorium Klanu Wiatru. Podczas, gdy przekracza granicę Klanu Pioruna, zatrzymuje się nad jeziorem i opowiada o tym, jak Jastrzębi Mróz umarł w łapach Jeżynowego Pazura, kiedy próbował zabić Ognistą Gwiazdę. Stwierdza, że z Jastrzębiego Mroza, dużo krwi płynęło, aż jezioro się zrobiło czerwone. To jest błąd, ponieważ tylko Jeżynowy Pazur, Ognista Gwiazda i Liściasta Sadzawka wiedzą co się naprawdę stało.

Koty Klanów

Ostateczny przewodnik

Tygrysia Gwiazda i Sasza

Powrót do Klanów

Krótkie historie i sztuki

Po Zachodzie Słońca: Dobra decyzja?

Po Zachodzie Słońca: Musimy porozmawiać

Ciekawostki

Cytaty

Jastrzębi Mróz: Masz pszczoły w swoim mózgu? To nasza szansa, żeby Klan Rzeki wybił się na wielkość. Jeśli pozostałe klany osłabną, możemy zapanować nad całym lasem.
Ćmie Skrzydło: Co takiego? To ty masz pszczoły w mózgu! Masz się za Tygrysią Gwiazdę?
Jastrzębi Mróz: Gorsze od niego koty mogą służyć za wzór.

—Jastrzębi Mróz i Ćmie Skrzydło, "Wschód księżyca", strona 101

Nie martw się; nie jestem jednym z tych, którzy uważają, że koty z różnych klanów nie powinny już się do siebie odzywać. Widziałem zajście z Brunatną Skórą. Trudno jest balansować między kilkoma stronami. Wszyscy mamy teraz przyjaciół w innych klanach, a jednak musimy się zachowywać tak, jakby liczyła się tylko rywalizacja.

—Jastrzębi Mróz do Jeżynowego Pazura, "Blask gwiazd", strona 272

Sasza: Słuchaj.. to bardzo ważne. Tam, gdzie idziemy, pewnego dnia możesz usłyszeć o nim różne historie. Ale pamiętaj, kochałam go. Wiedz, że byłby z ciebie bardzo dumny.
Jastrząb: Jakie historie? Czy możemy.. czy możemy teraz iść zobaczyć Tygrysią Gwiazdę?
Sasza: Nie... nie. Tygrysia Gwiazda nie żyje. I musisz mi obiecać - obiecaj mi! - że nigdy nie wymienisz jego imienia żadnemu kotu.
Jastrząb: Ale mamo, dlaczego...
Sasza: To nasza tajemnica. Obiecujesz?
Jastrząb: D-dobrze mamo.
Ćma: Obiecujemy.

—Sasza mówi swoim kociakom o ich ojcu, "Powrót do Klanów", strona 67

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. Wyjawione w "Ostatniej nadziei", strona 319
  2. Podczas Wielkiej Bitwy jego duch został zabity przez Jeżynowego Pazura, przez co zniknął z Mrocznej Puszczy i ze świata wojowników
  3. Wyjawione na oficjalnej stronie Wojowników