FANDOM

Warning
Dzię...dziękuję, Liściasta Gwiazdo. Obiecuję, że będę lojalny wobec Klanu Nieba i poświęcę moją ostatnią kroplę krwi, by ochronić klan.

—Jastrzębie Skrzydło do Liściastej Gwiazdy po tym, jak zostaje zastępcą w Podróż Jastrzębiego Skrzydła, strona 380

Jastrzębie Skrzydło (ang. Hawkwing) — obecny zastępca Klanu Nieba, pod przywództwem Liściastej Gwiazdy. Syn Ostrego Pazura i Wiśniowego Ogona. Ma trójkę rodzeństwa - Kwieciste Serce, Obłoczną Mgłę i Zmierzchową Łapę. Wraz z Kamiennym Połyskiem, ma dwie córki - Fiołkowy Połysk i Rosochatą Gałązkę, oraz trójkę adoptowanego potomstwa - Płewiasty Skok, Zroszony Skok i Trzcinowego Pazura.

Wygląd

Jastrzębie Skrzydło jest ciemnoszarym pręgowanym kocurem o żółtych oczach.

Charakter

Jastrzębie Skrzydło jest oddanym, lojalnym, upartym i odważnym kotem. Ma głębokie poczucie tego, co słuszne, i jest lojalny wobec swojej rodziny i Klanu Nieba.

Historia

Emoji AshfurThinking

Fabuła

Super Edycje

Cień Tygrysiego Serca

Jastrzębie Skrzydło pojawia się w śnie Tygrysiego Serca. Szary wojownik warczy na Kwiecistą Łapę, a uczennica próbuje się od niego odsunąć.

Podróż Jastrzębiego Skrzydła

Emoji AshfurThinking

Nowele

Pożegnanie Kruczej Łapy

Jastrzębia Łapa jest młodym kotem Klanu Nieba, trenującym pod okiem Hebanowego Pazura, dziennego wojownika. Kiedy Rozbrzmiewająca Pieśń życzy sobie rozmawiać z Kruczą Łapą, mówi Jęczmieniowi, Belli i Riley że w międzyczasie, Jastrzębia Łapa będzie ich pilnował, i że są całkiem bezpieczni w obozie Klanu Nieba. Kiedy słyszy swoje imię, Jastrzębia Łapa pojawia się i kiwa głową.

Rozbrzmiewająca Pieśń mówi Jastrzębiej Łapie, by przyszedł po nią, jeżeli jego mentorka przybędzie i będzie potrzebowała czegoś innego. Zwracając się do Kruczej Łapy, tłumaczy mu, że mentorka Jastrzębiego Pazura, Hebanowy Pazur, jest dziennym wojownikiem i jeszcze nie dotarła do obozu. Krucza Łapa zauważa jego poświęcenie, mówiąc, że jest bardzo zaangażowanym uczniem. Rozbrzmiewająca Pieśń przytakuje, ale także zauważa, iż musi być z dala od ucznia Koziej Burzy, Kamiennej Łapy, gdyż dwaj uczniowie w najmniejszym stopniu się nie dogadują. Po ich dyskusji, Rozbrzmiewająca Pieśń i Krucza Łapa zostawiają Jęczmienia i dwa młodsze koty z Jastrzębią Łapą, chociaż trzej nieznajomi stoją raczej niezręcznie wokół ucznia.

Korzenie Drzewa

Kiedy Drzewo spotyka Kamienny Połysk, mówi ona kocurowi o Klanie Nieba i jej partnerze, Jastrzębim Skrzydle, oraz że chce wrócić do niego przed narodzinami kociąt. Dodaje, że wie, iż Jastrzębie Skrzydło i Klan Nieba nie przestaną jej szukać.

Kocięta Kamiennego Połysku

Emoji AshfurThinking

Wizja cieni

Rozbite niebo

Emoji AshfurThinking

Najciemniejsza noc

Podczas polowania Rosochata Łapa myśli o Jastrzębim Skrzydle i bardzo cieszy ją myśl, że jednak ma rodzinę. Później Rosochata Łapa przygląda się jak Olchowe Serce opatruje ranę Jastrzębiego Skrzydła.

Emoji AshfurThinking

Rzeka ognia

Emoji AshfurThinking

Wściekła burza

Emoji AshfurThinking

Złamany kodeks

Zaginione gwiazdy

Emoji AshfurThinking

Cicha odwilż

Jastrzębie Skrzydło prowadzi patrol graniczny do granicy z Klanem Pioruna i przechodzą obok Zroszonego Skoku i Korzennej Łapy. Pyta o trening Korzennej Łapy, a Zroszony Skok chwali umiejętności jego ucznia. Korzenna Łapa pyta, czy mogą dołączyć do ich patrolu, a Jastrzębie Skrzydło się zgadza. Później Korzenna Łapa zauważa go drzemiącego obok Liściastej Gwiazdy w obozie a później rozmawiającego z nią.

Na Zgromadzeniu, rozmawia z Macgyverem. Później, Jastrzębie Skrzydło pyta Korzenną Łapę, czy szuka swojego mentora i mówi mu, że jest w legowisku medyka. Kiedy Piegowata Wola zdaje raport o wizji Cienistego Wzroku o ukaraniu łamaczy Kodeksu, Jastrzębie Skrzydło kwestionuje co Klan Gwiazdy od nich chce. Na nagłym Zgromadzeniu, Jastrzębie Skrzydło słucha nalegania Jeżynowej Gwiazdy aby ukarać łamaczy Kodeksu Wojownika.

Skryte cienie

Kiedy Liściasta Gwiazda zwołuje spotkanie Klanu, Jastrzębie Skrzydło dociera ostatni i siada u jego boku rzucając pytające spojrzenie na nią. Ona pyta o jego opinię w tym temacie, a Jastrzębie Skrzydło odpowiada, że to niecodzienne aby Klan Pioruna był niszczycielski. Jastrzębie Skrzydło dołącza do rytuału przyzywania ducha Jeżynowej Gwiazdy prowadzonego przez Drzewo, i kiwa głową na zgodę podczas ceremonii mianowania na wojownika Korzennej Łapy. Kiwa krótko głową na Zjeżony Mróz kiedy zajmuje miejsce z innymi zastępcami na Zgromadzeniu. Kiedy fałszywy Jeżynowa Gwiazda zmusza Liściastą Gwiazdę do wygnania Kaniej Rysy, Liściasta Gwiazda rozkazuje Jastrzębiemu Skrzydłu, aby przyprowadził Kanią Rysę, lecz żeby został niezauważony przez Jeżynową Gwiazdę. Jastrzębie Skrzydło z radością wykonuje rozkaz. Podczas rebelii Jastrzębie Skrzydło walczy z Krecim Wąsem i martwi się, że Zajęcza Gwiazda zginął na zawsze gdy Lwi Płomień go zabija.

Ciekawostki

  • Jastrzębie Skrzydło nie faworyzuje żadnej ze swoich córek, jednak ma znacznie bliższą relację z Fiołkowym Połyskiem.
  • Posiada krew kota domowego przez swoich rodziców.

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki