Warning.png
Daję ci życie, byś dokonywał w nim właściwych wyborów. Klan Cienia stoi na rozdrożu. Wybierz dla twojego klanu dobrą ścieżkę.

—Jaszczurzy Kieł daje Złamanemu Ogonowi jego piąte życie, "Tajemnica Żółtego Kła", strona 472

Jaszczurzy Kieł (ang. Lizardfang) - dawny wojownik i starszy w Klanie Cienia. Obecnie przebywa w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Jaszczurzy Kieł to jasnobrązowy pręgowany kocur z jednym zakrzywionym zębem[2], o chudych łapach[4] i szerokiej głowie.[3]

Historia

Jaszczurzy Kieł był wojownikiem Klanu Cienia. Wkrótce, po długiej służbie jako wojownik, przeniósł się do starszyzny. Staje się coraz starszy i bardziej zmęczony, wyczerpany. Prawdopodobnie umarł z powodu podeszłego wieku i trafił do Klanu Gwiazdy.

Fabuła

Superedycje

Tajemnica Żółtego Kła

Jaszczurzy Kieł bawi się z Żółtką, Orzeszkiem i Jarzębinką, udaje atakującego ich kota Klanu Wiatru. Kiedy Żółtka przynosi Srebrnemu Płomieniowi mokrego mchu do picia, Jaszczurzy Kieł warczy, że nie powinna go przynosić do ich jaskini, bo teraz będą mieli mokro. Gdy Cedrowa Gwiazda zbiera klan, by nadać kociakom imiona uczniów, starszy marudzi. Po ceremonii do jaskini przychodzi Żółta Łapa, gdyż martwi się o prawie umierającą Srebrny Płomień. Mały Ptak i Jaszczurzy Kieł kucają po drugiej stronie, smutni i przestraszeni z powodu śmierci ich znajomej z legowiska.

Później Żółta Łapa pyta go, co wie o ojcu Postrzępionej Skóry, jednak starszy zasypia. Budzi się gwałtownie i pyta, czy ktoś ich atakuje, a uczennica odpowiada, że nie, ale chce zadać kilka pytań. Gdy wspomina o ojcu Postrzępionej Skóry, Jaszczurzy Kieł denerwuje się jeszcze bardziej, gdyż jest środek nocy, a ona przyszła tylko poplotkować o Pierzastej Burzy. Odwraca się od Żółtej Łapy i znów zasypia.

Jest obecny na ceremonii uczniów Rudej i Głaza. Gdy szary kocur mówi, że chce zachować swoje imię, Jaszczurzy Kieł prycha i pyta, do czego zmierza klan. Pojawia się też na ceremonii Lisiej Łapy i Wilczej Łapy.

Jaszczurzy Kieł mówi Żółtemu Kłowi, by przyprowadziła Szałwiowy Wąs, gdy poczuje ból Małego Ptaka. Szara kotka idzie do legowiska medyka, a mentorka mówi jej, żeby pomogli utrzymać ciepło Małemu Ptakowi. Jaszczurzy Kieł zwija się obok Małego Ptaka. Później jest jednym z kotów, które zakopywały ciało Szałwiowego Wąsa po jej śmierci.

Razem z innymi starszym wyleguje się w słońcu, mówi, że jest za stary, by jeść i wkrótce dołączy do Klanu Gwiazdy. Mały Ptak mówi mu, że gada bzdury i podaje wiewiórkę. Później Cieknąca Łapa daje mu zioła, by zwiększyć jego apetyt, gdyż ostatnio chudnie, jest głodny i spragniony.

Następnie widzimy go w Klanie Gwiazdy, gdy daje Złamanemu Ogonowi jedno z żyć.

Obietnica Krzywej Gwiazdy

Nie pojawia się oficjalnie w książce, ale jest w spisie klanów.

Odwet Wysokiej Gwiazdy

Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy

Nowele

Wybór Sosnowej Gwiazdy

Chociaż niewymieniony z imienia, jest w patrolu, który atakuje Klan Pioruna.

Dług Rudego Ogona

Serce Nakrapianego Liścia

Klątwa Gęsiego Pióra

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w Tajemnicy Żółtego Kła, strona 472
  2. 2,0 2,1 2,2 Wyjawione w Przepowiedni Błękitnej Gwiazdy, spis klanów
  3. 3,0 3,1 Wyjawione w Wyborze Sosnowej Gwiazdy, strona 129 (angielskie wydanie)
  4. Wyjawione w Tajemnicy Żółtego Kła, strona 20