Warning.png

Warning.png
Zabijesz mnie prawda? Zabijesz Jednookiego? Jeżeli Jednooki byłby tak łatwy do zabicia, nie przeżyłby swych narodzin. Zapamiętaj to sobie.

—Jednooki dokucza Czystemu Niebu, Płonąca gwiazda, strona 93-94

Jednooki (ang. One Eye) – kocur z Bezgwiezdnej Ziemi, dawniej włóczęga i członek Grupy Cięcia. Miał córkę, Gwiezdny Kwiat, która zawsze broniła dobrego imienia ojca, chociaż ten był zły i zabił z zimną krwią wiele kotów. Został zabity przez Pioruna wraz pomocą jego przyjaciół.

Wygląd

Jednooki to chudy, parszywy, nakrapiany, jasnorudy kocur z wyszczerbionymi pazurami, z wiązanym futrem i jednym żółtym okiem.

Charakter

Według Czystego Nieba, Kocur jest łobuzem i mordercą. Jest Włóczęgą z zaciętymi umiejętnościami bojowymi i jest głodny władzy. Zna bardzo dobrze te obszary, oraz twierdził, że wie o chorobie. Jednakże ten przerażający, i budzący strach kocur, miał jeszcze cząstkę dobroci, i bardzo kochał swoją córkę, Gwiezdny Kwiat.

Emoji AshfurThinking.png

Historia

Jednooki był włóczęgą, który był chciwy i żądny władzy. Fałszywie zaprzyjaźnił się z Kocurkiem, byłym pieszczochem, i oboje przekonali Czystego Nieba by pozwolił im dołączyć do jego grupy. Jednak okazało się, że kontrolował i zabił Kocurka, kiedy bronił przed nim swojej córki Wróble Futro podczas „sesji treningowej”. Następnie Jednooki przegonił Czyste Niebo ze swojego obozu i planował przejąć pozostałe grupy. Kiedy dowiedział się, że jego córka, Gwiezdny Kwiat, zaczyna zbliżać się do Pioruna, powiedział jej, aby zdradziła leśne koty, mówiąc mu o ich planie pokonania go. W końcu grupy zjednoczyły się, by pokonać Jednookiego i wysłały resztę jego łotrzyków w rozproszenie.

Fabuła

Świt Klanów

Płonąca gwiazda

Jednooki to stary i przerażający włóczęga, który dołącza do grupy kotów Czystego Nieba wraz z Kocurkiem. Jednooki szybko staje się niebezpieczną dziką kartą w grupie. Ledwo wykonując rozkazy i generalnie będąc kłopotliwymi, sprawy dochodzą do głowy, kiedy „trenuje” Wróble Futro tak brutalnie, że prawie zabija kociaka, oraz ostatecznie zabija Kocurka za próbę przeszkodzenia mu. Okaleczony i wydalony przez Czyste Niebo, przysięga zemstę. Jednooki wkrótce wraca z dużym gangiem łotrzyków i przejmuje grupę Czystego Nieba, wypędzając go. Rządzi grupą poprzez strach i przetrwanie najsilniejszej mentalności, zaciekle atakując każdego kota, który ośmiela się go przesłuchać i odmawiając pomocy żadnemu kotu, który nie może o siebie zadbać. Posuwa się nawet tak daleko, że odsuwa ciężko chore koty od reszty.

Czyste Niebo udaje się nakłonić inne koty obozowe do realizacji jego planu, a mianowicie wypędzenia Jednookiego, ale zostają zdradzone przez Gwiezdny Kwiat, która okazuje się być córką Jednookiego. Wróble Futro oferuje przynętę, która odwróci uwagę zbuntowanego przywódcy, gdy zabił jej ojca. Plan działa, a Piorunowi udaje się zadać śmiertelny cios Jednookiemu, a co za tym idzie, rozproszyć jego łotrzyków. Mimo okrucieństwa i żądzy krwi jest często wspominany przez pierwszych osadników, zwłaszcza przez jego córkę. Kiedy Cięcie ujawnia swoją obecność, porywając Gwiezdny Kwiat, okazuje się, że jest starym nieuczciwym przyjacielem Jednookiego.

Emoji AshfurThinking.png

Cytaty

Mówiłem ci, żebyś odszedł, Czyste Niebo. Nie mam zamiaru cię zabić. Wiem, że będziesz cierpieć o wiele bardziej wiedząc, że odebrałem ci przywództwo, ponieważ nie mogłeś go utrzymać. Więc odejdź, zanim będę musiał zostawić na tobie moje ślady pazurów.

—Jednooki do Czystego Nieba, przed ty, jak wyrzucił go z jego grupy.

Jesteś głupcem. Znam Jednookiego od dawna - i nie można mu ufać. Będziesz żałować przyjęcia go

Mysie Ucho do Czystego Nieba o dawaniu Jednookiemu schronienia.

Twoje tak zwane zasady, to żart. Żaden kot nie dba o nic poza sobą. Udawanie, że jest inaczej, powoduje ból serca ... i nudności.

—Jednooki do Czystego Nieba o jego grupie.

Ciekawostki

  • Kate powiedziała, że ​​Jednooki kochał Gwiezdny Kwiat tak bardzo, jak mógł kochać każdego innego kota, i że on nie zabił matki i rodzeństwa Gwiezdnego Kwiatu.
  • Kate myśli, że to on mógł założyć Bezgwiezdną Ziemię.
  • Gdy Jednooki rządził Obozem Czystego Nieba, zostawił ślad na każdym kocie pod swoją wartą, który wyglądał jak oko na poduszce łapy.

Galeria

Bazy postaci