Warning.png
Dałam ci najważniejszą lekcję. By kochać. Musisz otworzyć się ponownie na miłość. Zesłałam ci sen o Jastrzębim Mrozie i Ostrokrzewiastym Liściu, by pokazać ci, jak bardzo zależy ci na wszystich twoich kociętach, cokolwiek im się stanie. Musisz ponownie otworzyć swoje serce na Bryzową Skórę i być dla niego ojcem. [...] Jestem z ciebie dumna, Wronie Pióro. W końcu zaczynasz się zmieniać.

—Jesionowa Stopa do Wroniego Pióra w "Próbie Wroniego Pióra", strona 355-356

Jesionowa Stopa (ang. Ashfoot) – dawna zastępczyni Klanu Wiatru. Obecnie znajduje się w Klanie Gwiazdy.

Wygląd

Jesionowa Stopa jest szarą kotką[4] o szerokim pysku[2].

Historia

Jesionowa Stopa była zastępczynią Klanu Wiatru pod rządami Pojedynczej Gwiazdy na terytoriach jezior. Urodziła się Rogatemu Susowi i Strzyżykowemu Lotowi wraz z siostrą, Porannym Kwiatem oraz bratem, Pojedynczą Gwiazdą, następnie otrzymała imię uczennicy, Jesionowa Łapa. Po ukończeniu szkolenia została mianowana wojowniczką o imieniu Jesionowa Stopa, a jej partnerem został Martwa Stopa i wraz z nim doczekała się Wronka, Puszka, a także Pagórka oraz Orzełka. Jesionowa Stopa wzięła udział w podróży do jeziora, a tam po śmierci Wysokiej Gwiazdy została wybrana przez Pojedynczą Gwiazdę na zastępczynię. Była głosem rozsądku Klanu Pioruna, pomagając mu odnaleźć Sola. Jesionowa Stopa poległa w Wielkiej Bitwie , po czym została duchem, a jej następcą został Zajęczy Bryk. Będąc duchem nauczyła swojego syna, Wronie Pióro, by ponownie otworzył swoje serce na miłość. Po ukończeniu swojego dzieła wstąpiła w szeregi Klanu Gwiazdy.

Fabuła

Wojownicy

Ogień i lód

Jesionowa Stopa to karmicielka Klanu Wiatru, matka Orzełka.

W prologu, gdy Klanu Wiatru ucieka z lasu, Wysoka Gwiazda natrafia na brudny tunel, a Jesionowa Stopa pyta się go dlaczego wybrał to miejsce. Przywódca przypomina jej, że przepędzano ich z każdego miejsca, w którym próbowali się osiedlić i mówi, że może tu uda im się odnaleźć pokój. Jednak Jesionowa Stopa wyraża swoje niedowierzanie, mówiąc, że jej kociak w miejscu, gdzie jest ogień i potwory nie jest bezpieczny. Martwa Stopa przepycha się do przodu i przypomina jej, że we własnym domu też nie byli bezpieczni.

Zaalarmowany dziwnymi odgłosami Dwunożny ciska w stronę kotów przedmiot, który roztrzaskuje się na Drodze Grzmotu i rani Jesionową Stopę w ramię. Ta wzdryga się, ale zachowuje ciszę i owija ciało wokół swojego kociaka. Po przeminięciu niebezpieczeństwa, Jesionowa Stopa mówi, że obawia się, że tutaj również nie są bezpieczni i mówi, że nie wyczuwa żadnej zwierzyny. Przywódca stara się ją uspokoić, mówiąc, że wie, że jest głodna, ale tu jest bezpieczniej niż na ich starym terytorium. Wysoka Gwiazda wysyła Martwą Stopę i Pojedynczego Wąsa, by poszukali szczurów. Jesionowa Stopa jest zdegustowana pomysłem jedzenia szczurów, plując mówi, że nie jest to lepsze niż wronia karma. Uciszona przez szylkretową kotkę - Drozdowe Skrzydło, szara karmicielka zaczyna lizać swoje kocię za uszami. Gdy jej partner odnajduje schronienie, szara kotka skarży się, że jest w nim zbyt mokro, jednak mimo niezadowolenia dołącza do kotów wchodzących do tunelu.

Gdy Ogniste Serce i Szara Pręga przekraczają Drogę Grzmotu wraz z Klanem Wiatru, Jesionowa Stopa proponuje Porannemu Kwiatu niesienie jej kociaka.

Las tajemnic

Nie pojawia się oficjalnie w książce, jednak znajduje się w Spisie Klanów.

Cisza przed burzą

Niebezpieczna ścieżka

Czarna godzina

Nowa przepowiednia

Świt

Gdy klany ruszają w podróż, Jesionowa Stopa zauważa kanał w którym żył Klan Wiatru, gdy Złamana Gwiazda wygnał ich z terytorium.

Blask gwiazd

Gdy klanu się rozdzielają, Jesionowa Stopa i Pojedynczy Wąs żegnają się z Ciernistym Pazurem, wojownikiem Klanu Pioruna i sugerują, że utworzyli silną więź podczas podróży.

Emoji AshfurThinking.png

Zmierzch

Jesionowa Stopa jest widziana na zgromadzeniu, siedząca na korzeniu drzewa obok Rdzawego Futra i Mglistej Stopy. Gdy Pojedyncza Gwiazda ogłasza, że Jesionowa Stopa, Wronie Pióro i Rozdarte Ucho dzień wcześniej wypędzili lisa z ich terytorium, klany wiwatują, wykrzykując imiona wojowników.

Gdy Wronie Pióro spotyka się z Liściastą Sadzawką, mówi jej, ze Jesionowa Stopa, tracąc do niego cierpliwość, przez uczucia, jakie żywi do medyczki Klanu Pioruna powiedziała mu, że jest durny jak nowy uczeń.

Jesionowa Stopa jest widziana na następnym zgromadzeniu, udając się na wyspę obok Kaszlącego Pyska, a później siada na korzeniu drzewa obok innych zastępców.

Emoji AshfurThinking.png

Zachód słońca

Po ataku borsuków Jesionowa Stopa krwawi z jednego ramienia. Następnie Jeżynowy Pazur widzi ją, Mglistą Stopę i Rdzawe Futro na zgromadzeniu. Chce dołączyć do grona zastępców.

Potęga trójki

Widzenie

Podczas Zgromadzenia, Lamparcia Gwiazda rozmawia o Dwunożnych, zastanawia się, czy kiedykolwiek zaatakują ich terytorium, tak samo, jak w lesie. Jesionowa Stopa pyta, czemu mieliby to zrobić.

Mroczna rzeka

Jesionowa Stopa uczestniczy w patrolu razem z Wronim Piórem, Wrzosową Łapą, Białym Ogonem, Rozdartym Uchem i Bryzową Łapą. Znajdują Ostrokrzewiastą Łapę, Nornicowego Zęba, Skoczną Łapę, Otoczakową Łapę, Wierzbową Łapę i Trzcinowego Wąsa na swoim terytorium.

Wyrzutek

Jest widziana razem z Białym Ogonem i Pojedynczą Gwiazdą, kiedy Wiewiórczy Lot i Ostrokrzewiasta Łapa przychodzą do obozu Klanu Wiatru.

Zaćmienie

Patrol z Klanu Pioruna chce porozmawiać z Pojedynczą Gwiazdą, jednak nie pozwala im na to Jesionowa Stopa, Zajęczy Bryk i Sowi Wąs. Kocury są wrogo nastawione, jednak kotka spokojnie mówi im aby odeszli.

Następnie jest wspominana przez Ostrokrzewiastą Łapę, gdy opowiada Lwiej Łapie co działo się na granicy.

Długie cienie

Wschód słońca

Gdy Ognista Gwiazda wraz z kotami ze swojego klanu przybywa do obozu Klanu Wiatru, mówiąc im o znalezionym ciele martwego kota na ich terytorium, przyprowadza ich Jesionowa Stopa. Pojedyncza Gwiazda prosi Jesionową Stopę aby odprowadziła ich na granicę, a kotka wykonuje rozkaz.

Emoji AshfurThinking.png

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Pojawia się na zgromadzeniu obok Wroniego Pióra. Rozmawia również z Jeżynowym Pazurem, Mglistą Stopą oraz Rdzawym Futrem.

Emoji AshfurThinking.png

Przemijające echa

Szepty nocy

Znak księżyca

Zapomniana Wojowniczka

Emoji AshfurThinking.png

Ostatnia Nadzieja

Superedycje

Misja Ognistej Gwiazdy

Podczas zgromadzenia, Wysoka Gwiazda ogłasza, że Jesionowa Stopa urodziła w miocie trzy kociaki.

Próba Wroniego Pióra

Emoji AshfurThinking.png

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Na zgromadzeniu, Czarna Gwiazda wspomina, że Jesionowa Stopa była jednym z kotów Klanu Wiatru, poległych w Wielkiej Bitwie. Pojedyncza Gwiazda wybrał Zajęczy Bryk na swojego nowego zastępcę. Gdy koty zabite w bitwie z Mroczną Puszczą, już jako koty Klanu Gwiazdy, pojawiają się przed Jeżynową Gwiazdą na innym zgromadzeniu, Jesionowa Stopa jest wymieniona jako jedna z nich.

Przysięga Szarej Pręgi

Nowele

Furia Tygrysiego Pazura

Życzenie Liściastej Sadzawki

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Omen Mglistej Gwiazdy

Gdy koty z Klanu Rzeki wchodzą niechcący na terytorium Klanu Wiatru, Jesionowa Stopa jest jednym z kotów w patrolu, które ich przyłapują. Gdy Mglista Gwiazda przeprasza za swoje koty, Jesionowa Stopa sugeruje by lepiej uważali na granicę, po czym odchodzi wraz ze swoimi kotami.

Przewodniki po Terenie

Sekrety Klanów

Emoji AshfurThinking.png

Bitwy Klanów

Emoji AshfurThinking.png

Krótkie historie i sztuki

Poza Kodem: Łaska Jasnej Duszy

Emoji AshfurThinking.png

Decyzja Klanów

Jesionowa Stopa głosuje na poszczególnych przywódców, wraz z Nocną Chmurą i Rozdartym Uchem. Przed odejściem, mówi Pojedynczej Gwieździe, że wierzyła w niego, że zapewni bezpieczeństwo jej klanowi.

Ceremonie

Ceremonia zastępcy

Pojedynczy Wąs: Wypowiadam te słowa przed duchem Wysokiej Gwiazdy i przed wszystkimi duchami Klanu gwiazdy, aby usłyszeli i przyjęli mój wybór. Nową zastępczynią przywódcy Klanu Wiatru zostanie Jesionowa Stopa.
Wszyscy: Jesionowa Stopa! Jesionowa Stopa!

—"Blask gwiazd", strona 161-162

Cytaty

Spokój? Tutaj? Z ogniem i potworami? Moje małe nie będą tu bezpieczne!

—Jesionowa Stopa do Wysokiej Gwiazdy w "Ogniu i lodzie", strona 14

Pojedynczy Wąsie, Jastrzębi Mróz ma rację. Nie mógłbyś sobie życzyć lepszego znaku. Klan Gwiazdy zesłał błyskawicę, która powalila drzewo i zabiła kota, który zagrażał twojej władzy. Nie ma wątpliwości, jesteś kotem wybranym przez Klan Gwiazdy do przewodzenia Klanowi Wiatru.

—Jesionowa Stopa do Pojedycznego Wąsa w "Blasku gwiazd", strona 374-375

Ciekawostki

  • W książkach wydawnictwa Amber nazywała się Popielata Stopa.
  • Jest daleką krewną założycielki Klanu Wiatru, Wietrznej Gwiazdy[14].

Galeria

Bazy postaci

Oficjalne rysunki

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wyjawione w "Burzy Jeżynowej Gwiazdy", strona 471 (angielskie wydanie)
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Wyjawione w "Blasku gwiazd", strona 162
  3. Wyjawione w "Znaku księżyca", strona 195 (angielskie wydanie)
  4. 4,0 4,1 4,2 Wyjawione w "Ogniu i lodzie", strona 14
  5. Wyjawione w "Blasku gwiazd", spis klanów
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 Wyjawione przez Vicky na jej Facebooku
  7. Wyjawione w "Próbie Wroniego Pióra", rozdział 2
  8. Wyjawione w "Czarnej godzinie", strona 252
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 Wyjawione na oficjalnej stronie Wojowników
  10. Wyjawione w "Próbie Wroniego Pióra", strona 211 (angielskie wydanie)
  11. Wyjawione w "Sekretach Klanów", strona 32 (angielskie wydanie)
  12. Wyjawione w "Burzy Jeżynowej Gwiazdy", strona 53 (angielskie wydanie)