FANDOM

Ken – dawny dwunożny Saszy.[1]

Fabuła

Tygrysia Gwiazda i Sasza

Ucieczka w las

Na początku książki, Sasza biegnie za potworem, w którym jedzie Ken, próbując go powstrzymać. W tym czasie w samochodzie, dwunożny pyta się Kena o zdjęcie przedstawiające go, jego żonę i Saszę. Ken mówi, że nigdy nie mieli dzieci więc kotka była dla niego jak dziecko ale nie mogą trzymać zwierząt w domu opieki. Sasza zmęczona w końcu zostaje w tyle i się poddaje. Szczegółowo opisuje jej życie z dwunożnymi. Twierdzi, że pewnego dnia wróciła do domu Joanny nie było. Ken zaczął słabnąć. Przestał o siebie dbać, a nawet jeść. Kiedy przyszli do niego domownicy, których wcześniej nigdy nie widziała, poszedł z nimi, zostawiając ją zamkniętą w domu, ale ta przecisnęła się przez otwarte okno w łazience i pobiegła za nim, jednak nie mogła za nim nadążyć. Sasza czeka następnego ranka przy domostwie, jednak dwunożny się nie zjawia. Opowiada o tym swojej przyjaciółce, Sznupce. Kotka oferuje Saszy by u niej zamieszkała, jednak ta odmawia mówiąc, że nie jest gotowa na nowych domowników i chce aby ci do niej wrócili.

Sasza idzie do lasu, gdzie tworzy tymczasowe legowisko przy ścieżce dwunożnych, mając nadzieję, że kiedy Ken będzie jej szukał to go zauważy. Następnego dnia kotka w trakcie polowania na mysz znajduje Sosnę - kocura, który również polował na tą samą zdobycz. Kiedy Sasza mówi kocurowi, że już nie jest kotem domowym, ten proponuje jej pozbyć się obroży. Sosna tłumaczy, że tylko koty domowe noszą obróżki, a ona już nim nie jest. Kiedy obroża zostaje przerwana przez włóczęgę, Sasza żałuje, że to zrobiła gdyż dostała tą obrożę od jej właścicieli.

Kiedy po wielu spotkaniach Saszy z Tygrysią Gwiazdą kocur dowiaduje się, że kotka była kiedyś kotem domowym, każe zakopać jej obrożę. Sasza tłumaczy mu, że ta obroża jest dla niej zbyt ważna. Tygrysia Gwiazda odchodzi odrażony. Kiedy była kotka domowa idzie spać, przypomina sobie o Kenie i Joannie.

Szukając schronienia

Sasza śni o tym, że Ken znalazł, jednak od razu kiedy się budzi, uznaje, że był to bardzo okrutny sen.

Kiedy kotka włóczy się po mieście wyczuwa zapach swojego dawnego właściciela - Kena. Sasza wchodzi do miejsca, z którego dobiega zapach zauważa nieznajomego domownika. Podchodzi do sterty ubrań pachnących Kenem. W tym czasie dwójka dwunożnych rozmawia na temat ubrań. Mówią, że właścicieli tych ubrań nie ma już na tym świecie. Kotka uznaje, że kurtka należała do jej domownika, gdyż pamięta tą dziurę w ubraniu, którą sama kiedyś zrobiła. Wspomina, że Joanna była na nią wściekła, ale Ken nie miał nic przeciwko temu i tylko uśmiechną się i podrapał ją za uchem. Kiedy kotka zaczyna szukać dwunożnego, zostaje wypędzona przez właściciela sprzedaży. Niedługo potem spotyka innego domownika - Kapitana, który prowadzi łódź. Na łodzi myśli, że jest jak Ken, tylko, że niezdarny i mniej łagodny.

Powrót do Klanów

Ken jest wspomniany w opowieści Saszy, że był z jej kociętami, Ćmią, Jastrzębiem i Kijanka. Kijanka proponuje, że on i jego rodzeństwo powinny odnaleźć Kena i ostatecznie ryzykują pójście do Miejsca Dwunożnych. Nie odnajdują Kena i są uwięzieni w zalanej piwnicy, co doprowadza do śmierci Kijanki.

Cytaty

Tak. My...nie mieliśmy dzieci, widzisz...ale nie możemy trzymać zwierząt w domu opieki.

—Ken do Dwunożnego Ucieczka w las, str.4

Przypisy

  1. Wyjawione w Ucieczce w las