Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Koty zginęły, gdy zamknął granice Klanu Wiatru. Pozbawił ich ziół, które mogłyby ich uratować, a wszystko to dlatego, że nie mógł pogodzić się z faktem, że był ojcem Ciemnego Ogona!

—Kichająca Chmura o Pojedynczej Gwieździe, "Najciemniejsza noc", strona 121 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Kichająca Chmura (ang. Sneezecloud) - obecny wojownik Klanu Rzeki na terytoriach jezior.

Opis

Kichająca Chmura to szaro-biały kocur[5].

Historia

Kichająca Chmura to wojownik Klanu Rzeki pod przywództwem Mglistej Gwiazdy na terytoriach jezior. Apsik i jego brat Malwik urodzili się Szarej Mgle. Jako uczeń, Kichająca Łapa był uczniem Wydrzego Serca, a później zdobył swoje imię wojownika - Kichająca Chmura. Został partnerem Przystańskiej Skóry i miał z nią dwójkę kociąt: Mgiełkę i Pluska. Brał udział w tajnym spotkaniu, w którym kwestionowano zachowanie fałszywego Jeżynowej Gwiazdy wobec zdrajców kodeksu.

Fabuła

Potęga trójki

Mroczna rzeka

Apsik i jego brat Malwik to dwa kociaki Szarej Mgły, karmicielki Klanu Rzeki. Kiedy Ostrokrzewiasta Łapa i Lwia Łapa przybywają na wyspę na zgromadzenie, został oddzielony od swojej matki i wędrował po wyspie, szukając jej. Jaskółczy Ogon, która pilnowała Malwika, zauważa kocurka szukającego swojej matki i chwyta go, zabierając go w bezpieczne miejsce.

Podczas pobytu Ostrokrzewiastej Łapy z Klanem Rzeki na wyspie, Apsik jest widziany z matką i bratem, którzy zmierzali na brzeg wyspy, aby napić się wody.

Wyrzutek

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniony w spisie klanów.

Zaćmienie

Długie cienie

Apsik i Malwik zostają uczniami - Kichającą Łapą i Malwową Łapą. Mentorką szaro-białego kocurka zostaje wojowniczka Wydrze Serce.

Wschód słońca

Omen gwiazd

Czwarty uczeń

Jego brat został wojownikiem o imieniu Malwowy Nos. Kichająca Łapa wyrusza na patrol wokół jeziora, w skład którego wchodzą on sam, Trzcinowy Wąs, Szara Mgła i jego mentorka- Wydrze Serce. Napotykają Obłocznego Ogona i jego patrol z Klanu Pioruna, którzy są tam, aby przynieść wodę z jeziora, które wyschło po suszy. Chociaż początkowo okazuje nieufność, Trzcinowy Wąs pozwala kocurowi i innym kotom Klanu Pioruna, Jagodowemu Nosowi i Lwiemu Płomieniowi, przejść przez swój patrol i zdobyć wodę z jeziora.

Przemijające echa

Nie pojawia się w książce, ale jest wymieniony w spisie klanów. Jest teraz wojownikiem o imieniu Kichająca Chmura.

Wizja cieni

Misja ucznia

Piorun i cień

Rozbite niebo

Najciemniejsza noc

Kichająca Chmura jest częścią patrolu granicznego składającego się z niego samego, Zmierzchowego Futra i Migoczącej Skóry. Koty Klanu Rzeki stają twarzą w twarz z Sójczym Piórem, Olchowym Sercem, Kałużowym Połyskiem i Pustułkowym Lotem, którzy twierdzą, że muszą porozmawiać z Mglistą Gwiazdą, Ćmim Skrzydłem i Wierzbowym Blaskiem. Medycy mówią patrolowi Klanu Rzeki, że muszą dostarczyć przepowiednię wysłaną z Klanu Gwiazdy do przywódcy Klanu Rzeki i medyków. Migocząca Skóra mówi im, że granica otaczająca Klan Gwiazdy jest zamknięta, ale kiedy medyk Klanu Pioruna pyta, czy jest również zamknięta dla Klanu Gwiazdy, Kichająca Chmura spogląda ponad medykami, zauważając, że nie widzi za nimi żadnych kotów Klanu Gwiazdy.

Medycy nadal próbuje przekonać wojowników Klanu Rzeki, aby pozwolili im zobaczyć Mglistą Gwiazdę, ale bezskutecznie. Sójcze Pióro twierdzi, że muszą podzielić się wiadomościami z Klanu Gwiazd, ale Kichająca Chmura pokazuje zęby i odpowiada, że jeśli to ważne, poinformują Klan Rzeki. Pustułkowy Lot wskazuje, że Klan Gwiazdy mógł chcieć tylko podzielić się z kotami zachowującymi się jak prawdziwy Klan, a kocur gniewnie pyta, jak kot Klanu Wiatru ośmiela się oceniać Klan Rzeki po tym, jak koty cierpiały z powodu Pojedynczej Gwiazdy zamykającej granicę, a wszystko to dlatego, że nie mógł znieść faktu, że jest on ojcem Ciemnego Ogona. Medyk odpowiada, że nie ma to nic wspólnego z martwym Pojedynczą Gwiazdą.

Rzeka ognia

Złamany kodeks

Zaginione gwiazdy

On i Przystańska Skóra zostali partnerami i jest teraz ojcem Plusku i Mgiełki.

Cicha odwilż

Jego kociaki są teraz uczniami. On i Pstrokata Kita pojawiają się na tajnym spotkaniu kotów zaniepokojonych zachowaniem Jeżynowej Gwiazdy. Kichajaca Chmura jest krytyczny wobec woli przywódcy Klanu Pioruna, by ukarać zdrajców kodeksu. Zgadza się obalić kocura i jest zaskoczony, gdy dowiaduje się, że jest oszustem. Jednak pyta, czy zdobędą wystarczające wsparcie, chociaż Łodygowy Liść twierdzi, że tak.

Na zgromadzeniu Korzenna Łapa dostrzega Kichającą Chmurę i Zjeżony Mróz. Kiedy oszust Jeżynowa Gwiazda stanowczo nalega na ukaranie zdrajców kodeksu, Kichająca Chmura i inni ze spotkania chodzą ze strachu.

Skryte cienie

Mroczna otchłań

Superedycje

Próba Wroniego Pióra

Burza Jeżynowej Gwiazdy

Cień Tygrysiego Serca

Nadzieja Wiewiórczego Lotu

Przysięga Szarej Pręgi

Oficjalnie nie pojawia się w książce, ale jest wymieniony w spisie klanów.

Nowele

Opowieść Ostrokrzewiastego Liścia

Milczenie Gołębiego Skrzydła

Klan Brunatnej Skóry

Cytaty

Jeżynowa Gwiazda tylko starał się, aby inne klany podążały za przesłaniem Klanu Gwiazdy na temat łamaczy kodeksu. Trudno będzie przekonać każdego kota, że jest oszustem, kiedy Klan Gwiazdy jest po jego stronie.

—Kichająca Chmura o Jeżynowej Gwieździe, "Cicha odwilż", strona 239 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Mamy wspierać się nawzajem w dobrych i złych czasach.

—Kichająca Chmura, "Cicha odwilż", strona 225 (angielskie wydanie, tłumaczenie nieoficjalne)

Ciekawostki

  • On i Cieknący Nos to jedyne obecnie znane koty, których imiona pochodzą od ich chorób[6].
  • W norweskim wydaniu "Rzeki ognia", Kichająca Chmura jest mentorem Zajęczej Łapy ze względu na to iż oryginalny mentor kota - Żukowy Wąs jest formalnie martwy.
  • Autorzy powiedzieli, że nazwano go Apsik, ponieważ zaraz po urodzeniu się przeziębił lub miał alergię na mech[7].

Zobacz także

Galeria

Bazy postaci

Przypisy

  1. Wyjawione w "Przemijających echach", spis klanów
  2. 2,0 2,1 Wyjawione w "Długich cieniach", spis klanów
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Wyjawione w "Mrocznej rzece", spis klanów
  4. 4,0 4,1 4,2 Wyjawione w "Zaginionych gwiazdach", spis klanów
  5. Wyjawione w "Wschodzie słońca", spis klanów
  6. Wyjawione w "Sekretach Klanów", strona 66 (angielskie wydanie)
  7. Wyjawione na Erin Hunter Czat 4
Advertisement