FANDOM

Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Nie myślę że mama była smutna z naszego powodu. Sądzę, że po prostu czuła się źle, ponieważ nienawidzi życia w lesie i tęskni za swoim starym domownikiem z czasów gdy żyła z Dwunożnymi. Musimy coś zrobić [...] Już wiem! Następnym razem gdy pójdzie na polowanie, możemy iść i znaleźć Kena.

—Kijanka do Ćmy i Jastrzębia, Szukając schronienia. strona 30.

Kijanka (ang.Tadpole) – zmarły syn Tygrysiej Gwiazdy oraz Saszy. Był najstarszy i najsilniejszy z miotu spośród swojego rodzeństwa Jastrzębiego Mroza oraz Ćmiego Skrzydła. Kiedy w piwnicy, w której przebywał z rodzeństwem pękły rury, co spowodowało zalanie, w przeciwieństwie do swojego rodzeństwa nie zdążył się wydostać i utopił się.

Wygląd

Kijanka jest czarnym kocurkiem z żółtym kolorem oczu.

Fabuła

Przewodnik po Terenie

Ostateczny Przewodnik

Tygrysia Gwiazda i Sasza

Powrót do klanów

Kijanka rodzi się najstarszy i najsilniejszy spośród swojego miotu, jako syn Tygrysiej Gwiazdy i Saszy. Jego brat ma na imię Jastrząb, a siostra Ćma.

Kijanka często pociesza swoje rodzeństwo. Obiecuję chronić Ćmę przed lisami oraz zachęca Jastrzębia do dalszych prób, kiedy ten spada na stos belek, po nieudanej wspinaczce. Kijanka słyszy smutek w głosie Saszy, kiedy ta opowiada swoim dzieciom o jej życiu, za czasów, kiedy była kotem domowym. Później obmyśla plan, aby razem z Jastrzębiem i Ćmą poszli do Miasta Dwunożnych, odnaleźć Kena, byłego właściciela ich matki, tak aby ta mogła być wreszcie szczęśliwa.

Kiedy są w mieście, spotykają koty włóczęgi. Kociaki przestraszone uciekają im, gdy samotnicy grożą że zrobią z młodych obroże. Rodzeństwo znajduje piwnicę z której pachnie myszą. Kijanka mówi żeby tam weszli. Jednocześnie się ukryją i coś zjedzą. Ćma i Jastrząb wchodzą.

Kiedy mysz ucieka młodym, Kijanka i inni orientują się że patyk podtrzymujący okno zwalił się, i teraz cała trójka jest uwięziona w środku. Małe siadają pod ścianą. Nagle Ćma słyszy dziwny dźwięk. Jastrząb sugeruje, że dochodzi on z dziwnej metalowej rury. Gdy podchodzą tam bliżej, rynna pęka i zalewa piwnicę. Akurat w tym momencie przychodzą Sasza i Sznupka.

Kijanka każe wspinać się na rurę rodzeństwu. Sam nie zdąża i zaczyna topić się w wodzie. Gdy Ćma i Jastrząb wychodzą, drugi mówi że Kijanka wciąż jest w środku. Sasza próbuje uratować syna, mówiąc żeby złapał jej łapę. Kijanka nie zdąża i tonie.

Potem kotka myśli o nim. Przypomina sobie Kena, Tygrysią Gwiazdę i Kijankę, myśląc ze wszyscy ją opuścili. Mówi sobie, że nie ma wystarczająco miejsca w sercu na ból.

Ciekawostki