Wojownicy Wiki

Prosimy zapoznać się regulaminami:
- wiki,
- dyskusji,
- blogów,
- baz.

CZYTAJ WIĘCEJ

Wojownicy Wiki
Advertisement
Wojownicy Wiki
Więc mój dar jest bezużyteczny. Bez mocy by to zmienić, wszystko co widzę, wszystko co wiem, nie przyniesie mi nic prócz cierpienia. Klanie Gwiazdy! Czemu mi to zrobiliście?

—Gęsie Pióro do Klanu Gwiazdy, "Klątwa Gęsiego Pióra", rozdział 9 (tłumaczenie nieoficjalne)

Klątwa Gęsiego Pióra (ang. Goosefeather's Curse) — jest ósmą książką z serii noweli. Na angielskiej okładce znajduje się Gęsie Pióro.

Opis

W tej noweli, ze świata najlepiej sprzedającej się serii „Wojowników” autorstwa Erin Hunter, dowiedz się jak Gęsie Pióro odkrył swoją ciemną i przerażającą przyszłość.
Przeznaczeniem Gęsiego Pióra jest zostanie medykiem innym niż wszyscy, których znał Klan Pioruna — ale czy kiedykolwiek pogodzi się z darem, który wydaje się być klątwą?
„Wojownicy: Klątwa Gęsiego Pióra” zawiera także zwiastun super edycji „Wojownicy: Przepowiednia Błękitnej Gwiazdy”.

Wydarzenia

Rozdział 1

  • Starszy mówi Gąskowi historię o Klanie Tygrysa.
  • Matka Gąska woła go, a kociak niechętnie wspina się do legowiska.
  • Wpada na Księżyckę, a koteczka namawia go do zabawy. Potem, inne kociaki uciekają z kulką mchu, a Gąsek nie dołącza do nich.
  • Stokrotkowy Palec przekonuje go, by do nich dołączył, ale kocurek martwi się o Króliczka, któremu właśnie wbił się cierń w nos.
  • Burzowa Łapa nagle wzdycha, a Gąsek podnosi wzrok. Uczeń zaczyna dokuczać kociakowi, podczas gdy Księżycka próbuje mu zaimponować. Burzowa Łapa prosi koteczkę o pomoc w jego obowiązkach, a Księżycka chętnie za nim podąża.
  • Zirytowany Gąsek wraca do swojego legowiska, martwiąc się, że Burzowa Łapa go zabije, a Stokrotkowy Palec upomina go.
  • Gąsek mówi jej, że Burzowa Łapa pozwoli borsukowi go zabić. Karmicielka mówi mu, żeby przestał sobie wyobrażać rzeczy.
  • Kocurek deklaruje, że Burzowa Łapa jest najbardziej niemiłym uczniem w Klanie Pioruna.

Rozdział 2

  • Gąsek bawi się z innymi kociakami w chowanego.
    • Maczka znajduje Gąska i dołączają do innych kociaków. Nadeszła kolej Gąska na poszukiwania.
    • Myśląc o tym, jak bardzo chce być wojownikiem, kocurek znajduje Króliczka i Maczkę niedaleko legowiska przywódczyni.
    • Czarno-biały kocur mówi kociakowi, gdzie są inne kociaki.
    • Gąsek pędzi do legowiska medyczki, po drodze potykając się o Czaplę i Księżyckę.
    • Kocięta myślą, że kocurek oszukiwał, nawet jeśli to nie prawda i przestają się z nim bawić.
  • Wygląda na to, że Prędka Łapa zaginęła.
    • Brązowy wojownik mówi Gąskowi, gdzie znajduje się uczennica.
    • Gąsek ogłasza klanowi, że wie gdzie jest Prędka Łapa.

Rozdział 3

  • Klan pyta, kto mu powiedział, a Gąsek przyznaje, że nie wie, więc koty ledwo mu wierzą.
  • Patrole wychodzą, a Mamrocząca Stopa i Skowronia Pieśń przyprowadzają uczennicę.
  • Gąsek miał rację i twierdzi, że powiedział mu ciemnobrązowy kocur.
  • To powoduje więcej zamieszania, ponieważ jedynym ciemnobrązowym kotem w klanie jest Wiewiórczy Wąs, która jest kotką.
  • Obłoczna Jagoda przerywa zamieszanie i prosi Gąska o opisanie kotów na polanie.
  • Medyczka Klanu Pioruna wyjaśnia, że Zaranne Pióro nie żyje i tylko Gąsek może ją zobaczyć.
    • Kotka wyjaśnia również, że wojownik który powiedział mu o Prędkiej Łapie jest Pszczelim Ogonem, który był zastępcą Dębowej Gwiazdy.
  • Obłoczna Jagoda mówi Gąskowi, że musi zostać uczniem medyka.

Rozdział 4

  • Łania Gwiazda mianuje Prędką Łapę, Żmijową Łapę i Burzową Łapę wojownikami.
  • Ku zaskoczeniu klanu, Łania Gwiazda przeprowadza kolejną ceremonię: mianowanie Gąska na ucznia medyka.
    • Są protesty, ponieważ Gąsek ma cztery księżyce.
    • Obłoczna Jagoda zapewnia klan, że postępują właściwie, co jest kłamstwem, co zatwierdził Klan Gwiazdy.
  • Gęsia Łapa i Obłoczna Jagoda udają się do Księżycowego Kamienia, na ceremonię podczas pół-księżyca.
    • Inni medycy są podzieleni co do decyzji medyczki Klanu Pioruna, aby wcześnie uczynić Gołębią Łapę jej uczniem.
    • Młody uczeń nie śni przy Księżycowym Kamieniu, zamiast tego gromadzą się wokół niego koty Klanu Gwiazdy, szepcząc przerażające przepowiednie.
    • Kocur ucieka z tunelu w strachu, a Obłoczna Jagoda podąża za nim, nalegając, aby dołączył do nich ponownie i nauczył się blokować koty Klanu Gwiazdy.
    • Gęsia Łapa myśli, jak bardzo nie chce tych mocy lub bycia medykiem, a zamiast tego woli być zwykłym wojownikiem.

Rozdział 5

  • Gruszkowy Nos uczy Gęsią Łapę o różnych ziołach.
    • Księżycowa Łapa słyszy go i uczeń medyka podaje wymówkę, że mówi sam do siebie.
  • Gęsia Łapa otrzymuje wizję pieszczochów, atakujących Wiewiórczy Wąs i jej patrol.
    • Pędzi do obozu i opowiada Obłocznej Jagodzie o swojej wizji.
    • Medyczka mówi Łaniej Gwieździe, aby znalazła patrol, ponieważ mogą być w niebezpieczeństwie.
    • Sosnowe Serce zabiera patrol i przyprowadz patrol Wiewiórczego Wąsa, którzy zostali zaatakowani przez pieszczochy.
  • Łania Gwiazda pochwala Gęsią Łapę za jego ostrzeżenie i prosi go o otrzymanie imienia medyka.
    • Obłoczna Jagoda zgadza się to zrobić, na następnym spotkaniu medyków.
    • Z tego powodu, w klanie dochodzi do gniewu, ale Gęsia Łapa uważa, że żaden inny kot nie może robić tego co on, obiecując, że jego klan będzie zawsze bezpieczny.

Rozdział 6

  • Gęsia Łapa otrzymuje swoje imię medyka, Gęsie Pióro.
    • Obłoczna Jagoda wspomina, że Klan Gwiazdy honoruje potęgę jego wzroku.
    • Z powrotem w obozie, klan cały czas jest nieszczęśliwy, z powodu jego wczesnej ceremonii.
    • Ciężko ciężarna Skowronia Pieśń zapewnia, że przejdą przez to.
  • Gęsie Pióro idzie szukać ziół, kiedy Burzowy Ogon przebiega obok.
    • Wizja Gęsiego Pióra spełnia się, gdy po ucieczce Burzowego Ogona, biegnie w jego stronę borsuk.
    • Borsuk chwyta medyka, ale Księżycowa Łapa i patrol przybywają, by pomóc kocurowi.
    • Gęsie Pióro uparcie oznajmia Księżycowej Łapie, że Burzowy Ogon przyprowadził borsuka.
    • Uczennica mówi, że wojownik ostrzegł patrol przed borsukiem i że Gęsie Pióro musi żyć w normalnym świecie i dbać o siebie.

Rozdział 7

  • Szylkretowa kotka przychodzi do Gęsiego Pióra i uczy go ruchów bojowych.
    • Medyk ma wątpliwości, czy powinien zadawać ból, ale pamięta słowa Księżycowej Łapy i używa pazurów.
    • Szylkretka mówi kocurowi, żeby nie używał swoich nowych ruchów na Burzowym Ogonie i ujawnia, że nazywa się Klonowy Cień.
  • Po powrocie do obozu, uczennica przeprasza za to, co powiedziała swojemu bratu.
    • Medyk mówi, że bycie samotnym jest dla niego normalne i muszą się do tego przyzwyczaić.
  • Kocur konfrontuje się z Burzowym Ogonem, ale kot upiera się, że ma patrol.
  • Gęsie Pióro idzie pomóc Obłocznej Jagodzie, która jest ze Skowronią Pieśnią, rodzącą dwójkę, zdrowych kocurków.
    • Gęsie Pióro dotyka każdego kociaka nosem i ma wizję, że jeden z nich zostanie medykiem, a drugi przywódcą.
    • Obłoczna Jagoda nalega, aby nie traktować tych kociaków jako wyjątkowych i pozwolić im dorastać jak każdym innym.

Rozdział 8

  • Gdy księżyce mijają, rodzi się znacznie więcej kociaków, a Słoneczko i Piórko rosną dobrze.
    • Gęsie Pióro i Obłoczna Jagoda ponownie kłócą się o kociaki Skowroniej Pieśni, a Obłoczna Jagoda twierdzi, że nie różnią się one od żadnego kociaka.
  • Łania Gwiazda się wtrąca, odmawiając jedzenia i martwiąc się nadchodzącą porą nagich liści, ponieważ klan ma zbyt wiele kociąt.
  • W nocy, Gęsie Pióro otrzymuje wizję głodującego Klanu Pioruna podczas pory nagich drzew.
    • Zgłasza to Łaniej Gwieździe, a kotka woła, by Obłoczna Jagoda i Sosnowe Serce przyszli.
    • Obłoczna Jagoda sugeruje zamrażanie zdobyczy, ponieważ w jakiś sposób się konserwuje.
    • Łania Gwiazda postanawia spróbować zakopać zwierzynę w ziemi, ponieważ jest zimna jak lód.
    • Klan zaczyna kopać dziury i grzebać w nich zdobycz, pomimo niezadowolenia z tego pomysłu.
  • Gęsie Pióro otrzymuje wizję Klonowego Cienia, która pozostawia Piegowatą Wolę na śmierć.
    • Klonowy Cień mówi, że chce zniszczyć Klan Pioruna i mówi, że pomogła Gęsiemu Pióru, ponieważ i tak jest skazany na zagładę.

Rozdział 9

  • Odbywa się zgromadzenie, a Łania Gwiazda ogłasza trzy nowe mioty kociąt.
    • Inne klany mówią, że Klan Pioruna nie będzie miał wystarczającej ilości zwierzyny, aby nakarmić cały klan podczas nadchodzącej pory nagich drzew.
  • W nocy pada ulewny deszcz, a ziemia nasiąka wodą.
    • Gęsie Pióro martwi się, że zakopana świeża zwierzyna się zepsuje, więc zachęca klan do wykopania jej.
    • Wykopuje nornicę za pomocą Zajęczego Susa, aby odkryć, że jest zepsuta i zniszczona. Cała zdobycz, która została zakopana w celu przechowania, została zniszczona.
  • Wielki głód nawiedza Klan Pioruna, tak jak przewidział to Gęsie Pióro, a wiele kotów umiera z głodu lub choroby.
    • Patrole łowieckie nie mogą znaleźć niczego, przez co klan je gałązki i robaki.
    • Gruszkowy Nos mówi Gęsiemu Pióru, że nie jest odpowiedzialny za los swoich pobratymców, jedynie może ich poprowadzić przez ciemność.
    • Medyk mówi, że jego dar jest bezużyteczny i że wszystko co widzi, przynosi ból. Kocur lamentuje do Klanu Gwiazdy, dlaczego mu to zrobili.

Rozdział 10

  • Wielki Głód mija, gdy kończy się pora nagich drzew, a Łania Gwiazda odprawia ceremonie nadania imienia wojownika Księżycowego Kwiatu, Czaplego Skrzydła, Makowego Świtu i Króliczego Skoku.
  • Obłoczna Jagoda mówi Gęsiemu Pióru, że sama zaopiekuje się Łanią Gwiazdą, ale nie ujawnia bezpośrednio, że przywódczyni jest naprawdę chora.
    • Łania Gwiazda umiera w nocy, a biała medyczka nie pozwala nikomu poza sobą zbliżyć się do jej ciała, aby uniknąć rozprzestrzeniania się choroby.
  • Gęsie Pióro i Obłoczna Jagoda wiedzą, że medyczka niedługo odejdzie do Klanu Gwiazdy i żegnają się ze sobą.
  • Gęsie Pióro zabiera Sosnowe Serce do Księżycowego Kamienia na ceremonię dziewięciu żywotów.
    • Sosnowe Serce otrzymuje życie pełne odwagi, lojalności i wiedzy, kiedy walczyć lub dążyć do pokoju.
    • Gruszkowy Nos daje Sosnowemu Sercu życie polegające na docenianiu swoich medyków i ufaniu ich mądrości.
    • Medyk otrzymuje wizję Sosnowej Gwieździe w Siedlisku Dwunożnych, stając się pieszczochem.
  • Gęsie Pióro myśli, że jest na zawsze przeklęty, by znać przyszłość, trzymać ją w tajemnicy i nie może nic zrobić, aby ją zmienić.

Daty publikacji

  • Goosefeather's Curse (EN), HarperCollins (e-book), 1 września 2015
  • Shadows of the Clans (EN), HarperCollins (w broszurowej oprawie) (wewnątrz), 26 stycznia 2016
  • Goosefeather's Curse (EN), HarperCollins (w broszurowej oprawie; nowe wydanie), 10 kwietnia 2018

Ciekawostki

  • Robocze tytuły tej noweli to: Przeszłość Gęsiego Pióra i Szaleństwo Gęsiego Pióra.
  • Akcja książki dzieje się 9 lat po śmierci Klonowego Cienia.

Zobacz także

Galeria

Angielskie okładki

Okładki innych wersji językowych

Advertisement