FANDOM

Warning
Jesteśmy klanem najbardziej zbliżonym do Klanu Gwiazdy, duchowo i psychicznie, i zawsze wiemy, że nasi wojowniczy przodkowie obserwują nas. Oto co sprawia, że jesteśmy silni. Bez względu na to jakie próby musielibyśmy znosić, Klan Wiatru będzie trwać wiecznie.

Wysoka Gwiazda o Klanie Wiatru, "Sekrety Klanów", strona 27

Wiatru

Klan Wiatru, w starszej wersji również Klan Wichru (ang. WindClan) – grupa kotów żyjących głównie na otwartych terenach wrzosowisk[1]. Pierwsza przywódczyni klanu, Wietrzna Gwiazda, swoje imię zawdzięcza zdolności biegania tak szybko niczym wiatr. Stąd się uważa, że to od jej imienia pochodzi nazwa klanu[2].

Opis

Koty Klanu Wiatru są znane z zamiłowania do życia na otwartych przestrzeniach. Są małe i żylaste w porównaniu do innych klanów. Żyją na otwartych polach lub wrzosowiskach, gdzie ich głównym pokarmem są zające i króliki[3]. Ze wszystkich czterech klanów są najmniej przyzwyczajeni do podmokłego podłoża. Zdecydowanie wolą tereny wrzosowisk, gdzie śpią[4]. Nie lubią spać w legowiskach, ponieważ wolą spać na świeżym powietrzu[1]. Są niezwykle lojalni i wytrwali. Mogą być również nerwowi i szybcy w ucieczkach, gdyż nie mają żadnych osłon dookoła wrzosowisk[3]. Na starych terenach leśnych byli dumni z tego, odnosili się z dumą do tego, że znajdowali się najbliżej Księżycowego Kamienia, gdzie przywódcy i medycy udawali się, aby dzielić języki z Klanem Gwiazdy. Czują się błogosławieni, że są klanem najbardziej zbliżonym do Klanu Gwiazdy, zarówno fizycznie, jak i duchowo od tego momentu unikają życia wśród drzew lub wielu krzewów, które zasłaniają im Srebrną Skórę[1]. Są uważani za najmądrzejsze wśród innych klanów[5]. Również są uważani za najszybsze koty ze wszystkich klanów[3]. Koty tego klanu są łatwe do zranienia i jest prawie że niemożliwe, że to oni sprowokują inny klan do bitwy[3]. Koty Klanu Wiatru zazwyczaj są szare bądź brązowe. Jest to pewnie spowodowane tym, iż to futro daje im idealny kamuflaż w terenie. Ze wszystkich klanów mają najszerszą wiedzę o Dwunożnych, gdyż żyją blisko ich siedlisk i często je obserwują[3].

Terytorium

Tereny leśne

Terytorium Klanu Wiatru znajduje się w miejscu, które Dwunożni nazywają Windsor Moor. Teren obejmuje również siedliska Dwunożnych, takie jak granica Farma Windover[6]. Na terytorium znajduje się:

  • Obóz - znajduje w naturalnym zagłębieniu w piaszczystych wrzosowiskach. To sprawia, że obóz jest osłonięty od wiatru, ale za to łatwo jest na niego przeprowadzić atak[7].
  • Opuszczona borsucza nora - tunel niegdyś używany przez borsuka[7].
  • Wąwóz - głęboki wąwóz wyrzeźbiony przez rzekę, granica z Klanem Rzeki[8]. Uczniom zabrania się zbliżania do niej.
  • Gospodarstwo Dwunożnych - granica terytorium jest oznaczona przez farmę, która znajduje się na północnym-zachodnie. Mieszkają tutaj Krucza Łapa i Jęczmień[8].
  • Skała Widokowa - duży kamień na granicy blisko Czterech Drzew. Z niego można zobaczyć wszystko na wrzosowiskach[8].

Obóz jest bardzo dobrze osłonięty, otoczony plątaniną kolcolistów. Stara legenda głosi, że Wietrzna Gwiazda zgarnęła w swoje łapy piach, aby stworzyć zagłębienie dla obozu. Nie ma tam żadnych odpowiedników dla legowisk. Przywódca, uczniowie i wojownicy wolą spać pod gołym niebem, chociaż przy złej pogodzie śpią w norach wykopanych przez króliki, lisy lub borsuki. Przywódca ma legowisko na Wysokiej Skale, ale nigdy tam nie śpi. Wysoka Skała to duży głaz, na którym przywódca staje podczas specjalnych okazji. Żłobek i legowiska starszyzny są rozległe wzdłuż muru kolcolistu otaczającego obóz[1].

Tereny nad jeziorem

Terytorium Klanu Wiatru nad jeziorem przez Dwunożnych jest nazywane Wzgórzem Zajęcy. Granice klanu mają również nazwy od Dwunożnych, takie jak Stajnia Wzgórza Zajęcy i droga Wzgórza Zajęcy[9]. Na terytorium znajduje się:

  • Obóz - płytkie zagłębienie w ziemi osłonięta na niebo[10].
  • Strumień Księżycowej Sadzawki - strumień wyznaczający północną granicę Klanu Wiatru, który dzielą również z Klanem Pioruna. Prowadzi on do Księżycowej Sadzawki[10].
  • Siedlisko koni - ogrodzenie Domostwa koni zaznacza południową granicę Klanu Wiatru. Ze względu na ich ciężkie kopyta, koty trzymają się od nich z daleka[10].
  • Brzeg jeziora - Klan Wiatru znajduje się na wschodnim brzegu jeziora[10].

Gigantyczny głaz znajduje się w centrum obozu. Nazywają go Wysoka Skała, skąd przywódca przemawia do klanu. Krzew kolcolistu przed skałą jest żłobkiem[11]. Legowisko medyka znajduje się w innym głazie[4]. Przywódca, uczniowie, wojownicy i zastępca śpią w środku obozu pod gołym niebem. Przy złej pogodzie śpią w norach wykopanych przez króliki, lisy lub borsuki[11]. Starszyzna śpi w starym legowisku borsuka[4].

Ery

Wietrzna Gwiazda

Wietrzna Gwiazda jest założycielką i pierwszą przywódczynią Klanu Wiatru. Zastępcą kotki był Janowcowe Futro, jej partner, a jej medyczką była Ćmi Lot, jej córka.

Wiatr na początku była samotniczką żyjąca na wrzosowiskach. Mieszka tam z kocurem, Gałęzią, po tym, jak jej matka i siostra zmarły podczas srogiej pory nagich drzew. Pewnego dnia Gałąź opuszcza Wiatr, kiedy kotka jest ranna, a niedługo potem spotyka Janowca. Zbliżają się do siebie.

Wiatr i Janowiec spotykają Szare Skrzydło. Kocur proponuje im dołączenie do obozu Wysokiego Cienia, ale mają co do tego pewne obawy. Jednak przyjmują jego propozycję i są przyjęci jako pełnoprawni członkowie obozu. Otrzymują imiona; Wietrzny Biegacz i Janowcowe Futro.

W obozie Wysokiego Cienia, Wietrzny Biegacz rodzi cztery kociaki: Żar, Poranny Wąs, Zakurzony Pysk i Ćmi Lot. Żar umiera krótko po urodzeniu, a Poranny Wąs choruje i umiera kilka księżyców potem. Wietrzny Biegacz pogrąża się w rozpaczy i jest bardzo troskliwa w stosunku do reszty kociąt.

Wietrzny Biegacz wraca na wrzosowiska i zakłada swój własny obóz. Jest niezależną i inteligentną przywódczynią, często pozwalając aby klany rozwiązały problemy po swojemu. Jej córka, Ćmi Lot, dorasta jako marzycielska i niezwykła kotka, którą zawsze rozpraszają dziwne rośliny lub jest pogrążona we własnych myślach. Wietrzny Biegacz jest oto wściekła na swoją córkę. Przez swoje marzycielstwo, stwarza zagrożenie dla samej siebie. Ćmi Lot opuszcza Klan Wiatru, odkrywa Księżycowy Kamień i otrzymuje wizję przyszłych medyków klanów. Klan Gwiazdy mówi Ćmiemu Lotowi, by przyprowadziła swoją matkę do Księżycowego Kamienia, aby mogła odebrać dar dziewięciu żywotów. Tak też i robi. Wietrzna Gwiazda przyjmuje Ćmi Lot jako swoją medyczkę i mianuje Janowcowe Futro na swojego zastępcę. Kiedy ta umiera, Janowcowe Futro przejmuje jej stanowisko.

Janowcowa Gwiazda

Janowcowa Gwiazda przejął stanowisko przywódcy po śmierci Wietrznej Gwiazdy.

Wrzosowa Gwiazda

Wrzosowa Gwiazda jest przywódczynią Klanu Wiatru przed Wysoką Gwiazdą. Podczas jej przywództwa medykami byli Szczypiorkowy Pazur, Jastrzębie Serce i Kaszlący Pysk, a jej zastępcami byli Janowcowa Stopa, Trzcinowe Pióro i Wysoki Ogon.

Wrzosowa Gwiazda była mądrą i szanowaną przywódczynią. Podczas ceremonii mianowania na przywódcę, Klan Gwiazdy ostrzega ją, że jeden z kotów będzie chciał odejść z klanu i musi mu na to pozwolić. Tym kotem okazuje się być Wysoki Ogon, a Wrzosowa Gwiazda, niezadowolona z racji, że jeden z jej wojowników ma odejść, nie powstrzymuje go od odejścia.

Kiedy Piaskowy Cierń ginie zasypany w tunelach, Wrzosowa Gwiazda decyduje, iż Klan Wiatru musi zaprzestać drążenia tuneli. Tunelowcy oburzyli się na wieść o tej decyzji, drążenie tuneli jest tradycją klanu od zarania klanów. Wrzosowa Gwiazda nie zmienia jednak zdania, a drążenie tuneli jest zakazane.

Po długim i dobrze zasłużonym przywództwie, Wrzosowa Gwiazda traci swoje ostatnie życie przez zielony kaszel, a Wysoka Gwiazda zostaje nowym przywódcą.

Wysoka Gwiazda

Wysoka Gwiazda jest przywódcą Klanu Wiatru przed Pojedynczą Gwiazdą. Jego zastępcami byli Martwa Stopa, Błotnisty Pazur i Pojedynczy Wąs, a medykiem był Kaszlący Pysk.

Wysoka Gwiazda wiódł swój klan przez wiele trudnych czasów. Kiedy Złamana Gwiazda wypędza Klan Wiatru, on i jego klan są odnalezieni przez Ogniste Serce i Szarą Pręgę i sprowadzeni na swoje tereny. Jest za to niezmiernie wdzięczny Ognistemu Sercu. Jednak kiedy na zgromadzeniu wychodzi na jaw, że Klan Pioruna udzielił schronienia Złamanemu Ogonowi, Klan Wiatru atakuje ich wraz z Klanem Cienia. Później, gdy Klan Pioruna ma odejrzenia, że Klan Wiatru wykrada im zwierzynę, Ogniste Serce wykorzystuje swoją przyjaźń z Wysoką Gwiazdą i namawia go do spotkania z Błękitną Gwiazdą, powstrzymując w ten sposób nadchodzącą bitwę.

Kiedy Ognista Gwiazda zostaje przywódcą Klanu Pioruna, Wysoka Gwiazda uznaje, że został słusznie wybrany na przywódcę, pewnie się domyślając, że Ognista Gwiazda to syn Kuby. Gdy Tygrysia Gwiazda atakuje klany, Wysoka Gwiazda przyłącza Klan Wiatru do Klanu Pioruna, tworząc Klan Lwa, i zwyciężają w bitwie przeciwko Klanowi Krwi. Po tym Ognista Gwiazda i Wysoka Gwiazda zawierają silny sojusz, często stojąc razem w podejmowaniu wzajemnych decyzji.

Wysoka Gwiazda zaczyna się starzeć, ale ma tyle sił, aby udać się w podróż nad jezioro, gdy Dwunożni zaczyną niszczyć las. Kiedy klany przybywają do ich nowego domu, Wysoka Gwiazda wie, że nadszedł jego czas odejścia do Klanu Gwiazdy. Wraz z jego ostatnim oddechem, wyznacza on Pojedynczego Wąsa na swojego zastępcę zamiast Błotnistego Pazura, wiedząc, że Błotnisty Pazur poprowadziłby swój klan w wiele niepotrzebnych bitw, gdyby został przywódcą. Pomimo wysiłków i buntu Błotnistego Pazura, Pojedyncza Gwiazda zostaje przywódcą po Wysokiej Gwieździe.

Pojedyncza Gwiazda

Pojedyncza Gwiazda jest przywódcą Klanu Wiatru po Wysokiej Gwieździe. Podczas jego przewodnictwa medykami byli Kaszlący Pysk i Pustułkowy Lot. Jego zastępcami byli Jesionowa Stopa i Zajęczy Skok.

Po tym, jak Wysoka Gwiazda na łożu śmierci mianuje go swoim zastępca, wiele kotów sprzeciwia się tej decyzji o dołącza do buntu Błotnistego Pazura. Pojedynczy Wąs nie wie co ma zrobić, ponieważ koty na nowym terenie nie odnalazły jeszcze miejsca połączonego z Klanem Gwiazdy, więc nie może odebrać daru dziewięciu żywotów. Wyznacza Jesionową Stopę na swoją zastępczynię i ostatecznie prosi o pomoc Klan Pioruna, aby powstrzymać bunt Błotnistego Pazura. Kiedy Liściasta Łapa odkrywa Księżycową Sadzawkę, Pojedynczy Wąs w końcu otrzymuje swoje dziewięć żyć.

Gdy Pojedyncza Gwiazda stara się odnaleźć na stanowisku przywódcy, kończy sojusz z Klanem Pioruna wierząc, że Klan Wiatru nie potrzebuje pomocy od innych klanów. Kiedy samotnik o imieniu Sol przybywa do jeziora, Sol uczy Klan Wiatru, jak walczyć w tunelach i prowadzi ich ku zaatakowania Klanu Pioruna. Jednak z pomocą Ostrokrzewiastego Liścia, Klan Wiatru zostaje pokonany.

Jego pierwszy zastępca, Jesionowa Stopa, umiera w Wielkiej Bitwie, Pojedyncza Gwiazda mianuje Zajęczy Skok na zastępcę. Kota, który trenował w Mrocznej Puszczy. Jest to znak od Pojedynczej Gwiazdy, że przebacza wszystkim kotom, które trenowały w Mrocznej Puszczy.

Kiedy Ciemny Ogon i jego włóczędzy przybywają do klanów, Pojedyncza Gwiazda jest zmuszony przyznać się, że Ciemny Ogon to jest jego syn i Dymki, kotki domowej. Po tym, jak Pojedyncza Gwiazda nie pozwolił Dymce i jej kociakom dołączyć do klanu, Dymka uczyła swojego ostatniego ocalałego kociaka nienawiści do klanów. Pojedyncza Gwiazda traci ostatnie życie, kiedy wraz z Ciemnyn Ogonem wpadają do jeziora i topią siebie nawzajem. Zajęczy Skok zostaje przywódcą po nim.

Zajęcza Gwiazda

Zajęcza Gwiazda został przywódcą po Pojedynczej Gwieździe i jest przywódcą aż do teraz. Jego zastępcą jest Wronie Pióro, a medykiem Pustułkowy Lot.

Pojedyncza Gwiazda wyznaczył Zajęczy Bryk na zastępcę, ponieważ był kotem trenującym w Mrocznej Puszczy, a Pojedyncza Gwiazda chciał pokazać innym klanom, że przebacza kotom trenującym w tamtym miejscu. Zajęczy Bryk nie chciał kwestionować zdania swojego przywódcy jako zastępcy i jest przerażony perspektywą przeciwstawienia się mu.

Kiedy Pojedyncza Gwiazda umiera, Zajęcza Gwiazda przejmuje jego stanowisko przywódcy. Kocur jest często nietaktownym i samolubnym przywódcą, myślącym tylko o sobie i swoim klanie. Może być denerwujący dla innych przywódców, ponieważ często się z nimi nie zgadza. Jednak wyznacza Wronie Pióro na swojego zastępcę, ponieważ wiedział, jak bardzo był zawiedziony, kiedy Pojedyncza Gwiazda wybrał na swojego zastępcę jego zamiast Wronie Pióro.

Kiedy Wiewiórczy Lot mówi przywódcom o Siostrach, Zajęcza Gwiazda zgadza się z Tygrysią Gwiazdą, że powinni je wygnać. Tymczasowe rozwiązanie Wiewiórczego Lotu satysfakcjonuje go przez krótki moment, ale kiedy Siostry nadal nie odchodzą, sprzymierza się z Klanem Cienia, aby je wygnać.

Historia rang

Przywódcy

Imię Książka, w której otrzymał rangę Książka, w której utracił rangę Zastępca
Wietrzna Gwiazda "Ścieżka gwiazd" Przed "Pajęczynowa Stopa opowiada: Historia zaginionego tunelowca" Janowcowe Futro
Janowcowa Gwiazda Przed "Pajęczynowa Stopa opowiada: Historia zaginionego tunelowca" Przed "Początkiem kodeksu wojownika" Nieznany
Zakurzona Gwiazda "Początek kodeksu wojownika" "Znalezione nie kradzione" Kamienny Ogon
Kamienna Gwiazda Przed "Znalezionym nie kradzionym" Przed "Zjednoczeniem karmicielek" Błotnista Kałuża
Leszczynowa Gwiazda Przed "Zjednoczeniem karmicielek" Przed "Zaginionym księżycem" Nieznany
Pierzasta Gwiazda Przed "Drugim przywódcą" Przed "Zaginionym księżycem" Kamienne Futro, Żołędziowy Ogon
Gołębia Gwiazda Przed "Zaginionym księżycem" Przed "Stratą dla wszystkich klanów" Nieznany
Płowa Gwiazda Przed "Stratą dla wszystkich klanów" Przed "Prawem Ciemnej Gwiazdy" Nieznany
Brzozowa Gwiazda Przed "Prawem Ciemnej Gwiazdy" Przed "Przywódcą, który szukał pokoju" Nieznany
Królicza Gwiazda Przed "Przywódcą, który szukał pokoju" Przed "Podróżą Chmurnej Gwiazdy" Nieznany
Prędka Gwiazda Przed "Podróżą Chmurnej Gwiazdy" Przed "Zemstą Klonowego Cienia" Mleczne Futro
Wrzosowa Gwiazda Przed "Klątwą Gęsiego Pióra" "Odwet Wysokiej Gwiazdy" Janowcowa Stopa, Trzcinowe Pióro
Wysoka Gwiazda "Odwet Wysokiej Gwiazdy" "Blask gwiazd" Martwa Stopa, Błotnisty Pazur, Pojedynczy Wąs
Pojedyncza Gwiazda "Blask gwiazd" "Rozbite niebo" Jesionowa Stopa, Zajęczy Skok
Zajęcza Gwiazda "Rozbite niebo" - Wronie Pióro, Nienazwany kot

Zastępcy

Imię Książka, w której otrzymał rangę Książka, w której utracił rangę
Janowcowe Futro "Wizja Ćmiego Lotu" Przed "Pajęczynowa Stopa opowiada: Historia zaginionego tunelowca"
Kamienny Ogon Przed "Początkiem kodeksu wojownika" Przed "Znalezionym nie kradzionym"
Błotnista Kałuża Przed "Znalezionym nie kradzionym" Przed "Drugim przywódcą"
Kamienne Futro (KK) Przed "Drugim przywódcą" Przed "Drugim przywódcą"
Żołędziowy Ogon "Drugi przywódca" Przed "Podróżą Chmurnej Gwiazdy"
Mleczne Futro Przed "Podróżą Chmurnej Gwiazdy" Przed "Klątwą Gęsiego Pióra"
Wrzosowa Gwiazda Przed "Klątwą Gęsiego Pióra" Przed "Klątwą Gęsiego Pióra"
Janowcowa Stopa Przed "Klątwą Gęsiego Pióra" Przed "Odwetem Wysokiej Gwiazdy"
Trzcinowe Pióro Przed "Odwetem Wysokiej Gwiazdy" "Odwet Wysokiej Gwiazdy"
Wysoki Ogon "Odwet Wysokiej Gwiazdy" "Odwet Wysokiej Gwiazdy"
Martwa Stopa Przed "Przepowiednią Błękitnej Gwiazdy" Przed "Misją Ognistej Gwiazdy"
Błotnisty Pazur Przed "Misją Ognistej Gwiazdy" "Blask gwiazd"
Pojedynczy Wąs "Blask gwiazd" "Blask gwiazd"
Jesionowa Stopa "Blask gwiazd" Przed "Próbą Wroniego Pióra"
Zajęczy Skok Przed "Próbą Wroniego Pióra" "Rozbite niebo"
Wronie Pióro Przed "Cieniem Tygrysiego Serca" "Skryte cienie"
Nienazwany kot "Skryte cienie" "Skryte cienie"
Wronie Pióro "Skryte cienie" -

Medycy

Imię Książka, w której otrzymał rangę Książka, w której utracił rangę Uczniowie
Lot Ćmy "Wizja Lotu Ćmy" Przed "Decyzją medyków" Żołędziowe Futro
Prędka Stopa "Decyzją medyków" Przed "Podróżą Chmurnej Gwiazdy" Nieznany
Drozdowa Skóra Przed "Podróżą Chmurnej Gwiazdy" Przed "Podróżą Chmurnej Gwiazdy" Nieznany
Skowronie Skrzydło Przed "Podróżą Chmurnej Gwiazdy" Przed "Klątwą Gęsiego Pióra" Nieznany
Szczypiorkowy Pazur Przed "Klątwą Gęsiego Pióra" Przed "Odwetem Wysokiej Gwiazdy" Jastrzębie Serce
Jastrzębie Serce "Klątwa Gęsiego Pióra" Przed "Ucieczką w dzicz" Kaszlący Pysk
Kaszlący Pysk "Odwet Wysokiej Gwiazdy" Przed "Czwartym uczniem" Pustułczy Lot
Pustułczy Lot Przed "Czwartym uczniem" - -

Ciekawostki

  • Klan Wiatru został nazwany przez Szare Skrzydło. Był również pierwszym nazwanym klanem[12].
  • Duża część kotów Klanu Wiatru ma krótką sierść[13].

Galeria

Oficjalne rysunki

Zobacz także

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Wyjawione w "Sekretach Klanów", strona 30
  2. Wyjawione w "Sekretach Klanów", strona 6
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 Wyjawione w "Sekretach Klanów", strona 27
  4. 4,0 4,1 4,2 Wyjawione w "Sekretach Klanów", strona 36
  7. 7,0 7,1 Wyjawione w "Sekretach Klanów", strona 28
  12. Wyjawione w "Ścieżce gwiazd", strona 304
  13. Wyjawione przez Kate na jej blogu