FANDOM

W uniwersum Wojowników jest pięć Klanów: Klan Pioruna, Klan Rzeki, Klan Wiatru, Klan Cienia oraz Klan Nieba. Zmarłe koty przestrzegające Kodeksu wojownika po śmierci odchodzą do Klanu Gwiazdy, jeśli w niego wierzyły. Natomiast koty, które łamały za życia kodeks wojownika zostają zesłane do Mrocznej Puszczy, inaczej zwanej Bezgwiezdną Ziemią. Klan Nieba był piątym klanem, jednak został zmuszony do opuszczenia swoich terytoriów (więcej poniżej). Klan Krwi formalnie nie jest Klanem, ale grupą kotów zebranych w celu bezpieczeństwa i siły liczebnej. Koty z tego Klanu nie wierzą w Klan Gwiazdy, oraz nie posiadają formalnego systemu szkolenia.

Klany

Klan Pioruna

Klan Pioruna jest mocno zaznaczony w książkach, będąc klanem pochodzenia wielu bohaterów cyklu. Koty Klanu Pioruna są znane ze swoich umiejętności tropienia zdobyczy leśnej. Pierwszym przywódcą został Piorunowa Gwiazda, który był synem pierwszego przywódcy Klanu Nieba, Niebiańskiej Gwiazdy. Urodził się w potworze kotce o imieniu Burza, gdy potwór upadł. Niebiańska Gwiazda opuścił las po tym, jak był nadmiernie chroniony. Piorun był jej jedynym żyjącym potomkiem. Klan Pioruna był prowadzony przez Błękitną Gwiazdę na początku serii, a obecnie jest prowadzony przez Wiewiórczy Lot z zastępcą Lwim Płomieniem.

Klan Rzeki

Klan Rzeki jest znany z wyjątkowej umiejętności łapania ryb w rzece. Koty tego klanu są również doskonałymi pływakami, nie straszne im są silne prądy rzeczne. Pierwszym przywódcą był Rzeczna Gwiazda, który był samotnikiem, później spotkał koty pochodzące z gór. Na początku oryginalnego cyklu Klan Rzeki kieruje Krzywa Gwiazda. Obecnie prowadzi go Mglista Gwiazda z zastępcą Trzcinowym Wąsem.

Klan Wiatru

Klan Wiatru żyje najbliżej miejsca kontaktu z Klanem Gwiazdy, Księżycową Sadzawką. Koty z tego klany są dobrze zorientowane w kulturze Dwunożnych (ze względu na farmę, przy której żyli tak blisko). Koty Klanu Wiatru są znane ze swoich szybkich łap, które ułatwiają łapanie zwierzyny, takiej jak króliki na płaskowyżach i wrzosowiskach zajmujących ich terytorium. Ich pierwszą przywódczynią była Wietrzna Gwiazda, znana również jako Wietrzny Biegacz. Ona i jej partner, Janowcowa Gwiazda dołączyli do wczesnych osadników. Zanim Wietrzna Gwiazda stała się liderem Klanu Wiatru, Szare Skrzydło i Cienista Gwiazda sprawowali kierownictwo. Przywódcą Klanu Wiatru na początku cyklu był Wysoka Gwiazda, a obecnie prowadzony jest przez Zajęczą Gwiazdę, a jego zastępcą jest Wronie Pióro.

Klan Cienia

Klan Cienia, źródło wielu gorszych kotów w serii, jest czasami określany jako "ciemne serce lasu". Koty Klanu Cienia są znane ze swojej zdolności cichego skradania i uniknięcia wykrycia. Charakteryzują się także chęcią jedzenia żab, ropuch, jaszczurek, szczurów i pokarmów krowiego pochodzenia. Większość kotów Klanu Cienia zmienia swój zapach. Pierwszym liderem była Cienista Gwiazda. Była jedną z kotów podróżujących z gór do lasu, a zapewne przez pewien czas prowadziła podróżną grupę. Na początku serii Klan Cienia był prowadzony przez Złamaną Gwiazdę, chociaż obecnie prowadzi go Tygrysia Gwiazda a jego zastępczynią jest Koniczynowa Stopa.

Klan Nieba

Klan Nieba był piątym Klanem lasu i został wprowadzony w Misji Ognistej Gwiazdy. Znani są z umiejętności poruszania się na znacznych wysokościach. Posiadają twarde poduszki, które pomagają im pokonywać długie odległości na chropowatych powierzchniach. Klan został zmuszony opuścić Las dawno temu, gdy za panowania Chmurnej Gwiazdy ich terytorium zostało zniszczone przez dwunożnych, przez co klan musiał opuścić Las i zamieszkał w kotlinie daleko od starego terytorium. Jednak koty zostały wybite przez szczury. W "Misji Ognistej Gwiazdy" przywódca Klanu Pioruna Ognista Gwiazda wraz z jego partnerką Piaskową Burzą wyruszają w podróż aby odnowić Klan Nieba. Udaje im się to i odrodzony klan znów żyje w kotlinie. Natomiast w szóstej serii "Wizji cieni" Klan Nieba osiedla się wśród klanów nad Jeziorem. Pierwszym przywódcą tego klanu był Niebiańska Gwiazda. Gdy górskie koty przybyły do ​​lasu, Czyste Niebo założył grupę. On i jego grupa szybko stali się znani jako najbardziej bezwzględne, silne i dobrze karmione koty w lesie. Był też bratem Szarego Skrzydła i ojcem Piorunowej Gwiazdy. Klan Nieba jest obecnie prowadzony przez Liściastą Gwiazdę, z Jastrzębim Skrzydłem jako jej zastępcą.

Klan Krwi

Klan Krwi jest nieoficjalnym Klanem. Jego jedynymi znanymi członkami jest Bicz, Lód, Wąż, Gnat, Szczerbaty Ząb i Cegła. Otoczak, Krzyk, Jęczmień i Fiołek byli znanymi członkami, ale zostawili Klan Krwi. Zasady klanu różnią się w porównaniu do oficjalnych klanów. Nie mają medyków i nie wierzą w Klan Gwiazdy. Klan Krwi nie troszczy się o chorych, słabych, ani starszych, a zamiast nich wyrzuca je na granice i sprawia, że ​​walczą o przetrwanie. Jedzą wszystko, co znajdą. Ostatnimi przywódcami byli Lód oraz Wąż.

Hierarchia Klanu

Każdy klan z wyłączeniem Klanu Krwi oraz Klanu Gwiazdy dzieli ten sam podstawowy system rankingowy, składający się z dziewięciu różnych rangi. (W tym drugim zdarzają się jednak wyjątki, mianowania umarłego ucznia na wojownika)

Przywódca

Przywódca Klanu jest odpowiedzialny za nadzorowanie i zarządzanie całym Klanem, utrzymując dyscyplinę, porządek i ochronę. Przywódcy zwykle otrzymują dziewięć żyć i nowe imię z końcówką "Gwiazda" (na przykład Ognista Gwiazda, Błękitna Gwiazda) w ceremonii, w której przychodzą do nich dziewięć kotów z Klanu Gwiazdy we śnie przy Księżycowym Kamieniu/Księżycowej Sadzawce. Przywódca może jednak nie otrzymać wszystkich dziewięciu żyć, jeśli poprzedni przywódca jego Klanu nadal żyje; W tym przypadku będzie miał niepełną liczbę żyć zamiast dziewięciu, które poprzedni przywódca nadal posiada (np. Słoneczna Gwiazda otrzymał osiem żyć ponieważ poprzedni Przywódca miał jeszcze jedno). Czasami Klan Gwiazdy nie zaakceptuje lidera (np. Nocna Gwiazda), jeśli tak się stanie, klan zwykle jest pełny zamieszania.

Zastępca

Zastępca jest "zapasowym przywódcą". Może być uważany za praktykanta w sztuce prowadzenia klanu. Zastępuje przywódcę w sytuacji, gdy nie jest w stanie wypełnić swoich obowiązków. Jest odpowiedzialny za organizowanie patroli, ale poza tym zachowuje normalne obowiązki wojownika.

Aby zostać zastępcą, kot musi przeszkolić co najmniej jednego ucznia. Jednak w Nowej Przepowiedni Jeżynowy Pazur został zastępcą Klanu Pioruna bez ucznia, ale otrzymał obietnicę przeszkolenia. Takich przypadków było więcej, między innymi Czarna Stopa został zastępcą Złamanej Gwiazdy nie mając wcześniej ucznia.

Po śmierci przywódcy zastępca zajmuje jego miejsce , idzie do Księżycowego Kamienia lub Księżycowej Sadzawki, by Klan Gwiazdy mógł dać mu dziewięć żywotów. Zastępcy mogą również zrezygnować ze stanowiska zastępcy, jeśli zechcą, lub gdy nie są zdolni do wykonywania swojej pracy np. Brunatna Cętka, który przez poważną chorobę zdecydował dołączyć do starszych, lub Brunatna Skóra, która wolała, aby zastępcą była osoba patrząca w przyszłość i nie załamywała się, aby klan mógł pozostać silny.

Medyk

Medyk służy klanowi jako ich duchowy przywódca i uzdrowiciel, co czyni je podobnymi do idei "człowieka medycyny" w społeczeństwie plemiennym. Oprócz obowiązków wobec ich klanu, są oni odpowiedzialni za siebie i Klan Gwiazdy. Zgodnie z wolą przodków Medycy wszystkich klanów spotykają się w noc połowy księżyca, aby podzielić języki z Klanem Gwiazdy przy Księżycowym Kamieniu lub Księżycowej Sadzawce. Podczas snu przodkowie mogą zesłać im wizję, przekazać ostrzeżenie lub udzielić rady. Medycy często przekazują przywódcy klanu ostrzeżenia, które otrzymali. Przywódca może wtedy zwołać spotkanie klanu i ostrzec pobratymców oraz przygotować się bądź zapobiec niebezpieczeństwu.

Medycy posiadają wiedzę na temat ziół rosnących na klanowych terytoriach. Są wstanie zdiagnozować choroby u innych kotów i za pomocą roślin użytych w odpowiedni sposób wyleczyć pobratymców.

W swojej roli przywódcy duchowego, interpretują znaki i proroctwa, a generalnie służą Klanowi jako pośrednik między ziemskimi kotami a ich duchowymi odpowiednikami.

Medykom nie wolno mieć partnera lub kociąt, chociaż ta zasada została złamana przez niektóre koty (na przykład Liściastą Sadzawkę czy Żółty Kieł).

Uczeń Medyka

Jest to kot, który jest szkolony, aby pójść w ślady Medyka. Uczą się na temat ziół i ich wykorzystania oraz interpretowania znaków od Klanu Gwiazdy. Uczniowie medyków towarzyszą także swoim mentorom podczas podróży do Księżycowego Kamienia/ Księżycowej Sadzawki każdej nocy połowy księżyca, aby dzielić sny z Klanem Gwiazdy.

Uczeń, który ukończył szkolenie, otrzymuje pełne imię, działające na tej samej zasadzie co imiona wojowników ("łapa" zostaje zastąpiony innym członem). Wtedy staje się pełnoprawnym medykiem i wraz z jego wcześniejszym mentorem pełnią tę funkcję.

Gdy jeden z medyków umiera lub odchodzi ze stanowiska, jego wcześniejszy uczeń pełni samodzielnie tę funkcję. Niezawsze jednak tak jest, np. Płomienny Ogon był wcześniej uczniem Małej Chmury, a zginął jako pełnoprawny medyk, kiedy jego mentor nadal żył. W takim wypadku starszy medyk pełni samodzielnie tę funkcję i może znaleźć następnego ucznia.

Kiedy medyk klanu umiera nie mając wcześniej ucznia, przywódca na Zgromadzeniu może prosić o pomoc inne klany, w których jest dwóch medyków, aby jeden tymczasowo dołączył do poszkodowanego Klanu i wyszkolił któregoś z uczniów. Kiedy takowy będzie gotowy i zostanie pełnoprawnym medykiem, jego mentor może wrócić do swojego klanu.

Wojownik

Wojownik jest kotem wyszkolonym w sztuce walki i polowania. Wojownicy tworzą większość klanu i zapewniają mu ochronę i żywność, która utrzymuje koty w dobrej kondycji. Zazwyczaj kot zostaje wojownikiem w wieku powyżej dwunastu księżyców. Składają przysięgę, aby zostać wojownikiem, obiecują "przestrzegać kodeksu wojownika oraz chronić i bronić swojego klanu, nawet kosztem swojego życia". Legowisko wojowników jest bardzo często w pobliżu wejścia do obozu, gdzie mogą chronić resztę swojego klanu przed atakami. Są też starsi wojownicy – starsi, bardzo szanowani wojownicy, zazwyczaj wspominani, że mają dobrą więź z liderem klanu (np. Biała burza i Ognista Gwiazda).

Karmicielki

Są to kotki posiadające lub oczekujące młodych. Ich głównym zadaniem jest opieka nad młodymi kociakami (zazwyczaj poniżej wieku 6 księżyców). Niektóre z nich pozostają w żłobku po wychowaniu swojego miotu (np. Złoty Kwiat, Paprotkowa Chmura czy Stokrotka) gdyż wolą pomagać pomóc innym karmicielkom. Pomagają im wykarmić młode gdy np. brakuje mleka lub matka zachorowała bądź zmarła (np. Wiewiórczy Lot, której zabrakło pożywienia czy Liściasta Sadzawka, która jako medyczka musiała nie mogła posiadać młodych i musiała je oddać). Kocięta są chronione przed atakami, a żłobek zwykle jest dobrze schowany i znajduje się w tylnej części obozu, z dala od wejścia. Karmicielki razem ze starszyzną zawsze jedzą jako pierwsi.

Starszyzna

To emerytowany wojownik, zastępca, karmicielka lub medyk, który jest zbyt stary by pełnić swoje obowiązki. Starsi są "pielęgnowani" przez resztę klanu. Razem z karmicielkami pierwsi dostają jedzenie. Są odpowiedzialni za pochowanie martwego kota. Niektóre koty nie dołączają do starszych z powodu wieku, tylko braku możliwości wywiązywania się ze swoich obowiązków, np. przez chorobę (przykład: Jasne Serce lub Długi Ogon).

Uczeń

Jest to kot, który ukończył 6 księżyców (wyjątek – czasy gdy Złamana Gwiazda był przywódcą Klanu Cienia kociaki w wieku 3 księżyców zostawały uczniami lub Gęsie Pióro - został uczniem w wieku 4 księżyców) i jest sprawny fizycznie by móc się szkolić na wojownika. Przy ceremonii przypisywany jest mu mentor, a on sam otrzymuje końcówkę imienia "Łapa". Trening Ucznia kończy się zwykle po 6 księżycach, albo jeśli dokona jakiś odważnych czynów - chociażby Ostowy Pazur został wiojonikiem, kiedy przegonił psa, chroniąc w ten sposób pobratymców.

Kociak

Jest to kot, którego wiek jest poniżej 6 księżyców. Opiekują się nim karmicielki. Zabronione jest im opuszczać obóz bez opieki doświadczonego wojownika. Kiedy kociak skończy 6 księżyców zostaje uczniem lub uczniem medyka.

Więzień

Najniższa pozycja w hierarchii klanowej. Jest to kot przetrzymywany w obozie wbrew własnej woli, najczęściej pojmany za zbrodnie lub łamanie kodeksu (np. Złamana Gwiazda). Więźniowie są pod opieką Klanu, ale nie przynależą do niego.