FANDOM

Wiewiórka

Kociak – najniższa ranga w kocim Klanie. Są to koty, które nie osiągnęły jeszcze sześciu księżyców i nie mogą być uczniami, więc mieszkają w żłobku wraz z matką. Kociaki cechuje energiczność i ciągła chęć zabawy, często są też ciekawe tego, co dzieje się poza obozem. Czasami zaczepiają wojowników oraz starszych, a nawet starszych uczniów. W angielskiej wersji językowej, imiona kociaków kończą się członem -kit (Leafkit, Bluekit, Tigerkit itd.), które jest skórtem od kitten, czyli kociak - w polskiej wersji są one natomiast zdrobnieniem pierwszego lub drugiego członu imienia (Listek, Błękitka, Tygrysek itd.).

Opis

Kociak zyskuje swoje imię, najczęściej po cechach wyglądu (Np. Wiewiórka - po jej puszystym ogonie), bądź aby upamiętnić innego, zmarłego wcześniej kota (Np. Popiołka po Rozżarzonej Skórze). W innych przypadkach kocięta są nazwane po rzeczach, roślinach czy zwierzętach, znanym leśnym kotom. Czasami zdarza się, że otrzymują one imiona upamiętniające wydarzenia, w trakcie których zostałe urodzone (Np. Dąbek). Przywódca albo rodzice mają prawo zmienić imię młodego kota (Np.Skoczek lub Burza). Jeśli kociak nie został nazwany, ponieważ umarł, zanim jego rodzice mogli to zrobić, otrzymuje on imię od członków Klanu Gwiazdy.

Wszyscy klanowicze, a szczególnie karmicielki oraz matka, są bardzo opiekuńczy w stosunku do kociaków. Wspomina o tym dwunasta zasada kodeksu wojownika (Żaden wojownik nie może opuścić kocięcia w bólu czy niebezpieczeństwie, nawet jeśli jest to kociak z innego Klanu). Zazwyczaj posilają się jako pierwsze oraz nie mają żadnych obowiązków. Kociaki, które nie pochodzą z Klanów bądź są kotami półkrwi są często poniżane przez koty o czystej krwi (np. Piórko i Burza).

Kociaki nie mogą opuszczać żłobka, dopóki ich matka nie zdecyduje, że są na to gotowe. Jeśli już to się stanie, pod czujnym okiem rodzicielki mogą zacząć zwiedzać obóz. Kocięta nie mogą opuścić obozu bez doświadczonego wojownika towarzyszącego im, jednakże czasami uciekają same i wpadają w kłopoty.

Edukacja

Podczas pobytu w żłobku, kocięta dowiadują się różnych informacji odnośnie swoich pobratymców, klanowych zwyczajów, tradycji, wrogów i zasad tworzących Kodeks Wojownika. Całą tą wiedzę mają za zadanie przkazać im ich matka, inne karmicielki oraz starszyzna, poprzez rozmaite opowieści o wielkich bitwach, podróżach i bohaterskich przodkach.

Uczniami zostają z reguły po ukończeniu wieku sześciu księżyców. Podczas ceremonii ich imiona zostają zmienione poprzez dodanie do nich drugiej części: "Łapa" (np. Wronek - Wronia Łapa, Szronik - Oszroniona Łapa, itd.). Każdy z nich może obrać własną ścieżkę i szkolić się na przyszłego wojownika lub medyka. Od tego czasu opiekę nad nimi przyjmuje wyznaczony mentor, mający za zadania poprowadzić ich trening.

Hierachia
Klanowa hierarchia KociętaUczeńWojownikStarszyznaPrzywódcaKarmicielkaMedyk
Ceremonie CzuwanieCeremonia uczniaCeremonia wojownikaCeremonia medykaCeremonia zmiany imieniaCeremonia przywódcy