FANDOM

Wiewiórka

Kociak – najniższa ranga w kocim Klanie. Są to koty, które nie osiągnęły jeszcze sześciu księżyców i nie mogą być uczniami, więc mieszkają w żłobku wraz z matką. Kociaki cechuje energiczność i ciągła chęć zabawy, często są też ciekawe tego, co dzieje się poza obozem. Czasami zaczepiają wojowników oraz starszych, a nawet starszych uczniów. W angielskiej wersji językowej, imiona kociaków kończą się członem -kit (Ravenkit, Redkit, Leafkit, Snowkit, itd.), które jest skórtem od kitten, czyli kociak - w polskiej wersji są one natomiast zdrobnieniem pierwszego członu (Kruczek - Krucza Łapa, Szary - Rudzielec - Rudy Ogon, Listek - Liściasta Sadzawka, itd.).

Opis

Po urodzeniu, rodzice nazywają swojego kociaka, najczęściej po cechach wyglądu (Np. Wiewiórka po jej puszystym ogonie), bądź aby upamiętnić zmarłego, wielkiego kota (Np. Żar po Rozżarzonej Skórze), jednak zdarzają się imiona kociaków, które nie mają większego związku z takimi rzeczami i są nazwane po rzeczach, roślinach czy zwierzętach, które leśne koty znają. Niektóre kocięta są nazwane również po wydarzeniach, w trakcie których zostałe urodzone (Np. Dąbek). Przywódca albo rodzice mają prawo zmienić imię młodego kota, jeśli przykładowo zwichnął sobie trwale łapę. Jeśli kociak nie został nazwany, ponieważ umarł, zanim jego rodzice mogli to zrobić, otrzymuje on imie od członków Klanu Gwiazdy.

Wszyscy klanowicze, a szczególnie karmicielki oraz matka, są bardzo opiekuńczy w stosunku do kociaków, nawet dwunasta zasada kodeksu wojownika (Żaden wojownik nie może opuścić kocięcia w bólu czy niebezpieczeństwie, nawet jeśli jest to kociak z innego Klanu.) o tym wspomina. Zazwyczaj posilają się jako pierwsze oraz nie mają żadnych obowiązków. Kociaki, które nie pochodzą z Klanów bądź są kotami półkrwi są często poniżane przez koty o czystej krwi.

Kociaki nie mogą opuszczać żłobka, dopóki ich matka nie zdecyduje, że są na to gotowe. Jeśli już to się stanie, pod czujnym okiem rodzicielki mogą zacząć zwiedzać obóz. Kocięta nie mogą opuścić obozu bez doświadczonego wojownika towarzyszącego im, jednakże czasami uciekają same i wpadają w kłopoty.

Koty, które obecnie są kociętami

Hierachia
Klanowa hierarchia KociętaUczeńWojownikStarszyznaPrzywódcaKarmicielkaMedyk
Ceremonie CzuwanieCeremonia UczniaCeremonia WojownikaCeremonia MedykaCeremonia zmiany imieniaCeremonia Przywódcy