FANDOM

Warning
Trójkąt ostrzegawczy
W tej chwili artykuł jest pod opieką użytkownika Srebrna Pełnia. Prosimy nie wykonywać większych zmian do czasu nieokreślonego.

Kodeks Wojownika - lista szesnastu zasad, których przestrzegać powinny koty z klanów. Uczy się go kociaki od pierwszych księżyców życia, a dotyczy on ich do ostatnich dni zanim opuszczą świat i znajdą się w Klanie Gwiazdy lub na Bezgwiezdnej Ziemi.

Historia

Zdania na temat powstania Kodeksu Wojownika są podzielone. Jedna z teorii, opisana w "Sekretach Klanów", mówi, że zasady zostały ustalone przy tworzeniu klanów, przez pierwotnych przywódców: Pioruna, Rzekę, Cień i Wiatr. Druga natomiast, wyjawiona w "Kodeksie Klanów", twierdzi, że każda reguła powstawała osobno, w długim obrębie czasu. Wojownicy dodawali je do Kodeksu, bazując na doświadczeniach z życia i chcąc, żeby dana sytuacja już więcej się nie powtórzyła.

Kodeks Wojownika

Zasady kodeksu:

  1. Broń swego klanu, nawet kosztem własnego życia. Możesz zawierać przyjaźnie poza klanem, ale twoja lojalność musi pozostać przy własnym, gdy pewnego dnia przyjdzie ci walczyć z przyjacielem.
  2. Nie poluj i nie wstępuj na teren innego klanu.
  3. Starszyzna, karmicielki i kocięta muszą zostać nakarmieni przed uczniami i wojownikami. Uczniom nie wolno jeść bez pozwolenia, dopóki nie zapolują, by nakarmić starszyznę. Jeżeli jakiś wojownik lub uczeń jest chory lub ranny, może jeść razem ze starszyzną, karmicielkami i kociętami.
  4. Zwierzyna zabijana jest tylko po to, by się nią pożywić. Podziękuj Klanowi Gwiazdy za jej życie.
  5. Kocię musi mieć przynajmniej sześć księżyców, by zostać uczniem.
  6. Nowo pasowany wojownik musi odbyć milczące czuwanie przez jedną noc po ceremonii.
  7. Kot nie może być pasowany zastępcą, dopóki nie uczył choć jednego ucznia.
  8. Zastępca zostaje przywódca, kiedy poprzedni przywódca umiera.
  9. Po śmierci lub odejściu zastępcy, nowy zastępca musi zostać wyznaczony nim księżyc dojdzie do szczytu.
  10. Zgromadzenie czterech klanów odbywa się w każdą pełnię, kiedy trwa rozejm. W tym czasie nie powinno być żadnych walk między klanami.
  11. Granice muszą być sprawdzane i oznakowane każdego dnia. Przegoń każdego, kto wkroczył na terytorium twojego klanu.
  12. Żaden wojownik nie może opuścić kocięcia w bólu czy niebezpieczeństwie, nawet jeśli jest to kociak z innego Klanu.
  13. Słowo przywódcy jest prawem.
  14. Honorowy wojownik nie potrzebuje zabijać innych, by zwyciężyć swoje bitwy, jest to dozwolone jednak w obronie własnej lub jeśli koty są wyjęte spod kodeksu wojownika.
  15. Wojownik odrzuca wygodne życie kota domowego.
  16. Każdy klan ma prawo być dumnym i niezależnym, ale w ciężkich czasach klany muszą zapomnieć o granicach i walczyć ramię w ramię, aby ochronić siebie nawzajem. Każdy klan musi pomagać innym, aby żaden z nich nie upadł.

Wyjątki

  • Udając się do Księżycowego Kamienia lub Księżycowej Sadzawki, wojownicy innych klanów musieli przechodzić przez tereny Klanu Wiatru lub tereny Klanu Pioruna na terytoriach nad jeziorem.
  • Koty mogły wchodzić na terytoria innych klanów, kiedy miały coś do przekazania innym klanom, lub by prosić je o pomoc.
  • Kodeks ustępuje zasadzie o posłuszeństwu przywódcy, kiedy ten okazuje słabość lub okrucieństwo gdy jego klan jest w niebezpieczeństwie, lub gdy jego przywództwo krzywdzi klan. Kodeks nawet oczekuje nawet aby wojownik wyzwał do walki przywódcę.
  • Przy jeziorze, koty mogą podróżować na ziemiach innych Klanów tak długo jak są trzy długości lisa od jeziora, na przykład aby pójść na Zebranie.

Dodatkowe zasady

Te zasady nie są częścią kodeksu, ale oczekuje się, że będą w ten sposób traktowane:

  • Medyk nie może mieć kociąt, ani partnera.
  • Kocięta muszą pozostawać w obozie zanim zostaną uczniami, nie mogą też polować.
  • Bezpieczeństwo całego klanu jest ważniejsze od bezpieczeństwa jednego kota.
  • Klany nie mogą wygnać innego klanu.
  • Klany nie mogą zmuszać innego klanu do dzielenia się terytorium.
  • Patrole nie mogą atakować kotów, które zostały wysłane na misję, którą zaakceptowały wszystkie cztery klany.
  • Koty nie mogą jeść przed podróżą do Księżycowego Kamienia lub Księżycowej Sadzawki, gdzie będą rozmawiać z Klanem Gwiazdy.

Odrzucone zasady

W historii istnienia Kodeksu Wojownika zaproponowano kilka zasad, które jednak z różnych przyczyn nigdy nie zostały zaakceptowane:

  • Jedynie koty czystej krwi, urodzone w lesie, mogą należeć do klanu (zasugerowane przez Pierzastą Gwiazdę).
  • Każdy z klanów powinien jeść oddzielny rodzaj zdobyczy, która najbardziej mu odpowiada (zasugerowane przez Rudzikową Gwiazdę).
  • Każdy, żyjący w klanie kot musi zaakceptować fakt, że to Klan Gwiazdy kontroluje życie w klanie, a wyparcie się tego oznacza znieważenie Kodeksu Wojownika.

Złamanie Kodeksu Wojownika

Zasady kodeksu są często łamane. Wielu wojownikom zdarza się nie podążać ściśle ścieżkami kodeksu.

Przykłady złamania kodeksu

  • Pierwsza zasada została złamana przez Szarą Pręgę, który zakochał się w Srebrnym Strumieniu i odmówił walki z nią oraz nie potrafił wybrać, czy powinien być lojalny Klanowi Pioruna czy Klanowi Rzeki.
  • Ognista Łapa złamał trzecią zasadę w Ucieczce w dzicz, łapiąc królika dla Żółtego Kła i przy okazji samemu częstując się nim.
  • Zasada 2 jest jedną z najczęściej łamanych, z dużą ilością Klanów przekraczających granice żeby złapać pożywienie lub uczniów nie znających granic.
  • Zasada 4 była złamana przez Tygrysią Gwiazdę i jego wojowników, kiedy zabił zwierzynę tylko żeby wznieść wzgórze kości.
  • Zasada 5 została złamana przez Złamaną Gwiazdę z Klanu Cienia, kiedy zmuszał kocięta do zostawania uczniami przed czasem kiedy były wystarczająco podrośnięte. Przetrenowywał je, zabijając kilka z nich. Niektóre zostawały wojownikami przed posiadaniem nawet 6 księżyców. Ta zasada była także złamana kiedy Błękitna Gwiazda mianowała na uczniów Rozżarzoną Łapę i Paprociową Łapę przed czasem, kiedy osiągnęli 6 księżyców.
  • Zasada 6 została złamana kiedy Wiewiórczy Lot została wojownikiem, ale nie czuwała tej samej nocy, ponieważ Klan Pioruna nie miał wtedy obozu. To konfliktuje z jej historią w Kodeksie Klanów, gdzie daje ona porady w czuwaniu i dzieli się przeżyciami z jej nocy po zostaniu wojowniczką.
  • Zasada 7 została złamana przez Ognistą Gwiazdę kiedy wyznaczył Jeżynowego Pazura na swojego zastępcę, ponieważ nie miał żadnego ucznia, nawet jeśli miał zacząć uczyć Jagódka kiedy osiągnie 6 księżyców. Ta zasada była także złamana kiedy Jastrzębi Mróz został powołany tymczasowo jako zastępca, gdyż nie wytrenował ucznia. Ta zasada była znowu złamana, przez fałszywego Jeżynową Gwiazdę kiedy wyznaczył Jagodowego Nosa a następnie Zjeżony Mróz jako swoich zastępców, pomimo że młodsze kot nigdy nie wyszkoliły ucznia.
  • Zasada 8 została złamana przez Wysoką Gwiazdę, kiedy mianował przywódcą Pojednynczego Wąsa, mimo że Błotnisty Pazur nadal był zastępcą.
  • Zasada 9 była złamana przez Błękitną Gwiazdę, kiedy czekała za długo żeby nazwać nowego zastępcę i wtedy, kiedy Ognista Gwiazda odmówił mianowania nowego zastępcy kiedy Szara Pręga zaginął.
  • Zasada 10 została złamana przez wszystkie klany kiedy wiele razy walczyły na Zgromadzeniach.
  • Zasada 11 została złamana przez Klan Cienia, kiedy przestali wierzyć w Klan Gwiazdy i zaprzestali patrolowania ich granic.
  • Zasada 12 została złamana przez Rdzawe Futro i jej patrol, przyglądając się Jagódkowi borykającemu się z jego ogonem złapanym w pułapkę na lisy, nie robiąc żadnego ruchu by mu pomóc. Także złamane przez Tygrysią Gwiazdę kiedy był uczniem i próbował zabić Bicza kiedy był kociakiem nazwanym Mały.
  • Zasada 13 została złamana przez Ogniste Serce kiedy odmówił atakowania Klanu Wiatru kiedy Błękitna Gwiazda planowała atak.
  • Zasada 14 została złamana przez Złamana Gwiazda, Jastrzębie Serce, Tygrysią Gwiazdę, Ostrokrzewiasty Liść, Lwi Płomień i Podrapany Pysk kiedy zabijali koty żeby wygrać własne walki.
  • Zasada 15 została złamana przez Obłoczną Łapę kiedy żywił się jedzeniem od Dwunożnych, a następnie przez Cynamonowego Ogona i Płonący Ogień, kiedy w porę nagich drzew poszli do Siedliska Dwunożnych by się pożywić.
  • Zasada 16 została złamana przez Klan Wiatru, który odmówił pomocy Klanowi Cienia z ich epidemią żółtego kaszlu. Została także złamana kiedy Klan Pioruna, Klan Wiatru i Klan Rzeki odmówiły pomocy Klanowi Cienia czy Klanowi Nieba kiedy te dwa walczyły o terytorium.
  • Zasada o zakazie posiadania partnera i kociąt przez medyków została złamana przez Liściastą Sadzawkę i Żółty Kieł, kiedy Liściasta Sadzawka została partnerką Wroniego Pióra, a Żółty Kieł Postrzępionej Gwiazdy.

Przewidziane kary

  • Po śmierci pójście do Mrocznej Puszczy zamiast do Klanu Gwiazdy.
  • Zostanie wygnanym z klanu.
  • Przymusowe odejście ze stanowiska.
  • Inne kary wyznaczone przez przywódcę.